Kysymys

Vastaaja 1,5e/kk

  • 11 kesäkuu 2009
  • 47 kommenttia
  • 1618 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Mistä lähtien vastaajasta on joutunut pulittamaan tuollaisen ryöstöhinnan ja tuleeko maksu jo oleviin vastaajiin jotka ovat olleet maksuttomia niiden ottamisvaiheessa?

47 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuukausimaksu 1,50 /kk (koskee 14.5.2009 jälkeen avattuja uusia liittymiä, aiemmin avatuissa liittymissä Vastaaja sisältyy kuukausimaksuun).
http://saunalahti.fi/gsm/vastaaja.php ' TARGET='_blank
Ei taida pikkukarhu laittaa lainkaan vastaajaa puhelimeen enää...  😎 😎 ::) Koskaan ei tiedä miten käy
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Voi olla, että vaikka sinulla on vanha liittymä niin vastaaja on ilmainen vain silloin jos olet ottanut sen silloin myös käyttöön. Vanhaan liittymään vastaajan aktivointi maksanee tai näin minäkin oletan..

Miksi tällainen hintamuutos ja vielä 1,5e/kk, tämä on jo huono vitsi joka on näköjään totta. Tietääkseni kovin monella muulla operaattorilla ei vastaaja maksa mitään.. Taitaa Saunalahdella olla tällä hetkellä kallein vastaaja  😮
Käyttäjätaso 2
Mistä näitä mullistavan innovatiivisia uusia lisäpalveluja oikein tulee?

Voi olla, että vaikka sinulla on vanha liittymä niin vastaaja on ilmainen vain silloin jos olet ottanut sen silloin myös käyttöön. Vanhaan liittymään vastaajan aktivointi maksanee tai näin minäkin oletan..


(koskee 14.5.2009 jälkeen avattuja uusia liittymiä, aiemmin avatuissa liittymissä Vastaaja sisältyy kuukausimaksuun)
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Tarkistin asiaa ja tässä tulokset:

Vastaajapalvelu (ei sisällä soittoja itse vastaajaan) Elisa: 0e, Dna 0e, ja jopa Sonera 0e.

Eli Saunalahti on ainoa operaattori joka ottaa vastaajapalvelusta maksun ja sitten ihmettellään mistäs näistä "lisäeurojokakuukausi" ilmestyy puhelinlaskuun.. No Saunalahdelta tietenkin.. palvelulla varmistat sen, että saat joka kuukausi entistä enemmän euroja laskuusi miltei huomaamatta.. kätevää eikö vain?  >:(

No okei okei... Mulle eikä muille vanhoille vastaajan omistajalle tule laskuun tätä lisäpalvelua lisäeurojokakuukausi.
Miksi tällainen hintamuutos ja vielä 1,5e/kk, tämä on jo huono vitsi joka on näköjään totta. Tietääkseni kovin monella muulla operaattorilla ei vastaaja maksa mitään.. Taitaa Saunalahdella olla tällä hetkellä kallein vastaaja  :o


Ei olle varmaan yllätys, että vastaajapalvelun tuottaminen ei ole ilmaista. On epäreilua, että asiakkaat, jotka eivät vastaajaa tarvitse eivätkä halua, joutuvat siitä välillisesti maksamaan. Olen varma, että yli 98% Saunalahden asiakkaista haluaa edullisemmat puhelu-, tekstiviesti- ja mobiililaajakaistahinnat käyttöönsä sen sijaan, että haluaisivat maksaa puhelu-, tekstiviesti- ja mobiililaajakaistahinnoissaan vastaajapalvelusta, jota eivät halua eivätkä tarvitse.

/ Panu.
Käyttäjätaso 2
Olen varma, että yli 98% Saunalahden asiakkaista haluaa edullisemmat puhelu-, tekstiviesti- ja mobiililaajakaistahinnat käyttöönsä sen sijaan, että haluaisivat maksaa puhelu-, tekstiviesti- ja mobiililaajakaistahinnoissaan vastaajapalvelusta, jota eivät halua eivätkä tarvitse.


Kuinka moni Saunalahden mobiiliasiakkaista käyttää vastaajapalvelua? Meneekö alle 2 prosentin?

Itse käytän.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Miksi tällainen hintamuutos ja vielä 1,5e/kk, tämä on jo huono vitsi joka on näköjään totta. Tietääkseni kovin monella muulla operaattorilla ei vastaaja maksa mitään.. Taitaa Saunalahdella olla tällä hetkellä kallein vastaaja  :o


Ei olle varmaan yllätys, että vastaajapalvelun tuottaminen ei ole ilmaista. On epäreilua, että asiakkaat, jotka eivät vastaajaa tarvitse eivätkä halua, joutuvat siitä välillisesti maksamaan. Olen varma, että yli 98% Saunalahden asiakkaista haluaa edullisemmat puhelu-, tekstiviesti- ja mobiililaajakaistahinnat käyttöönsä sen sijaan, että haluaisivat maksaa puhelu-, tekstiviesti- ja mobiililaajakaistahinnoissaan vastaajapalvelusta, jota eivät halua eivätkä tarvitse.

/ Panu.



Toki jos asia on näin niin ei siinä sitten mitään. Mutta mutta, jos uudet asiakkaat joutuu maksamaan tuosta palvelusta ja minä en vanhana asiakkaana niin uudet saavat ilmeisesti sitten jonkin littymän halvemmalla kuin minä, eikös vain? Vai pitäisiköhän se sitten kerralla maksaa kaikille jotta voidaan puhua tasa-arvosta, eikö vain?

Eli uudet asiakkaat maksavat samalla minunkin ja muiden vanhojen vastaajat kun maksavat omansa, niinkö? Kuulostaa varmaan hullulta, että vaadin saada maksaa vastaajasta mutta pointtini tullee selväksi. En vaan jaksa kuunnella teennäistä selitystä siitä, että taas säästetään kun me lisätään hintoja ja päläpälä..

En sentään ihan tyhmä ole ettenkö tajuaisi sen, että ainoastaan Saunalahti voittaa tääsä muutoksessa- Ei uudet eikä vanhat asiakkaat..

Ei olle varmaan yllätys, että vastaajapalvelun tuottaminen ei ole ilmaista. On epäreilua, että asiakkaat, jotka eivät vastaajaa tarvitse eivätkä halua, joutuvat siitä välillisesti maksamaan. Olen varma, että yli 98% Saunalahden asiakkaista haluaa edullisemmat puhelu-, tekstiviesti- ja mobiililaajakaistahinnat käyttöönsä sen sijaan, että haluaisivat maksaa puhelu-, tekstiviesti- ja mobiililaajakaistahinnoissaan vastaajapalvelusta, jota eivät halua eivätkä tarvitse.


Edullisemmat hinnat ovat todellakin mukava asia. Paljonko puhelu-, tekstiviesti- ja mobiililaajakaistahinnat laskevat nyt, kun niistä saadaan vastaajapalvelun osuus pois?
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki


Ei olle varmaan yllätys, että vastaajapalvelun tuottaminen ei ole ilmaista. On epäreilua, että asiakkaat, jotka eivät vastaajaa tarvitse eivätkä halua, joutuvat siitä välillisesti maksamaan. Olen varma, että yli 98% Saunalahden asiakkaista haluaa edullisemmat puhelu-, tekstiviesti- ja mobiililaajakaistahinnat käyttöönsä sen sijaan, että haluaisivat maksaa puhelu-, tekstiviesti- ja mobiililaajakaistahinnoissaan vastaajapalvelusta, jota eivät halua eivätkä tarvitse.


Edullisemmat hinnat ovat todellakin mukava asia. Paljonko puhelu-, tekstiviesti- ja mobiililaajakaistahinnat laskevat nyt, kun niistä saadaan vastaajapalvelun osuus pois?


Veit sanat suustani. Meinasin juuri takoa vielä rautalangasta asian mutta sinä ehdit jo asian ytimeen. Minäkin haluan tietää mitkä hinnat laskee kun vastaajapalvelu on nyt maksullinen.
Mitä ihmeellistä tässä nyt oikeesti on ?

Ei kenenkään ole pakko ottaa uutta saunalahden liittymää jos kokee että on epäreilua maksaa vastaajasta.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Mitä ihmeellistä tässä nyt oikeesti on ?

Ei kenenkään ole pakko ottaa uutta saunalahden liittymää jos kokee että on epäreilua maksaa vastaajasta.



Oletko tosissasi vai etkö lukenut koko viestiketjua mistä on kyse?

Mitä ihmeellistä tässä nyt oikeesti on ?

Ei kenenkään ole pakko ottaa uutta saunalahden liittymää jos kokee että on epäreilua maksaa vastaajasta.



No mitenhän sitten uudet asiakkaat saavat vastaajan käyttöön - sellaiset jotka OIKEASTI tarvitsevat vastaajaa? Tarkoitat varmaan että vaihda operaattoria? 😛

Veit sanat suustani. Meinasin juuri takoa vielä rautalangasta asian mutta sinä ehdit jo asian ytimeen. Minäkin haluan tietää mitkä hinnat laskee kun vastaajapalvelu on nyt maksullinen.


Joo, mieki haluan tietää, jos kerran säästöillä perustellaan asiaan niin missä asiassa pikkukarhu säästää? ::) ::)


Mitä ihmeellistä tässä nyt oikeesti on ?

Ei kenenkään ole pakko ottaa uutta saunalahden liittymää jos kokee että on epäreilua maksaa vastaajasta.



Oletko tosissasi vai etkö lukenut koko viestiketjua mistä on kyse?


Mielestäni luin koko ketjun, en toki ole ihan varma mistä on kyse.

Ymmärsin että kaikilla on ja pysyy toistaiseksi vastaajapalvelun hintana se mikä se on kyseisellä henkilöllä vastaajapalvelun aloitusvaiheessa ollut.
Jos ei näin ole niin sitten en varmaan ole tosissani.

Ymmärsin että kaikilla on ja pysyy toistaiseksi vastaajapalvelun hintana se mikä se on kyseisellä henkilöllä vastaajapalvelun aloitusvaiheessa ollut.


Ymmärsit oikein.

Tehdään oletus: syystä tai toisesta tarvitset UUDEN numeron ja liittymän SEKÄ VASTAAJAN. Tilaat sen Saunalahdelta. Maksat vastaajasta 1,5e/kk. Vuodessa 18e! Vaikka saisit liittymän jossa ei ole kuukausimaksua, soittaisit vain ilmaisia puheluita, maksat 18e/vuosi.

Vanha asiakas kun maksattaa vastaajansa sinulla, vanhalla asiakkaalla kun se on ilmainen. No elämä on... Kuten kettu aikanaan vedätti karhu "sairas tervettä kantaa, tyhmeliini viisaampaa". Pikkukarhu on fiksu eikä kaveeraa ketun kanssa ::) 😉 ::)
Käyttäjätaso 2
Eikö täällä vakiovalitus ole, että saunikselta saavat aina vain uudet asiakkaat etuja.

Tässä on nyt meille vanhoille asiakkaille rahanarvoinen etu!

(Toki itse en vastaajaa edes käytä.)


Joo.... mutta annappa olla jos/kun erehdyt tekemään jonkin muutoksen ko. vanhaan liittymään niin jopa seuraavassa laskussa on taas ihmettelemistä ...


Minä olen jo aikaa sitten luopunut ideasta muuttaa liittymätyppiä. Vaihdossa kun ei tiedä mitä ominaisuuksia tippuu pois ja mitä muuttuu maksullisiksi.

Käytännössä jos vaihdan liittymätyypiä on Saunalahti samalla viivalla muiden operaattorien kanssa, koska asiakkuus muuttuisi Saunalahdellakin "uudeksi".

Onhan tässä tietysti se hyväpuoli, että Saunalahden on pakko pitää hinnat ja tarjoukset kilpailijoita parempana, mutten kaikkoavat asiakkaat.
Käyttäjätaso 2
Tässä on nyt meille vanhoille asiakkaille rahanarvoinen etu!


Totta tosiaan! SaunaBonushan poistui ja viimeisellä laskulla minulle oli tullut SaunaBonusta tasan 1,50 euroa. Mutta nyt olenkin siis saanut tilalle 1,50 eur/kk arvoisen laadukkaan vastaajapalvelun veloituksetta. Mikä parasta, aiemmin hankkimallani Eliitti 3G -kampanjatuotteella (0 eur/kk) voin kuunnella vastaajaviestejä ja soitella takaisin yli 2 miljoonaan GSM-liittymään veloituksetta (max. 3000 min/kk).
PANU ! Älä nyt viitti pitää asiakasta ihan pellenä. Tuo on vaan rahankeruuta. Aivan sama maksaako vastaaja, mutta hintoja se ei tiputa senttiäkään ! Senttejä tulee Saunalahdelta ja euroja sinne valuu kaikenlaisten ihme vakiovarusteiden maksattamisesta.

NYT HE******N toi maksu,... POISTITTE SAUNABONUKSEN JA TOI TULI TILLALLE. Siis suoraa kusetusta linssiin !!!
Ei kai saunalahden nyt edes tarvisi perustella mitenkään hinnanmuutoksiaan. Kai yritys saa hinnoitella tuotteensa kuten haluaa.

Jos ei jollekkin kelpaa, kannattaa pysyä erossa kyseisestä yrityksestä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Yleisen kustannustason jne kulujen nousun vuoksi ei olisi mitenkään outoa, että puhelut, tekstiviestit yms tuotteiden hinnat nousisivat. Ettekös te jäsenet ole huomanneet semmoista kuin kuin inflaatio? palkat nousee ja sen seurauksena tuotteiden hinnat nousee.

Mielestäni tässä on kyse vain siitä, että tuotantokustannukset kokonaisuudessaan nousevat. Joko nostetaan margilaalituotteiden hintoja enemmän periaatteella semaksaajokakäyttää tai sitten nostetaan tasaisesti kaikkien tuotteiden hintaa. Jos olisi suurempi otos, vaikka 200 asiakasta, kyllä tämä muutos luultavasti olisi toivotumpi.
PANU ! Älä nyt viitti pitää asiakasta ihan pellenä. Tuo on vaan rahankeruuta. Aivan sama maksaako vastaaja, mutta hintoja se ei tiputa senttiäkään ! Senttejä tulee Saunalahdelta ja euroja sinne valuu kaikenlaisten ihme vakiovarusteiden maksattamisesta.


Olemme tuoneet jatkuvasti markkinoille entistä edullisempia liittymätyyppejä mm. Edukas, Eliitti+, TotaaliMax, Tuplapaketti+ jne, jne. Eli olemme jatkuvasti laskeneet hintoja, vaikka yleisesti muilla toimialoilla hintoja nostetaan säännöllisesti (sähkö, vesi, kaukolämpö, vuokrat, elintarvikkeet, bensa yms.) tuotantokustannusten noustessa. Ei olle yllätys, että myös teleoperaattoreidenkin kustannukset nousevat vuosittain: palkat, vuokrat, sähkö jne.

/ Panu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3

Vanhaan liittymään vastaajan aktivointi maksanee tai näin minäkin oletan..


Jos liittymäsi on riittävän vanha (noin pari vuotta tai vanhempi), siinä on vastaaja ihan automaattisesti. Sitä ei tarvitse aktivoida, sen kun alat käyttämään tekemällä asiaankuuluvat soitonsiirrot.

Uudemmissa liittymissä ylimääräisiä vastaajia ei enää ole (esim. joulukuu 2008).


On epäreilua, että asiakkaat, jotka eivät vastaajaa tarvitse eivätkä halua, joutuvat siitä välillisesti maksamaan.


Minulla ties kuinka monta vanhaa tarpeetonta vastaajaa. Miksi niistä ei voi luopua Oma Saunalahdessa? Luulisi että mahdollisuus tarpeettomien palveluiden irtikytkentään Oma Saunalahdessa voisi tuoda Saunalahdellekin säästöjä.

Ja miksi ylipäätään Oma Saunalahti on tässä suhteessa epäsymmetrinen? Ei ole ensimmäinen palvelu josta Palstalla kitistään että tilaaminen kyllä onnistuu Oma Saunalahdessa, mutta ei irtikytkentä.
Minä kun olen kuvitellut, että operaattori saa tuloja jokaisesta vastaajaan menevästä soitosta. Ja vastaajan kuuntelusta. Jos vastaaja ei ole päällä, nämä tulot jäävät saamatta. Kai se sitten ei ole näin.

Osallistu keskusteluun