Vastattu

SIM-korttia ei ole aktivoitu MM#2


Hei. Vaihdoin liittymää ja sain tänään tekstiviestin vaihdoksen ajankohdasta. Laitoin uuden kortin ja saan puhelimeeni (Sony Xperia Compact 1) virheilmoituksen "SIM-korttia ei ole aktivoitu MM#2". Olen ottanut kortin pois pari kertaa ja käynnistänyt puhelimen uudestaan mutta ei auta. Teinkö virheen, kun menin vaihtamaan liittymäänne vai osaatteko auttaa tilanteen korjaamiseksi mahdollisimman pian?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi juhmak5 26 April 2016, 17:42

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

11 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
No onko se SIM-kortti aktivoitu?

Jos sait uuden SIM-kortin Elisa ShopItista, on se silloin mitä todennäköisimmin aktivoitu sinulle valmiiksi, mutta jos sait SIM-kortin esim. postitse, niin silloin kortti tulee aktivoida itse kortin omistajalle annettujen ohjeiden mukaisesti.
Sain sen paikallisessa S-Marketissa olleelta myyjältä. Mitään lisäohjeita en saanut mutta olen kiitollinen siitä, jos saan niitä nyt.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Uusi SIM-kortti tulee aina aktivoida. Joko se tapahtuu myyjän toimesta, tai sitten asiakas tekee sen itse OmaElisassa. Jälkimmäisessä tapauksessa asiakasta kyllä tulisi tästä toki ohjeistaa, ja jos sinulle ei näin ole tiskillä neuvottu, niin luulisi silloin kortin olleen aktivoitu jo valmiiksi.. Mutta OmaElisassa käyt asian helposti tarkistamassa! :)

Uuden SIM-kortin tilaus ja aktivointi - Elisan asiakastukisivut
Käyttäjätaso 7
Siis sen simin mukana ei tullut mitään paperia tai pahvinpalaa, jossa olisi ollut lisäinfoa liittymän käyttöönotosta?

edit. no Piampi ehti tietysti ensin...
Tuli ohje (pahvinen kansio), jossa neuvotaan laittamaan SIM-kortti laitteeseen, käynnistämään laite ja näppäilemään 0000. Kirjauduin äsken OmaElisaan ja siellä voin tosiaan aktivoida liittymän mutta aktivoimisvaiheessa pyydetään samalla vahvistamaan 5 euron maksu. Mistään sellaisesta en tiennyt mitään eikä sen käsittääkseni pitäisi koskea uusia liittymiä.
Yritin aktivoida ja sain ilmoituksen, että "Aktivointi epäonnistui. Tarkista SIM-kortin numero ja yritä uudestaan tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme." Numero on varmasti oikein eli se on siis aktivoitu myyjän toimesta. Voiko kortti olla viallinen?
Avasin samalla kertaa kaksi liittymää ja toisesta liittymästä sain ilmoituksen "Olet jo aktivoinut tämän SIM-kortin". Kokeillaan toimisiko tämä toinen liittymä.
No niin. Toinen liittymä (tyttäreni iPhone 4S:ään) avautui ilman mitään ongelmia. Ei tässä taida auttaa muu kuin mennä huomenna käymään myymälässä. Onneksi on erikseen vielä työpuhelin, johon nyt soitonsiirto tästä toimimattomasta numerosta.
Käyttäjätaso 7
Jotain mätäähän tuossa selvästi on...

Itse sain kerran sim-kortin, jonka numero oli jo aktivoitu toiselle liittymälle. Eli siis jossain valmistuspäässä oli tapahtunut hama, ja samalla numerolla oli tehty kaksi korttia. Eikä se ollut edes "yksittäistapaus", koska täällä palstalla käsiteltiin toista vastaavaa tapausta samoihin aikoihin.

... harmi vain, jäi testaamatta olisiko sillä pystynyt soittamaan. Datayhteys sillä ainakin toimi, mutta vain etananopeudella, ja itse olin silloin 3g-liittymää vailla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Jos homma ei vieläkään toimi niin laittele palstatiimille yksityisviesti josta ilmenee tuo puhelinnumero, niin päästään tutkimaan!
Asia hoidettu. Myyjä oli näppäillyt yhden numeron verran virheellisen SIM-kortin numeron järjestelmään. Sain Jumbon myymälästä uuden kortin ja nyt liittymä toimii.