Kysymys

Uusi vastaajapalvelu 18.4. alkaen


Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
  • OmaYhteisön luottojäsen
  • 1117 kommenttia
Jep,

Mitäs mieltä olette uudesta vastaajapalvelusta... aikalailla heikentävät ominaisuuksia, mutta onneksi ei itsellä ole kovassa käytössä.
Ja mitä parempi kun on vanha liittymä niin ei tarvitse tuosta maksaa mitään, muuten pitäisi varmaankin pyytää alennusta 🙂

134 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Ei ole ikinä ollut vastaajalle käyttöä. Enkä tykkää liittymistä, joissa se on kytkettynä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Toi posti kirjeen kotiin, missä ilmoitetaan uudistuksesta. Hämärästi muistelen, että ns. uudet vastaajat muuttui maksullisiksi jossain vaiheessa ja ns. vanhat ovat edelleen maksuttomia(ainakin itselläni).
Mitenkäs käy, "putooko" kaikki samalle viivalle ja vastaaja on sitten maksullinen, vai miten  ??? Kun myös luurista määritetyt soitonsiirrot poistuvat ja puhelut menevät automaattisesti vastaajaan(30 sek kuluttua), niin miten toimitaan esim. ulkomailla ollessa? Vastaajaan mennet puheluthan ovat olleet maksullisia, jos et ole muistanut ottaa soitonsiirtoa pois käytöstä. ::) Entä mistä tietää, että on ns. viesti vastaajassa, kun vastaaja ei enää lähetä viestejä, vaan tiedot vastaamattomista näkyvät vain puhelulokista. Näkyyhän ne vastaamattomat jo nytkin lokissa.
(haluisin vielä pysyy junan kyydissä, tässä kiihtyvässä vauhdissa  😉 )
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
No onneksi et tykkää, jos,,,, niin auta armias millainen mylläkkä sanoilla siitä alkaisikaan,,,, ;D

Yksi kerrallaan saunallakin muutetaan maksulllisiksi tai tehdään rajoitteita mutta fanaatikko ei tietenkään sellaista noteeraa kun toinen operaattori teki sen kaukonäköisempänä hetkeä aikaisemmin.
Ilmaiset illalliset karsiutuvat hallitusti jolloin asia ei niin isolta asialta tunnu.

Toi posti kirjeen kotiin, missä ilmoitetaan uudistuksesta. Hämärästi muistelen, että ns. uudet vastaajat muuttui maksullisiksi jossain vaiheessa ja ns. vanhat ovat edelleen maksuttomia(ainakin itselläni).
Mitenkäs käy, "putooko" kaikki samalle viivalle ja vastaaja on sitten maksullinen, vai miten  ???


Ainakaan minulle oma.saunalahteen tulleessa kirjeessä ei ollut mitään mainintaa hinnasta eli minusta sen pitäisi jatkua samalla systeemillä kuin ennenkin.


Kun myös luurista määritetyt soitonsiirrot poistuvat ja puhelut menevät automaattisesti vastaajaan(30 sek kuluttua), niin miten toimitaan esim. ulkomailla ollessa? Vastaajaan mennet puheluthan ovat olleet maksullisia, jos et ole muistanut ottaa soitonsiirtoa pois käytöstä. ::)


Tuohon kieltämättä kaipaisi lisäinfoa. Tulisikohan oma.saunalahteen mahdollisuus poistaa vastaaja käytöstä väliaikaisesti?


Entä mistä tietää, että on ns. viesti vastaajassa, kun vastaaja ei enää lähetä viestejä, vaan tiedot vastaamattomista näkyvät vain puhelulokista. Näkyyhän ne vastaamattomat jo nytkin lokissa.
(haluisin vielä pysyy junan kyydissä, tässä kiihtyvässä vauhdissa  😉 )


Tuon kohdan minä käsitin niin, että vastaajasta ei tule tekstiviestiä jos soittaja ei jätä ääniviestiä. Mutta toivottavasti vastaaja sitten tunnistaa puhelut, jotka ovat menneet suoraan vastaajaan (puhelin pois päältä tai tavoittamattomissa) ja lähettää niistä tiedon vaikkei ääniviestiä jätettäisikään.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Hieman on joo hämärää uudessa vastaajassa, ei pitäisi asiakkaiden arvuutella miten tulee toimimaan.
Käyttäjätaso 6

Toi posti kirjeen kotiin, missä ilmoitetaan uudistuksesta. Hämärästi muistelen, että ns. uudet vastaajat muuttui maksullisiksi jossain vaiheessa ja ns. vanhat ovat edelleen maksuttomia(ainakin itselläni).
Mitenkäs käy, "putooko" kaikki samalle viivalle ja vastaaja on sitten maksullinen, vai miten  ??? Kun myös luurista määritetyt soitonsiirrot poistuvat ja puhelut menevät automaattisesti vastaajaan(30 sek kuluttua), niin miten toimitaan esim. ulkomailla ollessa? Vastaajaan mennet puheluthan ovat olleet maksullisia, jos et ole muistanut ottaa soitonsiirtoa pois käytöstä. ::) Entä mistä tietää, että on ns. viesti vastaajassa, kun vastaaja ei enää lähetä viestejä, vaan tiedot vastaamattomista näkyvät vain puhelulokista. Näkyyhän ne vastaamattomat jo nytkin lokissa.
(haluisin vielä pysyy junan kyydissä, tässä kiihtyvässä vauhdissa  😉 )


Saunalahti Vastaaja uudistuu 18.4.2012. Uudistuksen myötä Elisan ja Saunalahden vastaajat ovat teknisesti samanlaiset. Muutos ei vaadi asiakkailta mitään toimenpiteitä. Näkyvin muutos asiakkaalle on muuttuva Vastaajanumero, uusi numero on +35850950777. Voit jatkossa soittaa vastaajaasi myös lyhytnumerolla 777.

Uudistuksen myötä valittavanasi on 5 erilaista vastaajatervehdysvaihtoehtoa, aiemman kahden sijaan. Vastaajan kuukausimaksu säilyy kaikilla ennallaan, joten jos liittymällä on ollut aiemmin maksuton vastaaja, pysyy se jatkossakin maksuttomana.

Operaattoriohjatussa (automaattisessa) soitonsiirrossa ei tule kuluja vastaajaan jätetyistä viesteistä, vaikka käyttäjä olisikin ulkomailla. Vastaajaan jätetyistä viesteistä tulee jatkossakin ilmoitus tekstiviestillä.  Vanhat Vastaaja-palveluun jätetyt viestit ovat kuunneltavissa vanhassa vastaajanumerossa 17.6.2012 asti.

-Tomas
Käyttäjätaso 5
Kun vastaaja on operaattoriohjattu, onko mahdollista asettaa vastaajaa niin, että se on käytössä vain silloin, kun liittymä ei ole verkossa?
Käyttäjätaso 6

Kun vastaaja on operaattoriohjattu, onko mahdollista asettaa vastaajaa niin, että se on käytössä vain silloin, kun liittymä ei ole verkossa?


Vastaajaa ei valitettavasti ole mahdollista asettaa niin, että se on toiminnassa vain silloin, kun liittymä ei ole verkossa.

-Tomas
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Voiko tuota vastaajaan siirtymisen aikaa edes määritellä, vai onko vaihtoehtona ettei mene vastaajaan ollenkaan. Nythän sitä pitää muuten ruveta luuria kantamaan suihkussakin mukana  ::)
Käyttäjätaso 4
Ainakin minulle tuo operaattoriohjaus on erittäin hyvä syy olla hankkimatta tätä uutta Vastaajaa.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Yksi muutoksen huono puoli ainakin minun kannalta on, että enää ei voi käyttää toisen liittymän vastaajaa. Minun pääliittymä on sen verran uusi, että siinä ei ole (ilmaista) vastaajaa, joten olen käyttänyt toisen liittymän vastaajaa.
Käyttäjätaso 5


Kun vastaaja on operaattoriohjattu, onko mahdollista asettaa vastaajaa niin, että se on käytössä vain silloin, kun liittymä ei ole verkossa?


Vastaajaa ei valitettavasti ole mahdollista asettaa niin, että se on toiminnassa vain silloin, kun liittymä ei ole verkossa.

-Tomas
Tää on tosi harmillista. Haluaisin ihan itse kontrolloida vastaajaan meneviä puheluita. Voiko vastaajan ottaa pois käytöstä Oma Saunalahdesta ja sitten käyttää soitonsiirroilla vastaajaa? Voisiko tämä olla toimiva ratkaisu, vai tappaako "poiskytkentä" vastaajapalvelun kokonaan?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Voiko tuota vastaajaan siirtymisen aikaa edes määritellä, vai onko vaihtoehtona ettei mene vastaajaan ollenkaan. Nythän sitä pitää muuten ruveta luuria kantamaan suihkussakin mukana  ::)


Sitä vartenhan vastaaja on että puhelinta ei tarvii ottaa suihkuun saunaan tai sinne makkariin silloin kun patjan tamppaukset on vaiheessa... 😉
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Ainakin minulle tuo operaattoriohjaus on erittäin hyvä syy olla hankkimatta tätä uutta Vastaajaa.



Hanki ihmeessä... muuten se kuulu mainoslause "mistä noita senttejä oikein...." jää toteutumatta osakkeenomistajilta. Mieti nyt hyvä mies viet leivän vuorineuvoksilta ja heidän lapsiltaan... 😎
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Yksi muutoksen huono puoli ainakin minun kannalta on, että enää ei voi käyttää toisen liittymän vastaajaa.


Missä käytössä vanha liittymäsi on?

Jos se on pöytälaatikkoliittymänä, ongelma on pieni. Vaihdat vain käyttämäsi soitonsiirron/siirrot uudesta liittymästä vastaajan sijaan pöytälaatikkoliittymääsi. Vastaajan saa myös kuunneltua soittamalla pöytälaatikkoliittymään ja näppäilemällä tunnusluvun. Ainoastaan tekstiviesti-ilmoitukset vastaajaan jätetyistä viesteistä jäävät pöytälaatikkoon.

Jos vanha liittymä on datakäytössä, voit kokeilla tehdä kaksi soitonsiirtoa: uudesta liittymästä viive/ei-verkossa/varattu siirto vanhaan liittymään ja vanhasta liittymästä välitön siirto vastaajaan **21*+358 50 950 777*11#. Täysin varma tuon systeemin toimivuudesta en ole, joten testaa se muutoksen tapahduttua.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2


Voiko tuota vastaajaan siirtymisen aikaa edes määritellä, vai onko vaihtoehtona ettei mene vastaajaan ollenkaan. Nythän sitä pitää muuten ruveta luuria kantamaan suihkussakin mukana  ::)


Sitä vartenhan vastaaja on että puhelinta ei tarvii ottaa suihkuun saunaan tai sinne makkariin silloin kun patjan tamppaukset on vaiheessa... ;D


Älä sä murehdi mun suihkusta ja patjan tamppauksesta. 30 sekuntia on mielestäni kuitenkin aika lyhyt aika, jos puhelut sitten siirtyy ja soisin sen olevan pidempi tai ainakin itse määriteltävissä. Tamppauksessa kulunee enempi aikaa, mutta mulla ainakin on muutakin puuhasteltavaa. Toisilla riittää kevyt ravistelu ja kerkee vastaamaan alle 30 sekunnin  😉


Kun vastaaja on operaattoriohjattu, onko mahdollista asettaa vastaajaa niin, että se on käytössä vain silloin, kun liittymä ei ole verkossa?


Vastaajaa ei valitettavasti ole mahdollista asettaa niin, että se on toiminnassa vain silloin, kun liittymä ei ole verkossa.

-Tomas


Onnistuisikohan "ei vastaa"-tilanteen ohitus sillä, että määrittelisi siirron omaan numeroon 25 sekunnin jälkeen? Tällöin puhelut menisivät vastaajaan ainoastaan kun puhelin ei ole verkossa?

Entä tieto tulleesta puhelusta tilanteessa kun puhelin ei ole verkossa ja soittaja ei jätä ääniviestiä? Tuleeko siitä tekstiviesti vai ovatko ne muutoksen jälkeen täysin menetettyjä puheluita? Kirje muutoksesta kertoo:
Soittotietojen keräys:
- Uudistuksen jälkeen Vastaaja-palvelu ei lähetä vastaamattomien puheluiden soittotietoja, näet vastaavat tiedot matkapuhelimesi puhelulokista.

Nuo kysymäni puheluthan eivät ole vastaamattomia puheluita kun ne puhelin ei ole soinutkaan eikä niitä näe puhelimen puhelulokista, mutta onko vastaajassa huomioitu tuo tilanne?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki



Voiko tuota vastaajaan siirtymisen aikaa edes määritellä, vai onko vaihtoehtona ettei mene vastaajaan ollenkaan. Nythän sitä pitää muuten ruveta luuria kantamaan suihkussakin mukana  ::)


Sitä vartenhan vastaaja on että puhelinta ei tarvii ottaa suihkuun saunaan tai sinne makkariin silloin kun patjan tamppaukset on vaiheessa... ;D


Älä sä murehdi mun suihkusta ja patjan tamppauksesta. 30 sekuntia on mielestäni kuitenkin aika lyhyt aika, jos puhelut sitten siirtyy ja soisin sen olevan pidempi tai ainakin itse määriteltävissä. Tamppauksessa kulunee enempi aikaa, mutta mulla ainakin on muutakin puuhasteltavaa. Toisilla riittää kevyt ravistelu ja kerkee vastaamaan alle 30 sekunnin  ;)


😉 😉 😉 😉 😉 joo ei sin mee ku yks *****  tai silleen...

//muokattu sopimattoman kielenkäytön vuoksi -Jutta/SL

Ok Jutta teit ihan oikein tuossa kohtaa, huomasin vasta nyt että tuo kansansuussa yleinen nopeata toimintaa tarkoittava sana ei tosiaan tälle palstalle ollut sopiva
Käyttäjätaso 1
Miten tuo nyt periaatteessa eroaa Elisan vastaajasta, kun kaikki toiminnotkin ovat samoja - myös ne harmittavimmat kuten 30 sekunnin pakkosiirto?

Jos vanha liittymä on datakäytössä, voit kokeilla tehdä kaksi soitonsiirtoa: uudesta liittymästä viive/ei-verkossa/varattu siirto vanhaan liittymään ja vanhasta liittymästä välitön siirto vastaajaan **21*+358 50 950 777*11#. Täysin varma tuon systeemin toimivuudesta en ole, joten testaa se muutoksen tapahduttua.


Jos nyt oikein ymmärsin, niin uuteen vastaajaan ei enää voi tehdä soitonsiirtoja ollenkaan? Kaikillahan on jatkossa sama vastaajanumero. Jatkossa vastaajanumeroa käytetään vain viestien kuunteluun, ei enää soitonsiirtoihin. Vai miten tämä nyt oikein menee?

Eiku sittenkin... Elisan sivuilta löytyi tällainen:

Jos haluat ohjata puhelut vastaajaan puhelimen ollessa varattu, tee soitonsiirto vastaajapalvelunumeroon +358 50 950 777. Itse tehdyt soitonsiirrot ovat maksullisia ulkomailla ollessasi. Suosittelemme purkamaan ne ennen ulkomaille lähtöä.

Eli lopulta näyttäisi kuitenkin siltä, että vastaajaa voi jatkossakin edelleen ohjata soitonsiirroilla, ihan niinkuin ennenkin?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Eli lopulta näyttäisi kuitenkin siltä, että vastaajaa voi jatkossakin edelleen ohjata soitonsiirroilla, ihan niinkuin ennenkin?


Osittain kyllä. Täytyy vain muistaa, että vastaajat ovat jatkossa liittymäkohtaisia ja useamman liittymän käyttäjät joutuvat ketjuttamaan soitonsiirtoja puhelinliittymän kautta saadakseen kerättyä viestit yhteen tiettyyn vastaajaan.

Uusissa vastaajissa on myös kiinteä ohjaus vastaajaan, joten viive- ja ei-verkossa tilanteista vastaajaa ei voi kytkeä pois päältä. Soitonsiirroilla voi ainoastaan lisätä kiinteän ohjauksen rinnalle varattusiirron tai ohjata puhelut suoraan vastaajaan välittömällä soitonsiirrolla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2




Voiko tuota vastaajaan siirtymisen aikaa edes määritellä, vai onko vaihtoehtona ettei mene vastaajaan ollenkaan. Nythän sitä pitää muuten ruveta luuria kantamaan suihkussakin mukana  ::)


Sitä vartenhan vastaaja on että puhelinta ei tarvii ottaa suihkuun saunaan tai sinne makkariin silloin kun patjan tamppaukset on vaiheessa... ;D


Älä sä murehdi mun suihkusta ja patjan tamppauksesta. 30 sekuntia on mielestäni kuitenkin aika lyhyt aika, jos puhelut sitten siirtyy ja soisin sen olevan pidempi tai ainakin itse määriteltävissä. Tamppauksessa kulunee enempi aikaa, mutta mulla ainakin on muutakin puuhasteltavaa. Toisilla riittää kevyt ravistelu ja kerkee vastaamaan alle 30 sekunnin  ;)


😉 😉 😉 😉 😉 joo ei sin mee ku yks *****  tai silleen...

//muokattu sopimattoman kielenkäytön vuoksi -Jutta/SL

Ok Jutta teit ihan oikein tuossa kohtaa, huomasin vasta nyt että tuo kansansuussa yleinen nopeata toimintaa tarkoittava sana ei tosiaan tälle palstalle ollut sopiva


Joskus olis hyvä oikolukea, ennen kun painaa sitä lähetä nappia  ;D  :P
Mä taidan haluta moderaattoriks,adminiks tai miks vaa, kun sillä pääsee näpsäkästi tommosii tähtilöitä tekemään.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Nyt kun alkaa tuo päivä lähestyä, niin pakko kysyä, eikö tuota aikaa voi millään mahdilla muuttaa pidemmäksi?

Hullua jotenkin,jos koitan lasta tavottaa mm. kouluaikana välitunnilla tms., ja aina menee soittoni vastaajaan, kun ei kerkeä/pysty ehkä juuri heti vastaamaan..

Entä onko puhelu soittajalle maksullinen, kun vastaaja vastaa? Johan sitä pitää muutoin ottaa aikaa, että katkasee puhelun, ennen kun se siirtyy sinne vastaajaan. Ei voi olla nykytekniikan aikana sellasta.että vaihtoehdot on ainoastaan EI tai JUU, eikä mitään siltä väliltä. Nyt on pakko olla kyse tiedon,taidon puutteesta tai halusta. Miksi pitää ylipäänsä muuttaa moinen asia "huonommaksi", vaik halutaanko, että ihmiset luopuu vastaajista. :smileyhuh:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Manipenni kirjoitti:

Hullua jotenkin,jos koitan lasta tavottaa mm. kouluaikana välitunnilla tms., ja aina menee soittoni vastaajaan, kun ei kerkeä/pysty ehkä juuri heti vastaamaan..


Siis miksi lapselle pitää yleensä soittaa koulupäivän aikana? :smileyhuh:
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Nyt ei ole kysymys siitä,miksi pitää soittaa, vaan siitä, miksi aikaa ei voisi muuttaa vastaajassa ja maksaako se soittajalle,jos ei kerkeä luuria sulkea ennen kun 30 sek tulee täyteen.

( Mutta voin vähän valaista asiaa. Nykyään kun koulua ei välttämättä käydä juuri lukujärjestyksen mukaan (vaikka ehkä pitäisi) ja joskus on asioita, mtkä on pakko hoitaa koulupäivän aikana. Lapsi on myös alaikäinen, joten häntä ehkä joudutaan kuljettamaan jonnekkin pidemmällekkin ja pitää asioista sopia tms. Joskus joudun myös itse työpäiväni aikana hoitamaan/lähtemään asioille,joita ei vaan illalla voi hoitaa, minusta riippumattomista syistä. En siis soittele pitkin päivää ja kysele kuulumisia. Nämä asiat tulevat varmaan tutuksi, jos on lapsia ja heidän asioitaan hoidettavana. Voihan lapsi olla muuallakin,mutta ei vaan ehkä kerkeä luuriin juuri sillä sekunnilla. Koulu nyt oli vaan yksi esimerkki. ) 

Osallistu keskusteluun