Vastattu

uusi liittymä ja puhelin ei löydä sim-korttia..

  • 30 joulukuu 2016
  • 3 kommenttia
  • 412 katselukerrat

Tänään piti vaihtua liittymä Elisaan ennen 15.00. Viuelä ei puhelin toimi.
Puhelin herjaa että aseta sim-kortti. Olen vaihtanut simkortin ja käynnistellyt uudelleen, mutta ei funkkaa. MItes nyt? Tietääkö joku? Täytyykö ladata jotkin palveluasetukset jostain vai miten edetä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi LeonM 30 joulukuu 2016, 18:53

Vaikuttaa vähän siltä, että SIM-korttisi ei ole ehjä. Voisitko kokeilla, tunnistaako esimerkiksi poikasi puhelin SIM-korttisi. Elisa verkkoasioinnista "oma elisa" näet muuten liittymäsi tilanteen. Siis sen, onko liittymä jo avattu. Osoite on verkkoasiointi.elisa.fi . Pääset luomaan käyttätunnuksen sivuston oikeasta alalaidasta ja kirjautumaan ensi kertaa sinne nettipankkitunnuksin.

Nopeimmin olisit saanut apua soittamalla poikasi puhelimella Asiakaspalveluun, mutta se taisi mennä tältä päivältä kiinni. Tosin taitaa heidän häiriöilmoituksen vastaanottaja kyetä kertomaan sinulle, onko liittymä jo kytketty toimintaan. Jos kortti oikeasti on hajalla heti aluksi niin, nopeiten saat uuden Elisan myymälästä huomenna lauantaina.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Hei Fieveli,

Tervetuloa palstalle. Ehtikö vanhaan liittymääsi tulla tekstiviesti Elisalta, jossa kerrottaisiin liittymän siirtymisestä uudelle operaattorille 30.12. 2016 klo xx.xx?

Laitoithan uuden SIM-kortin laitteeseen oikein päin? Vaikkei liittymä olisi vielä auennutkaan niin, laitteen pitäisi sentään kysyä PIN-koodia. Voisiko puhelimesi olla niin vanha, että laite hylkisi uutta SIM-korttia? Toki SIM voi olla itse viallinen. Pääsisitkö testaamaan kortti jollakin toisella laitteella?

Ellei liittymääsi ole vielä aktivoitu Elisalla niin, puhelin hakisi kyllä verkkoa, mutta operaattori kieltäisi liittymästä siihen. Palveluasetukset tulevat automaattisesti tekstiviestitse useimpiin malleihin sitten, kun laitteella on pääsy uuteen verkkoon.
Hyviä huomioita, mutta kaikki on tehty oikein. Huomautus että liittymän vaihtoon on 24 tuntia tuli eilen. Pojalla alkoi toimia ja siksi itsekin vahdoin. Mutta ei toimi vanha soneran liittymä enää eikä uusi elisa 😞 Sim -kortti on oikean kokoinen s4 samsungiin. Siististi naksahtaa paikoilleen, eli on oikein päinkin. Ei kysy pin koodia eikä hae verkkoa. WiFi toimii. Herjaa vain että "Ei SIM-korttia" ja Pääset verkkopalveluihin asettamalla SIM-kortin paikalleen...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Vaikuttaa vähän siltä, että SIM-korttisi ei ole ehjä. Voisitko kokeilla, tunnistaako esimerkiksi poikasi puhelin SIM-korttisi. Elisa verkkoasioinnista "oma elisa" näet muuten liittymäsi tilanteen. Siis sen, onko liittymä jo avattu. Osoite on verkkoasiointi.elisa.fi . Pääset luomaan käyttätunnuksen sivuston oikeasta alalaidasta ja kirjautumaan ensi kertaa sinne nettipankkitunnuksin.

Nopeimmin olisit saanut apua soittamalla poikasi puhelimella Asiakaspalveluun, mutta se taisi mennä tältä päivältä kiinni. Tosin taitaa heidän häiriöilmoituksen vastaanottaja kyetä kertomaan sinulle, onko liittymä jo kytketty toimintaan. Jos kortti oikeasti on hajalla heti aluksi niin, nopeiten saat uuden Elisan myymälästä huomenna lauantaina.

Osallistu keskusteluun