Kysymys

Saunalahden asiakkaat tyytyväisempiä kuin DNA:n



Näytä ensimmäinen kirjoitus

141 kommenttia


Puhelinpalvelun osalta tavoitteemme on säilyttää vastausajat kohtuullisella tasolla, mutta puhelinpalvelun vastausaikojen minimoinnin sijaan panostamamme muihin asioihin.

/ panu.


Mikä on mielestäsi kohtuullinen vastausaika? Koskien sekä puhelin, että nettipalvelua.


Puhelinpalvelun osalta tavoitteemme on säilyttää vastausajat kohtuullisella tasolla, mutta puhelinpalvelun vastausaikojen minimoinnin sijaan panostamamme muihin asioihin.

/ panu.


Mikä on mielestäsi kohtuullinen vastausaika? Koskien sekä puhelin, että nettipalvelua.

Viestintäministeriön mielestä puhelinpalvelun maksimivastausaika on kaksi minuuttia, Saunalahden mielestä kohtuullinen on ilmeisesti noin tunti.
Mikä on mielestäsi kohtuullinen vastausaika? Koskien sekä puhelin, että nettipalvelua.


Puhelimella muutama minuutti ja nettipalvelun välityksellä 1-2 päivää.

/ panu.

Mikä on mielestäsi kohtuullinen vastausaika? Koskien sekä puhelin, että nettipalvelua.


Puhelimella muutama minuutti ja nettipalvelun välityksellä 1-2 päivää.

/ panu.


Putos näköjään loppu edellisestä (oma moka!) kysymyksestä, niin laitetaan uudelleen.

Paljonko nuo vastausajat oikeasti tällä hetkellä ovat?
Saunalahti on kantanut oman kortensa kekoon lyhyempien vastausaikojen puolesta: asiakaspalvelunumerot muuttuvat maksullisiksi! Odotettavissa, että Elisa tekee saman perässä hetken kuluttua. Tämä on varmaan se keino, jolla asiakastyytyväisyys saadaan nousemaan yhä enemmän dna:n edelle 😉

Saunalahti on kantanut oman kortensa kekoon lyhyempien vastausaikojen puolesta: asiakaspalvelunumerot muuttuvat maksullisiksi! Odotettavissa, että Elisa tekee saman perässä hetken kuluttua. Tämä on varmaan se keino, jolla asiakastyytyväisyys saadaan nousemaan yhä enemmän dna:n edelle ;)


Saunalahden asiakaspalvelu palvelee jatkossakin veloituksetta asiakaspalvelun yhteyssivuston kautta. Jatketaan keskustelua asiakaspalvelun vastausajoista aikaisemmin avatussa keskustelusäikeessä.

/ Panu.
"Jatkossakin liittymän hallinta jne. asiat on mahdollista hoitaa veloituksetta oma.saunalahti.fi:n kautta samoin kuin asiakaspalvelun yhteyssivuston kautta."

kertoskohan plehti että jos se on jatkossakin yhtä vmäistä hoitaa niitä asioita oma.saunalahdessa VELOITUKSETTA niin mitä helvettiä sillä tekee?

Jos et sä pysty tekee siellä mitään muuta kun tilaaman niin se o ihan tyhjän kanssa. 

Saas nähä paljo noi tyytyväisyys käppyrät laskee! Veikkaan että paljon!
Käyttäjätaso 2
Mielestäni asiakaspalvelun maksuttomuus asiakkaalle ja maksullisuus operaattorille on ollut hyvä täky parantaa vastausaikoja. Jonotuksen maksullisuutta ei voi hyväksyä! Täytyy todella toivoa että saatava rahallinen etu käytetään asiakaspalvelun parantamiseen.. Muuten Saunalahti tulee olemaan operaattori vain niille joiden elämä on jo valmiiksi vain netissä. Kaikkien asiakkaiden ei vaan mitenkään voida olettaa asioivan netissä..
Muuten olen tyytyväinen, mutta ärsyttää että yleensä ilemmalla tämä gprs toimii hemmetin hitaasti(tiedän että nokia 6670 on vain gprs (5kt/s)), mutta välillä illemmalla, yleensä n. kymmenen jälkeen, toi operan symbian60 versio lataa sivuja ikuisuuden, ja sama tapahtuu myös muillakin sovelluksilla, esim. gmail, opera mini, wirelessIrc jne, tosin ongelmaa ei ole yleensä aamulla/päivällä, mutta sitten yheksän/kymmenen jälkeen..

Ja sama ongelma tapahtuu kun käyttää kännykkää 3g/gprs modeemina datakaapelin kautta, joskus se ei suostunut ollenkaat yhdistämään, vaikka mitenpäin yritti, ellei vikana ollut micro$oft windows  ;)

Muten on toiminut ihan OK, tosin toi saunalahen valikon "asetukset" kohta on turha, sillä se antaa mms-asetukset kun tilaa wap-asetukset, ja joskus se ei anna mitään asetuksia :.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Muuten olen tyytyväinen, mutta ärsyttää että yleensä ilemmalla tämä gprs toimii hemmetin hitaasti(tiedän että nokia 6670 on vain gprs (5kt/s)), mutta välillä illemmalla, yleensä n. kymmenen jälkeen, toi operan symbian60 versio lataa sivuja ikuisuuden, ja sama tapahtuu myös muillakin sovelluksilla, esim. gmail, opera mini, wirelessIrc jne, tosin ongelmaa ei ole yleensä aamulla/päivällä, mutta sitten yheksän/kymmenen jälkeen..


Kuulostaa siltä, että käyttämälläsi tukiasemalla on aika paljon käyttäjiä jakamassa yhteyttä juuri tuohon aikaan.
seuraavaksi varmaan saunalahti laittaa alotusmaksun puheluun niinkuin sonera teki.... alkaa saunalahden tasokin tässä pikkuhiljaa näköjään laskemaan.....
DNA on Saunalahden emoyhtiön Elisan toiseksi suurin omistaja.

Salaliittoteoria: Onko DNA syyllinen Saunalahden asiakaspalvelun nykyiseen surkeaan tasoon? Sen lauluja laulat kenen leipää syöt? 😃
Minulta ei ole kukaan kysynyt tyytyväisyydestä. Ne palvelut, joita käytän, toimivat ihan kohtalaisesti, mutta asiakaspalvelun taso on kyllä ala-arvoinen. Yhtään kertaa en ole päässyt puhelimitse asiakaspalveluun Saunalahden kehumassa keskiarvoajassa eli noin kymmenessä minuutissa. Kerran jonotus taisi kestää "vain" kaksikymmentä minuuttia, mutta kaikki muut yritykset (ja niitä on kymmeniä toukokuun lopun jälkeen) ovat vieneet ajastani kolmesta vartista tuntiin per kerta. Tosin tänään olen jonottanut, jonottanut ja jonottanut tähän mennessä runsaan puolitoista tuntia: yhden kerran sain kiinni myyntipuolelta väärän henkilön, eikä hän pystynyt auttamaan asiassa vähääkään, muutaman kerran puhelu on katkennut tai verkko on ollut varattuna ja niin edelleen.

(Eikä tarvitse sitten taas jollottaa sitä samaa liturgiaa, että "asiakaspalveluun saa yhteyden mihin vuorokaudenaikaan tahansa kätevästi nettisivujen kautta". Ei muuten saa. On tullut kokeiltua. Viestit eivät mene perille.)

Sanoin kerran vaimolle, että Saunalahden porukka sopisi paremmin pitämään nakkikioskia kuin ylläpitämään sellaista toimintaa, johon liittyvät puhelin- ja tietoliikennepalvelut. Vaimo tosin vastasi, että kyllä nakkikioskilla täytyy sentään osata palvella asiakasta, joten se yrityslinja ei sovi Saunalahdelle alkuunkaan; konkurssihan siitä seuraisi heti kättelyssä.

Kun puheluista nyt aletaan veloittaa, alan minä lähettää Saunalahdelle laskun jokaisesta yli kymmenen minuutin odotuksestani. Minä maksan firmalle parisataa euroa kuukaudessa liittymistäni, ja sen summan eteen minun pitäisi mielestäni saada palvelua siinä muodossa, missä itse sitä haluan. Vaikka sitten haluaisin lähettää savumerkkejä. Silläkin tavalla yhteydenpito sujuisi varmaan nopeammin kuin tämän nykyisen käsittämättömän amatööripelleilyn avulla. Minun tuntipalkkioni jonottamisesta on pyöreästi 25 euroa. Kirjaan elokuun 15. päivän jälkeen ylös joka ainoan sekunnin, jonka joudun Saunalahden puhelinpalveluun jonottamaan, ja vähennän jonottamisesta aiheutuneet kuluni sopimuslaskuistani, ellei joku Saunalahden porukasta ennen em. päivämäärää henkilökohtaisesti soita minulle ja suostu pistämään sopimusasioideni kiemuroita järjestykseen. Ja soittaja älköön sitten olko kukaan tavallinen asiakaspalvelija, koska he eivät pysty tekemään mitään päätöksiä.

Asiakas- ja puhelinnumeroni löydätte varmaan nimimerkkini perusteella, kun kerran olette niin kauhean taitavia.

(Päivitys: kello tulee 19. Puhelu meni tunnin odotuksen jälkeen jälleen kerran poikki. Sain parin yrityksen jälkeen taas kuultavakseni jonotusmusiikkia. Siellä joku nainen laulaa, että "yöstä tulee pitkä". Olen nyt jonottanut turhaan kaksi tuntia ja kaksikymmentä minuuttia. Taidan perustaa blogin, jossa lausun julki tuntojani.)

(Päivitys 2: Viimeinen puhelu katkesi klo 20.20 - siis kaksikymmentä minuuttia asiakaspalvelun sulkeutumisen jälkeen. Siihen saakka kuulin samaa teknisesti huonolaatuista jonotusmusiikkia, joka koostuu muutamasta yhdentekevästä kappaleesta. Asiakaspalvelun sulkeutumiseen mennessä olin tänään ehtinyt jonottaa yhteensä kolme tuntia kaksikymmentä minuuttia. Kuka Saunalahdella kehtaa puhua palvelusta?)
Käyttäjätaso 2
DNA on Saunalahden emoyhtiön Elisan toiseksi suurin omistaja.


Terävä huomio! Aikooko DNA hiljentää P. Lehden tyytyväisyysvertailut vaikka omistajaohjauksen voimin?
No plehti koskas tulee uudet tutkimus tulokset? ois kiva tietää onko toi laskenu ku lehmän häntä ton muutoksen takia.

Koskas lehti me saadaan maksaa puheluista alotusmaksu? Se vois olla seuraava hyvä muutos?
No plehti koskas tulee uudet tutkimus tulokset? ois kiva tietää onko toi laskenu ku lehmän häntä ton muutoksen takia.


Uudet tulokset tulevat viikottain - asiakastyytyväisyydessä ei ole tapahtunut suurempia muutoksia viimeisten viikkojen aikana.

Koskas lehti me saadaan maksaa puheluista alotusmaksu?


Ei ole tulossa.

Ja mitä tulee DNA:n  aikeisiin, niin niitä on kysyttävä DNA:lta.

/ Panu.

Uudet tulokset tulevat viikottain - asiakastyytyväisyydessä ei ole tapahtunut suurempia muutoksia viimeisten viikkojen aikana.

Voisitko kertoa millä perusteella haastateltavat valitaan ja kuinka kysely käytännössä tapahtuu?
kuulisin myös mielenkiinnolla tämän. itseltä lähti usko 20:30 jonottaa aspassa.. tais taas 10e hurahtaa lisää laskuun.. (+vaimoke kun koitti omallansa jonottaa myös jonkinaikaa..) Kiitos 🙂 ainahan minä riemulla näitä makselen palvelusta.
hohoho :D  kohta o varmaan tääkin treadi kii alkaa kirjaimellisesti VITUTTAMAAN!

pakko laittaa tänne sit kun toi lehti sulkee joka helvetin treadin eikä voi  ymmärtää sitä tosia vaan aina tulee sitä paskanjauhantaa mitä on jauhettu nyt jo kuukausi kaupalla!

"Saunalahden asiakaspalvelun puhelinjärjestelmässä on ollut teknisiä ongelmia, jotka toivottavasti saadaan pikimmiten korjattua. Asiakaspalvelu palvelee yhteyssivuston kautta veloituksetta jatkossakin ja oma.saunalahti.fi on tunnetusti paras ja helpoin tapa oman liittymänsä hallitsemiseen. Asiakaspalvelua on käsitelty aikaisemmin avatuissa viestiketjuissa, jatketaan keskustelua niissä."

EDELLEENKÄÄN SE HELVETIN HALLINTA SIVUSTO EI TÄYTÄ KAIKKEA VAIKKA LEHTI SIITÄ JAKSAKIN JAUHAA JOKA HELVETIN TREADISSA MINKÄ SULKEE! MIKSI PITÄÄ TOTA SAMAA PASKAAJAUHAA OMA.SAUNALAHTI SITÄ JA TÄTÄ KUN SE EI MUUTA TOSIASIAA MITÄ LEHTI EI VAAN VOI HYVÄKSYÄ TAI EI HALUA TAI EI OSAA?

Eikö sen paskanjauhamisen voi lopettaa tosta mikä on helpoin ja kätevin asia tehä jne VAAN TEHÄ SILLE ONGELMALLE JOTAIN MIKÄ ON VAIVANNU ASPAA JO  USEAMMAN KUUKAUDEN ENKÄ TODELLAAKAAN USKO SITÄ ETTÄ SE ONGELMA ON OLLU USEITA KUUKAUSIA PUHELINJÄSTELMISSÄ!
pakko laittaa tänne sit kun toi lehti sulkee joka helvetin treadin eikä voi  ymmärtää sitä tosia vaan aina tulee sitä paskanjauhantaa mitä on jauhettu nyt jo kuukausi kaupalla!


Olen sulkenut vain ja ainoastaan rinnaikkaiset keskustelusäikeet. Yleiset osiosta löytyy asiakaspalveluakoskevat keskustelusäikeet. Niin ikään kyseisistä keskustelusäikeistä löytyy esittämiisi kysymyksiin jo entuudestaan vastaukset.

Saunalahden asiakastyytyväisemmät asiakkaat kuin esim. DNA:lla tieto perustuu riippumattoman tahon viikottain tekemään tutkimukseen, eli kyse ei ole paskanjauhannasta vaan tosiasioista.

/ Panu.

pakko laittaa tänne sit kun toi lehti sulkee joka helvetin treadin eikä voi  ymmärtää sitä tosia vaan aina tulee sitä paskanjauhantaa mitä on jauhettu nyt jo kuukausi kaupalla!


Olen sulkenut vain ja ainoastaan rinnaikkaiset keskustelusäikeet. Yleiset osiosta löytyy asiakaspalveluakoskevat keskustelusäikeet. Niin ikään kyseisistä keskustelusäikeistä löytyy esittämiisi kysymyksiin jo entuudestaan vastaukset.

Saunalahden asiakastyytyväisemmät asiakkaat kuin esim. DNA:lla tieto perustuu riippumattoman tahon viikottain tekemään tutkimukseen, eli kyse ei ole paskanjauhannasta vaan tosiasioista.

/ Panu.


Nyt en tarkoittanut tolla paskanjauhannalla tätä tyytyväisyyskeskustelua vaan sitä mistä olen täällä jo muutamassa paikassa kirjoittanut eli niistä jonotusajoista! En ole löytänyt vanhaa treadia niin laitoin tänne. Jos voisit jatkossa lisätä kun suljet niitä keskustelua missä niitä o käyty = tiedetään mitä et tule sulkemaan.

Paskanjauhantaa siitä, että valitti kuka hyvänsä mistä hyvänsä jonotusajoista yms yms... niille, ette tunnu tekemä mitään vaan jokaikinen kerta sama tarina. Onko teillä notepadissä valmiit vastauspohjat? Te oli tässä se pointti ei nyt liity mitenkään tähän aiheeseen ollaanko me tyytyväisiä vai ei. Mutta en usko että yksinkään teidän asiakas on tyytyväinen tähän tilanteenseen. Mille te ette tunnu tekevän mitään? Tai ainakaan minä eikä varmaan kukaan muukaan kuka kärsii samasta ongelmasta ole huomannut mitään. Eikö asiakkaille voisi sanoa jotain deadlineä mihn mennä hoidatte noi teidän ongelmat kuntoon vai pitääkö meidän teidän palkkoja maksavien asiakkaiden vaan kärvistellä sen vuoksi että te ette tunnu tekevän sille asialle mitään?

Koska tulee uusihallinta sivusto missä voi oikesti tehdä jotain? ilman niitäkään muutoksia se ei muuta tätä tilannetta mihinkään suuntaan. Esim Soneralla tätä ongelmaa ei ole koska heidän hallinnassaa voit tehä lähes tulkoon kaikki = sinun ei tarvise soittaa jatkuvasti aspaan jonkun pikku jutun takia

Tämäkin keskustelu menee varmaan kiinni kun aiheesta on pompattu jo toiseen?


No ei todellakaan ole, voisitte hieman parantaa teidän asiakaspalveluanne, vertaa esim dna:n mainostette että keskimääräinen jonotus aika on 10min, tänään olen kuunnellut tota karseeta musiikka 2h eikä kukaan ole sinä aikananaan vastannut!!!


Jonottamatta asiointi onnistuu haluamasi aikaan asiakaspalvelun yhteyssivustojen kautta.

/ Panu.


QUOTE: Impivaara @ http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,9876.msg76428.html#msg76428
Mitä taasen tulee tähän lomakkeella toimimiseen, niin alla yksi esimerkki. Myönnän, että olisin voinnut antaa tarkempaa tietoa käyttämästäni kokoonpanosta, mutta tästä huolimatta vastauksessa olisi voinut olla jo valmiiksi tiedot mahdollisista ongelmista FF-selaimella tai jopa kenties se, että ongelma aikanaan (2 kk sitten) tiedostettiin ja korjattiin. Eikä pelkästään kysymys "Koititko toista..."

*******************************************************************************************************
vastaanottaja  web.internet@saunalahti.com
date  5. toukokuuta 2008 13:32
aihe  WebSpeed error

Hei,

Kun yritän mennä "oma.saunalahdessa" selaaman laskuja tai tiliotteeseen saan alla olevan herjan.
Käytössä FF 2.0.0.14

WebSpeed error from messenger process (6019)
Msngr: Failed to connect to the specified WebSpeed named service. Verify that the service has been started. Verify the configuration for the service is correct. (5804): Error -66

********************************************************************************************************

Seuraava vastaus tuli 24. kesäkuuta

tuki@saunalahti.fi
 
date  24. kesäkuuta 2008 4:30

Hei,
pahoittelut viivästyneestä vastauksesta.
Oletko kokeillut aukeaako laskutustiedot tai tiliotteet oikein eri selaimella?
--
Ystävällisin terveisin,
xxxxxxxxxxxx
Saunalahti Käyttötuki

********************************************************************************************************
/QUOTE

Jonottamatta? Lähes kaksi kuukautta!!! Mitähän Saunalahti kutsuu sitten jonottamiseksi? >:<

Tätä selittelyä (tekninen vika jne) on kestänyt jo hieman turhan kauan.. Saunalahti voisi pikkuhiljaa tehdä asialle jotain. Tässä näkyy kuinka paljon Saunalahti arvostaa asiakkaitaan.
Syvältä tämä Saunalahden asiakaspalvelu, kaukana keskimääräisistä odotusajoista. Mielestäni keskimääräiset odotusajat on silkkaa kuluttajan kusetusta, ainakin tässä yhtiössä.
Olen ollut Saunalahden asiakkaana jo useita vuosia ja omalla kohdallani onneksi toiminut suhteellisen moitteetta.
Mutta arvostan toimivaa asiakaspalvelua kuitenkin erittäin paljon ja jos Saunalahdella ASPA takkuaa näin pahoin ja näin pitkään, harkitsen vakavasti yhtiön vaihtoa. Enkä todellakaan voi suositella Saunalahden palveluita kenellekkään, jos asiakkaiden arvostus ja palvelu on näin alhaisella tasolla.
Nyt jätkät molot pois kourista ja hoitakaa tuo ASPA kuntoon.  😠
olen muuten tyytyväinen saunalahteen mutta
taitaa saunalahtea ja elisaa  vaivata sama  vaiva  reklamaatioiden    vastaamisessa elikkä   siihen ei  vastata
mun mielestäni asiakaspalveluun kuuluu myös reklamaatioiden nopea vastaaminen  ei kuukausien odottelu
    vastata pitää oli vastaus mikä tahansa
siinä kun vastauksen saa   näkee edes sen että  reklamaatio on edes luettu 
jos  tulee  vastaus
että parantakaa sekin   puoli

Itse olen erittäin tyytymätön saunalahden niinsanottuun asiakaspalveluun. Viimeksi jonottelin sinne 27 minuuttia, eikä vastausta kuulunut. Muutaman kerran olen päässyt läpi, ja vastaajana (ilmeisesti kouluttamaton) yksinkertainen hölmö, jolla ei ole ollut antaa mitään järkeviä vastuksia oikeastaan mihinkään kysymyksiin. Vain monotonista itsestäänselvyyksien hoentaa. Olen myös tehnyt muutaman laskua koskevan reklamaation, mutta yhteenkään niistä ei ole vastattu tai muutoinkaan reagoitu millään tavalla. Pidän touhua ala-arvoisena ja vaihdankin operaattoria hyvin hyvin pian.Ja tämänkaltaisilla tutkimustuloksilla pyyhin paikan, jonne aurinko ei paista.

Osallistu keskusteluun