Vastattu

Vakuusmaksu asiaa?

  • 25 kesäkuu 2014
  • 10 kommenttia
  • 5755 katselukerrat

Elikäs tilasin liittymän, mutta sain tiedon että minun tulee maksaa vakuusmaksu. Minullahan on ollut käytössä teiltä liittymä jo vuodesta 2008 alkaen. Olen siis liittymän käyttäjä mutta liittymä varsinaisesti on toisen nimissä, mutta minä kuitenkin maksan siitä aiheutuvat kulut kerta sitä ainoastaan minä käytän. Tänä aikana osa-maksulla olen siinä ohella maksanut kaksi puhelintakin ilman minkäänlaisia viivästymisiä tai ongelmia. Voisiko tällä tiedolla olla jotakin käyttöä siihen, että poistaisitte tuon vakuus-summan kohdaltani tai ainakin vähentäisitte sitä.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Yykka 13 helmikuu 2015, 18:34

@Jarbaello, pitää oikein hyvin paikkansa, olin tänään yhteydessä luotonvalvontaan. Yllätyksenä odotti vielä toinenkin vakuusmaksupyyntö kotona, mutta koski samaa asiaa ja virhe korjattu. Kiitos luotonvalvojan ihmisen. Olimme oikein samoilla aaltopituuksilla huumoriemme kanssa. :smileycheesy:

Erikoonen virhe sinänsä! :smileyhuh:

Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Muistaakseni on jokin ikäraja, jota nuoremmilta liittymän vakuusmaksu peritään.

Liittymän omistaja eli liittymäsopimuksen tekijä vastaa viime kädessä laskuista, ei käyttäjä tai liittymäsopimukselle merkitty maksaja. Oletko ollut niissä puhelinten luottokauppasopimuksissa sopimuksen tekijä vai "vain" maksaja?

Luottokaupassa minun mielestäni myös peritään tuo vakuusmaksu, jos sopimuksen tekijän ikä on alle rajan. En nyt ole ihan satavarma, mutta se raja on jossain 24 ikävuoden paikkeilla. Latausliittymän voi saada nuorempikin ilman vakuusmaksua.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hyvis kirjoitti:
Muistaakseni on jokin ikäraja, jota nuoremmilta liittymän vakuusmaksu peritään.

Liittymän omistaja eli liittymäsopimuksen tekijä vastaa viime kädessä laskuista, ei käyttäjä tai liittymäsopimukselle merkitty maksaja. Oletko ollut niissä puhelinten luottokauppasopimuksissa sopimuksen tekijä vai "vain" maksaja?

Luottokaupassa minun mielestäni myös peritään tuo vakuusmaksu, jos sopimuksen tekijän ikä on alle rajan. En nyt ole ihan satavarma, mutta se raja on jossain 24 ikävuoden paikkeilla. Latausliittymän voi saada nuorempikin ilman vakuusmaksua.

On saatu luottokauppaa ja kaikkea muutakin Saunalahdelta ilman vakuuksia jo 21-vuotiaasta. Varmaan aiemminkin...
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Vastattu Ronttimanille yksärillä.

Vakuusmaksun määräytymiseen vaikuttaa moni asia ja katsotaankin yleensä tapauskohtaisesti 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joidenkin asioiden perusteella vakuus pääsääntöisesti aina määrätään. Voisiko niitä listata tähän? Tai edes seikkoja, jotka voivat vaikuttaa tai eivät vaikuta, vaikka niin usein luullaan.

Jotkut voimassa olevat maksuhäiriömerkinnät luottotiedoissa ja moitteettoman maksuhistoria puute riittävältä ajalta Suomessa tietääkseni ovat näitä. Mutta mitäs muuta?
Hmm. Olen ollut yli 10 v. Saunalahdella asiakkaana ja viime lauantaina minulle tarjottiin kaikista hienointa avaruusoravateknologiaa sisältävää nettiä, jossa on sitten luottokauppasopimuksella mikälie-härpäkemokkulasysteemi. Tänään tuli kirje, jossa vaadittiin maksamaan Elisalle 200 € vakuusmaksua. 

Kumma juttu. 

Luottotiedot ok, ikäni (42 v.) olen Suomessa asunut ja Saunalahdeltakin kaikki laskuni maksanut ajoissa. Yksi luottokauppasopimus on nytkin päällä. 

Selittäkääs tämä. :smileyhuh:

Voin sanoa, että en ole maksamassa - mutta selityksen haluan.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Yykka kirjoitti:

Hmm. Olen ollut yli 10 v. Saunalahdella asiakkaana ja viime lauantaina minulle tarjottiin kaikista hienointa avaruusoravateknologiaa sisältävää nettiä, jossa on sitten luottokauppasopimuksella mikälie-härpäkemokkulasysteemi. Tänään tuli kirje, jossa vaadittiin maksamaan Elisalle 200 € vakuusmaksua. 

Kumma juttu. 

Luottotiedot ok, ikäni (42 v.) olen Suomessa asunut ja Saunalahdeltakin kaikki laskuni maksanut ajoissa. Yksi luottokauppasopimus on nytkin päällä. 

Selittäkääs tämä. :smileyhuh:

Voin sanoa, että en ole maksamassa - mutta selityksen haluan.


  • Katsoin, että olitkin ollut jo yhteydessä asiasta ja luotonvalvontamme oli tarkastanut asiaa. Vakuusmaksulle ei löytynyt mitään järjellistä syytä. Todennäköisesti syynä on jokin inhimillinen näppäilyvirhe. Pahoittelut tästä. Tilaus kuitenkin toimitettu eteenpäin 🙂
  • @Jarbaello, pitää oikein hyvin paikkansa, olin tänään yhteydessä luotonvalvontaan. Yllätyksenä odotti vielä toinenkin vakuusmaksupyyntö kotona, mutta koski samaa asiaa ja virhe korjattu. Kiitos luotonvalvojan ihmisen. Olimme oikein samoilla aaltopituuksilla huumoriemme kanssa. :smileycheesy:

    Erikoonen virhe sinänsä! :smileyhuh:
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Hyvä että selvisi eikä ollut mitään sen dramaattisempaa asiassa 🙂
    MINÄ epäilisin tuossa kohtaa identiteettivarkautta, vaikka se olis selvinnyt niin joku on aiheuttanut häiriömerkinnän sillä välin.. ja miten ihanan helppoo se on tilailla ihmisten nimiin tavaroita .... vaikka niiden saaminen ohi olisikin hieman paljon vaikeampaa...... Jäynää se ei estä tekemästä.... ja menee aikansa ennenkuin asian laita selviää uhrille....
    digi-info kirjoitti:
    MINÄ epäilisin tuossa kohtaa identiteettivarkautta, vaikka se olis selvinnyt niin joku on aiheuttanut häiriömerkinnän sillä välin.. ja miten ihanan helppoo se on tilailla ihmisten nimiin tavaroita .... vaikka niiden saaminen ohi olisikin hieman paljon vaikeampaa...... Jäynää se ei estä tekemästä.... ja menee aikansa ennenkuin asian laita selviää uhrille....

    Eipähän Saunalahdella olisi voitu identiteettivarkauden aiheuttamaa ongelmaa heti korjata.;)

    Osallistu keskusteluun