Vastattu

Verkon vaihtaminen

  • 6 heinäkuu 2019
  • 1 kommentti
  • 702 katselukerrat

Käyttäjätaso 5
Juttelin kaverin kans puhelimens samaan aikaan kun olin puhelimessa niin alussa puhelu oli 4G verkossa mutta se vaihtoi 3G:hen ja välillä laitoin datan päälle ja välillä pois.

Mutta ihmettelen että miksi puhelin ei vaihtanu takaisin 4G:hen kun olin ihan varmasti sen verkon kuuluvuusalueella? Ja sit loppumatkasta tapahtu et vaikka laitoin datan päälle niin jostain syystä se ei toiminu. Sit ku päätin puhelun niin sen jälkeen puhelin meni takaisin 4G:hen ja mobiilidata toimi normaalisti. Mulla on Applen iPhone 7.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Sokrates 6 heinäkuu 2019, 09:33

Juttelin kaverin kans puhelimens samaan aikaan kun olin puhelimessa niin alussa puhelu oli 4G verkossa mutta se vaihtoi 3G:hen ja välillä laitoin datan päälle ja välillä pois.

Mutta ihmettelen että miksi puhelin ei vaihtanu takaisin 4G:hen kun olin ihan varmasti sen verkon kuuluvuusalueella? Ja sit loppumatkasta tapahtu et vaikka laitoin datan päälle niin jostain syystä se ei toiminu. Sit ku päätin puhelun niin sen jälkeen puhelin meni takaisin 4G:hen ja mobiilidata toimi normaalisti. Mulla on Applen iPhone 7.

Hmmmm...

Puhelun ajaksi puhelin aina vaihtaa joko 3G tai 2G verkkoon , jos on 4G-verkossa ellei puhelimessa ole VoLTE/VoWiFi-palvelu käytössä. Silloin myös puhelut välitetään 4G verkossa ( tai WLAN:in kautta , mikäli puhelin on WLAN:ssa) pakettiliikenteenä ja puhelimen ei tarvitse vaihtaa pois 4G:stä mikäli se siellä on. Toki tilanne on eri jos 4G-verkkoa ei ole saatavilla.

Eri asia on mitä puhelin näyttää näytöllään ja siinä on eri valmistajilla ja malleilla aika suurta hajontaa. Enpä liiaksi luottaisi siihen mitä näytöllä lukee. Se kuitenkin on varmaa , että jos sitä VoLTE-palvelua ei ole , niin puhelin ei voi olla puhelun aikana 4G-verkossa paitsi , jos puhelu otetaan esim. WhatsAppin tai jonkun muun viestintäpalvelun kautta.

Siihen miksi puhelin ei vaihtanut puhelun jälkeen automaattisesti takaisin 4G-verkkoon on vähän vaikea keksiä syytä , mutta se voi johtua ihan vain puhelimesta tai että ei löytänyt heti sopivaa tukiasemaa.
Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 7
Juttelin kaverin kans puhelimens samaan aikaan kun olin puhelimessa niin alussa puhelu oli 4G verkossa mutta se vaihtoi 3G:hen ja välillä laitoin datan päälle ja välillä pois.

Mutta ihmettelen että miksi puhelin ei vaihtanu takaisin 4G:hen kun olin ihan varmasti sen verkon kuuluvuusalueella? Ja sit loppumatkasta tapahtu et vaikka laitoin datan päälle niin jostain syystä se ei toiminu. Sit ku päätin puhelun niin sen jälkeen puhelin meni takaisin 4G:hen ja mobiilidata toimi normaalisti. Mulla on Applen iPhone 7.

Hmmmm...

Puhelun ajaksi puhelin aina vaihtaa joko 3G tai 2G verkkoon , jos on 4G-verkossa ellei puhelimessa ole VoLTE/VoWiFi-palvelu käytössä. Silloin myös puhelut välitetään 4G verkossa ( tai WLAN:in kautta , mikäli puhelin on WLAN:ssa) pakettiliikenteenä ja puhelimen ei tarvitse vaihtaa pois 4G:stä mikäli se siellä on. Toki tilanne on eri jos 4G-verkkoa ei ole saatavilla.

Eri asia on mitä puhelin näyttää näytöllään ja siinä on eri valmistajilla ja malleilla aika suurta hajontaa. Enpä liiaksi luottaisi siihen mitä näytöllä lukee. Se kuitenkin on varmaa , että jos sitä VoLTE-palvelua ei ole , niin puhelin ei voi olla puhelun aikana 4G-verkossa paitsi , jos puhelu otetaan esim. WhatsAppin tai jonkun muun viestintäpalvelun kautta.

Siihen miksi puhelin ei vaihtanut puhelun jälkeen automaattisesti takaisin 4G-verkkoon on vähän vaikea keksiä syytä , mutta se voi johtua ihan vain puhelimesta tai että ei löytänyt heti sopivaa tukiasemaa.

Osallistu keskusteluun