Kysymys

Saldoraja ja maksulliset palveluviestit

  • 26 syyskuu 2012
  • 1 kommentti
  • 1202 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 13 kommenttia
Kysymys yleisellä tasolla koskien saldorajan toimivuutta:

Mikäli liittymälle on asetettu saldoraja esim 20 €, onko mahdollista että ko. saldoraja ylittyisi moninkertaisesti maksullisten palveluviestien johdosta?

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
- Saldosopimus ei ole reaaliaikainen palvelu. Liittymä ei sulkeudu välittömästi saldorajan ylittyessä, koska puhelut, tekstiviestit ja muut palvelut päivittyvät saldoseurantaan viiveellä. Viive vaihtelee palvelusta ja ajankohdasta riippuen muutamasta minuutista n. vuorokauteen.
- Ulkomaanpuhelut päivittyvät saldoseurantaan noin viikon kuluessa, viive voi kuitenkin olla pidempikin.
- Sovittu saldoraja ei ole sama kuin laskun loppusumma. Koska liittymä sulkeutuu viiveellä, todelliset laskutettavat kulut voivat ylittää saldorajan. Kerta- tai kausiluontoisia maksuja (esim. liittymän ja lisäpalveluiden kuukausi-, muutos- ja kytkentämaksut) ei huomioida saldorajassaYllä lainaus Saldosopimuksen tuotekuvauksesta. Sen mukaan voi. Ihan esimerkkinä: palveluntarjoaja lähettää samalla sekunnilla 6 kpl 5 euron hintaisia viestejä. Nämä kirjautuvat Saunalahden järjestelmään samalle kellonajalle.

Osallistu keskusteluun