Vastattu

Sopijan vaihto

  • 7 huhtikuu 2012
  • 7 kommenttia
  • 5388 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Hei,

Miten onnistuu sopijan vaihto/omistussuhteenmuutos, jos käyttäjällä ja omistajalla on sama asiakasnumero? Eli vanhempani on omistajana vaikka heillä ei ole ollut 2 vuoteen mitään tekemistä puhelin liittymäni kanssa ja minä olen vain käyttäjänä.

Sitä ei aikoinaan voinut ilmeisesti heti laittaa pelkästään vain omiin nimiini sillä vaihdettiin operaattoria numeronsiirrolla, jossa vanhempani olivat myös maksajana.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Hyvis 8 huhtikuu 2012, 02:49

Tuossa on yksi asiakkuus eli asiakasnumero. Sama asiakasnumero voi olla vain yhdellä omistajalla. Näin ollen käytät vanhempasi omistamaa liittymää ja asiakkutta. Sopijan vaihto tapahtuu Oma Saunalahdesta vasemmassa reunassa olevan linkin "Sopijan vaihto" kautta. Siellä ovat myös tarpeelliset ohjeet. Vaihdon jälkeen liittymä siirtyy sinulle ja mikäli sinulla ei ole ennestään asiakasnumeroa Saunalahdella, saat uuden oman asiakasnumeron.

Sopijan vaihto kannattaa ajoittaa kuukauden viimeiselle päivälle, koska tällöin laskutus jakaantuu selkeästi kokonaisten kuukausimaksujen mukaan.

Et maininnut liittymätyyppiäsi, mutta liittymälläsi voi olla jotain myynnistä poistuneita lisäpalveluja, jolloin ne eivät välttämättä siirry mukana. Kannattaa siis katsoa siinä siirron yhteydessä, mikäli järjestelmä kertoo jonkin lisäpalvelun poistumisesta kokonaan.

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuossa on yksi asiakkuus eli asiakasnumero. Sama asiakasnumero voi olla vain yhdellä omistajalla. Näin ollen käytät vanhempasi omistamaa liittymää ja asiakkutta. Sopijan vaihto tapahtuu Oma Saunalahdesta vasemmassa reunassa olevan linkin "Sopijan vaihto" kautta. Siellä ovat myös tarpeelliset ohjeet. Vaihdon jälkeen liittymä siirtyy sinulle ja mikäli sinulla ei ole ennestään asiakasnumeroa Saunalahdella, saat uuden oman asiakasnumeron.

Sopijan vaihto kannattaa ajoittaa kuukauden viimeiselle päivälle, koska tällöin laskutus jakaantuu selkeästi kokonaisten kuukausimaksujen mukaan.

Et maininnut liittymätyyppiäsi, mutta liittymälläsi voi olla jotain myynnistä poistuneita lisäpalveluja, jolloin ne eivät välttämättä siirry mukana. Kannattaa siis katsoa siinä siirron yhteydessä, mikäli järjestelmä kertoo jonkin lisäpalvelun poistumisesta kokonaan.
Megadesire 3g paketti on eikä siinä mitään lisäpalveluja ole. Teen siis itselleni uuden asiakkudden vaikka "asiakas" jo olenkin. :)

Kiitoksia selvennyksestä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Saunalahden näkökylmasta olet "vain" liittymän käyttäjä, et asiakas. ;)

Asiakas on se, joka niinkuin omistaa liittymän eli myös viimekädessä vastaa siitä aiheutuvista maksuista ja haitoista. Siitä huolimatta olet varmasti käyttäjän operaattorille jopa liittymän omistajaa tärkämpi. 🙂
Käyttäjätaso 4
Säilyvätkö liittymässä oletvat kampanjaedut jos vaihdan liittymän toiselle asiakasnumerrolle?

eli MegaReilu tällä hetkellä hintaan 19,90e/kk liittymässä, vaihto saman omistajan toiselle asiakasnumerolle. Mikä on liittymän hinta sopijan vaihdon jälkeen?
Käyttäjätaso 6
ilpoo kirjoitti:

Säilyvätkö liittymässä oletvat kampanjaedut jos vaihdan liittymän toiselle asiakasnumerrolle?

eli MegaReilu tällä hetkellä hintaan 19,90e/kk liittymässä, vaihto saman omistajan toiselle asiakasnumerolle. Mikä on liittymän hinta sopijan vaihdon jälkeen?


Kampanjaedut eivät siirry sopijan vaihdon yhteydessä, vaikka omistajana pysyy sama henkilö. Onko siis kyseessä MegaReilu vai MegaReilu 3G? MegaReilun normaalihinta on 24,84e/kk ja MegaReilu 3G:n hinta 29,70 e/kk.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tomahaukki kirjoitti:
ilpoo kirjoitti:
Säilyvätkö liittymässä oletvat kampanjaedut jos vaihdan liittymän toiselle asiakasnumerrolle?

eli MegaReilu tällä hetkellä hintaan 19,90e/kk liittymässä, vaihto saman omistajan toiselle asiakasnumerolle. Mikä on liittymän hinta sopijan vaihdon jälkeen?

Kampanjaedut eivät siirry sopijan vaihdon yhteydessä, vaikka omistajana pysyy sama henkilö. Onko siis kyseessä MegaReilu vai MegaReilu 3G? MegaReilun normaalihinta on 24,84e/kk ja MegaReilu 3G:n hinta 29,70 e/kk.

Toisaalta tuohan on niin, että toisella asiakasnumerolla kyseessä on uusi liittymä. Siirtyvät ovat numero ja liittymätyypp myynnissä olevine lisäpalveluineeni; kampanjat jäävät välille. Tällöin siihen pitäisi tulla tämänhetkiset kampanjaedut.

Jos siis liittymällä on 12 ensimmäistä kuukautta kampanjahintaisia ja niistä on mennyt vaikkapa kolme, eikös tuota liittymää käsitellä uutena ja ne 12 kuukautta alkavat alusta?

Tämä on sitten mutua ja järkeilyä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Tomahaukki kirjoitti:Kampanjaedut eivät siirry sopijan vaihdon yhteydessä, vaikka omistajana pysyy sama henkilö. Onko siis kyseessä MegaReilu vai MegaReilu 3G? MegaReilun normaalihinta on 24,84e/kk ja MegaReilu 3G:n hinta 29,70 e/kk.

Minä tein juuri sopijan vaihdon ja siellä vahvistus sivuilla näkyi selkeästi ja sen tulostin että, Norppa + Blade kampanja määräaikainen sopimus 23.10.2014 , sähköposti ja Mobiililaajakaista 4G Super määräaikainen sopimus 31.5.2015 asti, jatkuvat sen sopimuksien määräajan loppuun!

Lisäyksenä oma.Saunalahdessa näkyy myös nuo näin:

Norppa+ Kampanja, Määräaikaisuus päättyy 23.10.2014, on keltaisena "tilauksessa"

Mobiililaajakaista 4G Super 24 kk -50%, Määräaikaisuus päättyy 31.5.2015, on keltaisena "tilauksessa".

:)

Toisessa asiakasnumerossa näkyi sopimukset päättyvät 27.8.2013 laskutuskauden päättyessä, eli nyt 28.8.2013 se siirto avautuminen oli jo.
 :smileyazn:

Osallistu keskusteluun