Vastattu

Saunalahti 4G, Samsung Galaxy S6, MMS ei lähetä/vastaanota

  • 19 elokuu 2015
  • 16 kommenttia
  • 2349 katselukerrat

Hei

Saunalahden 4G 100M liittymästä ei ole muuta moitittavaa kuin se, ettei MMS -viestien lähettäminen/vastaanottaminen onnistu. Olen tilannut palveluasetukset ja manuaalisesti laittanut ohjeiden mukaan nämä asetukset (tallennettu ja käynnistetty uudelleen):

MMS-asetukset (kuvaviestit):
Nimi:     Elisa               MMS
Yhteypiste (APN):        mms
Välityspalvelin:             Ei asetettu
Portti:                             Ei asetettu
Käyttäjänimi:                Ei asetettu
Salasana:                     Ei asetettu
Palvelin:                         Ei asetettu
MMSC:                         http://mms.elisa.fi
MMS-välityspalvelin:   213.161.41.57
MMS-portti:                  80     
MCC:                            244
MNC:                           05
Todennustyyppi:       PAP
APN-tyyppi:                mms
APN-protokolla:      IPv4
Yhteystapa (Bearer/Haltija): Määrittelemätön

Ei toimi ei, Samsung Galaxy S6 on luurini, uusimmat ohjelmistopäivitykset haettu.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Riksutin 25 elokuu 2015, 18:40

Tänään tuli vikailmoituksesta tekstiviestiä, mutta kokeilujen jäljeen (esim.uusien yhteyspisteiden luomisten jälkeen) ei edelleenkään lähtenyt mms viestit eteenpäin. Kokeilin vaihtaa oletusviestiohjelmaksi googlen messengerin ja johan rupesi mms viestit toimimaan. Kumma juttu.... :smileyrolleyes:
Katso alkuperäinen viesti

16 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuota täytynee seurailla, olin kuulevinani että joku muukin on joutunut noin tekemään (tosin ei juuri samalla luurilla). Kiitos tiedosta kuitenkin!
Tänään tuli vikailmoituksesta tekstiviestiä, mutta kokeilujen jäljeen (esim.uusien yhteyspisteiden luomisten jälkeen) ei edelleenkään lähtenyt mms viestit eteenpäin. Kokeilin vaihtaa oletusviestiohjelmaksi googlen messengerin ja johan rupesi mms viestit toimimaan. Kumma juttu.... :smileyrolleyes:
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? ilmoitus on vielä työn alla, lisäksi viankorjauksella on teknisiä haasteita nyt viikonloppuna, joten selvitys / korjaus saataneen valmiiksi vasta maanantaina 😞
  • Hei,

    Mikäköhän tilanne meikäläisen liittymällä on? ei oo tullut tuosta vikailmoitusesta vielä mitään tekstiviestejä, eikä viestit siis edelleenkään lähde/en pysty niitä avaamaan...

    Apuja edelleen kaivaten,

    Riksutin
    Hei, nyt lähti MMS viesti. MMS-yhteyspisteen asetuksissa ei ollu mitään mutta internet yhteyspisteessä oli muokattavaa. Eli apn-tyyppi oli tyhjänä, lisäsin siihen: default,supl

    Kiitokset!
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Vikapuolen mukaan laite ei edes yritä lähettää MMS-viestejä, ei jää mitään merkkejä verkkoon. Olitko kokeillut lähettää toisen liittymän SIM-kortilla? Jos ei silläkään toimi niin viittaa laitevikaan.
    Tänään (klo. 11:29) tuli tekstaria, että vikaa on lähdetty tutkimaan ja sitten tuli perään (klo. 12:19), että ongelma on ratkaistu. Ei kyllä vieläkään toimi. Poistin yhteyspisteen ja lisäsin sen uudelleen, sekä uudelleenkäynnistin kännykän. :smileyhuh:
    Kiitokset! Toivottavasti saadaan toimimaan molemmilla! :)
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Teen vikarin tuosta, saat tekstarilla tietoja asian etenemisestä.

    EDIT: Hoidettu nyt puhelimitse nämä molemmat.
  • Voeee kakkaläjä.
    Moikka,

    Mulla on täysin sama ongelma kuin Taikatimolla. Puhelin on Oneplusone ja liittymänä Saunalahti Huoleton..

    Oon siis kokeillut nuo samat yllämainitut temput tässä luurissa...mutta ei wörki..

    Terveisin,

    Riksutin
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? voitko vielä kokeilla vanhan MMS-yhteyspisteen poistoa ja kokonaan uuden luontia? Liittymä on kuitenkin nyt päällisin puolin reilassa, joten mikäli tämä ei auta niin tehdään siitä erillinen vikailmoitus.
  • Kokeilin molemmilla. Sekä tyhjä, että PAP. Ei toimi.
    Käyttäjätaso 4
    Kunniamerkki +1
    Tietääkseni todennustyypin tulisi olla tyhjä eikä suinkaan PAP.
    Ei toimi vieläkään.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Heippa Taikatimo!

    Liittymässäsi oli fibaa, tein sille pari toimenpidettä. Kokeile käynnistää laite uudelleen, ja lähetä kokeeksi MMS-viesti.

    Osallistu keskusteluun