Kysymys

Vs: Laskun maksaminen

  • 23 marraskuu 2014
  • 4 kommenttia
  • 2800 katselukerrat

  • Anonymous
  • 0 kommenttia
Ilmeisesti Saunalahdella on vieläkin ongelmia tuon laskutuksen suhteen.

Sen lisäksi että olen useasti joutunut huomauttelemaan virheistä - ne on kyllä korjattu, mutta raivostuttaa että itse saa tarkistaa laskutuksen, eikä voi luottaa että on oikein. Lisäksi usein siis saa soitella asiakaspalveluun ja jonottaa vähintään vartin.

Niin nyt omaiseni puhelin suljettiin reilu viikko sen jälkeen kun oli maksanut rästilaskunsa. Meni Elisan myymälään kysymään että mitä ne on vielä vaille, niin annettiin lasku, missä eräpäivä oli ollut pari viikkoa sitten, eikä siitä ollut tullut karhua - eikä myöskään mistään aikaisemmistakaan.

Hän on muuttanut kuukausi sitten uuteen asuntoon, missä vuokraan sisältyvä netti, kuitenkin modeemia tyrkytettiin ostamaan, joka maksaisi toista sataa. Ilmainen palvelu vaatii siis kalliin laitteen, että sitä voitaisiin käyttää.

Hän ei siis pääse internettiin katsomaan laskujaan, eikä nyt siis puhelimellakaan.

Ja kehoitetaan olemaan yhteydessä oman Saunalahden kautta tai soittamaan.

juupa juu...

Teettekö ihan tarkoituksella maksamisen näin vaikeaksi ?


4 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Tässä tilanteessa kannattaa tehdä niin, että kyseinen henkilö ottaisi yhteyttä Saunalahteen, jotta saataisiin tuo laskuasia selvitettyä. Uudesta OmaElisasta näkee ajankohtaisen laskutilanteen, joten sieltä voi aina helposti tarkastaa avoimet laskut. Osoitetiedot kannattaa aina varmistaa, mikäli maksukehotus ei tule perille.

Ilmeisesti teillä on nyt kaiken lisäksi lukemisen ymmärtämisen vaikeus. Kehoittaisinkin nyt lukemaan ajatuksella edellisen kirjoitukseni läpi.  Lukemien ymmärtämisen helpottamiseksi toistan nyt että hänellä ei ole nettiä, koska modeemi sen käyttämiseksi uupuu, vähän hankala siis kirjautua Oma Saunalahteen. Jos keksitte keinon siihen ilman nettiä, niin kertokaa toki. 

Toiseksi mainitsen uudelleen että hän oli juurikin Saunalahteen  yhteydessä, jolloin tuo uusin lasku annettiin.

Uuden osoitteen ilmoitukset on tehty, myös Saunalahdelle erikseen, joten teidän pitää hoitaa laskut ja muut kirjeet oikeen osoitteeseen.

Minä olen itse onneksi saanut laskut sähköpostiin, muuten nekin olisi teiltä tullut väärään osoitteeseen, muutettuani edellisen kerran neljä vuotta sitten ja nyt uudemman kerran keväällä. Vasta neljännellä huomautuskerralla osasitte päivittää  osoitetietoni järjestelmäänne.

Joku vastuu sitä ikävä kyllä on teilläkin. Mutta ette osaa sitä vastuutanne aina ymmärtää.

Kai sen pitäisi olla luotettavaa, kun ElisaShopitista kysyy avoimia laskuja ?

Kaikki edelliset oli maksettu pari viikkoa aikaisemmin, ennen kun liittymä suljettiin.

Sitten kun kysyttiin mitä ne on vielä vaille, niin annettiin lasku, missä eräpäivä oli vähän yli 2 viikkoa vanha.

Liittymä oli suljettu jo sitä ennen pari päivää aikaisemmin - siis tästä nimenomaisesta alkuperäisestä laskusta ei ollut kerinnyt vielä edes maksukehoitusta tulemaan.

Liittymä siis suljettiin sen jälkeen kun laskujen suoritus olisi pitänyt kaiken järjen mukaan (melkein kaksi viikkoa) näkyä suoritetuksi.

Tämä ElisaShopitista saatu avoin laskukin on maksettu, - ja liittymä pysyy edelleen hiljaa.

Tulee harkittavaksi siirtyä muualle.

Käyttäjätaso 3
Hei
  • ,

    Elisan myymälä on lähinnä tarkoitettu uusien laitteiden ja palveluiden ostoa varten, mutta toki siellä osataan laskutkin tarkastaa.

    Tuo tilanteesi vaikuttaa todella poikkeukselliselta ja vaatii lähempää tarkastelua. Laitatko minulle asiasta yksityisviestillä tarkemmat tiedot, niin käyn tilanteesi lävitse. :)

  • Osallistu keskusteluun