Vastattu

Saunalahti latausliittymän avaaminen vuonna 2019; ei onnistu

  • 26 kesäkuu 2019
  • 11 kommenttia
  • 1154 katselukerrat

  • Vakiintunutta kalustoa
  • 5 kommenttia
Moi,

Pakko kertoa jo muille omia kokemuksia Elisan Saunalahti latausliittymän avaamisesta. Tilanteeni oli se, että pitkään käytössä ollut numeroni oli pari vuotta sitten siirretty yritysliittymäksi. Olen kuitenkin kuun lopussa muuttamassa ulkomaille ja peruin yritysliittymäni (iso valtion firma). Tein tämän hyvissä ajoin ja minulle kerrottiin, että jos haluan pitää numeroni, minun pitää ostaa uusi liittymä numerolle.

Kävin hakemassa itselleni Elisan shopista Saunalahti latausliittymän toukokuun lopulla. Latausliittymä siksi, että halusin 1) säilyttää numeroni 2) saada liittymän ilman kuukausimaksua (olenhan muuttamassa ulkomaille). Minulle kerrottiin, että siirto siihen on ok ja sovimme 14.6 muutospäiväksi.

14.6 sain viestin, että yritysliittymä sulkeutuu ja vaihda uuteen latausliittymän simmiin. Tämän tehtyäni mikään ei toiminut. Kahdesti asiakaspalveluun olin yhteydessä sillä tuloksella, että liittymä saatiin auki (se oli samantien sulkeutunut kun sen piti avautua) tekemällä uusi sopimus. Tämän jälkeen ongelmana oli, että se toimi vain "puoliksi", eli minä pystyin ottamaan puheluja/viestejä vastaan, muuta toiseen suuntaan en voinut näin tehdä eikä data toiminut. En myöskään voinut ladata liittymälle saldoa, koska lataa.elisa.fi ei tunnistanut numeroani.

15.6 tehtiin vikailmoitus, jonka perään olen soitellut nyt useasti vaimoni puhelimella. Aluksi sanottiin, ettei sitä voi "kiirehtiä" vaan pitää odottaa rauhassa. Viime viikon lopulla luvattiin, että nyt kyllä kiirehditään vikailmoitusta (nyt se olikin mahdollista?) niin, että maanantaina 24.6 asia ratkeaa. Nyt on keskiviikko 26.6 ja mitään ei ole tapahtunut. Olin taas aspaan yhteydessä, mutta he eivät voi muuta kuin vedota vikailmoitukseen. Jälkeenpäin saan aina tekstiviestin, että vastaa kuinka onnistuimme, mutta en voi niihin vastata (viime viikolla joku teknikko soitti ja sanoi, että kyllä niihin pitäisi pystyä vastaamaan, samoin pitäisi onnistua saldon kysely viestillä... ei vaan onnistu kumpikaan).

Kävin toki jo muilla palveluntarjoajilla juttusilla, mutta he eivät voi tarjota vastaavaa (numero siirtyisi prepaid tyyliseen kuukausimaksuttomaan liittymään). Olen siis nyt pakotettu odottamaan ratkaisua tai vaihtamaan numeroa. Kohta kaksi viikkoa ilman soitto/tekstarimahdollisuutta alkaa aika paljon rassaamaan. Aika naimisissa on nykyään wifillisten paikkojen suhteen, jotta saa edes whatsapilla yhteyttä pidettyä.

Enpä uskonut, että Suomessa vuonna 2019 asiat voivat mennä näin, mutta näköjään. Tämä juttu nyt varoituksena muille, että latausliittymien suhteen vikailmoituksen ovat erittäin hitaita (tätä selitystä aspa tänään käytti). Yksi mahdollinen selitys lienee se, että minulle on myyty jotain mitä ei olisi pitänyt pystyä myymään. Tätä yksi Elisa shopin tyyppi epäili, kun kävin siellä viime viikolla kyselemässä asiasta. Eli Elisan yritysliittymästä numeron siirto latausliittymään. Ekalla kerralla Elisan shopissa asioidessani minulle tosin vakuutettiin, että yritysliittymästä se onnistuu (henk. koht. liittymästä ei ilman kiertoa muun operaattorin kautta). viime viikolla taasen sanottiin, että he eivät olisi tällaista myyneet, koska se ei heidän mielestään ole mahdollista ja liittymän toimintaan saanti vaatii hieman laittomuuksia.

Että tällaista. Kohta muutto edessä ja ilman toimivaa liittymää mennään. Viimeksi ulkomailla samassa maassa asuessani paikallisen liitymän sai nopeasti, toivotaan nyt samaa. Toki hieman pelottaa kun kännykköjen luvatussa maassakin kestää nykyään näin kauan.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi P13tsu 22 heinäkuu 2019, 20:32

Moi,

Paljon kiitoksia! Nyt tosiaan näyttää sille, että liittymä toimii. En vielä ladannut siihen rahaa kun siellä oli alkusaldoa laitettu teidän suunnaltanne, siitäkin kiitos. Kokeilen enemmän viikon lopulla kun tulen Suomeen käymään.

Jotakin mystistä taisi vikana olla. Minulle ei ainakaan selvinnyt mistä tämä kaikki aiheutui, mutta hienoa jos pystytte vastaanvanlaiset tulevaisuudessa välttämään. Ikävän kauan meni, mutta jospa nyt jatkuisi ongelmitta.

Kesänjatkoa!
Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Morjesta @P13tsu Tervetuloa OmaYhteisöön
No onpas kyllä todella ikävä tilanne. Ei missään nimessä ole nyt mennyt putkeen tää asia. Todella suuret pahoittelut!

Jos laittelet vielä asiakasnumeron sun profiiliin niin voidaan täältä somen kautta seurailla ja potkia tilannetta eteenpäin? 🙂
Moi @JJesseJ

On kyllä uskomaton tilanne. On kyllä vikailmoitusten hoitaminen jotenkin käsittämättömän hidasta nyt siellä suunnassa.


Kävin päivittämässä profiilia, nyt pitäisi olla lisätietoja,
Käyttäjätaso 3
@P13tsu Kiitoksia.

Laitettiin nyt asiaa seurantaan täällä Somen puolella, että saataisiin homma nyt etenemään. 🙂
Pientä päivitystä tähänkin. Edelleen sama tilanne, liittymä ei toimi kuin puoliksi. Sain sentään vielä Suomessa ollessani haettua DNA:n prepaidin niin pääsin täällä alkuun. Paikallisen numeronkin sain jonotuksen jälkeen 5 minuutissa (samanlainen kuin latausliittymä, eli prepaid henkilötiedoilla).

Maanantaina sain tosin aspasta tekstiviestin kokeilla latausta omaelisan kautta. Ohjeiden mukaan kuitenkin päädyin vain liittymän vaihtosivuille, joten ei asia edennyt mihinkään. Paras oli, että heidän tekstiviestiin en voinut vastata, koska en voi tekstiviestejä edelleenkään lähettää (ne eivät siis toimi myöskään aspan suuntaan vaikka teknikko niin väittikin; eivät toimineet Suomessa eivätkä toimi täällä ulkomaillakaan). Laitoin asiasta viestiä omaelisan kautta ja selvitin tilannetta.

Mitenkähän tuolle omalle numerolle pian käy. Rahaa ei ole missään vaiheessa ladattu liittymään (aspa lupasi kunnioitettavan 10 e hyvityksen tästä sekoilusta pari viikkoa sitten) ja mietityttää sulkeutuukohan se kohta. Pointtina oli pitää vanha numero käytössä, mutta taitaa olla kohta helpompi luovuttaa ja siirtyä täysin paikkallisen liittymän käyttöön.
Käyttäjätaso 3
Kiitos tiedoista. Tälläkin puolella ollaan yritetty seurailla tilannetta mutta ei ole vielä mitään uutta.

Pahoittelut suuresti, että ei ole vielä lähtenyt liittymä toimimaan. Mutta numero kyllä säilyy, sillä siitä kuitenkin liittymäsopimus voimassa on eli ei kannata siitä huolestua. Jotain siinä nyt on.
Kokeilitko siis mennä OmaElisassa Liittymä --> Liittymän Käyttö --> Liittymätyypin vaihto polun kautta?

Laittelin taas asiasta kyselyä eteenpäin, että saataisiin asiaa nyt ratkaistua ja palataan sinulle sitten kun saadaan lisätietoja.
Moi,

Sitäkin kautta päädyn samaan paikkaan. Alkuperäinen neuvo oli kokeilla latausta omaelisan kauta avaamalla oma liittymänumero ja sen alta päivitä liittymä. Päivitä liittymä tosin löytyy mielestäni vain kuten neuvoit liittymän käytön kautta tai sopimukset välilehdellä ja lienenkö puusilmä, mutta en löytänyt mitään lataukseen viiittavaa (vain nuo liittymätyypin vaihtomahdollisuudet).
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Moi,

Sitäkin kautta päädyn samaan paikkaan. Alkuperäinen neuvo oli kokeilla latausta omaelisan kauta avaamalla oma liittymänumero ja sen alta päivitä liittymä. Päivitä liittymä tosin löytyy mielestäni vain kuten neuvoit liittymän käytön kautta tai sopimukset välilehdellä ja lienenkö puusilmä, mutta en löytänyt mitään lataukseen viiittavaa (vain nuo liittymätyypin vaihtomahdollisuudet).


Kiitos vastauksesta! Vika on vielä selvityksessä. Palailemme sinulle, kun saadaan lisätietoja.
Laitoin omaelisan kauttakin viestiä, mutta kirjoitan myös tänne. Alkaa olla pari kuukautta aikaa kun kun kävin Jumbossa liittymän ostamassa ja vieläkään se ei toimi. Olisi hienoa jos joku teiltä vastaisi ihan rehellisesti onko joku virhe tullut tehtyä (kuten Itiksen elisashopin myyjä sanoi) ja saadanko liittymää koskaan auki? Alkaa vaikuttaa tosiaan sille, että nyt vaan pelataan aikaa joko a) että kyllästyn ja vaihdan operaattoria (olisin tämän jo tehnyt, mutta kellään ei ole vastaavaa myynnissä) b) joku virhe on tullut tehtyä kun on myyty elisan yritysliittymä -> saunalahti latausliittymä ja nyt odotellaan jonkin karenssin tms. ohi menemistä. Oli miten oli, mutta olisi hienoa asiakkaana kuulla rehellinen vastaus kysymykseen "missä mennään?" Eihän kukaan oikeasti usko, että latausliittymän korjaaminen kestää toista kuukautta, HAH! Varsinkin kun 14.6 ensimmäisen sopimuksen mentyä mystisesti umpeen asiakaspalvelija teki uuden chatin kautta aika nopeasti.

Olen tulossa Suomeen vierailulle ensi viikolla ja olisi hyvä olla paikallinen liittymä käytössä.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Laitoin omaelisan kauttakin viestiä, mutta kirjoitan myös tänne. Alkaa olla pari kuukautta aikaa kun kun kävin Jumbossa liittymän ostamassa ja vieläkään se ei toimi. Olisi hienoa jos joku teiltä vastaisi ihan rehellisesti onko joku virhe tullut tehtyä (kuten Itiksen elisashopin myyjä sanoi) ja saadanko liittymää koskaan auki? Alkaa vaikuttaa tosiaan sille, että nyt vaan pelataan aikaa joko a) että kyllästyn ja vaihdan operaattoria (olisin tämän jo tehnyt, mutta kellään ei ole vastaavaa myynnissä) b) joku virhe on tullut tehtyä kun on myyty elisan yritysliittymä -> saunalahti latausliittymä ja nyt odotellaan jonkin karenssin tms. ohi menemistä. Oli miten oli, mutta olisi hienoa asiakkaana kuulla rehellinen vastaus kysymykseen "missä mennään?" Eihän kukaan oikeasti usko, että latausliittymän korjaaminen kestää toista kuukautta, HAH! Varsinkin kun 14.6 ensimmäisen sopimuksen mentyä mystisesti umpeen asiakaspalvelija teki uuden chatin kautta aika nopeasti.

Olen tulossa Suomeen vierailulle ensi viikolla ja olisi hyvä olla paikallinen liittymä käytössä.


Virhehän tässä on sattunut, ei sitä käy kieltäminen. Pyydän anteeksi, että asian selvittäminen on kestänyt näin kauan. Otin yhteyttä suoraan tukeemme ja nyt liittymäsi pitäisi toimia normaalisti. Lataamisen pitäisi onnistua lataa.elisa.fi ja muidenkin ominaisuuksien toimia. Tarvittaessa suosittelemme vielä puhelimen uudelleen käynnistämistä.

Olet siltäkin osin oikeassa, että asian selvittäminen kesti aika kauan ja tässä on matkalla sattunut meidänkin puolellamme lukuisia virheitä. Otamme näistä opiksemme ja jatkossa toimimme paremmin. Ilmoitathan meille vielä yksityisviestillä tai tässä, että liittymäsi oikeasti toimii 🙂
Moi,

Paljon kiitoksia! Nyt tosiaan näyttää sille, että liittymä toimii. En vielä ladannut siihen rahaa kun siellä oli alkusaldoa laitettu teidän suunnaltanne, siitäkin kiitos. Kokeilen enemmän viikon lopulla kun tulen Suomeen käymään.

Jotakin mystistä taisi vikana olla. Minulle ei ainakaan selvinnyt mistä tämä kaikki aiheutui, mutta hienoa jos pystytte vastaanvanlaiset tulevaisuudessa välttämään. Ikävän kauan meni, mutta jospa nyt jatkuisi ongelmitta.

Kesänjatkoa!
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Moi,

Paljon kiitoksia! Nyt tosiaan näyttää sille, että liittymä toimii. En vielä ladannut siihen rahaa kun siellä oli alkusaldoa laitettu teidän suunnaltanne, siitäkin kiitos. Kokeilen enemmän viikon lopulla kun tulen Suomeen käymään.

Jotakin mystistä taisi vikana olla. Minulle ei ainakaan selvinnyt mistä tämä kaikki aiheutui, mutta hienoa jos pystytte vastaanvanlaiset tulevaisuudessa välttämään. Ikävän kauan meni, mutta jospa nyt jatkuisi ongelmitta.

Kesänjatkoa!


Kiva kuulla, että nyt toimii kuten pitääkin :)

Ja kyllä - ehdottomasti otamme tästä opiksi, tässä oli monen asian summana meillä mennyt hommat sekaisin ja meidän olisi pitänyt reagoida tähän nopeammin ja selvittää asia kunnolla. Jatkossa toivottavasti vältytään tällaisilta tilanteilta.

Muistuttelen vielä, että latausliittymään tulee lisätä rahaa kahden vuoden välein, että sopimus pysyy voimassa ja mieluummin vähän useammin. Jos latausliittymä purkautuu esim. kahden vuoden päästä sen takia, että sitä ei ole ladattu niin numero karkaa bittiavaruuteen ja sitä ei mitenkään saada takaisin. Muista siis latailla liittymää säännöllisesti - ainakin pienellä summalla.

Osallistu keskusteluun