Vastattu

sim-kortin aktivointi / onko normaalia ettei uusi sim aktivoidu kerralla

  • 29 heinäkuu 2015
  • 4 kommenttia
  • 1539 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 13 kommenttia
Jälkikasvulle hankittiin uusi puhelin ja sitä myötä tarvittiin uusi pienempi sim-kortti. Simmin tilaus onnistui helposti omaelisasta ja korttikin tuli nopeasti postin kautta. (Täällä "maalla" kun ei ole Elisan palvelupistettä lähimaillakaan.)

Mutta kun tuli kortin aktivoinnin aika seurasi hämmennys. Aktivointi tehtiin omaelisassa ihan ohjeen mukaan ja hetken päästä vanha simmi vaikeni. Vaan uusi ei herännyt linjoille. Käynnisteltiin uutta puhelinta useamman kerran tuloksetta. Lainattiin sisarukselta simmiä, jolla todettiin uuden puhelimen toimivan normaalisti.Vaihdettiin simmi sovittimen avulla vanhaan puhelimeen ilman tulosta. Tästä päättelin, että ei taida olla uusi simmi rekisteröitynyt syystä tai toisesta.

Seuraavaksi olisin soittanut aspaan, mutta se oli jo kiinni ja ajattelimme odotella aamua sekä aspan avautumista. 

Sitten menin vielä kerran omaelisaan, jossa simmin aktivointilinkki oli edelleen aktiivinen. Rohkeana poikana syötin simmin numeron uudelleen systeemiin ja klikkasin "Aktivoi ja vahvista maksu 5€" nappia.

Hetken päästä jälkikasvu tuli kertomaan, että nyt lukee ruudussa saunalahti.

Kysymys kuuluukin onko tämä normaalia, että kortti pitää aktivoida kahteen kertaan?

Ja lisäksi jännityksellä odotamme seuraavaa laskua todetaksemme onko simmin vaihto laskutettu kahteen kertaan, koska kaksi kertaa painettiin "Aktivoi ja vahvista maksu 5€" nappia...
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi henko_nen 29 heinäkuu 2015, 07:25

  • ? silloin tällöin käy niin, että SIM-kortin vaihdon yhteydessä uusi SIM-kortti ei rekisteröidy verkkoon oikein tai siinä on viivettä. Pääsääntöisesti verkko löytyy n. puolen tunnin kuluessa rekisteröinnistä. Elisan vikapalvelu pystyy tarvittaessa luomaan liittymän uudelleen verkkoon, jos ei muuten lähde toimimaan. Vikapalveluhan on auki joka päivä 24/7 numerossa: 01019 0240 :)
  • Katso alkuperäinen viesti

    4 kommenttia

    Käyttäjätaso 4
  • ? silloin tällöin käy niin, että SIM-kortin vaihdon yhteydessä uusi SIM-kortti ei rekisteröidy verkkoon oikein tai siinä on viivettä. Pääsääntöisesti verkko löytyy n. puolen tunnin kuluessa rekisteröinnistä. Elisan vikapalvelu pystyy tarvittaessa luomaan liittymän uudelleen verkkoon, jos ei muuten lähde toimimaan. Vikapalveluhan on auki joka päivä 24/7 numerossa: 01019 0240 :)
  • Tässä tapauksessa aikaa meni tunteja ilman toimivaa liittymää, mutta kuten todettua uusi aktivointiyritys omaelisassa korjasi tilanteen.
    Tarina jatkuu. Laskulta löytyy sim kortin aktivointi kahteen kertaan laskutettuna.

    Hyvityspyyntö laitettu vireille.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Onko mahdollista, että ensimmäisellä aktivointiyrityksellä on sim-kortin numero näppäilty väärin? Jos näin niin tämä tieto näkynee myös Elisan päässä.

    Osallistu keskusteluun