Kysymys

Saunalahden asiakkaat tyytyväisempiä kuin DNA:n



Näytä ensimmäinen kirjoitus

141 kommenttia

mmm miksi pitää käyttää vain dna:ta vertailussa... eikös tasapuolista olisi verrata kaikkia operaattoreita suomessa keskenään? 2 operaattorin vertaaminen keskenään on täysin harhaanjohtavaa!

mmm miksi pitää käyttää vain dna:ta vertailussa... eikös tasapuolista olisi verrata kaikkia operaattoreita suomessa keskenään? 2 operaattorin vertaaminen keskenään on täysin harhaanjohtavaa!
varsinkin kun kuitenkin epäsuorasti kehutaan sitä miten kaikki muutkin jäävät saunalahden taakse vaikkei ole MITÄÄN faktaa esittää. Eikä mitään faktaa ilmeisesti ole tulossakaan koska plehti tuntuu olevan aika haluton kommentoimaan enempää tässä ketjussa.

Näin se varmaan Wincapitan hommakin meni.. tarpeeksi kun uskotellaan ja esitetään "faktoja" vain osittain niin lopulta kohdeyleisö alkaa uskomaan asiaan...

Panu, prove me wrong.
Niinpä.
Paperilla näyttää hyvältä ja saunalahdella on suuria puheita ja lupauksia.
Kyllä on omakohtaisesti saanut kokea, että miten ne lupaukset ovat toteutuneet.
"Kätevä ja nopea asiakaspalvelu oma.saunalahden kautta"
Totuus on hieman toisenlainen.
14.9. laitoin ko. kanavan kautta kuuluvuuskyselyä eikä tähän päivään mennessä ole vastausta kuulunut.
Ja ongelma jatkuu, GPRS -tiedonsiirto ei toimi ja MMS -viestitkin ovat alkaneet takuta.
Menee hermot.




Ohessa uudempia tuloksia yleisen asiakastyytyväisyyden osalta:

ViikotSaunalahtidna
35-388,538,45
34-378,628,47
33-368,528,45
32-358,478,46

Tuloksissa Saunalahti on ollut ensimmäisenä kaikista operaattoreista koko kyseisen ajan 8)

/ Panu.
no miksei muiden operaattoreiden pisteitä sitten näytetä missään? Ainoastaan DNA:han vertaillaan?


Eipä olisi mikään ongelma - ne ovat kaikki Saunalahden perässä.

/ Panu.


etpä oikeastaan vastannut kysymykseeni. Miksei näillä sivuilla olevissa vertailuissa ole mukana kuin DNA? Minäkin voin sanoa että Sonera on suomen ja koko maailman paras operaattori asiakastyytyväisyydellä mitattuna. Eikö kukaan kaipaa FAKTOJA väitteeni tueksi?


Oleppa hyvä:

ViikotSaunalahtiSonera
35-388,538,24
34-378,628,09
33-368,528,03
32-358,478,01

/ Panu.
Käyttäjätaso 3
Hienoa! Tosi upeita lukuja. Tuon voisi melkein uutisoida, "Saunalahden asiakkaat tyytyväisempiä kuin DNA:n, Soneran asiakkaista puhumattakaan"  🙂





Ohessa uudempia tuloksia yleisen asiakastyytyväisyyden osalta:

ViikotSaunalahtidna
35-388,538,45
34-378,628,47
33-368,528,45
32-358,478,46

Tuloksissa Saunalahti on ollut ensimmäisenä kaikista operaattoreista koko kyseisen ajan 8)

/ Panu.
no miksei muiden operaattoreiden pisteitä sitten näytetä missään? Ainoastaan DNA:han vertaillaan?


Eipä olisi mikään ongelma - ne ovat kaikki Saunalahden perässä.

/ Panu.


etpä oikeastaan vastannut kysymykseeni. Miksei näillä sivuilla olevissa vertailuissa ole mukana kuin DNA? Minäkin voin sanoa että Sonera on suomen ja koko maailman paras operaattori asiakastyytyväisyydellä mitattuna. Eikö kukaan kaipaa FAKTOJA väitteeni tueksi?


Oleppa hyvä:

ViikotSaunalahtiSonera
35-388,538,24
34-378,628,09
33-368,528,03
32-358,478,01

/ Panu.
Kiitos.
Onko noita tuloksia missään laajemmin esillä yleisölle? Vai onko vain operaattoreiden sisäiseen käyttöön? Kiinostaisi myös mittarit joita noihin pisteytyksiin käytetään.. ts. miten niitä mitataan. Esim. Yleinen asiakastyytyväisyys heittelee kaiken aikaa ja käppyröistä nähdään että joinain viikoina DNAn asiakkaiden yleinen tyytyväisyys on korkeampaa kuin saunalahtelaisten. Mikä aiheuttaa nämä heilahtelut ja millä tapaa tulokset kerätään? Otetaanko asiakkaista joku ryhmä ja he saavat kyselylomakkeen jossa tiettyjä asioita kysellään?

Voipi olla että tähän on joskus aiemmin vastattu mutta enpähän jaksanut alkaa penkomaan 🙂
No en tosiaan ole tyytyväinen. Fiksu 3G:n laskutus toimii ihan päin peetä. Eli 3G alueelta soitetut puhelut veloitetaan normaaleina 2G alueelta soitettuna puheluna. Laskutuksesta ei saa ketään kiinni, puhelinpalveluun ei pääse. Dingdongia kuuluu puhelun alussa ja puhelin on nyt ollut jopa pakotettuna UMTS verkkoon.

No tänään pitää ottaa yhteys sitten kuluttajaneuvojaan ja Ficoraan. Palvelu ei vaan pelaa ja kyllä operaattorin pitää huolehtia siitä, että laskutus on totuuden mukainen.

No en tosiaan ole tyytyväinen. Fiksu 3G:n laskutus toimii ihan päin peetä. Eli 3G alueelta soitetut puhelut veloitetaan normaaleina 2G alueelta soitettuna puheluna. Laskutuksesta ei saa ketään kiinni, puhelinpalveluun ei pääse. Dingdongia kuuluu puhelun alussa ja puhelin on nyt ollut jopa pakotettuna UMTS verkkoon.

No tänään pitää ottaa yhteys sitten kuluttajaneuvojaan ja Ficoraan. Palvelu ei vaan pelaa ja kyllä operaattorin pitää huolehtia siitä, että laskutus on totuuden mukainen.


Tämä on OT. Tutkimme asiasi ja palaamme siihen suoraan sinulle.

/ Panu.
Käyttäjätaso 2
Nyt täytyy pitkästä aikaa antaa Saunalahdelle kiitosta. Jouduin soittamaan vikailmoitukseen toimimattomasta 3G tukiasemasta, kun puhelut ja data ei ole vuorokauteen toiminut.

Saunalahden vikailmoitusnumero vastasi heti, ja mikä parasta sinne on ihan oma numeronsa. Enää ei tarvitse soittaa asiakaspalveluun ja roikkua jonossa vikailmoituksen takia.


Onko siis kyseessä (09) 4243 0730, johon voi myös sitten matkaviestin/mobiililaajakaista-vikailmoituksen tehdä? Aiemminhan tuo oli kai vain ADSL-vikailmoituksille. Olen pudonnut totaalisesti kärryiltä, kun matkan varrella on hehkuteltu kaiken maailman http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,10148.msg79450.html ' TARGET='_blank.
On muuten loistava juttu että alkaa täällä palstallakin näkymään lisää majakan väkeä!
Hienoa kehitystä!

-NRJ
mutta tuolla 'mobiililaajakaista pätkii koko ajan' -osastolla ei kukaan majakan väestä ole ikävä kyllä käynytkään sitten Mikkelinpäivän (Muumit, majakkasaari, majakanvartija hukassa...)

???

siellä sitä vasta 'TYYTYVÄISIÄ' asiakkaita on...


Saunalahti ja DNA ovat mukavia operaattoreita ja luonnollisesti se, että Saunalahti vertailee itseään juuri DNA:han, on osoitus DNA:nkin osaltaan nauttimasta arvostuksesta.

Pianhan saamme myös UMTS900-puolelle SaunaElisalle (hups... kielletty sana lipsahti taas) oivan kirittäjän, kun DNA aloittaa UMTS900-verkon rakentamisen loppukesän/syksyn aikana. Myös DNA on tuonut HSUPA:n jo koko 3G-verkkoon ja 7.2M HSDPA-päivitykset alkavat.

Varmastikin mm. http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/95506.shtml ' TARGET='_blank ja http://www.dnaoy.fi/DNA-konserni/TietoaDNAsta/dnanlausunnot/Sivut/DNAn3G-verkko.aspx ' TARGET='_blank sekä yhteyksien luotettavuudessa asetelmat ovat mielenkiintoiset.


DNA on keskittynyt asiakapalvelun vastausaikojen viilaamiseen ja me puolestamme toimivan verkon rakentamiseen. Dna investoi alkuvuonna oman ilmoituksensa mukaan verkkoonsa 5 (viisi) miljoonaa euroa. Elisan vastaavan ajankohdan investointi oli moninkertainen. Yhteyksien luotettavuudessa, verkon peitossa ja nopeuksissa Elisan verkko on ylivoimainen DNA:n verkkoon verrattuna. '

Niin ikään olemme keskittyneet toimivien itsepalveluvälineiden- ja lisäpalveluiden (esim. reviiri) kehittämiseen s.e. pystymme tarjoamaan palvelut entistä edullisemmin asiakkaillemme.

/ Panu.


Pikkasen OT, mutta pakko kun huomasin.. Heinäkuussa puhuttu toimivien lisäpalveluiden (esim. reviiri) kehittämisestä, lokakuussa lakkautetaan.. Kehitystä se on tietty tuokin  😉
Ensi viikolla julkistetaan uusi täysin riippumattoman tahon, jonka tutkimuksiin DNA:kin on aikaisemmin muistaakseni vedonnut, tutkimustulokset. Ja yllätys, yllätys tutkimuksen mukaan Saunalahden asiakkaat ovat tyytyväisimpiä  😎 Saunalahti on ollut aikaisemmin ko. tutkimuksessa kohdassa muut, mistä johtuen viime vuonna tutkimuksen mukaan Muut-operaattoreiden asiakkaat olivat tyytyväisimpiä  ;)

/ Panu.
Onkohan tämä kysely tehty ennen vai jälkeen liittymäuudistuksen?? Suorastaan huokuu tuo tyytyväisyys täällä Palstalla aktiivisten Saunisasiakkaiden keskuudessa. Voisi Saunalahti keksiä taas jotain oikeasti omaperäistä tai sitten palauttaa ainakin reviiri ja multi-sim -lisäpalveluvalikoimaan. Hinnalla osaavat kilpailla toisetkin.
Onkohan tämä kysely tehty ennen vai jälkeen liittymäuudistuksen??


En usko, että asialla on mitään merkitystä asiakastyytyväisyyden suhteen

Hinnalla osaavat kilpailla toisetkin.


Saunalahden tavoitteena on tarjota edullseen hintaan toimivia liittymiä kattavassa verkossa. Jos tämä on niin helppoa, niin ei muuta kuin tervetuloa kisaan ;D

/ Panu.

Onkohan tämä kysely tehty ennen vai jälkeen liittymäuudistuksen??


En usko, että asialla on mitään merkitystä asiakastyytyväisyyden suhteen


Ei taida sen enempää Usko kuin Toivokaan liittyä tähän. Saattaisi tilanne olla nyt ihan toinen, jos nyt kyseltäisiin. Taisi olla turvallisempi tehdä kysely ennen suurta jär.. eikun mullistusta.
😉
Ei taida sen enempää Usko kuin Toivokaan liittyä tähän. Saattaisi tilanne olla nyt ihan toinen, jos nyt kyseltäisiin. Taisi olla turvallisempi tehdä kysely ennen suurta jär.. eikun mullistusta. ;D


Seuraamme asiakastyytyväisyyttämme viikottain ja asiakastyytyväisyytemme on ollut pikemmin nousussa kuin laskussa. Asiakkaat tuntuvat arvostavan entistäkin edullisempia hintojamme.

/ panu
En jaksanut lukea koko viestiketjua läpi.. Pystyyköhän nämä tutkimustulokset toteamaan jostain puolueettoman toimijan sivuilta??
Käyttäjätaso 2
Tulokset julkaistaan ensi viikolla, eli malttia... =)

t.
Pekka / SL
Tarkemmat tulokset tutkimuksesta löytyvät osoitteesta: http://www.epsi-finland.org/index.php?option=content&task=view&id=52 ' TARGET='_blank.





/ Panu.
Onnea Saunalahdelle!! Emoyhtiöllä sen sijaan ei ole paljon hehkuteltavaa  🙂. Toivottavasti tuo Elisan tyytyväisyystaso ei tartu Saunikseen jatkossa  😉.

Hyvältä näyttää  :D
Kertoisko joku vielä, mitä b2c tarkoittaa?



Business to customer ja b2b on business to business.

-NRJ
Sisältääkö muuten tuo asiakasuskollisuus kytkyt? Sehän on pakonsanelemaa asiakasuskollisuutta???

Siellä linkitetyllä sivullahan lukee:
DNA all-round-ykkönen, kaikki kategoriat huomioiden
Sisältääkö muuten tuo asiakasuskollisuus kytkyt? Sehän on pakonsanelemaa asiakasuskollisuutta???


Asiakasuskollisuus perustuu asiakkaiden halukkuuteen pysyä nykyisen operaattorinsa asiakkaana.

/ Panu.


Hyvältä näyttää  :D
Kertoisko joku vielä, mitä b2c tarkoittaa?



Business to customer ja b2b on business to business.

-NRJ

Eli yksityisasiakkaat (b2c) ja yritysasiakkaat (b2b)...

Osallistu keskusteluun