Kysymys

Uudet liittymät käyttökelvottomia

  • 16 elokuu 2009
  • 14 kommenttia
  • 664 katselukerrat

Siirsimme perheemme puhelinliittymät Saunalahdelle, ja nyt alkoivat hirveät ongelmat. Puhelut katkeavat yhteysvirheisiin joko heti puhelun alussa, tai muutaman sekunnin jälkeen, tai viimeistään parin minuutin puhumisen jälkeen. Toisinaan puhetie aukeaa vain toiseen suuntaan.

Ongelmallisia puhelimia on viisi erilaista (neljä nokialaista ja yksi Huawei), kaksi niistä on 3G-puhelimia, loput 2G. Kentän voimakkuutta näyttäisi olevan kummassakin verkossa täydet tolpat, siinä ei ole ongelmaa, ja puhelut katkeavat sekä kotona että muualla, missä liikummekin, eli vika ei näyttäisi olevan tukiasemissa vaan jossakin liittymiemme rekisteriasetuksissa.

Yritin soittaa Saunalahden tekniseen tukeen, mutta myös sinne puhelut katkeavat. Kävin Elisa-myymälässä, mutta myyjä oli aivan avuton: ainoa mitä hän saattoi tehdä oli lainata puhelinta jotta voin itse soittaa tekniseen tukeen. Siellä automaatti ilmoitti, että nyt on paljon asiakkaita joilla on ongelmia, odotusaika "yli - 20 - minuuttia", mikä voi tarkoittaa koko päivää; en voinut jäädä myymälään istumaan niin pitkäksi aikaa. Jätin viime viikolla tiedon ongelmista detaljeineen Saunalahden webisivulle, mitään ei ole tapahtunut.

Perheen ainoa toimiva puhelin on nyt sitten kuopuksen Kolumbus prepaid.  Onko tehtävissä mitään muuta kuin siirtyä samantien jollekin toiselle operaattorille?

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ainakin minun mielestäni tuo asia pitäisi hoitua Elisa Shopitissa. Itse ilmoittaisin, että kyllähän teidän pitää saada Saunalahden liittymät toimimaan kun teillä kerran niitä myydään ja Saunalahti ohjaa hankkimaankin niitä teiltä.

Samalla voisit kysyä, että pitääkö näihin liittymiin vaihtaa kortit ja onko se tosiaan niin, että jos ne liittymät olisi haettu sieltä Elisa Shopitista, pitäisikö asiakkaan silloinkin olla yhteydessä suoraan Saunalahteen vai miten asia hoidettaisiin. Ja jos se hoidettaisiin eri tavalla niin miksi.
Näin kyllä juuri ilmoitinkin myyjälle: te näitä liittymiä myytte, hoitakaa ne toimimaan. Hän oli ihan ystävällinen, mutta tuntui olevan vakuuttunut ettei voi tehdä mitään. Kun sanoin, että en suostu jonottamaan epämääräistä aikaa heidän puhelimessaan, hän lupasi soitella asiasta tekniseen tukeen sellaisena aikana, kun ei ole jonoa asiakkaita kaupassa eikä niin paljon jonoa puhelinpalveluun. Saas nähdä, kuuluuko siitä mitään. Käyn varmaan vielä yhden kerran myymälässä, ja jos asia ei sillä etene, on pakko vaihtaa operaattoria.

Liittymäkortithan ovat ihka uudet, myymälästä saadut, joten niiden vaihtaminen tuskin auttaa.

Jos olisi paljon vapaata aikaa, voisin tietysti mennä kauppaan, pyytää sen puhelimen tekniseen tukeen soittamista varten, vallata tuolin jossa istua ja sitten pitää huolen että kaikki myymälässä jonottavat asiakkaat kuulevat ongelmasta... no, ehkä en kuitenkaan viitsi.
kortin vaihto kyllä auttaa,mutta onhan siinäkin homma. Tai ei auta muuta kuin soittaa saunalahden teknisee tukee niin asiat tulee kuntoo . Harvoin varmaa "kortissa "on vika , vaan siinä mitä tietoja korttii on laitettu..Ja saunalahden päässä ei ole varmaa kaikki niin kuin pitää ..
Käyttäjätaso 2
Onpas pitkäpinnaista väkeä!

Jos kohdalleni osuisi tuollainen tapaus, juoksisin oitis muualle eli jonkun muun kuin elisan tai saunalahden hoteisiin. Ja tämä on tosi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Välttämättä ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolen.  😉 Tietty joskus on.
Moi,

Tutkimme asiaa ja palaamme pikaisesti. Profiilistasi löytyi asiakastiedot, joilla pääsemme ainakin alkuun työssä.

/ Panu.
Panu, kiitos kommentista. Toivottavasti jotain selviää. Neljä liittymistä on minun nimissäni, joten pitäisi löytyä profiilitiedoilla, yksi on vaimoni nimissä ja voin lähettää senkin tiedot jos kerrotte, minne viestin voi lähettää. (mielellään mailiosoite).

Pitkäpinnaisuudesta kommentoineelle: en yleensä viitsi hätiköidä näissä, koska muillakin operaattoreilla saattaa esiintyä ongelmia, ja hirveä säntäily edestakaisin ei sekään kiinnosta, eikä varmaan myöskään motivoi operaattoreita korjaamaan asioitaan, jos ei ole edes mahdollisuutta tutkia, mikä meni pieleen.
Panu, kiitos kommentista. Toivottavasti jotain selviää. Neljä liittymistä on minun nimissäni, joten pitäisi löytyä profiilitiedoilla, yksi on vaimoni nimissä ja voin lähettää senkin tiedot jos kerrotte, minne viestin voi lähettää. (mielellään mailiosoite).


Ongelman aiheuttaja selvisi - pari päivää sitten vikaantunut tukiasema kotisi lähistöllä. Ratkaisuna pakottaminen 2G-verkkoon kunnes vikaantunut tukisaema on korjattu. Korjaustoimenpiteet menossa.

/ Panu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Onpas pitkäpinnaista väkeä!

Jos kohdalleni osuisi tuollainen tapaus, juoksisin oitis muualle eli jonkun muun kuin elisan tai saunalahden hoteisiin. Ja tämä on tosi.


Eli jos operaattorin käyttämään verkkoon tulee vikaa eikä sitä heti saada korjattua/vikaa ei heti löydy/huomata, vaihdat joka kerta operaattoria? Menee hankalaksi.
Käyttäjätaso 2


Onpas pitkäpinnaista väkeä!

Jos kohdalleni osuisi tuollainen tapaus, juoksisin oitis muualle eli jonkun muun kuin elisan tai saunalahden hoteisiin. Ja tämä on tosi.


Eli jos operaattorin käyttämään verkkoon tulee vikaa eikä sitä heti saada korjattua/vikaa ei heti löydy/huomata, vaihdat joka kerta operaattoria? Menee hankalaksi.


Missä pjtaipale kertoi, että tästä oli kysymys?

Mitä tuohon vaihtamiseen tulee, niin sehän tällaisessa tapauksessa riippuisi aika paljon myös asiakaspalvelun toimivuudesta. Olen täältä palstalta ymmärtänyt, että se ei sauniksella oikein toimisi. Ja samaa myös ketjun aloittaja mielestäni kertoo. (Huom. Mielestäni tämä palsta ei ole ensisijainen asiakaspalvelukanava.)

Tekniikasta en mitään ymmärrä, mutta ihmettelen myös sitä, että tällainen tukiasemavika löydetään vasta kun asiakas asiasta valittaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3



Onpas pitkäpinnaista väkeä!

Jos kohdalleni osuisi tuollainen tapaus, juoksisin oitis muualle eli jonkun muun kuin elisan tai saunalahden hoteisiin. Ja tämä on tosi.


Eli jos operaattorin käyttämään verkkoon tulee vikaa eikä sitä heti saada korjattua/vikaa ei heti löydy/huomata, vaihdat joka kerta operaattoria? Menee hankalaksi.


Missä pjtaipale kertoi, että tästä oli kysymys?

Mitä tuohon vaihtamiseen tulee, niin sehän tällaisessa tapauksessa riippuisi aika paljon myös asiakaspalvelun toimivuudesta. Olen täältä palstalta ymmärtänyt, että se ei sauniksella oikein toimisi. Ja samaa myös ketjun aloittaja mielestäni kertoo. (Huom. Mielestäni tämä palsta ei ole ensisijainen asiakaspalvelukanava.)

Tekniikasta en mitään ymmärrä, mutta ihmettelen myös sitä, että tällainen tukiasemavika löydetään vasta kun asiakas asiasta valittaa.


Tämä oli epäselvää karrikointia. Onhan tuossa Asiakaspalvelussa korjattavaa varsinkin tässä kohtaa.

Ymmärtääkseni tukiasemia tai niiden toimintaa ei sinällään jatkuvasti seurata tai testata. Jos jollakin on varmempaa tietoa, olisin kiinnostunut luultavasti muidenkin asiakkaiden tapaan.

Ongelman aiheuttaja selvisi - pari päivää sitten vikaantunut tukiasema kotisi lähistöllä. Ratkaisuna pakottaminen 2G-verkkoon kunnes vikaantunut tukisaema on korjattu. Korjaustoimenpiteet menossa.


Kiitos taas vastauksesta. Minulle soittanut Saunalahden henkilö tosin antoi päinvastaisen ohjeen - vika oli 2G- verkossa, pakottaminen 3G-verkkoon auttaisi. Osa puhelimistamme tosin on 2G-laitteita, joten niissä tätä ei voi tehdä. Ja tuo kuulostaa järkeenkäyvältä sikäli, että puhelut katkeilivat 2G-puhelimissakin, joten vika oli varmaan sillä puolella, ei 3G-verkossa.

Ihmettelen silti, että puhelukatkoksia esiintyi muuallakin, mutta ehkäpä ne ovat sitten olleet "normaaleja" katkoksia, esim. puhelin joutunut katveeseen.

Joka tapauksessa nyt puhelut tuntuvat toimivan OK, joten asia järjestyksessä. Kiitokset toiminnasta ja kommenteista!

Teknisen puhelinpalvelun  jonotusajalle teidän pitäisi kyllä tehdä jotain, puolikin tuntia (maksullista) jonottamista operaattorin palveluun ei ole kohtuullista, ainakaan tilanteessa jossa  vika on operaattorin verkossa. Asiakkaiden rikkoutuneet puhelimet tai käyttäjien omat häröilyt ovat sitten asia erikseen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Teknisen puhelinpalvelun  jonotusajalle teidän pitäisi kyllä tehdä jotain, puolikin tuntia (maksullista) jonottamista operaattorin palveluun ei ole kohtuullista, ainakaan tilanteessa jossa  vika on operaattorin verkossa. Asiakkaiden rikkoutuneet puhelimet tai käyttäjien omat häröilyt ovat sitten asia erikseen.


Tuohon olisi erinomainen semmoinen jutska, että tuonne www.saunalahti.com (tai http://saunalahti.fi/tiedote/tekn.php) -sivulle päivitettäisiin viat mahdollisimman pian. Kerrottaisiin sitten vielä toimintaohjeet asiakkaille vikatilanteessa/-tilanteissa.

Jossain selkeässä paikassa voisi olla ohjeet yleisimpiä vikatilanteita varten.
Käyttäjätaso 1



Teknisen puhelinpalvelun  jonotusajalle teidän pitäisi kyllä tehdä jotain, puolikin tuntia (maksullista) jonottamista operaattorin palveluun ei ole kohtuullista, ainakaan tilanteessa jossa  vika on operaattorin verkossa. Asiakkaiden rikkoutuneet puhelimet tai käyttäjien omat häröilyt ovat sitten asia erikseen.


Tuohon olisi erinomainen semmoinen jutska, että tuonne www.saunalahti.com (tai http://saunalahti.fi/tiedote/tekn.php) -sivulle päivitettäisiin viat mahdollisimman pian. Kerrottaisiin sitten vielä toimintaohjeet asiakkaille vikatilanteessa/-tilanteissa.

Jossain selkeässä paikassa voisi olla ohjeet yleisimpiä vikatilanteita varten.


Toinen vaihtoehto voisi olla nauhoitettu tiedote vikailmoitusnumerossa. Nyt kun soitat ko. numeroon, tulee ilmoitus, että jonoa on xx minuuttia. Sitä ennen voisi tulla tiedote esimerkiksi muotoa "Hyvä asiakkaamme. Saunalahden liittymissä on havaittu vikaa Itä-Helsingin alueella. Osassa liittymiä ei dataliikenne toimi. Vikaa selvitetään, pahoittelemme häiriötä." Tällöin myös ihminen joka ei pääse sillä mobiililaajakaistallaan nettiin, saa tiedon ilman jonotusta. Ainakin Helsingin Sanomilla oli häiriöilmoituksissa aikaisemmin tällainen palvelu ja se toimi hyvin... Luulisi nimittäin että PUHELINoperaattori osaa tuon kun sen osaa myös sanomalehteä tekevä firma.

Osallistu keskusteluun