Vastattu

Uusi sim-kortti ei löydä verkkoa

  • 14 March 2018
  • 5 kommenttia
  • 2054 katselukerrat

Vaihdoin toiselta operaattorilta Elisaan ja sim-kortti tuli tänään postissa. Otin kokonaan uuden puhelinnumeron. Asetettuani sim-kortin puhelimeeni (iPhone 6 plus), se ei kuitenkaan löydä verkkoa. Puhelin on kuitenkin vaihtanut mms- ja internet-tietoihin Elisan. Puhelimen uudelleenkäynnistys tai verkko-operaattorin manuaalinen haku ei ratkaissut pulmaa. Aiemman operaattorin kortilla puhelin löytää verkon hetkessä.

Osaisiko joku fiksumpi auttaa?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi marypoppins 14 March 2018, 16:46

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Hei Deffa!

Tervetuloa Palstalle :)
Numeronsiirtoon toiselta operaattorilta menee noin viikko, ja oletkin ehkä saanut tästä tekstiviestin siirtoajankohtineen.
Ennen numeronsiirron tapahtumista tuo meidän kortti ei vielä toimi. Käytä siis vanhaa sim-korttia siihen asti, että saat meiltä
kortinvaihtokehotuksen tekstarilla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16
Aloittajan viesti on perin kummallinen. Siinä hän kertoo vaihtaneensa toiselta operaattorilta elisaan (Ok, siis NUMSI). Seuraavassa lauseessa hän kertoo ottaneensa kokonaan uuden numeron. Miten tämä uusi numero liittyy millään tavalla toiseen operaattori. Eikö sellaisen pitäisi avautua ihan ilman numeronsiirtoa ja sen vaatimaa viivettä?
Aloittajan viesti on perin kummallinen. Siinä hän kertoo vaihtaneensa toiselta operaattorilta elisaan (Ok, siis NUMSI). Seuraavassa lauseessa hän kertoo ottaneensa kokonaan uuden numeron. Miten tämä uusi numero liittyy millään tavalla toiseen operaattori. Eikö sellaisen pitäisi avautua ihan ilman numeronsiirtoa ja sen vaatimaa viivettä?

Totta. Itseltäni jäi tuo uusi numero kokonaan huomaamatta. Jos kyseessä on täysin uusi numero, toimii vanha kunnes sen irtisanoo. Uuden numeron avautumattomuuteen saattaa olla useampia eri syitä, joten Deffa, laita meille tarkempia tietoja yksityisviestillä. Lähetä viesti Palstatiimi-käyttäjätunnuksen sivulta elisa.fi/palstatiimi klikkaamalla Lähetä viesti -painiketta.
Moro,

Kiitos kommenteistanne ja sori, jos eka viestini oli epäselvä. Kyseessä ei ole siis numeronsiirto. Säilytin vanhan DNA:n liittymäni ihan vaan varuiksi, jos uuden Elisan liittymän kanssa tulisi ongelmia. Jatkossa on tarkoitus jättää DNA kokonaan pois ja jatkaa pelkällä Elisalla, kuten muukin perhe. Mutta siis ongelma oli, ja on edelleen se, että uusi, tänään postissa tullut Elisan liittymä ei löytänyt puhelimissani, iPhone 6 plus ja Samsung S6 lainkaan verkkoa. Lumia 1520:ssa löytyi puhelinverkko, mutta netin käyttö ei onnistunut. Mikään puhelimista ei ole sim-lukittu, vaan ihan suomalaisista kaupoista suoraan ostettu. Sain Elisalta asiallista palvelua puhelimitse ja hyvää palvelua myös liikkeessä, jossa kävin illalla puhelinten ja sim-kortin kanssa. Ongelmaan ei kuitenkaan edelleenkään löytynyt ratkaisua. Liikkeen myyjä testasi sim-kortin ja puhelimet ja päätyi samaan kuin edellä. He tekivät asiasta vikailmoituksen ja selvittelevät sitä nyt Elisan päässä.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Kiitos selvennyksestä Deffa!
Hyvä että asiasta on täytetty vikailmoitus teknisen tuen tutkittavaksi. Toivottavasti liittymän toimimattomuutta aiheuttava ongelma selviää pian ja pääset käyttämään numeroa normaalisti.

Voisitko lisätä profiiliin asiakasnumerosi tai uuden Elisa -liittymän puhelinnumeron? Sillä tavoin pääsemme tarpeen tullen tarkistamaan vikailmoituksen tilanteen täällä päässä.