Kysymys

Tekstiviestien edelleenlähetys (sms forward)...

  • 14 kesäkuu 2007
  • 86 kommenttia
  • 22993 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

86 kommenttia

Vaihdoin toisenkin liittymäni Saunalahdelle, jotta voisin käyttää vain yhtä puhelinta (eli siirtää puhelut ja tekstiviestit aina kulloinkin puhelimessa olevaan liittymään)


Oletko tutustunut Saunalahden multisim-palveluun, joka voisi olla paras ratkaisu tarpeeseesi?

No enpä saanut toimimaan vaan toinen puhelin ilmoitti että pyyntö epäonnistui (Nokia) ja toinen valitteli vääristä parametreista (Qtek).

Viestisiirron osalta löytyy tarkemmat tiedot Saunalahden sivuilta osoitteesta http://saunalahti.fi/tuki/gsm/vo/viestisiirto.php

/ Panu.
Käyttäjätaso 1

Oletko tutustunut Saunalahden multisim-palveluun, joka voisi olla paras ratkaisu tarpeeseesi?

Siis tämä:
Tuo näyttäisi olevan 2 puhelinta ja yksi numero, kun tarvitsisin 2 numeroa yhteen puhelimeen, eli juuri toisin päin.

[quote]
Viestisiirron osalta löytyy tarkemmat tiedot Saunalahden sivuilta osoitteesta
http://saunalahti.fi/tuki/gsm/vo/viestisiirto.php
[/quote]
Kokeilin siirtoa tehdä näin:
**21*+358456712345*16# ja tuloksena saan viestin "Pyyntö epäonnistui" nokian puhelimessa ja Qtekin puhelimessa tulee viesti "Parametrit eivät kelpaa"
+358456712345 tilalla numero, johon siirtoa yritän tehdä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuli mieleen, että jos kokeilisit ilman maan tunnusta tuota asetusta. Tekstiviestejähän ei muistaakseni voi siirtää ulkomaalaisiin liittymiin joten sillä ei siinä mielessä ole merkitystä.
Käyttäjätaso 1
Eipä valitettavasti numeron muodollakaan näytä olevan väliä.
Käyttäjätaso 1
No nyt tuli asiakaspalvelusta seuraava vastaus:

kyseistä palvelua vielä kehitellään sekä parannellaan, jonka vuoksi se ei 
toimi vielä täydellisesti.


Eli turhaan tuli ilmeisesti vaihdettua Saunalahdelle liittymä.
No nyt eikun kyttäämään hyvää puheaikatarjousta muilta ja molemmat liittymät vaihtoon, niin saa edes jotain hyötyä irti tästä liittymävaihtosählingistä.

No nyt tuli asiakaspalvelusta seuraava vastaus:

kyseistä palvelua vielä kehitellään sekä parannellaan, jonka vuoksi se ei 
toimi vielä täydellisesti.


Eli turhaan tuli ilmeisesti vaihdettua Saunalahdelle liittymä.
No nyt eikun kyttäämään hyvää puheaikatarjousta muilta ja molemmat liittymät vaihtoon, niin saa edes jotain hyötyä irti tästä liittymävaihtosählingistä.


Voisitko kokeilla siirtoa vielä kerran. Toisessa liittymässä ei ollut mahdollisuutta SMS siirtoihin, tuo lisätty ko. liittymään.
Käyttäjätaso 1

Voisitko kokeilla siirtoa vielä kerran. Toisessa liittymässä ei ollut mahdollisuutta SMS siirtoihin, tuo lisätty ko. liittymään.


Kiitos, kiitos , kiitos! Nyt toimii kuten pitääkin!
Eipä mennyt sittenkään hukkaan tämä kikkailu liittymien kanssa.

Ihmetyttää vain tuo asiakaspalvelun vähäinen kiinnostus selvittää asiaa, vaikka palvelupyynnössä nimenomaan ilmoitin, että tämä oli ainoa syy Saunalahdelle liittymän vaihtamiseen.
Varsinkin, kun tuo oli puhtaasti tuollainen asetuksista johtuva.
Kiva .. HTC ei salli noiden tiekstiviestien siirtokomentojen lähettämistä, herjaa vain vääristä parametreista :P

Kokeiltu sekä Advantagella (X7501) että TyTNillä .. kun heitti kortin perusluuriin niin komento meni heittämällä läpi ..
Ei toimi tämä palvelu vieläkään ilmeisesti...

Ilmoittaa vain että "Ei tehty".

Vikailmoitus tehty toista viikkoa sittem => Ei vastausta..

Vastaus tuli siirrolle ei liittymässä estoa..

Kuitenkaan ei toimi..
Jaaha viimeisin ilmoitus tuli tänään...

Viestien siirto Soneraan ei onnistu..

Et se siitä palvelusta.
Käyttäjätaso 3

Tekstiviestien edelleenlähetys on mahdollista määritellä Saunalahden liittymissä käyttöön seuraavalla komennolla: **21*+358xxxxxxxxx*16# ja pois päältä ##21**16# HUOM! tekstiviestien edelleenohjauksen ollessa käytössä mms-viestien vastaanottaminen ei ole mahdollista.

Jatkossa tekstiviestien edelleenlähetys on mahdollista määritellä päälle ja pois päältä oma.saunalahti.fi:n kautta suoraan. Kun tekstiviestien edelleenlähetyksen (sms forward) tekee oma.saunalahti.fi:ssä, niin tulevat mms-viestit ohjataan automaattisesti web:iin, josta käyttäjä voi käydä ne katsomassa. Ja kun edelleenlähetyksen kytkee oma.saunalahti.fi:stä pois päältä, niin tulevat mms-viestit ohjataan automaattisesti puhelimelle.

/ panu.



Onko tuo edelleenlähetyksen kytkeminen tulossa mahdolliseksi tehdä oma.saunalahti sivustolta vai onko tuosta ideasta luovuttu?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Tekstiviestien edelleenlähetys on mahdollista määritellä Saunalahden liittymissä käyttöön seuraavalla komennolla: **21*+358xxxxxxxxx*16# ja pois päältä ##21**16#

/ panu.

P.s. Palvelu on tällä hetkellä beta-testausvaiheessa.
Onko edelleen beta-vaiheessa vai puhutko panu taas  P A S K A A kuten niin monessa muussakin asiassa olet täällä tehnyt.

Tein siirron mainitulla komennolla ja toimi ok mutta tuon pois päältä komento ei toimi tai siinä on Saunalahdelle niin ominaista epätarkkuutta ja sekoilua. Nyt kun siirron tarve loppui niin olen yrittänyt poistaa sitä tuolla komennolla sekä katsoa omasaunalahdesta paikkaa jossa tuo voisi tehdä. EI LÖYDY 😠 😠 Sieltä löytyy kyllä puhelunsiirto!!!

No ompa minulla keino... siirrän numeron toiselle operaattorille ja olen sen jo tyehnytkin josta sen alunperin tänne siirsin niin ainakin poistuu tuo ongelma. Onneksi ei ollut määräaikainen liittymä. 😎
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
poistin itse kun tuli tuplat
Kyllä minulla viestin siirto ja poisto pelaa ihan normaalisti.
Käyttäjätaso 5
Hyvin se on toiminut jo pitkään. Kesällä viimeksi testasin, eikä ollut mitään ongelmaa.
minulla on toiminut hienosti ihan alusta saakka, ethän yritä siirtää viestejä toisen operaattorin liittymään.
jotkin nokian mallit ja muut luuurit on vähän kranttuja noille komennoille.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

minulla on toiminut hienosti ihan alusta saakka, ethän yritä siirtää viestejä toisen operaattorin liittymään.
jotkin nokian mallit ja muut luuurit on vähän kranttuja noille komennoille.
Numero on kyllä toisen operaattorin mutta siirretty saunalahdelle.

Edit. Kokeilin nyt ja onnistuin poistamaan, en tiedä mikä häikkä oli edellisillä kerroilla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


No ompa minulla keino... siirrän numeron toiselle operaattorille ja olen sen jo tyehnytkin josta sen alunperin tänne siirsin niin ainakin poistuu tuo ongelma. Onneksi ei ollut määräaikainen liittymä. 8)




Edit. Kokeilin nyt ja onnistuin poistamaan, en tiedä mikä häikkä oli edellisillä kerroilla.


Siirsit numeron ensin toiselle operaattorille ja sen jälkeen sait poistettua tuon siirron? Eikai tuo päällläoleva tekstiviestinsiirto voi siirtyä toiselle operaattorille liittymänumeron mukana.  ???
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki


Siirsit numeron ensin toiselle operaattorille ja sen jälkeen sait poistettua tuon siirron? Eikai tuo päällläoleva tekstiviestinsiirto voi siirtyä toiselle operaattorille liittymänumeron mukana.  ???
Ei voi siirtyä toiselle operaattorille... 🙂 Sori hieman epätarkka maininta, numeronsiirto on vireillä mutta ei vielä toteutunut.
Sms forward on tipahtanut pois päältä ja uudelleenaktivointi **21*+358xxxxxxxxx*16# ei onnistunut Nokia N70:llä enää. Onko tietoa onko ongelma vai "uudistus"?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Sms forward on tipahtanut pois päältä ja uudelleenaktivointi **21*+358xxxxxxxxx*16# ei onnistunut Nokia N70:llä enää. Onko tietoa onko ongelma vai "uudistus"?


Ei ole tietoa, mutta kokeile ensin nollata tällä tavalla:
1. Poista tallennettu numero muistista:
    -##21**16#

2. Näytä tallennettu numero:
    - *#21**16#

Sen jälkeen kokeile kytkeä siirto uudelleen päälle.

Jos ei auta, tee vikailmoitus numeroon (09) 4243 0730.
Kiitos! Taas toimii!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Näyttäisi olevan niin, että mikäli palvelimelle on jäänyt/jätetty edellinen siirrossa käytetty numero, se pitää poistaa ennen kuin uuden numeron voi laittaa. Tietääpähän nyt tuonkin.  🙂
toimiiko myös muilla operaattoreilla sisäiseti esim sonera numerosta sonera numeroon
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

toimiiko myös muilla operaattoreilla sisäiseti esim sonera numerosta sonera numeroon


Ei tuolta Soneran sivuilta ainakaan löytyny asiasta mainintaa vaikka kuinka yritin hakea. Kantsii vissiin kysyä Soneran Asiakaspalvelusta.

Osallistu keskusteluun