Vastattu

Tekstiviesti Taiwaniin ei toimi.

  • 16 lokakuu 2015
  • 4 kommenttia
  • 892 katselukerrat

Aiemmin toiminut tekstiviesti Taiwaniin ei toimi. Missähän vika? Paljastui, että Saunalahden Reilu-liittymästä Suomesta ei ole heinäkuu 2015 jälkeen mennyt perille yhtään tekstiviestiä. Toimimattomia lähetyksiä kertynyt noin 30 kpl ja kolmeen eri puhelimeen. Lähettävä Reilu-liittymän puhelin ei ole älypuhelin vaan Samsung B2100 - Kohdepuhelimet vaihtelee. Reilun/OmaElisan laskutustiedoissa kaikki yritykset NÄKYY JA VELOITUKSISSA mukana! Tavallinen puhelu kaikkien puhelimien välillä joka suuntaan toimii ok. Ja tekstiviestit Taiwanista Suomeen toimii. Operaattori Taiwanissa on Taiwan Mobile. EA
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi kukkatippa 21 lokakuu 2015, 12:34

Valitettavasti Taiwanin päästä on estetty tekstiviestien saapuminen perille. Ongelmaa selvitetään yhdessä Taiwanin operaattorin kanssa, mutta tällä hetkellä korjausaikataulu on avoin.

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

No mutta johan on markkinat.

Olin siis yhteydessä puhelimella Tukeen 14.10.2015, jolloin tehtiin häiriöilmoitus 20984729. Samalla selvisi, että Elisan kumppanit Taiwanissa ovat Chungwa Telecom LDM ja Taiwan Mobile. Kohdepuhelimet ovat Taiwan Mobilen.

Elisalle haastetta lisää; Tele Finlandin liittymästä viestit kulkee ko. puhelimiin Taiwanissa. Kohdenumerot on kirjattu ykstityisviesteissä käyttäjälle eBin.

Elikkä häiriöilmoitus ei suinkaan ole ratkaistu. Moni näyttää jo askarrelleen aiheen kimpussa. Kiitos nyt kuitenkin tähän hätään Kukkatipalle tarttumisesta rohkeasti aiheeseen. Sanos Elisa-Apo
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Valitettavasti Taiwanin päästä on estetty tekstiviestien saapuminen perille. Ongelmaa selvitetään yhdessä Taiwanin operaattorin kanssa, mutta tällä hetkellä korjausaikataulu on avoin.
Juu; Viestikeskukset ja viestimuistit on tsekattu. Aiheen selvittämiseksi on tehty paljon muutakin.

Jo 14.10.2015 tein aiheesta häiriöilmoituksen 20984729: lupasivat palata kun palvelu taas käytössäni.

15.10.2015 poikkesin ElisaShopiin. Suosittelivat Saunalahden SIM-kortin vaihtoa uudempaan. Vaihdossa viestikeskus +358451100100 vaihtui +358508771015:ksi. Mutta ...015 loppuinen ei auttanut. Ja ...100 loppuinenkaan ei pelittänyt Taiwaniin. ElisaShop suositteli uudelleen Elisan teknistä tukea puhelin 010 190 240. Noin 20 minuutin maksullinen jonotus ei riittänyt läpipääsyyn. Luovuin.

Takkuiselta vaikutti ja käännyin Palstan puoleen "Tekstiviesti Taiwaniin ei toimi".

Yksityiskohtaisia tietoja olen jo lähettänyt runsaasti ainakin eBinille.

20.10.2015 klo 08.50 tuli tekstiviesti: häiriöilmoitus 20984729 on ratkaistu. Terveisin Elisa www.elisa.fi/häiriötiedotteet. Eikun testaamaan klo 09.42:56. Testi numero 13 ei ollut menny perille kun soitin kohdepuhelimeen klo 11.27.

Näinkö Elisan tekninen tuki RATKAISEE häiriöitä? Ratkaistujen ongelmien tunnusluvut ainakin kaunistuvat!

Ja pyysivät vielä palautetta palvelusta; pyyntöviesti loppuu Terveisin Elisan Asiakaspalvelu.

Olisi mielenkiintoista tietää kuka ja miten häiriö pääteltiin ratkaistuksi ja palvelu pelaavaksi. Kohdepuhelimiinkaan ei mitään testejä kohdistunut. EI siis pelaa tätä kirjoitettaessa 20.10.2015 klo 21.25.

Elisa-Apo
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Oletko tarkistanut että lähettävässä puhelimessa ei ole viestimuisti täynnä,  ja että viestikeskuksen numero on oikein (oikeat numerot löytyvät täältä: http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/364/)?

Jos nämä seikat ovat ok, voidaan asiasta tehdä vikailmoitus. Lähetä tällöin vaikkapa minulle ykstyisviestiä, josta ilmenee lähettäjän sekä vastaanottajan numerot.

Osallistu keskusteluun