Kysymys

Tilausten seuranta - Tilat epäselviä?

  • 29 joulukuu 2009
  • 17 kommenttia
  • 2588 katselukerrat

Tilasin ennen joulua Saunalahden verkkopalvelusta numeronsiirron toiselta operaattorilta Saunalahden Edukas 3G-liittymäksi, mukaan pakettiin tilasin kytkypuhelimen (heti saatavilla) ja tähän vielä mukaan Mobiililaajakaista Plus 384-palvelun.

Sain tilausvahvistuksen jo aiemmin, mutta mitäpä tarkoittaa oma.saunalahti-palvelun tilausten seuranta-osiossa seuraavanlaiset tekstin pätkät:

Puhelin Osoite- tai tunnistetiedot virheelliset
Nettitikku  Osoite- tai tunnistetiedot virheelliset
Edukas 3G  Odottaa as. yhteydenottoa

Tunnistauduin palveluun verkkopankkitunnuksilla, joissa yhteystiedot ovat tasan samat kuin nykyiset yhteystietoni ovat.
Edukas 3G-liittymän perässä odotellaan yhteydenottoa minulta, mutta mistä syystä ja minne pitäisi ottaa yhteyttä?

Soitella ei viitsisi, jottei kilpailijalle enää tarvitsisi antaa ropoakaan liittymästä, joka on siirtymäisillään Saunalahden liittymäksi.
Ja siirtopäivän pitäisi olla aivan lähipäivinä..

17 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
1. Jokin numero tai kirjain puuttuu tai liikaa!
2. Luottotiedot?

Jos A pyytää yhteydenottoa niin tuskin se tarkoittaa sitä että pitää ottaa yhteys Ööhön,,, tosin kun Saunalahden ollessa kyseessä niin kaikki on mahdollista.... 😮
1. Ainakin tilausvahvistuksen mukaan kaikki on täytetty oikein.
2. Ei ongelmia luottotiedoissa.

Hmm, olisiko joulun pyhät viivästyttäneet sitten tilausta, mutta nuo tilat ovat vallan erikoisia.
Saunalahden ollessa kyseessä, tuo odotta as.yhteydenottoa tarkoittaa sitä että asiakaspalvelijan pitäisi olla suhun yhteydessä, mutta koska eivät jaksa sitä tehdä niin odottelevat sun yhteydenottoa. Mikäli et ole yhteydessä niin Saunis yksipuolisesti päättää peruuttaa koko tilauksen. Näinhän Saunis on toiminut...
Eli sinuna unohtaisin Saunalahden ja etsisit operaattorin jolla olisi edes pieni inhimillisyys jäljellä asiakkaita kohtaan.

Saunalahden ollessa kyseessä, tuo odotta as.yhteydenottoa tarkoittaa sitä että asiakaspalvelijan pitäisi olla suhun yhteydessä, mutta koska eivät jaksa sitä tehdä niin odottelevat sun yhteydenottoa. Mikäli et ole yhteydessä niin Saunis yksipuolisesti päättää peruuttaa koko tilauksen. Näinhän Saunis on toiminut...
Eli sinuna unohtaisin Saunalahden ja etsisit operaattorin jolla olisi edes pieni inhimillisyys jäljellä asiakkaita kohtaan.



:peukku

Eikös SL:llä ole ollut tapana informoida kirjeitse jos osoite on väärin tilauksella tai muuta häikkää, viittais loogisuuden mukaan siihen. Tarkistaisin sinuna Väestörekisteristä että sielä on sama osoite kuin tilauksella ja sitte ottaisin saunalahteen yhteyttä notta missä mennään 🙂

Puhelin Osoite- tai tunnistetiedot virheelliset
Nettitikku  Osoite- tai tunnistetiedot virheelliset
Edukas 3G  Odottaa as. yhteydenottoa


Viimeinen, eli "odottaa as.yhteydenottoa", on seuraus tuosta ensimmäisestä, eli "osoite- tai tunnistetiedot virheelliset". Sinulle on varmasti postissa matkalla myös kirje aiheesta, mutta ilmeisesti se ei ole saapunut vielä perille.

Onhan tilaukseen syöttämäsi osoite virallinen, väestörekisterikeskuksen tiedoissa oleva osoitteesi? Tai eihän esim. kuntaliitosten myötä ole alueen postinumero vaihtunut hiljattain?
Tilauksen tiimoilta kannattaa olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluun, puh 09 4243 0456. Kun tilaus on virhetilassa, se ei tule etenemään, ennen kuin asia selvitetään ja tilaus laitetaan asiakaspalvelun kautta uudelleen eteenpäin.

Saunalahden ollessa kyseessä, tuo odotta as.yhteydenottoa tarkoittaa sitä että asiakaspalvelijan pitäisi olla suhun yhteydessä, mutta koska eivät jaksa sitä tehdä niin odottelevat sun yhteydenottoa. Mikäli et ole yhteydessä niin Saunis yksipuolisesti päättää peruuttaa koko tilauksen. Näinhän Saunis on toiminut...
Eli sinuna unohtaisin Saunalahden ja etsisit operaattorin jolla olisi edes pieni inhimillisyys jäljellä asiakkaita kohtaan.


Kun tilaus päättyy virheeseen syystä tai toisesta, asiakkaalle lähetetään kirje, jossa kerrotaan virheen syy sekä toimintaohjeet. Kirjeessä lukee myös, kuinka kauan tilaus on vielä voimassa. Kuukauden kuluttua, ellei tilauksen tietoja korjata ja tilausta laiteta uudelleen etenemään, asiakkaan katsotaan luopuneen tilauksesta, ja vasta sen jälkeen se perutaan.

Tämä siis koskee esim. juurikin kaikkia nimi- ja osoitetietoihin liittyviä virheitä. Numeronsiirtotilaukset peruuntuvat automaattisesti, mikäli asiakkaalla on esim. määräaikainen sopimus edellisen operaattorin kanssa.
Saunalahti GSM -tilausvahvistus 23.11.2009 23:09:58

Eli olen kohta 2kk odottanut puhelinta ja liittymää. Ottanut yhteyttä asiakaspalveluun verkkoviesteitse kolmasti, soittanut kerran. Saanut kirjeen kotiin jossa sanotaan että "Tilauksenne toimitetaan pikimiten", mutta eipä ole näkynyt.
Lisäksi joka kerta kun olen yhteyttä ottanut on sanottu joko "Käsittelemme hakemuksesi pian" tai "Hakemustasi ei ole vielä käsitelty"

Minulla itselläni oma.saunalahden tilausseuranta herjaa ihan samaa kuin ensimmäisessä viestissä. Osoitetiedot ovat oikein, luottotiedot kunnossa ja kaikki mahdolliset tunnistautumiset pankkitunnuksilla tehty.

Ei tässä sinänsä mitään hätää olisi, jos en olisi sulkenut edellistä liittymääni, koska oletin "Tilauksenne toimitetaan pikimmiten"-kirjeen tarkoittavan sitä että puhelin ja liittymä olisi viikon sisällä kirjeen saapumisesta laatikossa.

Ettäjoo, tässä sitä nyt sitten odotellaan.

Saunalahti GSM -tilausvahvistus 23.11.2009 23:09:58

Eli olen kohta 2kk odottanut puhelinta ja liittymää. Ottanut yhteyttä asiakaspalveluun verkkoviesteitse kolmasti, soittanut kerran. Saanut kirjeen kotiin jossa sanotaan että "Tilauksenne toimitetaan pikimiten", mutta eipä ole näkynyt.
Lisäksi joka kerta kun olen yhteyttä ottanut on sanottu joko "Käsittelemme hakemuksesi pian" tai "Hakemustasi ei ole vielä käsitelty"


Koska profiilissasi oli asiakasnumerosi ja kyse on noinkin pitkästä toimitusviiveestä, lähetin sinulle juuri yksityisviestiä.
Käyttäjätaso 1
Jaksa aloittaa uutta ketjua, vaikka tod.näk. olisi sen arvoinen: oma.saunalahden "Tilausten seurannan" antamat postin seurantakoodit on ihan dadaa... olen aika hiljattain tilannut kolme pakettia saunalahdelta, joista kaksi on jo toimitettu, yksi odottaa postissa (noutolappu kourassa) - yksikään ei ole rekisteröitynyt postin seurantaan! Tässä viimeisessä ainakin on se seurantanumero selkeästi väärä. Oikealla kun hakee, löytyy lähetys seurannasta.

Lisäys: nyt kun hetken mietin, mielestäni hain yhden noista toimituksista pelkän jjfi-numeron perusteella... kyllä se silloin toimi ja löytyi seurannasta - mitä nyt on tapahtunut?!?
Mieleen tuli muutama vaihtoehto, jonka takia lähetyskoodilla ei löydy lähetystä postin sivulta www.posti.fi.

Yksi vaihtoehto on, että paketti on vasta pakattu ja sille on annettu lähetystunnus, mutta sitä ei ole vielä toimitettu postiin asti.

Jos taas samaan tilaukseen kuuluu useita laitteita, esimerkiksi Tuplalaajakaistan nettitikku ja ADSL-modeemi, voi näillä olla järjestelmäsyistä erilliset lähetystunnukset. Postiin lähtee kuitenkin yksi paketti, jossa on näistä lähetystunnuksista toinen.

Oma.saunalahdessa näkyy myös vanhoja lähetystunnuksia, jotka liittyvät esimerkiksi samaan GSM-numeroon. Nämä erottaa lähetyspäiväyksestä.
Kyllä Tilausten seuranta-kohdassa oleva seurantakoodi on mullakin väärä.
Kohdassa GSM- ja laitetoimitusten seuranta on eri koodi ja sillä löytyy.
Tiedän muitakin henkilöitä, joilla on sama tilanne.
Pakettien lähetystunnuksia löytyy oma.saunalahdesta (kirjautumisen jälkeen) ainakin näistä linkeistä:

https://oma.saunalahti.fi/settings/GsmOrderTracking

Kannattaa siis käydä tarkistamassa koodi molemmista paikoista.
Tuote MobiililaajakaistaPaketti 384

Tila Käytössä

Määräaikaisuus päättyy 7.5.2012

7.5. ilmoitettiin näin. Montakohan viikkoa toimitus kestää?
Nettitikulla on koodi, paketilla ei. Miksi ei?
Molemmissa teksti "Toimitettu" Mutta mihn toimitettu?
Ei näy postin sivuilla.

Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato. Ja eli toivossa!
pappis2
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki


Tuote MobiililaajakaistaPaketti 384
7.5. ilmoitettiin näin. Montakohan viikkoa toimitus kestää?
Nettitikulla on koodi, paketilla ei. Miksi ei?
Molemmissa teksti "Toimitettu" Mutta mihn toimitettu?
Ei näy postin sivuilla.



Mikä koodi...? tarkoitatko postin seurantakoodia..?
Jos postin seurantagoodi on jo olemassa niin se tarkoittaa että lähetys on valmis toimitettavaksi, ei välttämättä sitä että se olisi jo toimitettu ja Postin käsittelykeskus sen olisi jo vastaanottanut. Tässä tapauksessa kyseessä viikonvaihde ja voi hyvin olla että lähetys on käsitelty vasta maanantaiaamuna postissa ja yleensä se näkyy vasta seuraavanapv netissä tai sit ei.
Tuo mobiililaajakaistapaketti on kai simkortti ja se ei kovin isoa pakettia tarvitse eli on luultavasti nettitikun kanssa samassa paketissa... 8)
Odottele rauhassa ja anna sen lapamadon olla siellä toivossa ellet itse sattumalta ole toivo.... 😉
En ole Toivo eikä vaimokaan ole Rauha. Mutta kiitos kuitenkin!
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

En ole Toivo eikä vaimokaan ole Rauha. Mutta kiitos kuitenkin!


No hyvä sun kohdalla mutta rauhassa olisi niin hyvä olla.

....yhden kylmäsen uskon seurustelukumppanina oli pari vuotta yks mäen anna.... 😎 no lopulta uskon oli pakko se uskoa ja lopetti suhteen... 😉 😶
Tänään tuli mobiili perille. Ei näkynyt itellan sivuilla tietoja, vaikka oli
koodinumero. Aika nopea oli palvelu.

Osallistu keskusteluun