Vastattu

tekstiviesti kolmena kappaleena, miten korjata?

  • 15 elokuu 2020
  • 6 kommenttia
  • 572 katselukerrat

Miten voin korjata ongelmani: lähettäminen tekstiviesti saapuu vastaanottajalle kolmena kappaleena. Tämä on kiusallista ja aiheuttaa turhaa hämminkiä ja vaivaa. Laskutetaanko tämä 3x? Miten tämän  saa korjattua? Olisin pyytänyt Elisan työntekijältä tähän apua, mutta vain robotti vastasi minulle chatissa. Huonoa asiakaspalvelua.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 20 elokuu 2020, 13:55

Ratkaisuna tähän on tosiaan ottaa VoLTE eli 4G-puhelut pois päältä, ainakin siihen asti että laitevalmistaja korjaa tilanteen päivityksen muodossa :slight_smile: Tämä onnistuu tätä polkua eri OnePlus -versioilla:

Asetukset > Wi-Fi ja internet > SIM-kortti & verkko > SIM-kortti 1 > otsikon Tehostettu viestintä alta VoLTE pois päältä

Asetukset > Wi-Fi ja internet > SIM-kortti & verkko > otsikon Tehostettu viestintä alta VoLTE pois päältä

Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Jos vastaanottajan puhelin on heikossa kentässä, viestikeskus ei välttämättä saa puhelimelta heti kuittausta viestin perillemenosta. Silloin viestikeskus yrittää toimitusta uudelleen, kunnes kuittaus tulee perille. Tämä ei maksa lähettäjälle ylimääräistä.

 

Menevätkö kaikki viestisi aina kolmena kappaleena kaikille vastaanottajille? Silloin yllä oleva selitys ei ole todennäköinen.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1

Miten voin korjata ongelmani: lähettäminen tekstiviesti saapuu vastaanottajalle kolmena kappaleena. Tämä on kiusallista ja aiheuttaa turhaa hämminkiä ja vaivaa. Laskutetaanko tämä 3x? Miten tämän  saa korjattua? Olisin pyytänyt Elisan työntekijältä tähän apua, mutta vain robotti vastasi minulle chatissa. Huonoa asiakaspalvelua.

Hei! Onko sinulla Oneplus Nord ? Tuon puhelimen kanssa on raportoitu tuollaista ongelmaa. Ratkaisuna taitaa olla vain toivoa, että Oneplus korjaa bugin.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

@LiisaIlona Oliko tähän jo löytynyt ratkaisua tai oliko näistä ylläolevista vinkeistä mitään apua? :) 

Jjessej sain apua Elisan fb-seinällä. Ohjeet asetusten muuttamiseen OnePlusNord -puhelimeeni sain tosi nopeasti ja selkeästi. Ongelma siis ratkaistu!

Kiitos!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1

Jjessej sain apua Elisan fb-seinällä. Ohjeet asetusten muuttamiseen OnePlusNord -puhelimeeni sain tosi nopeasti ja selkeästi. Ongelma siis ratkaistu!

Kiitos!

Hei! Moni varmasti etsii noita ohjeita eikä välttämättä käytä facebookkia. Voisiko Elisa lisätä nuo ohjeet tännekin?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3

Ratkaisuna tähän on tosiaan ottaa VoLTE eli 4G-puhelut pois päältä, ainakin siihen asti että laitevalmistaja korjaa tilanteen päivityksen muodossa :slight_smile: Tämä onnistuu tätä polkua eri OnePlus -versioilla:

Asetukset > Wi-Fi ja internet > SIM-kortti & verkko > SIM-kortti 1 > otsikon Tehostettu viestintä alta VoLTE pois päältä

Asetukset > Wi-Fi ja internet > SIM-kortti & verkko > otsikon Tehostettu viestintä alta VoLTE pois päältä

Osallistu keskusteluun