Kysymys

Vaihto microSIMin ja normaalin SIMin välillä?

  • 3 lokakuu 2011
  • 57 kommenttia
  • 64990 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

57 kommenttia

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

Miksi hpguru sain microSIM:n ilmaiseksi? Hänhän sai Lumiansa Soneralta, eikä Saunalahdelta.


Hei mrl586,

mainittu puhelimen hankkiminen Saunalahdelta oli yksi esimerkki. Asiakaspalvelumme voi tehdä poikkeuksia myös muista, harkinnanvaraisista asiakaspalvelullisista syistä.

Soile, Saunalahden asiakasapalvelu
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Mutta ilmaisen Micro-SIMin saa toki leikkaamalla itse tai vaihtamalla operaattoria ja sieltä sitten takaisin Saunalahteen. Minun tapauksessa tuo ilmainen, koska en maksaisi kymppiä kortista, kun en voinut olettaa saavani joskus Micro-SIMillä toimivan puhelimen vaan minulla oli tavallisilla SIMillä kaikki puhelimet tähän asti - paitsi nyt tuo palkintopuhelin. Muutenhan olisin kaiketi liittymän sulkenut Saunalahdella ja hyväksynyt Telen liittymätarjouksen. Joten siksi ilmaiseksi sain. Mutta toisaalta olen ollut jo vuoden tyytyväinen Saunalahteen, joten Elisa/Saunaalahti ei halunnut menettää minua asiakkaana.

Mokkula, Norppa+ ja Mobiililaajakaista Mini eli tuon noin 20 euroa joka kk Elisalle.

Muokkaus: Korjasin Norppa- muotoon Norppa+. 😃


Siellä näkyy, että maksaa sen kymmenen (10) euroa. Onko muuttumassa maksuttomaksi? Nyt kuitenkin näyttää tämän palstan viimeaikaisten tietojen valossa siltä, että kyseisen vaihdon saisi ilman kyseistä maksua. Haluaisinkin näkyviin kantanne tapauksista, joissa kyseistä maksua ei tarvitse maksaa ja onko eroa asioinnissa esimerkiksi Saunalahden asiakaspalvelun ja ElisaShopitin osalta. En minä sillä, että minä mitään tarvitsisin, mutta mielenkiinnosta kysyisin tasapuolisuuden nimissä.


Hei Mr X,

SIM-kortinvaihto on maksullinen toimenpide eikä sitä olla näillä näkymin muuttamassa maksuttomaksi. Poikkeustapauksissa asiakaspalvelumme niin puhelinsarjoissa kuin Elisa Shopit myymälöissä voivat tehdä kortinvaihdon veloituksetta. Veloituksetta kortinvaihto tehdään varsinkin silloin, kun kyseessä on uuden microSIM-kortin vaativan puhelimen hankinta Saunalahdelta.

Soile, Saunalahden asiakaspalvelu

Yhä edelleen minua ihmetyttää, miksi teidän täytyy vanhoilta asiakkailta laskuttaa 10 euroa SIM-kortinvaihdosta, kun uudet asiakkaat saavat kaikki uuden asiakkaan edut ja haluamansa tyyppisen SIM-kortin ilmaiseksi. Yleensä asiassa on pohjimmiltaan kyse siitä, että asiakas on hankkinut itselleen uuden puhelimen ja haluaa yhä käyttää teidän palveluitanne. Miksi tällaista asiakasta pitää erikseen rankaista kymmenen euron maksulla? Ja toisaalta miksi puhelimensa teiltä hankkineet asiakkaat ovat eriarvoisessa asemassa? Tästä jää väkisin sellainen tunne, että haluatte muiden asiakkaiden siirtyvän kilpailijalle, sillä siitä heille ei koidu ylimääräisiä kuluja ja he saavat lisäksi uuden asiakkaan edut käyttöönsä.

Tämä ei tarkoita, että haluan kaikille rajattomasti ilmaisia SIM-kortinvaihtoja, vaan esimerkiksi yksi vaihto vuodessa voisi olla ilmainen ja seuraavat 5e/vaihto.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Näin asiakkaan näkökulmasta tähän korttien vaihtoon, puhelinten toimitusmaksuihin, vastaajan kuukausimaksuun yms liittyen:

Kaksi ensimmäistä aiheuttaa käsin tehtävää työtä, viimeisestä taas tulee järjestelmän ylläpidosta aiheutuvia kuluja, vaikka sitä käyttää vain pieni osa asiakkaista.

Jotkut vaihtavat, syystä tai toisesta, SIM-kortteja jopa useita kertoja vuodessa. Puhelimiakaan eivät kaikki tilaa. Useimmat eivät myöskään saa maksukehotuksia. Eivätkä kaikki, minäkään, tosiaankaan tarvitse vastaajapalvelua.

Näin ollen en halua, että näistä aiheutuvat kulut jaetaan kaikkien asiakkaiden kesken.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Koska olen vakuuttunut Elisan asiakas. Pois en lähde ellei ole pakko ja Tele yritti kalastella puhelimen kera asiakkaaksi. Elisa on toimiva ja paras.
Kyllä minuakin TeleFinland kalastelee, mutta en silti ole saanut ilmaista MicroSIM:ä Saunalahdelta, vaikka olen huomattavasti pidempään Elisan ja Saunalahden asiakkaana kuin hpguru. Tasapuolisuuden nimissä voisitte lähettää tännekin ilmaisen MicroSIMin, vaikkei sille käyttöä toistaiseksi olekaan (ellei joku lahjo minua Nokia N9:llä).
Onpa palstaa tullut luettua, mutta nyt piti ihan kirjautua vuodattamaan kun sapettaa niin pahasti!
Eli kävin eilen hakemassa Nokian Lumia 710:n paikanpäältä Espoon Ison Omenan Elisa-Shopitista koska ajattelin, että voin sitten viikonlopun aikana mukavasti tutustua ja säätää uuden luurin käyttöön, edellinen ZTE Blade (myös Saunalahdelta) kun alkaa olla vajaan vuoden ikäisenä lähinnä lankapuhelin ainakin kolmella päivittäisellä latauksella, alkaa moinen riittää.
No innolla illalla sitten kotona uutta luuria käyttöön ja huomaankin ettei SIM-kortti sovi uuteen. Ja vartavasten oli liikkeessä juttua mikä mulla on edellisenä puhelimena, jopa näytinkin sitä!
Eli jollen tänään lähde erikseen ajelemaan 60 km niin joskus ensi viikon puolessa välissä uusi luuri käytössä, ehkä...  >:(
Tämän lisäksi asiakaspalvelussa tasainen ääni vain toteaa nämä vaihtoehdot ilmeisen opetetulla äänellä ilman tunteen häivääkään joka tietenkin saa tällaisen muuten melko asiallisen tyypin suorastaan sisäisen raivon valtaan.
On kyllä sen verran törkeää palvelua Saunalahdelta, että monien vuosien asiakkuuden jälkeen nyt oikeasti laittaa harkitsemaan operaattorin vaihtoa...  >:(
Eipä mulla siis varsinaisesti asiaa, vähän vain avautumista...

Onpa palstaa tullut luettua, mutta nyt piti ihan kirjautua vuodattamaan kun sapettaa niin pahasti!
Eli kävin eilen hakemassa Nokian Lumia 710:n paikanpäältä Espoon Ison Omenan Elisa-Shopitista koska ajattelin, että voin sitten viikonlopun aikana mukavasti tutustua ja säätää uuden luurin käyttöön, edellinen ZTE Blade (myös Saunalahdelta) kun alkaa olla vajaan vuoden ikäisenä lähinnä lankapuhelin ainakin kolmella päivittäisellä latauksella, alkaa moinen riittää.
No innolla illalla sitten kotona uutta luuria käyttöön ja huomaankin ettei SIM-kortti sovi uuteen. Ja vartavasten oli liikkeessä juttua mikä mulla on edellisenä puhelimena, jopa näytinkin sitä!
Eli jollen tänään lähde erikseen ajelemaan 60 km niin joskus ensi viikon puolessa välissä uusi luuri käytössä, ehkä...  >:(
Tämän lisäksi asiakaspalvelussa tasainen ääni vain toteaa nämä vaihtoehdot ilmeisen opetetulla äänellä ilman tunteen häivääkään joka tietenkin saa tällaisen muuten melko asiallisen tyypin suorastaan sisäisen raivon valtaan.
On kyllä sen verran törkeää palvelua Saunalahdelta, että monien vuosien asiakkuuden jälkeen nyt oikeasti laittaa harkitsemaan operaattorin vaihtoa...  >:(
Eipä mulla siis varsinaisesti asiaa, vähän vain avautumista...


Hei j.uhis,

kiitos palautteestasi. Harmi, ettei Elisa Shopitissa oltu sim -kortin vaihtoasiaa huomattu ottaa puhelimen ostovaiheessa huomioon. Välitän toki palautteesi eteenpäin, jotta näissä tilanteissa huomataan paremmin reagoida asiaan.

Jotta saat nyt mahdollisimman pian uuden sim -kortin käyttöösi ja pääset hyödyntämään uutta puhelintasi, tilaathan uuden sim -kortin microsim -kokoisena joko Oma Saunalahti -palvelusta tai olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.  Pääosin sim -korttien toimitusajat ovat tällä hetkellä vain muutamia vuorokausia. Mikäli lisäksi ilmoitat sim -kortin tilausvaiheessa ostaneesi puhelimen Elisa Shopitista, ei microsim -kortista veloiteta kortin vaihtomaksua.

Osallistu keskusteluun