... toimii sittenkin. :)
Harvoin tulee kehuttua operaattoria, mutta kehutaan nyt kun aihetta kerrankin on. Tarina menee siis näin ...
Sain pari viikkoa sitten lahjaksi Lumian varustettuna Saunalahden (Elisan) Prepaid micro-SIMillä. Netti, navigointi yms. muut tarvitsemani jutut toimi heti mahtavasti. Vasta muutama päivän kuluttua huomasin, että en pystykään lähettämään kuvia ja vastaanottaessani kuvia sain vain lähettäjän numeron, viestin tunnuksen ja Elisan nettiosoitteen josta viesti piti hakea.
Pari ensimmäistä vastaanottamaani viestiä temppuilin auki netin kautta (älyttömien rekkiliikkeiden kautta), mutta sitten totesin että ei *******, eihän tää voi mennä aina näin. Päivitin verkkoasetukset ... ei auta, kun puhelin ei kuitenkaan antanut tallentaa uusia MMS-asetuksia. Kävin ostamassa uuden SL:n liittymän ... sama tulos. Palautin tehdasasetukset ... ei auttanut. Tunsin itseni todella ääliöksi.
Sitten kokeilin puhelimeen äitini Elisa liittymää (ei Prepaid) ja hommahan toimi kuin junan vessa.
Eilen sitten kävelin Elisa Shopitiin selvittelemään ongelmaa. Siellä erittäin ystävällinen myyjä kuunteli huolellisesti ongelmani ja laittoi tuulemaan.
Ensin hän teki täsmälleen kaikki samat liikkeet jotka tein jo itse aikaisemmin. Hän kokeili jopa omaa SIM-korttiaan puhelimeen varmistuakseen että vika ei ole puhelimessa. Puoli tuntia myöhemmin (siis kaikki temput koittaneena) hän soitti Elisan vikapalveluun. Puhelimessa pähkivät ennestään Elisan verkossa tuntematonta vikaa. Elisalla data näyttää, että kaikki (yritetyt) multimediaviestit on lähetetty ja vastaanotettu onnistuneesti! Mitä hemmettiä!?!
Pudottivat sitten liittymästä kaikki palvelut alas ja nostivat takaisin ylös, että josko se sillä korjaantuisi (toimii kuulemma Saunalahden normaali Prepaidillä). Puhelu lopetettiin, testaus suoritettiin ... eipä toimi. Taas kokeiltiin verkko-osoitteen laittoa itse. Konetta buutattiin jo varmaan seitsemättä kertaa.
Myyjä ei anna periksi vaan soittaa uudelleen vikapalveluun. Nyt vastaa toinen henkilö, jolle hän taas selittää ongelman, mitä on kokeiltu itse ja mitä on kokeiltu jo vikapalvelun puolelta aikaisemmin. Minulla alkoi jo olemaan kiire siirtyä seuraavaan paikkaan ja sovittiin että Elisa alkaa toden teolla selvittämään ongelmaa ja soittelee sitten minulle päin kun jotain tietävät.
Eipä kulunut kuin 5 minuuttia kun sain teksitiviestin, jossa kerrottiin liittymääni tehdyn korjaustöitä ja kehotettiin kokeilemaan toimiiko multimedian lähetys. Ja toimihan se! Vielä mieshenkilö soitti ja varmisti, että toimiiko. Samalla hän kertoi, että nyt tarkemmin asiaa tutkittuaan he huomasivat, että heillä oli jokin parametri laitettu väärin.
Uskoisin etten ole ainoa jolle on käynyt näin, koska minullakin oli sama ongelma molemmissa micro-SIMeissä. Nyt Elisa varmaankin korjaa muutaman .. heh ... muunkin liittymän parametrit kuntoon. :smileyazn:
Hienoa toimintaa kuitenkin vianetsinnän kanssa ja kiitos siitä! Elisa-Shopitin myyjääkin kiitin heti viestillä kun ongelma ratkesi.