Vastattu

Tuplalaskutuksen vaara

  • 27 lokakuu 2015
  • 3 kommenttia
  • 832 katselukerrat

Hei! Kun liittymä vaihtuu (vaihtaa sen netissä), eihän ole vaarana, että vanhasta tulisi ns. tuplalaskutusta (kunhan ei itse käytä vanhaa liittymää uuden liittymän aktivoiduttua)? Eli jos haen netistä uuden liittymän, ja valitsen vaihtopäiväksi vaikkapa 15.11., niin vanha liittymä on voimassa tuon 15.11. päivän ja uusi liittymä 16.11.? Muutoinhan joutuu huonossa lykyssä maksamaan kahdesta liittymästä yhtä aikaa (vaikkapa 25 e + 24 e) ja vielä uuden liittymän ”avausmaksun” jos kovin tiheästi vaihtaa? Eli todellinen kk-maksu olisi aina liittymää vaihdettaessa kaksinkertainen, vai huomioidaanko tämä jotenkin laskutuksessa? Onko tapauksia kuluttaja-asiamiehiltä, laillista?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Piampi 27 lokakuu 2015, 16:22

No nyt oli kyllä taas niin sekava viesti, että menee aika hakuammunnalla tämä vastaaminenkin.

Oletko siis tilaamassa uuden liittymän, vai ainoastaan vaihtamassa liittymää? Jos olet vaihtamassa liittymätyyppiä, kuten viestistäsi voisi kai päätellä, niin eihän niitä mitenkään voi käyttää edes samaan aikaan. Vanha liittymätyyppi lakkaa olemasta tietenkin silloin, kun uusi astuu voimaan. Mutta koska tämä nyt on niin selkeä juttu, niin epäilenpä sittenkin ymmärtäneeni viestisi väärin.

Jos taas tilaat itsellesi kokonaan uuden liittymän, niin tottakai niitä voi käyttää päällekkäin, jos ei irtisano sitä vanhempaa. Mutta siinä nyt ei niinkään ole silloin kyse "tuplalaskutuksesta", vaan ihan asiakkaan omista valinnoista. Operaattori laskuttaa käytöstä, jos irtisanoo liittymän, ei siitä laskuteta. Jos taas et irtisano liittymää, vaikka hankit jo uudenkin liittymän, niin tottakai sinulta silloin laskutetaan kahdesta liittymästä.

Oletko nyt jo tilannut uuden liittymän? Minkä laillisuudesta nyt edes viestissäsi kyselet, se(kin) jäi vähän epäselväksi.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Kiitos iltsinen, juuri tuota hain (hyvitetään seuraavassa laskussa).
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +3
Juuri kuten
  • ? sanoi! Liittymätyypinvaihto (jossa numero säilyy samana) päällekkäislaskutusta ei tule. Jos vaihto tehdään kesken kuukauden ja kuluva kuukausi on jo ehditty laskuttaa, saat hyvityksen seuraavassa laskussa.

    Jos taas olet tilannut uudella numerolla uuden liittymän, sinun täytyy itse huolehtia siitä, että irtisanot vanhan numerosi. Muussa tapauksessa sinulla on kaksi liittymää, joista molemmat laskuttuvat. Irtisanomisen voit tehdä vaikkapa lähettämällä minulle yksityisviestin 🙂
  • Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    No nyt oli kyllä taas niin sekava viesti, että menee aika hakuammunnalla tämä vastaaminenkin.

    Oletko siis tilaamassa uuden liittymän, vai ainoastaan vaihtamassa liittymää? Jos olet vaihtamassa liittymätyyppiä, kuten viestistäsi voisi kai päätellä, niin eihän niitä mitenkään voi käyttää edes samaan aikaan. Vanha liittymätyyppi lakkaa olemasta tietenkin silloin, kun uusi astuu voimaan. Mutta koska tämä nyt on niin selkeä juttu, niin epäilenpä sittenkin ymmärtäneeni viestisi väärin.

    Jos taas tilaat itsellesi kokonaan uuden liittymän, niin tottakai niitä voi käyttää päällekkäin, jos ei irtisano sitä vanhempaa. Mutta siinä nyt ei niinkään ole silloin kyse "tuplalaskutuksesta", vaan ihan asiakkaan omista valinnoista. Operaattori laskuttaa käytöstä, jos irtisanoo liittymän, ei siitä laskuteta. Jos taas et irtisano liittymää, vaikka hankit jo uudenkin liittymän, niin tottakai sinulta silloin laskutetaan kahdesta liittymästä.

    Oletko nyt jo tilannut uuden liittymän? Minkä laillisuudesta nyt edes viestissäsi kyselet, se(kin) jäi vähän epäselväksi.

    Osallistu keskusteluun