Kysymys

Siivoustalkoot vanhoissa liittymissä


Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Sain tiedon että vanha liittymätyyppi vaihtuu toiseen. Asiakspalvelussa etä useampi vanha liittymätyyppi vaihtuu toiseen. Joten taas kerran asiakas saa olla hämillään että mitä nyt tapahtuu.

Eräissä tapauksissa vanhat asiakkaat tuntevat itsensä hieman petetyksi. 

104 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Minulla on vielä toinen vanha = ikivanha ilman kk-maksua oleva liittymä ollut vuosia ja jos se muutetaan joksikin muuksi niin äänestän jaloillani kuten jo tein yhdelle liittymälle mutta eri syystä.

Elisalla kai tarvetta tjms. karsia asiakaskuntaa jotta voisi jotenkin taata verkon luvattu toimivuus muille. Toivotaan ettei tuo saamasi tieto pidä paikkaansa.
Eräissä tapauksissa vanhat asiakkaat tuntevat itsensä hieman petetyksi. 
Ai miten niin "hieman" petetyksi.

Fiksu 3G, 7 senttiin max 24 tunnin puhelu 3G-alueella -> 7 senttiä per minuutti (Norppa) liittymään.

Kiitos vain. Sanoisin, että aivan törkeän huono vaihtokauppa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Saunalahden oli pakko päästä eroon keinolla millä hyvänsä liian hyvistä liittymistä. Nyt jokainen joutuu maksamaan käytettyjen sekuntien mukaan eikä vain yhtä halpaa perusosaa puhelusta. Huomautan, että juuri tällä tavalla Micro-SIM kaatui Saunalahden rintamalla ja taisi se ihmeen kotipuhelinkin kaatua juuri siihen.

Seuraavaksi varmaan kaikki puhepaketit ajetaan alas ja "yhdenmukaistetaan" tarjonta Norppaan mainoksilla tai ilman ja sitten kaikki maksaa kiltisti tariffin mukaan (myös mobiilista laajakaistasta) tai tilaavat itselleen alle euron päivät ja näin sitouttavat itsensä asiakkaiksi vuodeksi eteenpäin. Sitoumus on jatkuva ellei erikseen irtisano, harva muistaa.
Käyttäjätaso 4
Mitä liittymätyyppejä tämä koskee?
hpguru kirjoitti:
 tilaavat itselleen alle euron päivät ja näin sitouttavat itsensä asiakkaiksi vuodeksi eteenpäin. Sitoumus on jatkuva ellei erikseen irtisano, harva muistaa.


Ethän tällä tarkoita, että alle euron päivät jatkuisi vuoden kuluttua automaattisesti uudella vuoden määräajalla?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Moi, Antero.

Jos tilaa liittymään Alle euron päivät -lisäpalvelun, on se voimassa vuoden kerrallaan. Tilaus uusiutuu automaattisesti ellei erikseen sano hyvissä ajoin Saunalahdelle ennen "uusintapäivää" ettei halua jatkaa palvelua. Jos asiakas ei ota yhteyttä, Saunalahti katsoo, että asiakas haluaa uusia palvelun ja isketään uusi 12 kuukauden määräaikainen. Näin asiakas on pakotettu uudemman kerran olemaan asiakkaana, koska tänä aikana liittymän numeroa ei ole ainakaan ennen voinut siirtää. Kannattaa siis perua tilaus hyvissä ajoin jos katsoo ettei tarvitse palvelua.

Myös varovainen täytyy olla silloin, jos ei soita juuri, silloin on turhaa edes aktivoida palvelua.
Käsittääkseni tämä ei ole  eikä saa olla enää voimassa tällä tavalla automaattisesti uudistuvana.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Nykyään tilanne voi toki olla eri, mutta yksi ainakin pitää paikkansa, tarjous kestää vuoden kerrallaan. Itse olen miettinyt Saunalahden liittymää 2000 minuutin "ilmaispuheluilla" Elisan liittymiin, koska suku on Elisassa, mutta sitten kun en kuitenkaan puhu Norpallakaan kuin vaihtelevasti 0.00-0.99 euroa kuussa, niin ei oikein järkeä maksaa siitä liittymästä 2,90 vaikka saisi alkuun ilmaiseksi.

Itse asiassa Saunalahti antoi 5 euron hyvityksiä minulle tekstiviestibugiin liittyen ja minulla vieläkin pyörivät puhelut sekä viestit hyvityksinä siitä viidestä eurosta jo kuukausien ajan. 😃
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
hpguru kirjoitti:Jos tilaa liittymään Alle euron päivät -lisäpalvelun, on se voimassa vuoden kerrallaan. Tilaus uusiutuu automaattisesti ellei erikseen sano hyvissä ajoin Saunalahdelle ennen "uusintapäivää" ettei halua jatkaa palvelua. Jos asiakas ei ota yhteyttä, Saunalahti katsoo, että asiakas haluaa uusia palvelun ja isketään uusi 12 kuukauden määräaikainen. Näin asiakas on pakotettu uudemman kerran olemaan asiakkaana, koska tänä aikana liittymän numeroa ei ole ainakaan ennen voinut siirtää. Kannattaa siis perua tilaus hyvissä ajoin jos katsoo ettei tarvitse palvelua.
Viestintämarkkinalaki

70 a § (8.4.2011/363)
Viestintäpalvelusopimuksen kesto

Viestintäpalvelusopimus on voimassa toistaiseksi ja päättyy sopimuksen irtisanomisen johdosta. Kuluttajalla on oikeus milloin tahansa irtisanoa sopimus päättymään kahden viikon kuluttua irtisanomisesta, jollei 2 momentista johdu muuta.

Teleyritys saa tehdä kuluttajan kanssa enintään kahden vuoden määräaikaisen sopimuksen. Jos teleyritys tarjoaa pidempää kuin 12 kuukauden sopimusta, kuluttajalle on tarjottava myös mahdollisuus tehdä 12 kuukauden määräaikainen sopimus.

Teleyritys ei saa jatkaa määräaikaista sopimusta uudella määräaikaisella sopimuksella ilman kuluttajan kanssa tehtyä uutta kirjallista sopimusta.

Kuluttajalla on sopimuksen määräaikaisuudesta huolimatta oikeus irtisanoa sopimus päättymään kahden viikon kuluttua irtisanomisesta, jos kuluttaja on joutunut maksuvaikeuksiin sairauden, työttömyyden tai vastaavan hänestä riippumattoman syyn takia taikka jos sopimuksen pitäminen voimassa on muun erityisen syyn takia hänen kannaltaan kohtuutonta. Teleyritys ei saa periä kuluttajalta viestintäpalvelusopimuksen käyttämättä jäävään sopimusaikaan kohdistuvia maksuja. Teleyrityksellä on kuitenkin oikeus saada kytkykaupan yhteydessä luovutettu päätelaite takaisin.Viestintämarkkinalaki Eli tuo pykälä on ollut voimassa kohta 14 kuukautta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
hpguru kirjoitti:

Moi, Antero.

Jos tilaa liittymään Alle euron päivät -lisäpalvelun, on se voimassa vuoden kerrallaan. Tilaus uusiutuu automaattisesti ellei erikseen sano hyvissä ajoin Saunalahdelle ennen "uusintapäivää" ettei halua jatkaa palvelua. Jos asiakas ei ota yhteyttä, Saunalahti katsoo, että asiakas haluaa uusia palvelun ja isketään uusi 12 kuukauden määräaikainen. Näin asiakas on pakotettu uudemman kerran olemaan asiakkaana, koska tänä aikana liittymän numeroa ei ole ainakaan ennen voinut siirtää. Kannattaa siis perua tilaus hyvissä ajoin jos katsoo ettei tarvitse palvelua.

Myös varovainen täytyy olla silloin, jos ei soita juuri, silloin on turhaa edes aktivoida palvelua.


Hei,

AlleEuronPäivät on 12 kuukautta määräaikainen jonka jälkeen se muuttuu automaattisesti toistaiseksi voimassa olevaksi. Eli asiakkaan ei tarvitse huolehtia, että liittymän määräaikaisuus ketjuttuisi automaattisesti, eikä palvelua tarvitse erikseen irtisanoa ellei nyt välttämättä halua.
Ilana kirjoitti:
AlleEuronPäivät on 12 kuukautta määräaikainen jonka jälkeen se muuttuu automaattisesti toistaiseksi voimassa olevaksi. Eli asiakkaan ei tarvitse huolehtia, että liittymän määräaikaisuus ketjuttuisi automaattisesti, eikä palvelua tarvitse erikseen irtisanoa ellei nyt välttämättä halua.


Siis, ymmärsinkö oikein, että myös "AlleEuronPäivät" -lisäpalvelu jatkuu vuoden jälkeen  toistaiseksi voimassa olevana?

Saunalahden sivulla tämä on epäselvästi sanottu:

" Tarjousehdot AlleEuronPäivät...

.. Palvelusopimus ja sen liittymän, johon lisäpalvelu on kytketty, liittymäsopimus on voimassa vuoden kerrallaan lisäpalvelun avaus- / muutoshetkestä lukien...."
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
antero kirjoitti:

Ilana kirjoitti:


AlleEuronPäivät on 12 kuukautta määräaikainen jonka jälkeen se muuttuu automaattisesti toistaiseksi voimassa olevaksi. Eli asiakkaan ei tarvitse huolehtia, että liittymän määräaikaisuus ketjuttuisi automaattisesti, eikä palvelua tarvitse erikseen irtisanoa ellei nyt välttämättä halua.



Siis, ymmärsinkö oikein, että myös "AlleEuronPäivät" -lisäpalvelu jatkuu vuoden jälkeen  toistaiseksi voimassa olevana?

Saunalahden sivulla tämä on epäselvästi sanottu:

".. Palvelusopimus ja sen liittymän, johon lisäpalvelu on kytketty, liittymäsopimus on voimassa vuoden kerrallaan lisäpalvelun avaus- / muutoshetkestä lukien...."


Hei antero,

ymmärsit ihan oikein 🙂 AlleEuronPäivät ei jatku ensimmäisen määräaikaisen vuoden jälkeen enää määräaikaisena, vaan toistaiseksi voimassa olevana palveluna.

Hmm nettisivuillemme on jäänyt näköjään vanhentunutta tietoa. Laitoin asiasta korjauspyynnön eteenpäin, kiitos hyvästä huomiosta!! 🙂
Jatkoin äskettäin oma.saunalahdessa Fiksu 3G sopimustani 24 kuukaudella kohdassa "Sopimuksen jatkaminen" (samalla sain 50 euroa ilmaista puheaikaa). Voiko Saunalahti muuttaa tämän liittymän Norpaksi ilman suostumustani ennen kuin sopimusaika päättyy!? Jos, niin säilyykö luvattu ilmainen puheaika?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Eläkeläisnörtti kirjoitti:

Jatkoin äskettäin oma.saunalahdessa Fiksu 3G sopimustani 24 kuukaudella kohdassa "Sopimuksen jatkaminen" (samalla sain 50 euroa ilmaista puheaikaa). Voiko Saunalahti muuttaa tämän liittymän Norpaksi ilman suostumustani ennen kuin sopimusaika päättyy!? Jos, niin säilyykö luvattu ilmainen puheaika?


Hei Eläkeläisnörtti,

liittymätyyppi muuttuu ilmoituksen mukaisesti Norpaksi, mutta jatkotarjouksen myötä saamasi puheaikaetu ei poistu liittymältä, eli puheaika säilyy 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Ilana kirjoitti:
Eläkeläisnörtti kirjoitti:
Jatkoin äskettäin oma.saunalahdessa Fiksu 3G sopimustani 24 kuukaudella kohdassa "Sopimuksen jatkaminen" (samalla sain 50 euroa ilmaista puheaikaa). Voiko Saunalahti muuttaa tämän liittymän Norpaksi ilman suostumustani ennen kuin sopimusaika päättyy!? Jos, niin säilyykö luvattu ilmainen puheaika?

Hei Eläkeläisnörtti,

liittymätyyppi muuttuu ilmoituksen mukaisesti Norpaksi, mutta jatkotarjouksen myötä saamasi puheaikaetu ei poistu liittymältä, eli puheaika säilyy :)

Muuttuuko hinnoittelukin?
Käyttäjätaso 4
Kiinnostaisi kovasti, miten tällaistä yksipuolista muutosta perustellaan?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ilana kirjoitti:
Eläkeläisnörtti kirjoitti:
Jatkoin äskettäin oma.saunalahdessa Fiksu 3G sopimustani 24 kuukaudella

Hei Eläkeläisnörtti,

liittymätyyppi muuttuu ilmoituksen mukaisesti Norpaksi

Pitääkö taas vääntää Saunalahdelle rautalangasta: so-pi-mus-rik-ko-mus.

Taas yksi esimerkki siitä, miten teleyhtiöiden määräaikaiset sopimukset ovat täyttä huijausta.
Käyttäjätaso 1
"Sopimusnumero: 7289xxx
Tuote: Fiksu 3G
Päättymisaika: 30.09.2013"

Tuota ennenhän sopimus ei voi päättyä. Jos se päättyy yksipuolisesti, niin toispuolisesti se sitten kyllä päättyy kokonaan Saunalahden osalta. Ei voi sitten päteä se sopimus toisinkaan päin.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Eiköhän ne muutokset astu voimaan vasta sitten kun nykyiset sopimukset kenenkin kohdalla päättyvät eli ne mitkä on tehty ennen tuota saunalanhden tekemää lopetttamispäätöstä. Muussa tapauksessa se on sopimusrikkomus.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
mrl586 kirjoitti:

Ilana kirjoitti:

Eläkeläisnörtti kirjoitti:

Jatkoin äskettäin oma.saunalahdessa Fiksu 3G sopimustani 24 kuukaudella kohdassa "Sopimuksen jatkaminen" (samalla sain 50 euroa ilmaista puheaikaa). Voiko Saunalahti muuttaa tämän liittymän Norpaksi ilman suostumustani ennen kuin sopimusaika päättyy!? Jos, niin säilyykö luvattu ilmainen puheaika?


Hei Eläkeläisnörtti,

liittymätyyppi muuttuu ilmoituksen mukaisesti Norpaksi, mutta jatkotarjouksen myötä saamasi puheaikaetu ei poistu liittymältä, eli puheaika säilyy :)


Muuttuuko hinnoittelukin?


Huomenta,

hinnoittelu muuttuu Norppa-liittymän mukaiseksi:

http://saunalahti.fi/gsm/gsmnorppa.php


Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
raastupa kirjoitti:

Kiinnostaisi kovasti, miten tällaistä yksipuolista muutosta perustellaan?


Huomenta raastupa,

syynä muutoksiin ovat vähäinen käyttäjämäärä sekä liittymävalikoiman yhtenäistäminen.
Käyttäjätaso 2
No laittakaa se takaisin myyntiin niin rupeehan ne käyttäjämäärät nousemaan
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
karjaj10 kirjoitti:
"Sopimusnumero: 7289xxx
Tuote: Fiksu 3G
Päättymisaika: 30.09.2013"

Tuota ennenhän sopimus ei voi päättyä. Jos se päättyy yksipuolisesti, niin toispuolisesti se sitten kyllä päättyy kokonaan Saunalahden osalta. Ei voi sitten päteä se sopimus toisinkaan päin.

Kai siinä ilmoituksessa lukee, että sopimuksen voi halutessaan irtisanoa? Jos ei lue, niin kannattaa ottaa yhteyttä OmaSaunalahden kautta suoraan asiakaspalveluun, niin saat kirjallisen vastauksen.

Täällähän sitä on turha hehkuttaa, ellei ihan täyttä varmuutta vastauksesta ole. 😉
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Hyvis kirjoitti:

karjaj10 kirjoitti:

"Sopimusnumero: 7289xxx
Tuote: Fiksu 3G
Päättymisaika: 30.09.2013"

Tuota ennenhän sopimus ei voi päättyä. Jos se päättyy yksipuolisesti, niin toispuolisesti se sitten kyllä päättyy kokonaan Saunalahden osalta. Ei voi sitten päteä se sopimus toisinkaan päin.


Kai siinä ilmoituksessa lukee, että sopimuksen voi halutessaan irtisanoa? Jos ei lue, niin kannattaa ottaa yhteyttä OmaSaunalahden kautta suoraan asiakaspalveluun, niin saat kirjallisen vastauksen.

Täällähän sitä on turha hehkuttaa, ellei ihan täyttä varmuutta vastauksesta ole. ;)


Hei,

tuotelopetuskirjeessä on ilmoitettu Fiksu 3G:n osalta tieto mahdollisuudesta irtisanoa liittymä, mikäli ei halua jatkaa sopimusta muutoksen vuoksi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Irtisanomismahdollisuus ei poista Saunalahden velvollisuutta toimittaa sopimuksen mukainen palvelu sopimuskauden loppuun saakka.

Osallistu keskusteluun