Vastattu

Uusi liittymä, uusi puhelin

  • 21 marraskuu 2014
  • 5 kommenttia
  • 28958 katselukerrat

Ostin uuden puhelimen. Ei löydä verkkoa. Liittymä toimii muissa puhelimissa. Uusi puhelin jouduttiin viemään takuukorjaukseen. Korjauksen ajaksi annettu varapuhelin ei vastaa ostettua uutta puhelinta ominaisuuksiltaan. Miksi ei anneta uutta puhelinta viallisen tilalle? Veloitetaanko liittymähinta korjauksen ajaltakin?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Jarbaello 25 marraskuu 2014, 16:18

Laitteen ollessa alle seitsemän (7) päivää vanha, se voidaan vaihtaa uuteen myymälässä (Ellei kyseessä ole iPhone). Muussa tapauksessa nämä menevät huollon kautta. Asia selviää kuitenkin käymällä Elisan myymälässä, jossa päätös tehdään. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Liittymän hinta veloitetaan normaalisti korjausajalta. Melkein kannattaa laitevalmistajalta kysyä, miksi ei uutta laitetta anneta rikkinäisen tilalle. Nuo uusien rikkinäisten laitteiden huolto-ohjeet tulee valmistajalta :)
    Laite on heidän huoltokumppanillaan huollossa 🙂
  • Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +1
    Kilpailu- ja kuluttajaviraston sivulta kopiotu: 

    Tavaran myynyt yritys on ensisijaisesti vastuussa virheen hyvittämisestä. Myyjä ei voi velvoittaa kuluttajaa sopimaan korjauksesta tai muusta hyvityksestä maahantuojan ja takuuhuollon kanssa.

    Eikö tuon mukaan asia kuulu teille ? :smileyshocked:
    Käyttäjätaso 4
    Kunniamerkki
    Laitteen ollessa alle seitsemän (7) päivää vanha, se voidaan vaihtaa uuteen myymälässä (Ellei kyseessä ole iPhone). Muussa tapauksessa nämä menevät huollon kautta. Asia selviää kuitenkin käymällä Elisan myymälässä, jossa päätös tehdään. 🙂
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +2
    Suurimmalla osissa tuotteita tuo aika on kaksi viikkoa.

    Ja miksi myyjät puhuvat tuollaista potaskaa,  että korjaukseen ja sovi huollon ym. kanssa, johtuu siitä, että näin saavat ajan kulumaan ja voivat sitten sanoa, että sorry vaan, vasteaika uuden laitteen saamiseen meni jo umpeen.

    Ajanhan kuuluisi vastata sitä, milloin ensi kertaa asiasta informoi, eikä sitä, kun myyjät pompottelelet tarkoituksella asiakasta luukulta toiselle ja lopuksi palataan vaatimaan uutta puhelinta.

    Asiakashan on ostanut toimivan laitteen ja sellainen tulee saada.

    Takuuhuolto sitten korjaa käytössä olleen laitteen vaivat tuon 1-2 viikon jälkeen.
    Käyttäjätaso 5
    KooMikko kirjoitti:
    Suurimmalla osissa tuotteita tuo aika on kaksi viikkoa.

    Vaihto uuteen? Kuten @Jarbaello sanoi niin 7pv ainakin Nokia ja Samsung omalla kokemuksella. Laite valmistajahan sen ajan päättää minä aikana he sen korvaavat/vaihtavat uuteen. Eri asia jos myyjäliike antaisi jonkun oman vaihto-oikeuden vielä lisäksi. Kyllähän myyjä on myymästään tuotteesta vastuussa, mutta valmistaja on virhevastuussa ja valmistajalla on korjausoikeus laitteeseen, ilman että laitetta täytyy aina vaihdella uutteen. Kyllähän myyjä omaa osaansa hoitaa sillä, että toimittaa laitteet takuuhuoltoon kun kerran takuu on voimassa. En ainakaan itse katsoisi hyvällä, että jos vien vaikka TV:tä huoltoon niin se liikkeen myyjä rupee sitä TV:tä siinä avaamaan ruuvarilla ja katsomaan mikä on vikana. Ei jostain syystä kuullosta parhaalta ratkaisulta. Eri juttu jos huolto samassa. Yleisestiottaen myyjäliikeet toimittaa laitteen kuin laitteen huoltoon ja valtuutettu huoltoliike tekee sen päätöksen mitä sille tehdään. Juurikin siksi, että valtuutettu huoltoliike on saanut laitevalmistajalta tarkat ohjeet. Myyjäliike taas kun ei saa hoida huoltoja (ellei valtuutettu huolto samassa liikkeessä). Omppuja ei taas vaihdella lainkaan vaan ne tulee aina toimittaa huoltoon. Tosin Omput tulee takaisin aina 'tehdaskorjattuina' eli samaa laitetta ei edes saa takaisin.

    Omakohtaista kokemusta on kun Play Station 3 levisi viikon jälkeen ja kun olisi levinnyt päivää aiemmin niin olisi vaihto uuteen tapahtunut. Eipä siinä mitään voinut.

    Osallistu keskusteluun