Vastattu

Roaming ongelma, uusi SIM ilmaiseksi!


Hei arvoisat Saunapalstalaiset,

Minulla on pari vuotta wanha SIM-kortti, joka ei tule toimeen uusien puhelinten kanssa koska vaatii toimiakseen aina roaming-tilan, mutta uudella SIM-kortilla ongelma korjaantuisi.

Soitin myyntipalveluun ja pyysivät ottamaan yhteyttä tekniseen tukeen, että varmasti voidaan hyvittää se 5e-lasku joka tulee SIM-kortin vaihdosta.

No otin Oma Saunalahden kautta yhteyttä asiakaspalveluun ja lähettivät minulle uuden SIM-kortin, mutta aktivoinnista KUITENKIN TULEE kuulemma tuo 5e lasku, vaikka tässä tapauksessani ongelma on nimenomaan viallinen SIM-kortti, joka uudemman sarjanumeron omaavalla SIM-kortilla korjaantuisi.

Voisiko nyt joku moderaattori selvittää asian ja miksi XXXX kuitenkin sanoi että tulee 5e maksu, vaikka puhelimitse luvattiin että se mitätöidään.

Haluan tietenkin uuden toimivan SIM-kortin kuluitta, koska ongelma on lähtökohtaisesti vain vanhoissa SIM-korteissa.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jabran 1 lokakuu 2015, 20:00

Sain privana tiedon että maksua ei tule vaihdosta, kun ei kerta ole minun vikani että wanhat kortit ovat ongelmallisia tuon roamingin suhteen :)

Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Kunniamerkki +3
  • ? Kortin vaihtamisesta veloitetaan hinnaston mukainen maksu. En löytänyt asiakkuudeltasi mitään syytä olla sitä veloittamatta. :)

    Piilotin viestistäsi asiakaspalvelijan nimen, niitä emme täällä halua julkisesti pitää. 🙂
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +2

    Kake1 kirjoitti:
    @Jabran Kortin vaihtamisesta veloitetaan hinnaston mukainen maksu. En löytänyt asiakkuudeltasi mitään syytä olla sitä veloittamatta. :)

    Piilotin viestistäsi asiakaspalvelijan nimen, niitä emme täällä halua julkisesti pitää. :)

    "Köh"...nyt kiinnostaa, mikä on esim. sellainen syy, mikä voisi olla asiakkuudella, että kortista ei veloitettaisi?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    En ymmärrä, miksi koet, että sinun pitäisi saada veloituksetta uusi SIM-kortti. Vanha korttisi toimii kuitenkin ihan luvatun kaltaisesti.

    Sama kuin minä tässä nyt vaatisin Elisalta veloituksetta uutta puhelinta, kun heiltä reilu kaksi vuotta sitten ostamani puhelin ei tue LTE-yhteyttä, ja minä kun nyt niin haluaisin sitä 4G:tä päästä käyttämään.

    Joku roti näissäkin!
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3

    Manipenni kirjoitti:

    Kake1 kirjoitti:
    @Jabran Kortin vaihtamisesta veloitetaan hinnaston mukainen maksu. En löytänyt asiakkuudeltasi mitään syytä olla sitä veloittamatta. :)

    Piilotin viestistäsi asiakaspalvelijan nimen, niitä emme täällä halua julkisesti pitää. :)

    "Köh"...nyt kiinnostaa, mikä on esim. sellainen syy, mikä voisi olla asiakkuudella, että kortista ei veloitettaisi?

    Itse ainakin olen saanut veloituksetta uuden SIM-kortin silloin, kun kortti ei ole toiminut. Tai on edes epäilty, että ongelmat puheluiden katkeamiseen saattaisivat johtua viallisesta SIM-kortista.

    Toisin sanoen; Saunalahden tuote ei vastaa sitä, mitä on myytäessä luvattu. Samalla tavalla kuin muidenkin tuotteiden ja palveluiden kohdalla.
    Sain privana tiedon että maksua ei tule vaihdosta, kun ei kerta ole minun vikani että wanhat kortit ovat ongelmallisia tuon roamingin suhteen 🙂
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Noh hyvä että homma kääntyi suosiolliseksi sinulle lopulta 🙂 Tuo on vähän kaksipiippuinen asia tulisiko nuo aina vaihtaa veloituksetta. Tekninen puoli meillä varmaan paremmin tajuaa että se voisi olla ilmainen vaihto tällaisessa tapauksessa, muutenhan meillä lähdetään siitä että kortinvaihto on aina maksullinen jos ei kortti ole hajalla käytännössä tai todettu muuten, että se on muuttunut vialliseksi yhtäkkiä.
  • Käyttäjätaso 3
    Kyllä mielestäni näiden kortinvaihtojen suhteen kannattaisi Saunalahdellakin olla hiukan joustavampia, jos tuollainen tilanne on, että vanha roamaava kortti ei kunnolla toimi ja uudella kortilla toimisi. Eli kannattaako tällaisessa tilanteessa lähteä siihen, että "ei näy mitään syytä antaa asiakkaalle hänen puhelimessaan toimivaa korttia"? Asiakas voi tässä tilanteessa kyllä perustellusti ajatella, että jos ei saa omalta operaattoriltaan toimivaa korttia maksutta, niin voi vaihtaa veloituksetta kilpailijalle. Eri asia on, jos asiakas on omasta syystään hukannut tai rikkonut kortin, niin silloin tuo kortinvaihtomaksu on ihan ymmärrettävä.

    Onneksi tässä tapauksessa maalaisjärki vei voiton.
    Käyttäjätaso 4
    Urhokkaan sanoja lainaten, tämä on vähän kaksipiipuinen juttu. En muista jouduinko maksamaan uudesta simistä viimeksi puhelinta vaihtaessa mutta vaikka olen köyhä ja kipeä (kirjaimellisesti), ei mun kuukausibudjetti levähdä täysin käsiin 5€ takia...

    Mun mielestä, jos kerran vanhakin sim toimi, vaati päivityksen uuden puhelimen takia, tuskin se 5€ paljoa tunnu sen puhelimen hinnan vieressä.

    Piampia lainaan; joku roti näissäkin, ei kaikkea ilmaiseksi saa..

    Voidaan toki jakaa kaikille aina uudet kortit tarvittaessa, eihän se paljoa maksa/kortti, mutta kun niitä haluavia on sitten äkkiä puoli asiakaskuntaa, jolloin kokonaishinta nouseekin jo reippaasti. Ja se nostaa kuukausipakettien hintaa josta herää uudet valitukset. Ajatuksena tässä, kerran 5€ vai 0,50€/kk näin heittäen, ottaen huomioon, että uutta korttia ei kuitenkaan joka vuosi tarvitse ainakaan vielä.

    Osallistu keskusteluun