Vastattu

Vanhaa saldoa ei voi käyttää!

  • 26 kesäkuu 2020
  • 11 kommenttia
  • 1301 katselukerrat

Latausliittymät uudistui ja persikalleen meni sekin. Meillä 2 liittymää ja niitä ei nyt voi noihin tarjouksiin käyttää eikä rahoja saa pois! Huijausta!

 

Edit // Sanavalinta -Patomiäs

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi roopeg 26 kesäkuu 2020, 16:55

Moi @Kesäkukka ja tervetuloa OmaYhteisöön! Missään nimessä ei ole tarkoitus huijata. Laittaisitko meille yksityisviestillä tietojasi, niin katsotaan tarkemmin että mitä oikein on tapahtunut. 🙂

Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1

Moi @Kesäkukka ja tervetuloa OmaYhteisöön! Missään nimessä ei ole tarkoitus huijata. Laittaisitko meille yksityisviestillä tietojasi, niin katsotaan tarkemmin että mitä oikein on tapahtunut. 🙂

Sama ongelma näyttäisi olevan monella muullakin. Meillä neljällä lapsella liittymät ja valmiiksi ladattuna n. 50€ per liittymä eli kymmeneksi kuukaudeksi oli tarkoitus riittää nettiin. Tämän uudistuksen myötä jäävät rahat käyttämättä, jos tilaa 9.95€/kk Nettikuukausi 4G paketteja. Toinen vaihtoehto on käyttää max 0.66€/pv dataa, mutta kestäisi vain reilu pari kuukautta vs 10kk.

 

Aika syvä pettymys Elisan toimintaan täälläkin...

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Sama ongelma näyttäisi olevan monella muullakin. Meillä neljällä lapsella liittymät ja valmiiksi ladattuna n. 50€ per liittymä eli kymmeneksi kuukaudeksi oli tarkoitus riittää nettiin. Tämän uudistuksen myötä jäävät rahat käyttämättä, jos tilaa 9.95€/kk Nettikuukausi 4G paketteja. Toinen vaihtoehto on käyttää max 0.66€/pv dataa, mutta kestäisi vain reilu pari kuukautta vs 10kk.

 

Aika syvä pettymys Elisan toimintaan täälläkin...

Moi. 

Ymmärrän kyllä harmituksen. Ja näiden muutosten myötä ei valitettavasti näitä samanlaisia paketteja enää ole saatavilla. Muutoksen syinä ovat nykyisen palvelusi tuottamisen lopettaminen ja palveluiden ja viestintäverkkojen kehittäminen sekä uudistaminen vastaamaan kehittyviä tietoliikennetarpeita. 

Käyttäjätaso 7

Moi. 

Ymmärrän kyllä harmituksen. Ja näiden muutosten myötä ei valitettavasti näitä samanlaisia paketteja enää ole saatavilla. Muutoksen syinä ovat nykyisen palvelusi tuottamisen lopettaminen ja palveluiden ja viestintäverkkojen kehittäminen sekä uudistaminen vastaamaan kehittyviä tietoliikennetarpeita. 

Uuden liittymätyypin tiedotteessa sanotaan näin:

“ Tämän myötä uudeksi liittymäksesi vaihtuu 25.6.2020 Saunalahti Latausliittymä 4G 50M. Muutos ei edellytä sinulta toimenpiteitä ja liittymäsi saldot säilyvät ennallaan. “

Jos ihan tarkkoja ollaan , niin kyllähän ne saldot säilyivät ennallaan , ainakin minulla , mutta niitä vain ei voi käyttää vanhaan tapaan ja ei uusiinkaan paketteihin ja siitä ei ole tiedotteessa mitään mainintaa. Siis hukkaan heitettyä rahaa ne vanhat saldot.

Happamia , sanoi kettu pihlajanmarjoista. :nerd:

Tuntuu kyllä aikamoiselta huijaukselta. Vähän samanlainen fiilis kuin silloin, kun nykyinen Elisa lunasti Radiolinjan osakkeet. Silloin jäimme asiakkaaksi, kun osakkeesta sai sentään vähän järkevämmän hinnan kovan väännön jälkeen. Nyt taitaa kyllä yhteensä 6 liittymää vaihtaa palveluntarjoajaa, jos Elisan kanta on 200€ puhaluksesta “shit happens”.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Ehkä kannattaisi jättää elisalle kirjallinen reklamaatio ja vaatia rahojen palautusta ellei niitä voi enää käyttää entiseen tapaan. Tarkoitan tässä nyt summia, joilla voi oikeasti ostaa näitä uusia paketteja. Jos jollakin on 200 euroa sisällä ja sitä voi käyttää enää vain puheeseen tai päivähinnoiteltuun dataan niin, teletoimija on mielestäni kauhaissut kasan sitä itseään. Reklamaation jälkeen etenisin asiassa kuluttajaviranomaisen suuntaan ellei kuluttajan kannalta järkevää sopimusta synny.

 

Ps. Kuulisin mielelläni asiakkaan kommentit teletoimijan myönteisestä tai kielteisestä päätöksestä reklamaatioon ja tietoa käsittelyn vaiheista.

Aivan samalla tavalla mekin koemme tulleemme huijatuiksi. Saldoa on ladattu datapakettia varten, mutta nyt sillä ei enää voikaan maksaa datapakettia. Liittymällä ei ole käytännössä muuta käyttöä eli saldoa ei saa kulutettua puheluihin tai tekstareihin. No, käytämme nyt saldon datan päivämaksuihin ja heti kun se loppuu, siirrämme loputkin palvelumme pois Elisalta asiakasystävälliselle operaattorille.

Lisäksi Elisa huijaa ja veloittaa datasta päiväsaldoa enemmän kuin hinnaston mukaan. Usean päivän kohdalla on veloitus datasta ollut yli 0,66 €, joka hinnaston mukaan on katto datan päiväveloitukselle.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1

Ihan kanssa-aasiakkaan neuvona. Oletteko tehnyt asiasta oikean valituksen aka reklamaation teletoimijalle vai, jäikö asia osaltanne ainoastaan ulinan tasolle täällä keskustelufoorumilla? Asioilla ei ole tapana edetä ilman toimia.

 “Palvelun tuottamisen lopettaminen ja palveluiden ja viestintäverkkojen kehittäminen sekä uudistaminen vastaamaan kehittyviä tietoliikennetarpeita” ei millään tapaa estä elisaa hyvittämästä asiakkaan pyynnöstä vanhaa saldoa asiakkaalle, jonka henkilötiedot ovat hyvin selvillä. Uudistetun latausliittymätyypin tapauksessa minkäänlainen raaputusarpa ts. latausseteli ei onnistune, vaan saldo pitänee palauttaa vanhaan tapaan asiakkaan tilille käsivoimin.

Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun sekä tehnyt reklamaation. Vastausta odotellessa…

 

 

Ihan kanssa-aasiakkaan neuvona. Oletteko tehnyt asiasta oikean valituksen aka reklamaation teletoimijalle vai, jäikö asia osaltanne ainoastaan ulinan tasolle täällä keskustelufoorumilla? Asioilla ei ole tapana edetä ilman toimia.

 “Palvelun tuottamisen lopettaminen ja palveluiden ja viestintäverkkojen kehittäminen sekä uudistaminen vastaamaan kehittyviä tietoliikennetarpeita” ei millään tapaa estä elisaa hyvittämästä asiakkaan pyynnöstä vanhaa saldoa asiakkaalle, jonka henkilötiedot ovat hyvin selvillä. Uudistetun latausliittymätyypin tapauksessa minkäänlainen raaputusarpa ts. latausseteli ei onnistune, vaan saldo pitänee palauttaa vanhaan tapaan asiakkaan tilille käsivoimin.


Olen reklamoinut ja vastaus ei yllättänyt. Eivät myönnä, että olisivat tehneet virhettä, mitään ei palauteta eikä hyvitetä ainakaan tässä vaiheessa, mutta “tutkivat” asiaa. Ja toki ehdottivat, että tilaisin Elisalta lisää palveluita, kun ajattelivat, että se voisi auttaa tähän ongelmaan. Vaikka muutaman kympin takia ei kannata kauheasti nähdä vaivaa, kuvastaa tämä hyvin Elisan suhtautumista (kohta entisiin) asiakkaisiin.

Lähetin reklamaation osoitteeseen asiakaspalvelu.reklamaatiot@elisa.fi ja sain liittymilläni olevat saldot pankkitililleni

Osallistu keskusteluun