Vastattu

saunalahden prepaid

  • 22 marraskuu 2013
  • 15 kommenttia
  • 2019 katselukerrat

Minulla on nyt pari viikkoa ollut ongelmaa prepaidin kanssa. Viime viikonlopun pe-su tekstiviestit tulivat ja lähtivät äsken, eli n. 5vrk myöhässä. Onkohan ongelmia ollut muilla vai johtuuko tämä jostain muusta, esim oliko eino-myrskyn aikana jotain katkoksia? Kännykässä ei ole vikaa, sillä olen vaihdellut puhelinta ongelman aikana. Puhelut tulevat ja menevät moitteetta, mutta tekstareihin en uskalla tällä haavaa luottaa. Prepaidiinhän ei ole mahdollista saada samaa numeroa? Työn kannalta haluaisin säilyttää saman numeron, mutta jos vika on sim-kortissa niin ilmeisesti se on tehtävä.

Tässä oli vielä sellainen käänne, että saman lafkan liittymän omistajilta viestit ovat tulleet perille moitteetta. 
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Raiveri 22 marraskuu 2013, 08:38

Eino-myrskyn vikoja tosiaan saattaa vielä joissain paikossa olla, mutta tuo ei kuulosta siltä, jos sinulla kuitenkin puhelut toimivat ja tekstiviestit tulevat normaalisti perille.

Sanoit kokeilleesi useampaa puhelinta ja ilmeisesti kaikilla tuota samaa? 

Yleensä vian voi rajata verkon puolelle melko helposti, jos ongelma on vain tietyssä paikassa, niin silloin se on yleensä tukiasemassa, mutta jos ongelma on kaikkialla riippumatta paikasta ja tukiasemasta, niin yleensä vika on joko liittymässä tai puhelinlaitteessa. Toinen helppo testi on tarkistaa, että onko toisella Saunalahden tai Elisan liittymällä samaa ongelmaa samalla alueella.

Tekstiviestien lähetykseen laitteessa voi vaikutta, jos tekstiviestimuisti on täynnä, että viestit eivät lähde ennenkuin muistia vapautuu. Antaako puhelin itse mitään virheilmoitusta vai jääkö sen vain jumiin viestien kanssa? 

Jos sanot vielä paikkakunnan jossa tuota käytät, niin voin vilkaista onko alueelta tullut mitään yleistä vikailmoitusta.

Katso alkuperäinen viesti

15 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Eino-myrskyn vikoja tosiaan saattaa vielä joissain paikossa olla, mutta tuo ei kuulosta siltä, jos sinulla kuitenkin puhelut toimivat ja tekstiviestit tulevat normaalisti perille.

Sanoit kokeilleesi useampaa puhelinta ja ilmeisesti kaikilla tuota samaa? 

Yleensä vian voi rajata verkon puolelle melko helposti, jos ongelma on vain tietyssä paikassa, niin silloin se on yleensä tukiasemassa, mutta jos ongelma on kaikkialla riippumatta paikasta ja tukiasemasta, niin yleensä vika on joko liittymässä tai puhelinlaitteessa. Toinen helppo testi on tarkistaa, että onko toisella Saunalahden tai Elisan liittymällä samaa ongelmaa samalla alueella.

Tekstiviestien lähetykseen laitteessa voi vaikutta, jos tekstiviestimuisti on täynnä, että viestit eivät lähde ennenkuin muistia vapautuu. Antaako puhelin itse mitään virheilmoitusta vai jääkö sen vain jumiin viestien kanssa? 

Jos sanot vielä paikkakunnan jossa tuota käytät, niin voin vilkaista onko alueelta tullut mitään yleistä vikailmoitusta.
Postinumerossa 00550 ollaan ja kyllä, useampaa puhelinta kokeiltu iphonesta ysärinokiaan. Outoa olis jos täällä päin olisi tukiasemasta kiinni? Ja samassa taloudessa asuvalla henkilöllä on elisan liittymä, siinä ei ole ollut ongelmaa. Voiko olla että sim-kortti toimisi vain osittain?

Viestimuistin tsekkasin, tyhjää näyttää.
Ei anna puhelin ilmoitusta, vain "odottaa välitystietoja". Tänään tapahtui taas sama homma, akuutisti ei lähtenyt eikä saapunut viestiä mutta tuli n. 5 tunnin päästä. Tämä lähettäjän ja vastaanottajan liittymä on elisa.

Aika kryptistä 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Tuli viimeviikolla hommattua Saunalahti Prepaid Erikoispainos (Micro-SIM)

Oti sen nyt käyttöön ja pitihän sitä kokeilla toimiiko noi tekstarit.

00530 Helsinki alue ja txt lähtee ja vastaanottokin näytti toimivan.
Käyttäjätaso 5
Hei Huttunen,

Laitapa minulle yksityisviesti http://elisa.to/rapsi , jossa ilmoitat yhteystietosi ja kyseisen prepaid-liittymän numeron sekä muutaman esimerkkiviestin, joissa on ongelmaa ollut: mistä numerosta lähetetty, mihin numeroon, mihin kellonaikaan.
Tämä ongelma jatkuu edelleen. Nyt on uusi sim-kortti sekä puhelin, mutta tekstarit tulee ihan millon sattuu, menemisestä en tällä kertaa tiedä.

Ongelma ollut läsnä tämän viikon verran kun liittymä on ollut. 

Voisko sen tsekkailla uudestaan, jotain feelua on pakko olla. 
Laitanpa minäkin oman ongelmani tähän, koska minulla on myös ongelmia Saunalahden Prepaidin kanssa. Minulla on micro- sim ja ostin R- kioskilta lataussetelin, mutta kun yritän lähettää sen numerosarjan tekstiviestinä lapussa olevaan numeroon, saan vastaukseksi vain ettei koodi toimi. Numerosarja ja numero ovat täysin oikein, moneen kertaan tarkistettu. Olen aiemminkin ostanut noita latausseteleitä, ja silloin ovat toimineet oikein. 

Ärrältä kohauttelivat olkapäitään ja antoivat Saunalahden palvelunumeron, joka ei ole enää käytössä. Saunalahdelta samoin ei tunnu saavan mitään apua asiaan. Onko tosiaan niin, että rahastetaan tyhjästä? 
Käyttäjätaso 1
Saunalahden Asiakaspalvelusta ( 01019 0230) ne pystyy yhdistää Prepaid-ihmisille jotka ton voi tsekata. Tai sitten oottelet jos joku modeeraattori viittis tuota selvitellä... 😉
Käyttäjätaso 4
tähti, voitko laittaa vaikkapa yksityisviestiä minulle niin voin selvitellä tätä ongelmaa tarkemmin.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
tähti kirjoitti:
Laitanpa minäkin oman ongelmani tähän, koska minulla on myös ongelmia Saunalahden Prepaidin kanssa. Minulla on micro- sim ja ostin R- kioskilta lataussetelin, mutta kun yritän lähettää sen numerosarjan tekstiviestinä lapussa olevaan numeroon, saan vastaukseksi vain ettei koodi toimi. Numerosarja ja numero ovat täysin oikein, moneen kertaan tarkistettu. Olen aiemminkin ostanut noita latausseteleitä, ja silloin ovat toimineet oikein. 

Ärrältä kohauttelivat olkapäitään ja antoivat Saunalahden palvelunumeron, joka ei ole enää käytössä. Saunalahdelta samoin ei tunnu saavan mitään apua asiaan. Onko tosiaan niin, että rahastetaan tyhjästä? 

Oletko kokeillut ladata sitä lipuketta muulla tapaa, suoraan saunalahti valikosta, tai näppäilemällä:

*101*aktivointikoodi# vihreä luuri

Luulisi että jollain tapaa kuitenkin toimii..
Kiitos, marsu ja kekra. Asiakaspalveluun en halua soittaa, koska se on maksullinen. Näinkin on mennyt tähän jo aivan tarpeeksi rahaa. Tuo kekran neuvoma konsti ei myöskään toiminut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
tähti kirjoitti:
Kiitos, marsu ja kekra. Asiakaspalveluun en halua soittaa, koska se on maksullinen. Näinkin on mennyt tähän jo aivan tarpeeksi rahaa. Tuo kekran neuvoma konsti ei myöskään toiminut.
Ei tarvitse soittaa. Laita viestisi moderaattorille yksityisesti, he tekevät parhaansa, jotta sinä voit nauttia uudesta vuodesta hyvillä mielin 🙂
Käyttäjätaso 4
Tämä taitaa nyt olla kunnossa 🙂
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kysytään nyt tässäkin ketjussa että jos lataan pelkän tiedonsiirtopaketin prepaidiin, lataussivustolta https://lataa.saunalahti.fi/ niin jatkaako se liittymän voimassaoloaikaa vuodella? Vai pitääkö nimenomaan ladata saldoa?

Liittymän voimassaolo
Liittymä on voimassa 12 kuukauden ajan viimeisimmästä latauksesta lukien.

Ylläolevassa ei puhuta mitään saldosta, vaan pelkästä latauksesta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Liittymän voimassaolo päivittyy aina, kun siihen lisätään liittymän ulkopuolelta rahaa.

Kun lataat ja maksat tiedonsiirtopaketin https://lataa.saunalahti.fi/ niin liittymän voimassaoloaika päivittyy.

Mutta jos otat tiedonsiirtopaketin käyttöön tekstiviestillä, jolloin maksu veloitetaan jo olemassaolevasta saldosta, liittymän voimassaoloaika ei muutu.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Ok, hyvää tietoa. Olisi yksi prepaid joka on menossa vanhaksi. Ajattelin säästää vitosen ja tilata vain 4.90 maksavan datapaketin niin saa jatkettua voimassaoloaikaa taas vuoden eteenpäin..

Osallistu keskusteluun