Vastattu

Vakuusmaksu/ ja liittymän vaihto

  • 23 May 2019
  • 4 kommenttia
  • 1647 katselukerrat

Moi. Tilasin tänään laskulla puhelimen ja minun pitäisi maksaa 80e vakuusmaksu ennen kuin lähetätte tuotteen. Joten pakko varmistaa vielä että, jos maksan 3.6 tuon vakuusmaksun niin lähetättekö tuotteen heti kun tuo suoritus näkyy tilillänne??

Ja toine asia. Kun päivitin liittymäni niin sulkeutuuko vanha sim kortti automaattisesti kun uusi on otettu käyttöön? Vai täytyykö minun esim, omaelisassa peruuttaa vanha sopimus?. Kiitoksia paljon jo etukäteen!. T. Joona
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 23 May 2019, 15:25

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +26
Tervetuloa OmaYhteisöön @luukato420!

Tilaus etenee käsittelyyn ja toimitukseen heti kun Elisalla näkyy vakuusmaksu maksettuna. Tässä menee yleensä se pari-kolme pankkipäivää itse maksutapahtumasta verkkopankissasi. Toimitusaika itsessään on yleensä se 1-2 arkipäivää, jos tuotetta on Elisalla varastossa.

Jos olet vain päivittänyt liittymää siten, että numero säilyy samana ja olet saanut tälle liittymälle myös uuden SIM -kortin, lakkaa vanha kortti toimimasta yleensä noin 10 minuutissa uuden kortin aktivoinnista ja tällöin tuo uusi kortti alkaa toimia. Jos kortti on toimitettu sinulle kotiin, joudut aktivoimaan sen itse OmaElisassa. Myymälästä saa myös uuden kortin ja myymälä voi aktivoida kortin käyttöön vaikka samantien.
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/matkapuhelinliittymat/ohje/uuden-sim-kortin-aktivointi/

Televisio hajosi jouluksi. Tilasin uuden teiltä. Tuli vakuusmaksu. Kuitenkin olen saanut puhelimen ja PS4 ilman vakuutta?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Televisio hajosi jouluksi. Tilasin uuden teiltä. Tuli vakuusmaksu. Kuitenkin olen saanut puhelimen ja PS4 ilman vakuutta?

Hei. Vakuusmaksu voi muodostua asiakkuuden laajuuden mukaan.

Jos sinulla on paljon liittymiä tai muuta laskutettavaa, vakuusmaksu voi muodostua, vaikkei sinulla olisi luottohäiriömerkintöjä. Tämä tapahtuu, jos suosit ostoksissasi koko ajan yhtä operaattoria. Todennäköisesti vakuusmaksua ei muodostu, jos tilaat kilpailijalta. 

Kilpailija, esim. norjalainen ei näe Elisan asiakkuuksia, siksi voi myöntää ilman vakuutta.

Tämä hajauttaminen ei ole kuitenkaan suositeltavaa paitsi jos olet varma maksukyvystäsi.

Ei kannata pitää kaikkia munia samassa korissa, mutta ei kannata hajautellakaan liikaa ;)

Loputon velka → se on raskas taakka kantaa. Hyvää joulua ja parempaa huomista!

Nyt soi Xamidium - I Don't Wanna Grow Up (S3rl Remix).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Televisio hajosi jouluksi. Tilasin uuden teiltä. Tuli vakuusmaksu. Kuitenkin olen saanut puhelimen ja PS4 ilman vakuutta?

Moro @Petri1972 ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Ikävä kuulla hajoamisesta :( Siinä vakuusmaksukirjeessä on numero mistä voi tiedustella tuota vakuusmaksuasiaa tarkemmin, @hpguru tuossa jo avasikin tilanteen taustoja hyvin eli vakuusmaksu voi muodostua myös vaikka luottotiedot olisi kunnossa. Tähän siis vaikuttaa mm. maksuhistoria ja se paljonko ylipäätään on jo luottokaupalla laitteita hankittuna. Tuolta numeron takaa voidaan arvioida tapauskohtaisesti tilannetta uusiksi josko siinä olisi jouston varaa, päätös kuitenkin tulee robotiikan päätöksellä useimmiten :)