Voisiko joku ystävällisesti selittää seuraavan tilanteen? Minun nimessä on kolme Saunalahden tavallista (ei prepaid) liittymää A, B ja C. Kaikista kolmesta lähetetään tekstiviestit Venäjälle eri puhelinnumeroihin ja kaikki tulevat perille.
Kun Venäjältä meille vastataan (vaikka samasta numerosta), tekstiviestit saapuvat Saunalahden liittymiin A ja B. C-liitymään tekstiviesti ei tule ikinä, vaikka lähettäjä saa ilmoituksen, että Viesti on lähetetty. Tämä ongelma ilmeni noin kuukausi sitten, aikaisemmin kaikki toimi ongelmitta.
Saunalahden teknisten tuen mukaan ongelma on venäläisessä operaattorissa, joka käyttää viestien lähettämisessä sopimattomia reittejä. En todellakaan käsitä selitystä, kun kahden muiden liittymän kohdalla kaikki kuitenkin toimii ihan OK.
Vastauksen tähän kysymykseen jakoi matiaas
Selviteltiin tätä asiaa ja ongelma ratkeaa olemalla yhteydessä ulkomaiseen operaattoriin vastaavissa tilanteissa.
Ongelma lähes poikkeuksetta johtuu ulkomaisesta operaattorista ja ongelman poistamiseksi viestin lähettäjän tulisi olla yhteydessä omaan operaattoriinsa, jotta jatkossa saman operaattorin kautta lähetetyt viestit ohjautuvat oikein tänne Suomeen saakka.
Tuon kiusallisen vaivan pitäisi koskea vain yksittäisiä liittymiä ja nimenomaan muita kuin 050- tai 045-alkuisia numeroita.
Katso alkuperäinen viesti
Ongelma lähes poikkeuksetta johtuu ulkomaisesta operaattorista ja ongelman poistamiseksi viestin lähettäjän tulisi olla yhteydessä omaan operaattoriinsa, jotta jatkossa saman operaattorin kautta lähetetyt viestit ohjautuvat oikein tänne Suomeen saakka.
Tuon kiusallisen vaivan pitäisi koskea vain yksittäisiä liittymiä ja nimenomaan muita kuin 050- tai 045-alkuisia numeroita.