Samsung Galaxy J5 2016 multimediaviestit eivät toimi

  • 22 huhtikuu 2017
  • 20 kommenttia
  • 3930 katselukerrat

Minulla on viime lokakuussa ostettu otsikon mukainen puhelin, jonka multimediaviestit eivät tule eivätkä lähde. Aluksi ne kyllä toimivat, mutta nyt ei voi edes hymiötä laittaa. Olen kahteen kertaan yrittänyt Oma Elisan ohjeilla asentaa mms-asetukset, mutta aina kun pääsen kohtaan tallenna, niin saan vastaukseksi "On jo olemassa". Kävin myös Elisa Shopitissa kysymässä neuvoa, mutta ilmeisesti nuorukainen siellä yritti samoilla ohjeilla asetuksia laittaa onnistumatta. Sain sitten ohjeeksi ottaa yhteyttä omaguruun. Eikä nyt mitään muuta ole tehtävissä?

20 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kokeillut käynnistää puhelinta uudestaan? Joskus myös akun irrotus 10-20sek ajaksi auttaa.
Arvaa kuinka monta kertaa olen käynnistänyt uudelleen? Tästä ei taida akkua irti saadakaan. Vanhassa nokialaisessa se kyllä oli pettämätön keino.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Samsungin J5 -malleista saa kaikista akun irti. Takakuorikin irtoaa ihan suosiolla.
Otin akun irti, annoin sen olla 10 minuuttia, vaan eipä multimediaviestit sittenkään kulje!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Kiitos kysymyksestäsi.

Ikävää etteivät MMS-viestit toimi.

Mene puhelimesta Asetukset - Mobiiliverkot - Yhteyspisteiden nimet. Sieltä klikkaa DNA MMS (jos sinulla on Elisa, niin Elisa MMS tms.) ja sieltä klikkaa MUUT-valikosta Poista yhteyspiste. Käynnistä puhelin uudelleen.

Jos listalla on useita MMS-profiileja, poista nämä kaikki. Puhelin hakee oikeat asetukset verkosta viimeistään käynnistyksen jälkeen.

Toivottavasti tästä on apua.

Mukavaa viikonloppua!
hpguru, tein ohjeesi mukaan (minulla on Elisan liittymä), vaan eivätpä mms-viestit vieläkään toimi. Tulee vain teksti: "Viestiä ei tällä hetkellä voi lähettää. Se lähetetään kun palvelu on käytettävissä". Tutkiskelin puhelin hankkimisen jälkeen tulleita laskuja ja totesin, ettei mms-viestien kohdalla ole mitään summia, joten en varmaan ole heti hankkimisen jälkeen niitä yrittänyt lähettääkään ja huomasin siis vian vasta tämän vuoden puolella. Äsken huomasin, että hymiön kanssa onnistuu eli se ei kaiketi vielä muuta viestiä mms-viestiksi. Liekö nyt sitten ainoa toivo omagurussa?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Vikailmoitukset päivystää myös tänään. 010 190 262

Tarkistuta ainakin ettei itse liittymällä ole vikaa tahi jumia. Ne puhelimen tarkemmat asetukset kuuluu sitten sinne omaguruun.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Elisalla näyttää olevan hienot kuvalliset ohjeet sinunkin puhelinmallille MMS-viestien asetuksen saattamiseksi kuntoon:

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/laiteohjeet/#!/device/samsung/samsung-galaxy-j5-2016/topic/kuvaviestit-mms/mms-asetukset/1
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Jos puhelimen säädöistä ei ole apua, niin vika on liittymässä. Siihen ei auta 2 € puhelin min, vaan täytyy soittaa tuohon Elisalaisen jakamaan vikailmoitusnumeroon, jossa liittymää tutkitaan.

MMS-viesti koostuu tekstistä ja kuvaliitteestä. Itse hymiö ei tee viestistä MMS:ää.

Kannattaa mainita siinä puhelussa mitä olet jo tehnyt itse.
Elisalla näyttää olevan hienot kuvalliset ohjeet sinunkin puhelinmallille MMS-viestien asetuksen saattamiseksi kuntoon

No, noitahan tietty yritin ensimmäiseksi useammankin kerran tuloksetta!

Seuraavaksi kokeilen Porkkanan neuvoa. Saas nähdä miten käy.
Soitin vikanumeroon, kerroin tarkasti koko ongelman ja mitä olin jo kokeillut. Kaveri tuumi, että tarvitsen mms-asetukset ja lupasi ne lähettää ja neuvoi tallentamaan ne puhelimeen. Viesti sisälsi kuitenkin vain linkin ohjeisiin manuaaliseen asennukseen, joita olin jo kokeillut tuloksetta!

Soitin uudelleen asiakaspalveluun ja uusi kaveri epäili, että vika on jotenkin puhelimen ja liittymän välissä, mutta hän ei päässyt niitä katsomaan, joten hän kehoitti minua soittamaan omagurulle. Eli.....?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Soitin vikanumeroon, kerroin tarkasti koko ongelman ja mitä olin jo kokeillut. Kaveri tuumi, että tarvitsen mms-asetukset ja lupasi ne lähettää ja neuvoi tallentamaan ne puhelimeen. Viesti sisälsi kuitenkin vain linkin ohjeisiin manuaaliseen asennukseen, joita olin jo kokeillut tuloksetta!

Soitin uudelleen asiakaspalveluun ja uusi kaveri epäili, että vika on jotenkin puhelimen ja liittymän välissä, mutta hän ei päässyt niitä katsomaan, joten hän kehoitti minua soittamaan omagurulle. Eli.....?
Nyt soitat sinne ilta-aikaan kun aspa on kiinni ja pyydät liittymän uudelleenluontia, alustusta. Päivystysasiakaspalvelu yleensä ymmärtää kinkkisimmätkin vika-asiat. Et todellakaan soita Omaguruun.

Sori, jos tätä jo kysyttiin mutta onko sinulla mahdollisuutta testata missään muussa puhelimessa liittymääsi? Nyt ihan laitevian poissulkemiseksi.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Eihän se multimediaosuus viesteissä (esim. kuva) ole liian iso?
Eihän se multimediaosuus viesteissä (esim. kuva) ole liian iso?

Voiko yksi tavallinen valokuva olla liian suuri?
[quote=Purnipsi]Nyt soitat sinne ilta-aikaan kun aspa on kiinni ja pyydät liittymän uudelleenluontia, alustusta. Päivystysasiakaspalvelu yleensä ymmärtää kinkkisimmätkin vika-asiat. Et todellakaan soita Omaguruun.

Sori, jos tätä jo kysyttiin mutta onko sinulla mahdollisuutta testata missään muussa puhelimessa liittymääsi? Nyt ihan laitevian poissulkemiseksi.


Huomasin tämän vastauksesi vasta nyt, mutta en ole vielä soittanut omagurulle! Kokeilen huomenissa tätä neuvoasi. Mitä tulee liittymän kokeiluun toisessa puhelimessa, niin minulla on kyllä vanha nokialaiseni, jota voisin tietenkin kokeilla, mikäli löydän sim-kortin reunaosat jostain, siinä kun käy vain iso sim-kortti.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Valokuvat muuttuvat MMS-kokoisiksi automaattisesti ennen lähetystä.

Kyllä se vika on nyt operaattorilla. Jos asetuksetkin ovat Elisan ohjeiden mukaan MMS-profiilissa.

Itselläni sama puhelin, mutta DNA.

Voisit laittaa viestiä Palstatiimille, jos sieltä saisi suuremmanhaluisia ihmisiä tutkimaan liittymääsi. https://palsta.elisa.fi/members/palstatiimi-95702
Sori, jos tätä jo kysyttiin mutta onko sinulla mahdollisuutta testata missään muussa puhelimessa liittymääsi? Nyt ihan laitevian poissulkemiseksi.

Testasin liittymää vanhassa puhelimessani ja tekstarit toimivat kuten pitääkin, mutta mms-viestit eivät toimineet kumpaankaan suuntaan, joten vian täytyy olla liittymässä eikä puhelimessa.

Kyselin asiaa palstatiimiltäkin ja sieltä neuvottiin poistamaan vanha mms-profiili tai laittamaan tehdasasetukset. Edellistä olin kokeillut, mutta jälkimmäistä en oikein uskalla, kun pelkään menettäväni kaikki tiedot puhelimesta. Yhteystiedot ja kalenteri eivät näytä varmuuskopioituneen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Kaverin android puhelimeen piti laittaa manuaalisesti nuo mms-asetukset.
Elisan sivuilta löytyi ko. Sonyn härpekkeelle tarkat ohjeet.
Lähti pelittämään asetusten tallennuksen jälkeen.

Ja omassa J5 (2016) työluurissa mms-viestit toimi tekemättä mitään itse.

Molemmissa Ellun liittymät.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Yhteystiedot ja kalenteri eivät näytä varmuuskopioituneen.

Tämän voit tottakai tarkistaa aina kirjautumalla Googleen. Gmailista voi tarkistaa nuo yhteystiedot ja Google Kalenterista luonnollisesti nuo kalenterimerkinnät. Google Driveen pitäisi tallentua otetut valokuvat, mikäli synkronointi on käytössä. Myös Samsung -tiliin synkronoituu dataa, mikäli moinen tili on ylipäätään otettu käyttöön. Voit myös tehdä asetusvalikon kautta varmuuskopion puhelimesta, mutta tässä tapauksessa puhelimen asetuksia ei kannata varmuuskopioida. Varmuuskopion luonti esim. muistikortille pitäisi myös onnistua. Kannattaa kokeilla, mikäli tuntuu siltä, ettei puhelin kykene luomaan varmuuskopiota pilveen.

Samsung- ja Google -tiliin tallentunut data (yhteystiedot, kalenteri...) synkronoituu hard resetin jälkeen puhelimeen. Myös esim. muistikortille luodun varmuuskopion voi palauttaa hard resetin jälkeen.
Mms-viestit toimivat! Palstatiimissä kaksi neitokaista paneutui ongelmaan kiitettävästi ja viimein liitymä luotiin uudelleen. Sekään ei ensin auttanut, mutta sitten poistin vielä kerran mms-profiilin, asetin oletuksille ja homma alkoi pelittää. Mikälie mahtoi olla vian perimmäinen syy, mutta pääasia että korjaantui. Kiitos teillekin hyvistä neuvoista 😄

Osallistu keskusteluun