Vastattu

Saunalahti Huoleton 150M (Bonus) päivitys ei tapahdu

  • 6 September 2020
  • 8 kommenttia
  • 1200 katselukerrat

Tein sopimuksen päivityksen edellämainituun liittymään 2020-07-27.

Saunalahden vahvistuksessa samana päivänä luki: “Päivitämme sinulle uuden liittymän viikon kuluessa. Lähetämme vielä vahvistuksen tekstiviestinä, kun muutos on tehty.”

Mitään muutosta nopeudessa ei ole tapahtunut, eikä ilmoitusta ole tullut. Kuukausimaksu muuttui heti.

Unohdin kysyä kuinka monta päivää Saunalahden viikko on?

Kuka voi tehdä jotain asialle?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 8 September 2020, 15:20

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Katotaas toki! Ensimmäisenä toki varmistus että oothan käynnistellyt puhelinta uusiksi? Onko toteutuvat nopeudet ollut millä tasolla? Lisäätkö vielä profiiliisi tuon puhelinnumeron ja muut tietosi niin käydään vilasemassa vähän liittymää tarkemmin? :) 

Varmuudeksi käynnistin äsken puhelimen uudelleen, ei vaikutusta nopeuteen, se on sama noin 48 Mbit Ooklen mukaan kuin se on ollut aikaisemmasta päivityksestä lähtien. Nimellisnopeus oli siis 50 Mbit. Nyt pitäisi olla ‘mahdollisesti jopa’  150 Mbit. Lähin Elisan linkkimasto on kivenheiton päässä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Tota tota, jostain syystä tuota päivitystä ei ole millään muotoa tapahtunut eli edes hinnan osalta, laitakko meille @OmaYhteisö-tiimi’lle viestiä niin päästään toi sopimuspuoli tuosta tutkimaan paremmin kuntoon? :) 

Täällä samaa ongelmaa poikamme liittymässä liittymä muutettiin Huoleton 4G 50M > Huoleton 200M liittymäksi Nopeus ei muuttunut vaikka näkyy laskulla. Tekninen ei osannut profiloida liittymää. Minun liittymä kulkee tuon 170M lähilinkistä ja upload on suurempi eli ei ole ruuhkasta kiinni. Täällä joku moderaattori osaa korjata ongelman. 🤓

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Moi @Peräkylän Elvis! Kyllähän me ongelmia täällä tosiaan korjaillaan. :relaxed: Sama vinkki sinullekin, laitathan meille yksityisviestiä niin tutkitaan tarkemmin!

vaihdoimme kanssa juuri 4 liittymää toiselta operaattorilta elisalle, kaikissa huoleton 150m niin latausnopeudet 100k/s luokkaa jokaisella :D jos ei ala tulemaan muutosta niin vaihto takaisin edellisiin tapahtuu hyvinkin nopeasti, ja ollut YV:nä yhteydessä teille ja “kaiken” pitäisi olla kunnossa :D 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

vaihdoimme kanssa juuri 4 liittymää toiselta operaattorilta elisalle, kaikissa huoleton 150m niin latausnopeudet 100k/s luokkaa jokaisella :D jos ei ala tulemaan muutosta niin vaihto takaisin edellisiin tapahtuu hyvinkin nopeasti, ja ollut YV:nä yhteydessä teille ja “kaiken” pitäisi olla kunnossa :D 

Tarkoittanet, että saatte luukutettua 100 Mbit/s sisään? Sehän on tosi hienosti, jos saatte edes sen verran. Moni tällä palstalla kokee viestiäsi lukiessaan liittymänopeuskateutta. ;)

 

Latausnopeuteen vaikuttaa monia asia, myös käytössänne olevat laitteistot. Tekemänne sopimuksen mukaan ellu lupaa teillä vähintään 5 Mbit/s latausnopeuden neljän (4) tunnin tarkastelujakson aikana. 

Onneksi liittymänne tuskin ovat määräaikaisia, joten kannattanee valita ja siirtyä sen teletoimijan verkkoon, jossa todella olette saaneet nopeutta “koko rahan edestä”. Elisalla saisitte ns. “koko rahan edestä” nykyisen tarjonnan 10M laskutustyypistä, koska hinnastossa ei ole siinä välillä tarjontaa.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +13

Morjes @jonij87 ja tervetuloa OmaYhteisöön! :blush:

Ohoh, saatko siis 100M, 10M, 1M vai vieläkin alle tuon nopeutta kaikilla liittymillä? :open_mouth:

Esim. 150M liittymällä normaali nopeuden vaihteluväli on 5-150M, mutta on syytä epäillä ettei liittymän tekniset tiedot ole ihan kunnossa jos nopeudet rajoittuvat aina tiettyyn lukuun paikasta huolimatta. Jos puhelimen uudelleenkäynnistys ei korjaa ongelmaa, laitathan meille vielä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta yksityisviestiä niin voidaan kurkata onko liittymillä varmasti kaikki OK? :slight_smile:  Nyt en nopsaan bongannut että olisit vielä kerennyt laittaa meille viestiä. Voit vaihtoehtoisesti myös listata vähintään yhden puheliittymän puhelinnumeron profiilisi lisätietoihin, mistä voimme käydä kurkkaamassa onko liittymällä teknisesti kaikki OK :thumbsup_tone2: