Kysymys

YHTEYSVIRHE

  • 12 toukokuu 2009
  • 9 kommenttia
  • 3374 katselukerrat

Mikä V**TU siinä on, että Saunalahti on kerran kuussa, tai vähintään kahdessa yöllä alhaalla? Ollut vuodesta 1995 Tele/Sonera, joka vaihtui joskus noin 2004 DNA:han, josta sitten noin vuosi sitten Saunikseen ja samalla alkoi ongelmat. Jotkut huoltotyötkö näitä katkoksia aiheuttaa, kun aina yöllä; keskellä päivää ei voine näin keskustassa ainakaan Helsingissä katkoa, eikä näitä nyt varmaan voi tähän aikaan verkon ylikuormituskaan aiheuttaa? Missä ihmeessä on vika, että Sonera sai 14 vuotta sitten homman toimimaan paremmin, kuin Elisa (Saunalahti) herran vuonna 2009?

Jos näille nyt ei jotain järkevää selitystä ala kohta tulemaan, niin lähtee aika pikaseen liittymä vaihtoon, Soneralta kun saisi sen iPuhelimenkin. Eipä juurikaan enää kiinnosta paljonko mikäkin maksaa, kun tällä iällä ensisijainen toive olisi liittymä, joka toimisi.

P**keleen p**kele ja pahoitteluni osittain painokelvottomasta tekstistä, mutta kun vaan niin vatuttaa!

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jotta ongelma voidaan yksityiskohtaisesti selvittää, kannattaa lähettää tarkempaa tietoa nettilomakkeella:
http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/puhekuuluvuus.php

Kuulostaa jotenkin siltä, että kyseessä on paikallinen ongelma. Tai sitten en ole kiinnittänyt huomiota kerran pari kuukaudessa ilmeisen epäsäännöllisesti näkyvään ongelmaan.

Tulee myös mieleen semmoinen, että nämä nykyajan äly-yms-puhelimet ovat tekniikaltaan sen verran outoja, että ne kannattaa käynnistää uudelleen viikon tai kahden välein. Siihen on joku pätevämpikin selitys, mutta se liittyy jotenkin ohjelmiston laajuuteen ja käyttömuistin nollaukseen. Joka tapauksessa, se auttaa moneen ongelmaan.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Luulen nomadin tarkoittavan 6.-7.5 välisen yön käyttökatkoista jotka havaitsin itsekkin. N. klo 2.30 katosi verkot omasta puhelimesta eikä takaisin saanut millään. Kotiin päästyäni havaitsin, että hälytysjärjestelmän sim-kortista oli myös lähtenyt verkot sekä kahdesta muusta liittymästä yhteensä neljästä. Soitin yöllä sulkunumeroon jossa asiaa tiedustelin ja kyseessä oli jonkinlainen verkon päivitys tms.

Yksi kerrallaan liittymät palasivat verkkoon aamusta ja iltapäivällä kaikki oli normaalisti.

Tokihan nämä ovat ikäviä käyttökatkoksia kun se vaikuttaa mutta yöllä on parempi tehdä kuin päivälllä. Ennakkoilmoitusta olisin kyllä odottanut kuitenkin sillä omalla kohdalla tämä päivitys pimensi liittymäni n. 10h.
Käyttäjätaso 4

Luulen nomadin tarkoittavan 6.-7.5 välisen yön käyttökatkoista jotka havaitsin itsekkin. N. klo 2.30 katosi verkot omasta puhelimesta eikä takaisin saanut millään. Kotiin päästyäni havaitsin, että hälytysjärjestelmän sim-kortista oli myös lähtenyt verkot sekä kahdesta muusta liittymästä yhteensä neljästä. Soitin yöllä sulkunumeroon jossa asiaa tiedustelin ja kyseessä oli jonkinlainen verkon päivitys tms.

Yksi kerrallaan liittymät palasivat verkkoon aamusta ja iltapäivällä kaikki oli normaalisti.

Tokihan nämä ovat ikäviä käyttökatkoksia kun se vaikuttaa mutta yöllä on parempi tehdä kuin päivälllä. Ennakkoilmoitusta olisin kyllä odottanut kuitenkin sillä omalla kohdalla tämä päivitys pimensi liittymäni n. 10h.


Eilen illalla Multi-Sim kortilla tuli yhteysvirhettä.
Käyttäjätaso 2
Saunalahti on kerran kuussa, tai vähintään kahdessa yöllä alhaalla?


http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5170&did=15440 ' TARGET='_blank (tiedote julkaistiin 12.5.)

http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5170&did=15613 ' TARGET='_blank

http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2999 ' TARGET='_blank

http://saunalahti.fi/tiedote/tiedote.php?index=2997 ' TARGET='_blank
http://www.elisa.fi/ir/pressi/index.cfm?t=100&o=5170&did=15440 ' TARGET='_blank (tiedote julkaistiin 12.5.)


Noniin, tästähän se kyse taisi ollakin. Ei lienisi liian vaikeaa lähettää tälläisiä tiedotteita vaikka käyttäjän hyväksynnällä päivän tai parin varoitusajalla sähköpostiin/tekstiviestinä, niin näihin voisi edes varautua. Ei asia vaan voi olla lähtökohtaisesti niin, että Sauniksen asiakkaiden täytyy käydä kurkkimassa Elisan PRESSIosiosta, että mahtaako puhelin toimia vielä ensi yönäkin, vai katkeaako puhelu jälleen kerran kesken puhelun.

Taitaapi kohta lähteä liittymä vaihtoon, jos tämä nyt oikeasti näin vaikeaa on.
Käyttäjätaso 2
Taitaapi kohta lähteä liittymä vaihtoon, jos tämä nyt oikeasti näin vaikeaa on.


Elisa ei tosin ole ainoa suuri operaattori Suomessa, jolla on säännöllinen verkonhuolto kuukauden toisena keskiviikkona klo 00-06. Sitä en sitten tiedä, kuinka usein eri operaattoreilla nämä huoltotyöt aiheuttavat varsinaisia katkoksia asiakkaiden yhteyksiin.

Elisa ei tosin ole ainoa suuri operaattori Suomessa, jolla on säännöllinen verkonhuolto kuukauden toisena keskiviikkona klo 00-06. Sitä en sitten tiedä, kuinka usein eri operaattoreilla nämä huoltotyöt aiheuttavat varsinaisia katkoksia asiakkaiden yhteyksiin.


JA V*TTU TAAS!

Eikä taida olla edes mikään kuukauden toinen keskiviikko, mutta katkesi puhelu taas muutaman minuutin yli puolenyön ja alkoi herjaamaan sitä samaa s**tanan YHTEYSVIRHETTÄ. Miten v*tussa tämä voi olla näin vaikeaa? Ainahan ne sanoo, ettei se muka vaihtamalla parane, mutta eipä tästä nyt ainakaan huonommaksi voi mennä! Taidankin siirtyä takaisin DNA:n asiakkaaksi. Ja nettiliittymä siirtyy kyllä samalla Elisasta sitten vaikka Welholle.

P*SKAN MYITTE!

Ja löytyihän Elisan Pressiosiosta taas tiedote tästäkin, kun osasi etsiä. Eli poikki on ja sillä selvä. Hahah.. Alkaa olemaan jo säälittävää tämä touhu!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Ja löytyihän Elisan Pressiosiosta taas tiedote tästäkin, kun osasi etsiä. Eli poikki on ja sillä selvä. Hahah.. Alkaa olemaan jo säälittävää tämä touhu!


Tarkoitatkos tuota etukäteisilmoitusta, joka on Saunalahden etusivulla:

Huoltotöistä johtuvia katkoksia mobiilipalveluissa 15.05.2009 klo 00:01-01:00

14.5.2009 21:42:06
Huoltotöistä johtuvia katkoksia mobiilipalveluissa 15.05.2009 klo 00:01-01:00. Vaikutusalueena: Pääkaupunkiseutu. Pahoittelemme häiriötä.


Eikös se kuitenkin ole tyhjää parempi, että ennalta on jotain tietoa asiasta ja arvio huollon kestosta? Ainakin minun mielestäni. Huomasin täälläpäinkin tuohon aikaan pätkimistä, mutta luultavasti johtuivat juuri tuosta samasta huoltotyöstä.
Juuri tällä hetkellä ihmettelen samaa Yhteysvirhe-asiaa, ja tilanne on nytkin "päällä". Tästä yöllisestä puheluiden umpikujasta on tullu Saunalahdelle jo tapa, valitettavasti. Joskus asiakkuuden alkumetreillä vaivauduin soittamaan toisen operaattorin liittymästä vikailmoitukseen, mutta ei sieltäkään oikein mitään selvinnyt ja puhelinten toiminta palasi taas about vartin päästä normaaliksi.

Vaikuttaa siltä, että nämä "yhteysvirhe"-katkot ovat valtakunnallisia, kun vian päällä ollessa Suomen toisella puolella olevaa (saunalahtea käyttävää) kaveriakaan ei tavoita, vaikka yrittäisi soittaa toisen operaattorin liittymästä. Pieni vaivahan tämä on ja menee ohi nopeasti, mutta hiukan kiusallista kuitenkin, jos asioitten toimitteleminen on jäänyt kesken silloin kun liittymä mykistyy. Ja katkot tapahtuvat yleensä aina vähän puolenyön jälkeen.

Voisiko joku Saunalahdelta selittää, että miksi tällaista tapahtuu näinkin usein ja mitä katkoksien aikana oikein tehdään? Ja miksei näistä katkoista ilmoiteta asiakkaalle selkeästi edes jossain verkkopalvelussa?

EDIT: Suurimman keljutuksen laannuttua etusivulta löytyi kuin löytyikin selityksiä: "Korjaustoimenpiteet verkkoon tehdään valtakunnallisesti vaiheittain 18.5.2009 klo 06:00 mennessä." Ilmeisesti tästä siis kyse. Mutta silti nämä katkokset ovat nykyään harmillisen yleisiä...