Vastattu

SMS- ja MMS viestit eivät tule perille

  • 17 lokakuu 2014
  • 5 kommenttia
  • 3591 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Vaihdoin eilen SIM-kortin uuteen puhelimeen (multi-SIM liittymän pääkortti). SIM-kortti aktivoitiin Saunalahden asiakaspalvelun toimesta. SMS- ja MMS-viestit lähtevät normaalisti ja saavuttavat vastaanottajan, mutta minun suuntaani ei tule läpi kummatkaan viestit. Kokeiltu on 3 eri puhelimella. Yksi testattu lähettävä puhelin ilmoittaa: "Viestiä ei voida toimittaa vastaanottajalle xxxx juuri nyt, mutta lähetysyrityksiä jatketaan." Ts. vika ei ole siis puhelimessani, vaan liittymässä on jotain häikkää.

Boottaaminen ym. eivät auta. Muuten liittymä toimii täysin normaalisti.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi TPV75 17 lokakuu 2014, 13:06

Asia korjaantui Vikapalveluun soittamalla. Jotain asetuksia oli pielessä.

Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Onko testailuun mahdollista käyttää useampaa laitetta ja liittymää? Mikäli on, niin tarkista aluksi liittymän tiedoista korttinumerot ja niiden tekniset puhelinnumerot. Soita toisella puhelimella pääkortin tekniseen puhelinnumeroon. Jos puhelu tule perille tähän pääkorttiin, niin sitten tekstiviesti tähän pääkortin tekniseen numeroon. Saman tempun voi tehdä kaikille multisim korttien teknisille numeroille. Näin saat selville millä numerolla tuo pääkortti majailee. 

Oma arvioni on että pääkortin tekninen  puhelinnumero ohjautuu sellaiselle kortille, joka ei ole päällä. Nyt vaihdettu kortti on saanut sellaisen teknisen puhelinnumeron, joka luokitellaan apukorttinumeroksi. Joten puheluttulevat perille kutsunumerolla, mutta tekstiviestit ja multimediaveistit eivät.
Useammalla laitteella ja liittymällä ei onnistu kokeilemaan, koska vain tässä puhelimessa on nano-sim.

Soitin kortin tekniseen numeroon ja puhelin soi. Lähetin siihen tekstarin, mutta se ei tullut läpi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Tarkoitin tuolla että testiin tarvitaan useampaa laitetta, jotta voidaan tehdä ristiintestaamista. Mutta tuo mielestäni riittää. Eli joudut soittamaan vikapalveluun. Kerrot että viestit eivät tule perille. Kerrot samalla että on testattu niin päänumeroa kuin teknistänumeroa. Joten ongelma on aika tiukasti rajattu verkkoasetuksiin operaattoripäähän.
Kokeilin vielä puhelimen tyhjäämisen ym, mutta tilanne ei muuttunut, joten täytyypä soittaa vikapalveluun. Kiitoksia avusta!
Asia korjaantui Vikapalveluun soittamalla. Jotain asetuksia oli pielessä.

Osallistu keskusteluun