Vastattu

"Vain hätäpuhelut"

  • 30 elokuu 2010
  • 3 kommenttia
  • 12428 katselukerrat

Kun kännykkäni näytössä oli jo pitkään näkynyt teksti"vain hätäpuhelut", otin yhteyttä Saunalahden asiakaspalveluun. Siellä tultiin siihen tulokseen, että vika olisi sim-kortissa, joten lähetettiin uusi kortti. Sain kortin, asensin kännykkään ja aktivoin sen täällä sivuilla. Tietokoneruutu sanoi, että aktivointi onnistunut. Tein koesoiton, tai oikeastaan yritin soittaa. Sama tulos: ei yhteyttä ja kännykän näyttö huusi taas että "vain hätäpuhelut". Taitaa vika sittenkin olla muualla. Mutta missä?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi annikyro1 2 syyskuu 2010, 12:07

Hei!

Jos manuaalinen verkonhakukaan ei auta, kannattaa vielä kokeilla SIM -korttia toisessa puhelimessa varmistaaksesi, onko vika kortissa vai puhelimessa.

Vikailmoitusnumeromme palvelee ympäri vuorokauden (09 4243 0730).

Uusia SIM -kortteja voi noutaa Elisa Shopit -myymälästä. Mikäli kortti on viallinen, on uusi kortti toki veloitukseton.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Tuohan tarkoittaa siis vaan sitä, että Elisan verkko (Saunalahden käyttämä verkko) ei ole saatavilla, mutta että alueella kuuluu jonkun muun operaattorin verkko. Eli siis käytännössä Sonera tai DNA.

Voit siis tarvittaessa soittaa hätänumeroon, mutta et mihinkään muualle.

En jaksa uskoa, että alkuperäisessä SIM -kortissakaan mitään olisi ollut.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tuossa voisi auttaa puhelimesta verkon manuaalinen uudelleenhaku. Sitä kannattaa myös kokeilla toisessa paikassa ja toisella puhelimella.
Hei!

Jos manuaalinen verkonhakukaan ei auta, kannattaa vielä kokeilla SIM -korttia toisessa puhelimessa varmistaaksesi, onko vika kortissa vai puhelimessa.

Vikailmoitusnumeromme palvelee ympäri vuorokauden (09 4243 0730).

Uusia SIM -kortteja voi noutaa Elisa Shopit -myymälästä. Mikäli kortti on viallinen, on uusi kortti toki veloitukseton.

Osallistu keskusteluun