Kysymys

Saunalahden asiakkaat tyytyväisempiä kuin DNA:n


Saunalahden asiakkaat tyytyväisempiä kuin DNA:n

Riippumattoman tutkimuksen mukaan Saunalahden asiakkaiden yleinen asiakastyytyväisyys on erittäin korkea. Asiakkaiden tyytyväisyyden kannalta keskeistä on verkon kuuluvuus ja kattavuus sekä 2G- että 3G-verkoissa. Saunalahti käyttää Elisan 3G-verkkoa, joka on tutkitusti Suomen paras.

- Asiakastyytyväisyys on meille äärimmäisen tärkeä asia ja seuraamme tyytyväisyyden kehitystä jatkuvasti viikkotasolla, kertoo johtaja Panu Lehti Saunalahdelta.

Tutkimuksen perusteella Saunalahden asiakastyytyväisyyden kumulatiivinen keskiarvo on ollut vuoden alusta kouluarvosanoilla mitattuna 8,5. DNA:n osalta vastaava luku on 8,4. Tutkimus osoittaa, että Saunalahden asiakkaat ovat tänä vuonna olleet neljäntoista viikon ajan DNA:n asiakkaita tyytyväisempiä.

Katso lisätietoja ja tutkimustulokset http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2839 ' TARGET='_blank

/ Panu.

141 kommenttia

Joo ei ole ollut valittamista (ainakaan paljoa) eli voisin sanoa että tutkimus pitää paikkansa ainakin omalta osalta. Kummastakin on kokemusta mutta nykyään vain Saunalahdesta.
Käyttäjätaso 2

olen muuten tyytyväinen saunalahteen mutta
taitaa saunalahtea ja elisaa  vaivata sama  vaiva  reklamaatioiden    vastaamisessa elikkä   siihen ei  vastata
mun mielestäni asiakaspalveluun kuuluu myös reklamaatioiden nopea vastaaminen  ei kuukausien odottelu
    vastata pitää oli vastaus mikä tahansa
siinä kun vastauksen saa   näkee edes sen että  reklamaatio on edes luettu 
jos  tulee  vastaus
että parantakaa sekin   puoli


Minun puolestani palveluntarjoaja saakin jättää vastaamatta esim. reklamaatioihin, jotka on kirjoitettu ilman yhtäkään välimerkkiä tai isoa alkukirjainta.

Sori, oli ihan pakko...
No ei todellakaan ole, voisitte hieman parantaa teidän asiakaspalveluanne, vertaa esim dna:n mainostette että keskimääräinen jonotus aika on 10min, tänään olen kuunnellut tota karseeta musiikka 2h eikä kukaan ole sinä aikananaan vastannut!!!

Hanurista!

No ei todellakaan ole, voisitte hieman parantaa teidän asiakaspalveluanne, vertaa esim dna:n mainostette että keskimääräinen jonotus aika on 10min, tänään olen kuunnellut tota karseeta musiikka 2h eikä kukaan ole sinä aikananaan vastannut!!!


Jonottamatta asiointi onnistuu haluamasi aikaan asiakaspalvelun yhteyssivustojen kautta.

/ Panu.


No ei todellakaan ole, voisitte hieman parantaa teidän asiakaspalveluanne, vertaa esim dna:n mainostette että keskimääräinen jonotus aika on 10min, tänään olen kuunnellut tota karseeta musiikka 2h eikä kukaan ole sinä aikananaan vastannut!!!


Jonottamatta asiointi onnistuu haluamasi aikaan asiakaspalvelun yhteyssivustojen kautta.

/ Panu.
http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Kuinka kauan kestää nettilomakkeen käsittely? Kuinka lähellä Juhannusta jo olette jonossa?

---
Maanantaina ennen kello 9.00 jätetty muutospyyntö oli käsitelty hieman kello 10.00 jälkeen lauantaina. Eli 5 päivää kesti. Ehkä vielä liian kauan. 24 tuntia lienee kohtuus?


No ei todellakaan ole, voisitte hieman parantaa teidän asiakaspalveluanne, vertaa esim dna:n mainostette että keskimääräinen jonotus aika on 10min, tänään olen kuunnellut tota karseeta musiikka 2h eikä kukaan ole sinä aikananaan vastannut!!!


Jonottamatta asiointi onnistuu haluamasi aikaan asiakaspalvelun yhteyssivustojen kautta.

/ Panu.


joo onnistuu ja on testattu... vastausta tosin saa odottaa seuraavat 1-4 viikkoa viestin jätön jälkeen...että joo-o.. Eli voidaanko tästä vetää yhteenveto... jos saan esim epämääräsen laskun missä o virhe jätän sen vaan maksamatta ja laitan aspaan mailia... ootan ja ootan... peritäänkö se jos jätän maksamatta sen takia jos aspa ei vastaa kohtuulliisessa ajassa?? Tämä oli vain esimerkki
No johan pomppasi mulla saunalhti viikon ja vaihdoin dnal:ta ja sen jälkeen ongelmat alkoi sain toisen ihnisen vastaajan,jonotin 4 asikaspalveluun ja sitten ei puhelin toiminutkaan tuli Verkko varattu mulle ei voitu soitaa ja minä en voinut soitaaa joten vahdampa takiasin entiseen sikäli peetä kun siellä ei ole tunnari aplvelua mutta EI TARVII JONOTELLA TUNTITOLKULLA ASPAAN
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

No johan pomppasi mulla saunalhti viikon ja vaihdoin dnal:ta ja sen jälkeen ongelmat alkoi sain toisen ihnisen vastaajan,jonotin 4 asikaspalveluun ja sitten ei puhelin toiminutkaan tuli Verkko varattu mulle ei voitu soitaa ja minä en voinut soitaaa joten vahdampa takiasin entiseen sikäli peetä kun siellä ei ole tunnari aplvelua mutta EI TARVII JONOTELLA TUNTITOLKULLA ASPAAN

Mitähän tässä on oikein tarkoitus sanoa? 😮

No johan pomppasi mulla saunalhti viikon ja vaihdoin dnal:ta ja sen jälkeen ongelmat alkoi sain toisen ihnisen vastaajan,jonotin 4 asikaspalveluun ja sitten ei puhelin toiminutkaan tuli Verkko varattu mulle ei voitu soitaa ja minä en voinut soitaaa joten vahdampa takiasin entiseen sikäli peetä kun siellä ei ole tunnari aplvelua mutta EI TARVII JONOTELLA TUNTITOLKULLA ASPAAN


Suomennos:
No johan pomppasi! Mulla on ollut saunalahti viikon, vaihdoin DNA:lta. Sen jälkeen alkoi ongelmat. Sain toisen ihmisen vastaajan (ilmeisesti vastaajapalvelun?), jonotin 4 kertaa tai tuntia asiakaspalveluun, ja sitten puhelin ei toiminutkaan. Tuli ilmoitus "verkko varattu". Mulle ei voinut soittaa, enkä minä voinut soittaa, joten vaihdampa takaisin entiseen. Sikäli ihan silmästä, kun siellä ei ole tunnaripalvelua, mutta EI TARVI JONOTELLA TUNTITOLKULLA ASIAKASPALVELUUN.
-----------------------------------
Saattaa olla pari virhettä. Vinkkinä kirjoittajalle, että välimerkit on poikaa, ja lauseessa saa olla jopa mutamaa sna krijtettu okein. Parantaa luettavuutta, ja informaatioarvoa.

Edit: Niin joo, ja tässä on kans asiakas, joka sai tänään tarpeekseen paskasta asiakaspalvelusta. Pitää katsella, miten näistä kytköksistä päästään eroon, ja miettiä vaihtoehtoja. Näin tämä homma ei kuitenkaan jatku. Tästä voi lukea lisää: http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,9174.msg76609.html#msg76609
Dna mainostaa samaa toisinpäin...että kumminkohan päin tää nyt on...

Harmittaa vaan itseä kun joutuu olee vielä kytköksissä saunalahteen jonkun aikaan. Tämänkin kun olisi tiennyt niin empä olisi mitään "kytköksiä" enään ottanut. mutta tietää ainakin mitä sitten tekee kun kytkökset ovat loppu. Eräs tuttu sai pienen väännön jälkeen purettua kytköksen elisaan vetoamalla siihen ettei elisa toiminut siellä missähän sitä käytti niinkuin olisi pitänyt...ja elisahan aluksi yritti mitä yritti... pitäsköhän kokeilla saunalahden kanssa samaa..sillä esimerkiksi mobiililaajakaista ei toimi siellä missä / mitä varten sen olen ottanut niin silleen kuin olisi pitänyt..pääsis eroo näistä kytkyistä lopullisesti ja samoin myös saunalahdesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Itselläni kävi niin, että toistuvista lupauksista ja kuuluvuusalueen laajenemisista huolimatta Elisan 3G ei luvatussa puolessa vuodessa alkanut toimimaan kotonani. Tarkemmin kyseltyäni Asiakaspalvelu kertoi mahdollisuudesta tuohon sopimuksen irtisanomiseen. Kieltäydyin kuitenkin, koska puhelimen jäljelläoleva osuus olisi tietenkin pitänyt maksaa kerralla. Nyt sitten puoli vuotta tuosta luvatusta HSDPA alkoi toimimaan täällä. Eli onneksi en hötkyillyt....
😠 sen verran vihoissani olin että paino virhe paholainen taisi tekstiin tulla mutta kiitos oiko lukijalle

Ja NIN MUUTEN VAIHTUU LIITTYMÄÄ MUUHUN, PIRUUTTANI SOITIN DNALLE ASIAKSPALVELUUN PÄIVÄLLÄ JA ILLALLA JA HETI PÄÄSI NIIN KUIN SILLOIN ENNENKIN

JOTEN PAREMPAA ODOTELLEN 😉
Ketjun aiheeseen liittyen(ei ole havaittu informoida täälä). Liikenne ja viestintäministeriön teettämän riippumattoman tutkimuksen mukaan dna:n asiakkaat ovat kuin ovatkin tyytyväisempiä kuin Saunalahden.
Aiheesta kertoo esim Tietokonelehti http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=34269&tyyppi=1 ettei jäisi väärää käsitystä kenellekään täälä foorumilla.

Lainaus uutisesta:
Tämän vuoden selvityksessä selvästi heikoimman arvosanan sai Elisa (7,15). Muut pärjäsivät hieman paremmin: Teliasonera (7,81), Saunalahti (7,93) ja DNA (7,95). Operaattorin lisäksi tyytyväisyyteen vaikutti toimipaikan sijainti. Pääkaupunkiseudun asiakkaat olivat keskimäärin tyytymättömämpiä kuin pohjoissuomalaiset.


jutun ulkopuolelta mm. TeleFinlandin arvosana oli yli 8,1 (http://www.mintc.fi/fileserver/3308.pdf)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Ketjun aiheeseen liittyen(ei ole havaittu informoida täälä). Liikenne ja viestintäministeriön teettämän riippumattoman tutkimuksen mukaan dna:n asiakkaat ovat kuin ovatkin tyytyväisempiä kuin Saunalahden.
Aiheesta kertoo esim Tietokonelehti http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=34269&tyyppi=1 ettei jäisi väärää käsitystä kenellekään täälä foorumilla.

Lainaus uutisesta:
Tämän vuoden selvityksessä selvästi heikoimman arvosanan sai Elisa (7,15). Muut pärjäsivät hieman paremmin: Teliasonera (7,81), Saunalahti (7,93) ja DNA (7,95). Operaattorin lisäksi tyytyväisyyteen vaikutti toimipaikan sijainti. Pääkaupunkiseudun asiakkaat olivat keskimäärin tyytymättömämpiä kuin pohjoissuomalaiset.


jutun ulkopuolelta mm. TeleFinlandin arvosana oli yli 8,1 (http://www.mintc.fi/fileserver/3308.pdf)


Taitaa aika useissa tutkimuksissa mahtua näin pienet erot virhemarginaalin piiriin....
Käyttäjätaso 2
Jos ilmoitellaan ja sanotaan että firmalla on tyytyväisimmät asiakkaat, niin se myös vastuuttaa: SIlloin myös pitää toimia niin, että vastaa huutoonsa - muutoin menee uskottavuus ja sitä ei saa takaisin minkäänlaisella markkinoinnilla.
Itse olen ollut asiakkaana Jippiin (=ent. SL) alkumetreiltä saakka ja matkan varrella on ollut hetkiä että olen ollut tosi kypsä firmaan, mutta koko asiakkuuden kaarta ajatellen olen ollut kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen.  😉 Tämä ei kyllä tarkoita sitä etteikö parannettavaa tällä hetkellä olisi: mm. aspa on mennyt p-mäkeä letti putkella viimeisen vuoden aikana ja verkon kuuluvuuteen ja nykyaikaistamiseen (3G) pitäisi Emo-Elisan panostaa.
Joo palvelut toimii tosi hienosti mut olisi kiva päästä asiakaspalveluun.
Soittelin tuossa päivällä ja minut opastettiin elisa shop myymälään lahdessa.
Menin Lahden prisman myymälään tarkoituksenani hakea multisim kortti 3. liittymään.
Asiakaspalvelu aikaisemmin pienen jonottelun jälkeen sinne kehoitti menemään.

Olisin siis voinut tilata sen postitse mutta näin olisin saanut sen nopeammin.....
No siellä ilmeni että sieltä ei sellaista palvelua saa.
No sitten sieltä ajattelin että jospa saisi asiakaspalvelun kiinni ja yli tunnin odottelin siinä tiskillä että asiakaspalvelu olisi vastannut jos olisin vaikka saanut sieltä sim kortin ja niin pois päin.
NO elisa shop meni kiinni ja jäin odottelemaan asiakaspalvelin vastaamista.
aikalaskuri oli tässä kohtaa noin tunnin kohdalla.

Kävin kaupassa ja niin pois päin ja tulin sitten tänne harrastenurkkaan.
Kyllästyin odottelemaan musiikkia....

Kertokaa miten saan sen 3. sim kortin nyt nopeesti käyttööni....

Mielelläni kuuntelen ehdotuksia......

Ja sitten mulla ei ole henkkareita et saisiko tuon sitten Hollolan postiin ja ainostaan vain sinne koska siellä minut tunnetaa.

Nettitikun hakeminen oli tuollainen sessio  😉 😉 ;D    http://www.youtube.com/watch?v=fsE9c2BD-ok ' TARGET='_blank


Joo palvelut toimii tosi hienosti mut olisi kiva päästä asiakaspalveluun.
Soittelin tuossa päivällä ja minut opastettiin elisa shop myymälään lahdessa.
Menin Lahden prisman myymälään tarkoituksenani hakea multisim kortti 3. liittymään.
Asiakaspalvelu aikaisemmin pienen jonottelun jälkeen sinne kehoitti menemään.

Olisin siis voinut tilata sen postitse mutta näin olisin saanut sen nopeammin.....
No siellä ilmeni että sieltä ei sellaista palvelua saa.
No sitten sieltä ajattelin että jospa saisi asiakaspalvelun kiinni ja yli tunnin odottelin siinä tiskillä että asiakaspalvelu olisi vastannut jos olisin vaikka saanut sieltä sim kortin ja niin pois päin.
NO elisa shop meni kiinni ja jäin odottelemaan asiakaspalvelin vastaamista.
aikalaskuri oli tässä kohtaa noin tunnin kohdalla.

Kävin kaupassa ja niin pois päin ja tulin sitten tänne harrastenurkkaan.
Kyllästyin odottelemaan musiikkia....

Kertokaa miten saan sen 3. sim kortin nyt nopeesti käyttööni....

Mielelläni kuuntelen ehdotuksia......

Ja sitten mulla ei ole henkkareita et saisiko tuon sitten Hollolan postiin ja ainostaan vain sinne koska siellä minut tunnetaa.

Nettitikun hakeminen oli tuollainen sessio  😉 😉 ;D     http://www.youtube.com/watch?v=fsE9c2BD-ok ' TARGET='_blank





Olisiko mahdollista että saunis soittelisi mulle jossain kohtaa vaik jotenkin ku sinne päin ei tunnu pääsevän.
Tarttis 3. kortin tähän usb tikkuun.tuntuisi toimivan ihan ok ja tosi hyvin toimii ainakin tässä harrastenurkassa.
Palvelut toimii hyvin häköjää tikun hallintasoftakin meni ilman ohjeita ja niin pois päin mut se 3. kortti olisi hyvä juttu jos sen saisi......
eli puhelimeen läppäriin ja tähän tikkuun tykkäisin kortit samalle numerolle.
Niin se olisi kait järkevintä.
Nopeiten saat sen sim.kortin kun hommaisit sen henkkarin etkä kiusais viattomia ihmisiä enempää noilla sun jutuillas. Luulisi sun tietävän se että jos sä vastaanotat kirjatun lähetyksen niin sulla pitää olla viranomaisenmyöntämä henkilöllisyystodistus mukana, turha itkeä kellekkään postin virkailijalle siitä. Ne tekee työtään ja sä se vaan jaksat päivä päivältä kiusata eri ihmisiä. Ja toi sun käyttäytyminen esimerkiksi tota postin työntekijää kohtaa oli aika loukkaavaa. Onko se postin vika jos aspa ei toimi? Mikset mennyt ostaa tota tikkua joltain jälleenmyyjältä suoraan niin ei olisi tarvinniu tommosta itkuvirttä aloittaa taas jälleen kerran.... vai ootko saanut porttikiellon myymälöihin noilla sun tempauksillas? mutta ethän sä töissäkään ole joten sulle riittää tota aikaa kiusata töitä tekeviä ihmisiä...

Nopeiten saat sen sim.kortin kun hommaisit sen henkkarin etkä kiusais viattomia ihmisiä enempää noilla sun jutuillas. Luulisi sun tietävän se että jos sä vastaanotat kirjatun lähetyksen niin sulla pitää olla viranomaisenmyöntämä henkilöllisyystodistus mukana, turha itkeä kellekkään postin virkailijalle siitä. Ne tekee työtään ja sä se vaan jaksat päivä päivältä kiusata eri ihmisiä. Ja toi sun käyttäytyminen esimerkiksi tota postin työntekijää kohtaa oli aika loukkaavaa. Onko se postin vika jos aspa ei toimi? Mikset mennyt ostaa tota tikkua joltain jälleenmyyjältä suoraan niin ei olisi tarvinniu tommosta itkuvirttä aloittaa taas jälleen kerran.... vai ootko saanut porttikiellon myymälöihin noilla sun tempauksillas? mutta ethän sä töissäkään ole joten sulle riittää tota aikaa kiusata töitä tekeviä ihmisiä...


Nyt keskustellaan näistä puhelin hommista täällä jos haluut arvostella minua ni tee tunnari viheraho.info ja vittuile mulle sille jos niin haluat.
Emmä jaksa vaivautua alentumaan yhtä alas kun sä 🙂
Käyttäjätaso 2
Saunalahti ja DNA ovat mukavia operaattoreita ja luonnollisesti se, että Saunalahti vertailee itseään juuri DNA:han, on osoitus DNA:nkin osaltaan nauttimasta arvostuksesta.

Pianhan saamme myös UMTS900-puolelle SaunaElisalle (hups... kielletty sana lipsahti taas) oivan kirittäjän, kun DNA aloittaa UMTS900-verkon rakentamisen loppukesän/syksyn aikana. Myös DNA on tuonut HSUPA:n jo koko 3G-verkkoon ja 7.2M HSDPA-päivitykset alkavat.

Varmastikin mm. http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/95506.shtml ' TARGET='_blank ja http://www.dnaoy.fi/DNA-konserni/TietoaDNAsta/dnanlausunnot/Sivut/DNAn3G-verkko.aspx ' TARGET='_blank sekä yhteyksien luotettavuudessa asetelmat ovat mielenkiintoiset.

Saunalahti ja DNA ovat mukavia operaattoreita ja luonnollisesti se, että Saunalahti vertailee itseään juuri DNA:han, on osoitus DNA:nkin osaltaan nauttimasta arvostuksesta.

Pianhan saamme myös UMTS900-puolelle SaunaElisalle (hups... kielletty sana lipsahti taas) oivan kirittäjän, kun DNA aloittaa UMTS900-verkon rakentamisen loppukesän/syksyn aikana. Myös DNA on tuonut HSUPA:n jo koko 3G-verkkoon ja 7.2M HSDPA-päivitykset alkavat.

Varmastikin mm. http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/95506.shtml ' TARGET='_blank ja http://www.dnaoy.fi/DNA-konserni/TietoaDNAsta/dnanlausunnot/Sivut/DNAn3G-verkko.aspx ' TARGET='_blank sekä yhteyksien luotettavuudessa asetelmat ovat mielenkiintoiset.


DNA on keskittynyt asiakapalvelun vastausaikojen viilaamiseen ja me puolestamme toimivan verkon rakentamiseen. Dna investoi alkuvuonna oman ilmoituksensa mukaan verkkoonsa 5 (viisi) miljoonaa euroa. Elisan vastaavan ajankohdan investointi oli moninkertainen. Yhteyksien luotettavuudessa, verkon peitossa ja nopeuksissa Elisan verkko on ylivoimainen DNA:n verkkoon verrattuna. '

Niin ikään olemme keskittyneet toimivien itsepalveluvälineiden- ja lisäpalveluiden (esim. reviiri) kehittämiseen s.e. pystymme tarjoamaan palvelut entistä edullisemmin asiakkaillemme.

/ Panu.
Käyttäjätaso 3
Saunalahdella on hyvät palvelut ja varsinkin Oma.saunalahti on valovuosia edellä Oma.dna:ta. Mutta miksi kummassa tuo Saunalahden puhelinpalvelun taso on pitänyt romahduttaa? Vielä
puoli vuotta sitten vastausajat oli varsin kohtuulliset ja homma toimi muutenkin. Nyt hehkutetaan nettipalvelua ja samalla puhelinpalvelu on menny aivan kuralle. Asiakaspalvelun työntekijä viime perjantaina kertoi puhelinjärjestelmän menevän sekaisin kun puheluja tulee "liikaa" jonoon. Onko koko tuon puhelinpalvelun romahtamisen syy tuo Elisan robottivalikko vai onko tosiaan väkeä vähennetty niin rajusti, että vastausajat on venyneet moninkertaisiksi?

Saunalahdella on hyvät palvelut ja varsinkin Oma.saunalahti on valovuosia edellä Oma.dna:ta. Mutta miksi kummassa tuo Saunalahden puhelinpalvelun taso on pitänyt romahduttaa? Vielä
puoli vuotta sitten vastausajat oli varsin kohtuulliset ja homma toimi muutenkin. Nyt hehkutetaan nettipalvelua ja samalla puhelinpalvelu on menny aivan kuralle. Asiakaspalvelun työntekijä viime perjantaina kertoi puhelinjärjestelmän menevän sekaisin kun puheluja tulee "liikaa" jonoon. Onko koko tuon puhelinpalvelun romahtamisen syy tuo Elisan robottivalikko vai onko tosiaan väkeä vähennetty niin rajusti, että vastausajat on venyneet moninkertaisiksi?


Väkeä ei ole vähennetty vaan lisätty, asiakasmäärä on kuitenkin kasvanut suhteessa vielä enemmän. Olemme kasvattaneet kesän aikana edelleen asiakaspalvelijoiden määrää, mikä näkyy jo nyt lyhentyneinä jonoaikoina. Puhelinpalvelun osalta tavoitteemme on säilyttää vastausajat kohtuullisella tasolla, mutta puhelinpalvelun vastausaikojen minimoinnin sijaan panostamamme muihin asioihin.

/ panu.

Osallistu keskusteluun