Vanhojen asiakkaiden sortaminen

  • 7 huhtikuu 2019
  • 26 kommenttia
  • 1786 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Elisa tosiaan haluaa eroon vanhoista asiakkaistaan. Tuli kirje: Liittymäsi Eliitti 3G muuttuu Sisäverkko+ -liittymäksi. KK-maksu nousee 3,90 -> 6,90 -> 11,90 eikä Multi-SIMiä varmaankaan saa. Pannahinen! Minä en kaipaa 3000 min/kk puhepakettia, soitan äärimmäisen vähän. Mites käy mobiilidatani?

Kai pitää tutustua muihin. Mahtaako sähköposti säilyä jos vaihdan kun käytössä kuitenkin on Elisa Viihde? Sekin lienee liittymään sidottu.

EDIT // Siivosin kirosanan veks. -Ihaa-na

26 kommenttia

Käyttäjätaso 3

Moikka @Kaapelivalo 

Kannattaa tottakai sitten kesäkuussa kun liittymän etuhinta on päättymässä niin katsoa ja kysellä meiltä sen hetken ajankohtaiset tarjoukset liittymille niin eihän sitä tiedä jos silloin vaikka löytyisi sulle sopivampi ja edullisempi liittymä :) 

Minullakin Eliitti-liittymä muuttui vastoin tahtoani tuotteeksi, jonka nimi on Sisäverkko+

Olen päättänyt, että pysyn asiakkaana 30.6.2020 saakka, jolloin kuukausimaksun määräaikainen viiden euron alennus poistuu. Alennuksen poistuessa liittymästä tulee liian kallis. Liittymä oli avaushetkellä kokonaan kuukausimaksuton, mutta kuukausimaksua on korotettu vuosien varrella useita kertoja.

Ymmärrän hyvin, että korkea kuukausimaksu tuottaa operaattorille enemmän kuin matala. Vaihtoehdoiksi jää oko maksaa tai äänestää jaloillaan. Toisaalta operaattorin pakkovaihto taitaa olla muutenkin edessä, koska Apple Watchin cellular-yhteys ei toimi Elisalla.

Käyttäjätaso 4

Niinhän tuo pinkki operaattorikin tarjosi morjens-operaattorin asiakkaille "yhteistyön" merkeissä hyvinkin aggressiivisesti hinnoiteltua liittymää. Sinun 6,90 liittymä on sikakallis tähän pinkin, jopa laittomasti tarjottiin liittymään nähden.  nythän kumpikin on norskien omistuksessa...Olin tuolloin morjens operaattorin asiakkaana, mutta heikon verkon vuoksi siirryin Elisalle. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Niin, voihan olla että pinkki piti myydä norskeille koska aggressiivinen liittymien hinnoittelu vaikutti ehkä negatiivisesti tuloksentekokykyyn ja ennen isoa romahdusta oli paree myydä lafka norskeille. Pitää kuitenkin muistaa että yritykset eivät ole mitään hyväntekeväisyys laitoksia vaan raakoja tuloksentekokoneita. Siinä ei vanhat asiakkaat pätkääkään kiinnosta kun markkinaosuuksista tapellaan. Vaikuttaa siltä, että vain uusliittymämyynti on johtajien ainoa bonuskriteeri. 

Myyhän niitä liittymiä Elisakin pilkkahintaan erään Hei-tyylisen operaattorin asiakkaille. Ihan selvästi ilman katetta myydään, miksei Elisa ole vaikeuksissa? Se on ihan operaattoreiden haluttomuutta tarjota KAIKILLE edullisesti - ilman tarvetta räätälöidä jokaiselle omia tarjouksia. Nyt on menty siihen suuntaan, että pitää jatkuvasti kilpailuttaa, ja katteet laskevat. Jos Huoleton maksaisi aina 14,90-24,90 kaikille, niin tuskin kukaan kilpailuttaisi samalla tavalla.

Olisi kaikille halpa liittymä. Nykyhinnat valitettavasti kohtuuttomia. Pakkohan niitä on kilpailuttaa, että on varaa maksaa puhelinlaskuja, yms. Ennen ei tarvinnut kilpailuttaa.

Kilpailutus tapahtui jo tiskillä - kun sai edullisesti esim. MLK Minin ja Norppa+ €5,56kk.

Nyt soi Mariah Carey - All I Want For Christmas (MADD Hardstyle Bootleg).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Kyl me sut @hpguru mielellään meille otettaisiin, mutta ei oo vaan neuvottelut vielä onnistunut :sweat_smile:

Yritetään taas 2020 lopussa. Yritän sitten OmaYhteisön yksityisviestin kautta.

Ständeillä ei oikein ole tarjouksia makuuni ja Telian tarjoukset nyt oli ihan vitsin luokkaa. Mielelläni vaihtaisin suomalaiseen, jos suomalainen pystyy myymään liittymää €6,90 tai alle kk.

Mielestäni Tarkka Perus 9,90kk on liian kallis, koska maksan sellaisesta €3 vähemmän.

Minua ei haittaisi Elisan määräaikuiset sopimukset, jos sillä saisi liittymiä parempaan hintaan, esim. alle €6,90. Liittymä on peruspalvelu, siksi säästän mielelläni määräajalla.

Juurikin se määräaika, minkä ansiosta kilpailija voi alentaa hintaa runsaasti.

Nyt soi Wham! - Last Christmas (Dr. Rude, Ricardo Moreno & 2nd Bass Hardstyle Bootleg).

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Kyl me sut @hpguru mielellään meille otettaisiin, mutta ei oo vaan neuvottelut vielä onnistunut :sweat_smile:

Käyttäjätaso 4

Niin, voihan olla että pinkki piti myydä norskeille koska aggressiivinen liittymien hinnoittelu vaikutti ehkä negatiivisesti tuloksentekokykyyn ja ennen isoa romahdusta oli paree myydä lafka norskeille. Pitää kuitenkin muistaa että yritykset eivät ole mitään hyväntekeväisyys laitoksia vaan raakoja tuloksentekokoneita. Siinä ei vanhat asiakkaat pätkääkään kiinnosta kun markkinaosuuksista tapellaan. Vaikuttaa siltä, että vain uusliittymämyynti on johtajien ainoa bonuskriteeri. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

No kyllä ne muutkin operaattorit osaavat hintojen yhtenäistämisen. Pinkillä operaattorilla kuukausimaksuttomaan 3G-tablettiliittymään tuli kuukausimaksu. Kuukausimaksulla pelkästään liittymää voisi käyttää kolme päivää. Mielestäni tämä on törkeää ja luokantonta toimintaa. Miten se pinkki operaattori nyt näine kehtaa tehsä pienelle ihmiselle. 

Hei. Hyvää iltaa.

Kyllähän ne nostavat, mutta siellä annetaan myös vaihtoehtoja. Kontaktoimalla tarjottiin liittymää edullisempaan hintaan. Esim. tutuille 3 liittymää 0.25M 0 Gt EU 4,90 kk → 0.5M, 2,5 Gt EU, 6,90 kk. Otin yhteyttä, kaikkiin kolmeen liittymään vuodeksi 4,90 kk hintaan SAMAT JUTUT ja Alle euron päivät. Kyllä voi halvalla puhua ja textit kulkevat edullisesti. Tyytyväisiä asiakkaita.

Olemme yrittäneet Elisan asiakkaiksi tulla, mutta Elisa ei myy nuin halvalla.

Todella tyytyväisiä asiakkaita, vaikka operaattorimme ei olekaan enää suomalainen. Norjalaisoperaattori aidosti pitää asiakkaistaan ja nuo hinnat ilman numeronsiirtoa.

Elisa ständitykki katsoi noita soppareita suurennuslasien kera ja kysyi viisi kertaa voiko olla todellista. Minulle tulee esim. edullisuuden takia laskuja vain kuudesti vuodessa operaattorilta.

Olen yrittänyt siirtää puheliittymääni jo pitkään ja useasti Elisan kotikuidun kanssa samalle laskulle siinä kuitenkaan onnistumatta. Tuntuu, ettei Elisa edes halua minua asiakkaaksi.

Telia käännytti heti Jyväskylän myymälässään tiskiltä. “Ai sulla on DNA”, saat kuule meiltä liittymän varmasti, jos tykkäisit maksaa siitä kolmesti enemmän eikä riitä. Minä kysyin.

Kuka maksaisi liittymästä yli nelinkertaisen hinnan olkoonkin paketit ja nopea netti.

“Alle 20 euron en saa liittymää painumaan millään”, mikä sai minut nopeasti pois tiskiltä.

Tarjosi posket ymmällään €6,90 kk vuodeksi 0.25M-netistä ja piti oikein kysyä oliko tosissaan.

Maksaisin siis saman verran kuin norjalaiselle, mutta nopeus olisi neljä kertaa hitaampi ja puolet vähemmän EU-dataa sekä kalliimmat taksat käytön mukaan ja mitä vielä.

Nyt soi Lucky Princess - Text Me Too Much (Honmax Remix).

Käyttäjätaso 4

No kyllä ne muutkin operaattorit osaavat hintojen yhtenäistämisen. Pinkillä operaattorilla kuukausimaksuttomaan 3G-tablettiliittymään tuli kuukausimaksu. Kuukausimaksulla pelkästään liittymää voisi käyttää kolme päivää. Mielestäni tämä on törkeää ja luokantonta toimintaa. Miten se pinkki operaattori nyt näine kehtaa tehsä pienelle ihmiselle. 

Käyttäjätaso 2

Mun kolumbuksessa oli alunperin kk-maksu 0 €, mutta eipä ole enää. Mikähän mahtaa nykyään olla halvin laskutettava liittymä, jos HPY intoutuu kohtuuttomiin korotuksiin? 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Pysyin Elisalla, sain tuon tarkka perusliittymän hintaan 9,90. Ilmeisesti tämän mustan viikon tarjous "tiskin alta". 

Onko siinä millaiset tuotetiedot? Kotisivuilta löytyy vain 1M tarkka Elisalta. 12,90 jos se on 9,90 niin ei ole kovin hyvä tarjous. Toki jos nopeus on enemmän kuin 1M niin voi olla ok...

Käyttäjätaso 4

Pysyin Elisalla, sain tuon tarkka perusliittymän hintaan 9,90. Ilmeisesti tämän mustan viikon tarjous "tiskin alta". 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5

Musta perjantai on menossa ja monenlaisia tarjouksia tulee sähköpostiin niin Elisalta kuin lukuisilta muilta firmoilta. Elisan tarjouksissa on paljon tavaroita ja joitakin mobiililaajakaistoja. Yhtään vanhoillekin asiakkaille tarjolla olevaa edullista puhelinliittymää en ole kuitenkaan havainnut Elisan sivuilla. Vaihdoin oman liittymäni Saunalahti tarkka perusliittymäksi, sain sen hiukan nettisivuilla olevaa hintaa halvemmalla. Pari viikkoa sitten tilasin tarjousliittymän toiselta operaattorilta ja oletin Elisan ottavan yhteyttä, mutta mitään ei Elisalta kuulunut. Peruin numeronsiirron ja vaihdoin siis liittymäni toisenlaiseksi.

Tarkka Perus 1M, 12,90€, rajaton 4G, muu käytön mukaan, 5 Gt EU.

Oma liittymä täysin sama, toisessa verkossa, yli 6 euroa halvempi vuodeksi. Elisa myi aikoinaan tuota alennuksella €9,90 kk, mutta se on silloinkin kallis. Tarkka 1M saa oikein hyvään hintaan.

Pitää vain tietää mistä ja miten. Parasta on se, että Elisan Tarkka 1M yrittänyt siirtyä parikin kertaa, niin ei se Elisa vain tunnu minua asiakkaaksi haluavan. “Emme neuvottele hinnoista, jotka menevät alle €8,90”. Operaattorini neuvottelee ja jatkoi €6,90 hintaa vuodella eteenpäin.

Sitten Elisan tiskillä vielä kysytään miksen vaihtanut Elisalle…

Ei voi ainakaan sanoa etteikö mulla olisi yrittäjyyttä ollut siirtyä Elisan asiakkaaksi. Olen parina vuotena yrittänyt siirtää teille liittymäni, mutta tuloksetta. Aina on kaatunut Elisan haluttomuuteen tarjota liittymää €6,90 hintaan kk, koska enempää en haluaisi maksaa.

Riekkosak, vaihdoitko nyt sitä operaattoria vai et, tästä ei oikein tullut selväksi 🙂 Aina kannattaa kilpailuttaa, Tarkka 1M 12,90 hinnalla on liian kallis. Kyllä on varaa tiputtaa €6.

Elisa on ISO ja hyvinvoiva OYJ. He pystyvät siihen sulkematta ovia konkurssiin. Maksan toiselle OYJ:lle pian toista vuotta €6,90 piakkoin, ja kyseinen yritys tekee edelleen voittoa.

Nyt soi Modestep - Summer (Radio Edit).

Käyttäjätaso 4

Musta perjantai on menossa ja monenlaisia tarjouksia tulee sähköpostiin niin Elisalta kuin lukuisilta muilta firmoilta. Elisan tarjouksissa on paljon tavaroita ja joitakin mobiililaajakaistoja. Yhtään vanhoillekin asiakkaille tarjolla olevaa edullista puhelinliittymää en ole kuitenkaan havainnut Elisan sivuilla. Vaihdoin oman liittymäni Saunalahti tarkka perusliittymäksi, sain sen hiukan nettisivuilla olevaa hintaa halvemmalla. Pari viikkoa sitten tilasin tarjousliittymän toiselta operaattorilta ja oletin Elisan ottavan yhteyttä, mutta mitään ei Elisalta kuulunut. Peruin numeronsiirron ja vaihdoin siis liittymäni toisenlaiseksi.

Kyllä sieltä välillä saa edullisiakin. Entinen liittymä oli 19,90 euroa kuussa. Oli vain rajattomat puhelut, tekstarit ja netti (50meganen) Suomessa.

Kauppasivat vaihdon 100 megaseen, jossa rajattomat puhelut, tekstarit, netti Baltiassa ja pohjolassa. Hinta 21,90 euroa kuussa.

Tuli säästettyä ensimmäisellä ulkomaan matkalla vuoden kuukausimaksut, verrattuna edellisen liittymän laskuun.

 

Käyttäjätaso 4

“ Vanha asiakas on Elisalle vain lypsylehmä. “

Olen aivan samaa mieltä.

Käyttäjätaso 7

Muutos varmasti aiheuttaa erilaisia reaktoita. Olemme valinneet kirjeisiin vastaavanlaisen liittymätyypin, joka on ominaisuuksiltaan samankaltainen nykyisen muutoksen alla olevan liittymätyypin kanssa. Automaattisesti tarjottu ei siis tässä tilanteessa tarkoita robottia. 🙂Valikoimista löytyy useita erilaisia liittymiä, pahoittelut että sinulle oli tarjottu vain yhtä.

Niinpä.

Mitä vanhojen asiakkaiden kohteluun tulee , niin se on pääsääntöisesti kehnoa.

Jos joku liittymätyyppi lopetetaan , niin tilalle tarjotaan aina kalliimpaa. Jos asiakas muuten vain ihan itse haluaisi päivittää liittymänsä , niin vahtoehtoina on vain kalliimpia ja usein käyttäjälle tarpeettomilla ominaisuuksilla varustettuja vaihtoehtoja. Siis vaihtaminen halvempaan on tehty todella hankalaksi. Myöskään tarjouksia ei saa kuin vaihtamalla operaattoria.

Vanha asiakas on Elisalle vain lypsylehmä.
Käyttäjätaso 2


Kilpailijalla korotettiin Elisan 0.25M tyylisen liittymän antiikkisena 4,90 eurosta heidän omasta versiosta toiseen. Hinta nousi 6,90 euroon. Nopeus tuplaantui 0.5M, 0 Gt sijasta 2,5 Gt EU, VoLTE ja VoWifi ILMAISEKSI. Tyytyväiset vaihtoon 3 kpl liittymiä. Miksei Elisa pakkopäivitä kohtuusummilla ja liittymiä parantaen ??? Vai onko tarkoitus tuoda mielipahaa .Äääh, ei missään nimessä mielipaha ole tarkoituksena 😥


Kyllä me voidaan tutkailla muitakin liittymätyyppejä ja passelia etuhintaa, jos se tilalle automaattisesti tarjottu ei miellytä. VoLTE on tokikin ilmainen ominaisuus mitä liittymille tulee 😊
"Automaattisesti tarjottu". Laatiiko kirjeet jokin robotti, vai mitä tarkoittaa automaattisesti tarjottu? Ilmoitus siitä, että tietty liittymätyyppi loppuu ja tilalle tulee toinen ja samalla hinta nousee jyrkästi, saattaa aiheuttaa melkoistakin harmia ja jopa suuttumusta. Kaikki eivät tietenkään reagoi samalla tavalla tällaiseen ilmoitukseen. En ole psykologi, mutta ajatelen, että olisi ehkä asiakasystävällisempää tarjota kahta tai kolmea mahdollista liittymävaihtoehtoa, joista asiakas voisi sitten valita.


Muutos varmasti aiheuttaa erilaisia reaktoita. Olemme valinneet kirjeisiin vastaavanlaisen liittymätyypin, joka on ominaisuuksiltaan samankaltainen nykyisen muutoksen alla olevan liittymätyypin kanssa. Automaattisesti tarjottu ei siis tässä tilanteessa tarkoita robottia. 🙂Valikoimista löytyy useita erilaisia liittymiä, pahoittelut että sinulle oli tarjottu vain yhtä.
Joo-o. Kirje tosiaan tuli. Eikä kohdallani tarkoittane muuta kuin, että hinta nousee. Muuten kaikki toimii kuin ennenkin?

Nykyisessä liitymässäni on Eliitti 3G (3,90), multisim Mobiililajakaista Plus (0,- eur) ja Mobiililaajakaista Plus 4G (24,90 eur) . Toimii ihan hyvin. On samassa siis netti kotiin ja puhelimeen. Hinta yhteensä nyt 28,80.

Ajattelin päivittää liittymäni nopeampaan. Mutta tosiaan ei onnistu muutoin kuin ottamalla päivitetyn puhelinliittymän rinnalle Mobiililaajakaista. No, sittenhän vasta hintaa tuleekin.
Käyttäjätaso 4

Kilpailijalla korotettiin Elisan 0.25M tyylisen liittymän antiikkisena 4,90 eurosta heidän omasta versiosta toiseen. Hinta nousi 6,90 euroon. Nopeus tuplaantui 0.5M, 0 Gt sijasta 2,5 Gt EU, VoLTE ja VoWifi ILMAISEKSI. Tyytyväiset vaihtoon 3 kpl liittymiä. Miksei Elisa pakkopäivitä kohtuusummilla ja liittymiä parantaen ??? Vai onko tarkoitus tuoda mielipahaa .Äääh, ei missään nimessä mielipaha ole tarkoituksena 😥


Kyllä me voidaan tutkailla muitakin liittymätyyppejä ja passelia etuhintaa, jos se tilalle automaattisesti tarjottu ei miellytä. VoLTE on tokikin ilmainen ominaisuus mitä liittymille tulee 😊


"Automaattisesti tarjottu". Laatiiko kirjeet jokin robotti, vai mitä tarkoittaa automaattisesti tarjottu? Ilmoitus siitä, että tietty liittymätyyppi loppuu ja tilalle tulee toinen ja samalla hinta nousee jyrkästi, saattaa aiheuttaa melkoistakin harmia ja jopa suuttumusta. Kaikki eivät tietenkään reagoi samalla tavalla tällaiseen ilmoitukseen. En ole psykologi, mutta ajatelen, että olisi ehkä asiakasystävällisempää tarjota kahta tai kolmea mahdollista liittymävaihtoehtoa, joista asiakas voisi sitten valita.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kilpailijalla korotettiin Elisan 0.25M tyylisen liittymän antiikkisena 4,90 eurosta heidän omasta versiosta toiseen. Hinta nousi 6,90 euroon. Nopeus tuplaantui 0.5M, 0 Gt sijasta 2,5 Gt EU, VoLTE ja VoWifi ILMAISEKSI. Tyytyväiset vaihtoon 3 kpl liittymiä. Miksei Elisa pakkopäivitä kohtuusummilla ja liittymiä parantaen ??? Vai onko tarkoitus tuoda mielipahaa .
Äääh, ei missään nimessä mielipaha ole tarkoituksena 😥

Kyllä me voidaan tutkailla muitakin liittymätyyppejä ja passelia etuhintaa, jos se tilalle automaattisesti tarjottu ei miellytä. VoLTE on tokikin ilmainen ominaisuus mitä liittymille tulee 😊
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Kilpailijalla korotettiin Elisan 0.25M tyylisen liittymän antiikkisena 4,90 eurosta heidän omasta versiosta toiseen. Hinta nousi 6,90 euroon. Nopeus tuplaantui 0.5M, 0 Gt sijasta 2,5 Gt EU, VoLTE ja VoWifi ILMAISEKSI. Tyytyväiset vaihtoon 3 kpl liittymiä. Miksei Elisa pakkopäivitä kohtuusummilla ja liittymiä parantaen ??? Vai onko tarkoitus tuoda mielipahaa .
Käyttäjätaso 4
Vanhojen liittymätyyppien käytöstä poistaminen on ihan ymmärrettävää liiketoimintojen muuttuessa. Toisaalta ymmärrän hyvin myös asiakkaiden harmin siitä, että hinnat saattavat nousta rajustikin kerralla. Tähän voisi toivoa Elisalta jonkinlaisia siirtymäaikoja: pienempiä kertakorotuksia ja ilmoitus korotusten aikataulusta ennakkoon. Muutokset olisi hyvä myös perustella mahdollisimman selkeästi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Noinhan se on että operaattorit poistavat vanhoja liittymätyyppejä käytöstä, sillä muutenhan niitä olisi kymmeniä ja kymmeniä eikä edes asiakaspalvelussa enää tiedettäisi kaikista liittymistä mitä on ollut aikain saatossa eikä se lopulta näin enää asiakkaankaan etua palvele. Onneksi liittymä- sekä operaattorivaihtoehtoja löytyy, joten kannattaa ehdottomasti tutustua nykyhetken tarjontaan! Täältä löytyy uusmyynnistä löytyvät liittymät Elisalla tällä hetkellä: https://elisa.fi/kauppa/#!/puhelinliittymat
Näköjään Elisa/Saunalahti vaihtaa aina ylöspäin nämä yhdenmukaistamisen syyllä lopetut liittymät. Mullakin vaihtoi 50 prosenttia kalliimpaan, mutta vaihdoin sen entistäkin liittymää 2 euroa halvempaan. Meni vain 100 min. ilmaiset puhelut.

Osallistu keskusteluun