Kysymys

Tilauksen kesto??

  • 9 helmikuu 2010
  • 7 kommenttia
  • 2263 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Olen viime viikolla tilannut puhelimen (6600 fold black) ja uuden liittymän (edukas 3G).
Numero vaihdos tapahtuu numerosiirrolla, eli tuleeko minulle uus sim - kortti vai siirtyykö se automaattisesti tähän Dna-korttiin joka minulla nyt on?  Mietiskelly et kauanko toimituksessa oikein kestää? Jokapäivä yrittäny katella tuolta saunalahden sivuilta "tilausten seuranta" - et oisko puhelinta tai sim korttia laitettu eteenpäin mutta ei 😕 Siel lukee vaan kokoajan et " Odottaa numsin valmistumista". Olis kiva saada tietää kauanko joudut odottamaan et saan puhelimen :/
Kiitos etukäteen.

7 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Olen viime viikolla tilannut puhelimen (6600 fold black) ja uuden liittymän (edukas 3G).
Numero vaihdos tapahtuu numerosiirrolla, eli tuleeko minulle uus sim - kortti vai siirtyykö se automaattisesti tähän Dna-korttiin joka minulla nyt on?  Mietiskelly et kauanko toimituksessa oikein kestää? Jokapäivä yrittäny katella tuolta saunalahden sivuilta "tilausten seuranta" - et oisko puhelinta tai sim korttia laitettu eteenpäin mutta ei 😕 Siel lukee vaan kokoajan et " Odottaa numsin valmistumista". Olis kiva saada tietää kauanko joudut odottamaan et saan puhelimen :/
Kiitos etukäteen.
Tulee uusi kortti. Numeron siirrosta pitäis tulla ennakkoon ilmoitus koska siirto tapahtuu,,, ONKO TULLUT?
Odottele rauhassa ei noi asiat viikossa selviä. Pahimmassa tapauksessa viikkojakin jos puhelinta ei ole varastossa.
Optio onkin varsin hyvin jo ohjeistanut. "Odottaa numsin valmistumista" tarkoittaa sitä, että numeronsiirto on vielä vaiheessa, jossa siirtopäivä ei ole varmistunut. Jos ja kun saat tekstiviestin numeronsiirron ajankohdasta, lähtee myös puhelin tämän myötä toimitukseen.

Mikäli viestiä ei syystä tai toisesta n. seuraavaan viikkoon kuuluisi, suosittelen yhteydenottoa asiakaspalveluun.
Saunalahdelta pukkasi eilen 3 viestiä, missä luki että "tilauksenne on edelleen käsittelyssä" . Täytyy vissiin vaan odotella, ei vaan jaksais enään oottaa. Vaikka 6 päivää sit tilasin nuo.

Saunalahdelta pukkasi eilen 3 viestiä, missä luki että "tilauksenne on edelleen käsittelyssä" . Täytyy vissiin vaan odotella, ei vaan jaksais enään oottaa. Vaikka 6 päivää sit tilasin nuo.



Numeronsiirto kestää vähän kauemmin...... Kuten Saunalahden sivuilla sanotaan. Siihen on varattava aikaa 10 arkipäivää, eli älä hosu.

Siirrän nykyisen numeroni toiselta operaattorilta Saunalahdelle 
Nykyinen numero ilman välimerkkejä (esimerkki: 0400123456) * 
Toivottu siirtymisaika (pp.kk.vvvv)    Valitse aika
      Tietoa numeronsiirrosta
      (avautuu omaan ikkunaan)
Huom! Emme voi taata, että numero siirtyy toivottuna aikana. Numeronsiirtoon ja SIM-kortin toimittamiseen on varattava 10 arkipäivää, joten sitä aikaisempaa toivottua siirtoaikaa ei hyväksytä. Tällä varmistamme, että tilaaja on saanut SIM-kortin ennen numeron siirtymistä uuteen liittymään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Saunalahdelta pukkasi eilen 3 viestiä, missä luki että "tilauksenne on edelleen käsittelyssä" . Täytyy vissiin vaan odotella, ei vaan jaksais enään oottaa. Vaikka 6 päivää sit tilasin nuo.



Jossain viranomaisohjeessa, oisko Ficoralta vai peräti lainsäädännöstä, sanotaan, että luovuttava operaattori saa luovuttaa numeron aikaisintaan 5 vuorokauden kuluttua tilauksesta.

Tämän jalkeen vastaanottava operaattori tekee esim yhteystietojen tarkastuksen Väestötietojärjestelmästä sekä tarkastaa luottotiedot. Näiden lisäksi operaattori lisää siihen joitakin päiviä, jotta SIM-kortti ehtisi asiakkaalle ennen kuin siirto tapahtuu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Tämän jalkeen vastaanottava operaattori tekee esim yhteystietojen tarkastuksen Väestötietojärjestelmästä sekä tarkastaa luottotiedot.


Ei se kyllä noin mene. Vastaanottava operaattori tekee ensin luottotarkistuksen ennen kuin siirtoa aletaan edes tilaamaan luovuttavalta operaattorilta.

Tuo viisi työpäivää tulee ihan suoraan numeronsiirron prosessikuvauksesta. Ja sinä aikana tapahtuu kyllä joka päivä jotakin asian eteen, mutta asiakkaallehan nämä yksittäiset työvaiheet eivät näy.
Käyttäjätaso 3
Tämän viiden työpäivän lisäksi käytännössä prosessiin on varattava muutama arkipäivä mahdollisten muutosten tai ongelmatilanteiden varalta.

Osallistu keskusteluun