Elisa-Viihteen asiakkaan sähköpostin muuttaminen maksulliseksi vastoin sopimusehtoja

  • 23 February 2020
  • 53 kommenttia
  • 3027 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

53 kommenttia

Tuohan on ratkaisevaa, että laajakaista ja sähköposti eivät ole määräaikaisia eli ovat toistaiseksi voimassa olevia. Niiden hintoihin on ikävä kyllä operaattorilla oikeus korotuksiin. Umpikieroa on myydä Viihdettä ja laajakaistaa yhdessä yhteiskunnalla, jolloin syntyy käsitys yhdestä tuotteesta. Ei oikein kuluttaja ystävällistä.

Kieroa tai ei, asiakkaat saavat Elisa Viihteen + Laajakaistan edullisemmin, kun nämä tilaa samalla yhdistelmäsopimuksella. Elisa Viihteeseen tulee 24kk määräaikainen sopimus ja laajakaista on toistaiseksi voimassaoleva. 

 

Esimerkkinä jos tilaa Elisa Viihteen kohteeseen, jossa on saatavilla 100M kiinteä laajakaista. Elisa Viihteen + 100M laajakaistan yhteishinta on 39,90e/kk. Jos nämä tilaa erikseen, niin laajakaistan hinta on 39,90e/kk ja Elisa Viihteen hinta on 19,90e/kk. 

Minun jo neljä vuotta maksama hinta ei noudata mitään noista.
 

toivon että siihen uuteen osoitteeseen ei olisi saatavilla Elisa Viiihdettä niin saisin sen kerrasta poikki.

 

Elisa Viihde (ilman laajakaistaa) toimii minkä tahansa operaattorin mobiililla tai kiinteällä laajakaistalla joka on tarpeeksi nopea (Viihteen tekninen miniminopeusvaatimus on 6-8 megabitin luokkaa). Tämän palvelun kk-maksu on 19.90e.


Eli tarkoittaa , että on muutettava sellaiseen paikkaan  , minne ei saa mitään nettiä. Muuten on pallo jalassa sen 24 kk. :nerd:

Tapauskohtaisesti näitä on katsottu. Ei se ole kummankaan edun mukaista väkisin pitää “palloa jalassa.”


Eli katsotaanko tätäkin “tapauskohtaisesti”, että pääsen Elisa Viihteestä eroon. Vai olenko pallo jalassa vielä yli vuoden. ja teen tästä ilmoituksen kuluttajasuojaan. ?
Meinaan nämä on vaihtoehdot nämä.

Tästä ei pitäisi edes olla mitään ongelmaa, koska kaikki sähköpostia myöden kuuluvat tähän samaan määräaikaiseen sopimukseen. ja kun Elisa nyt rikkoi sitä niin minulla on oikeus purkaa koko sopimus.
Vai meneekö purkupykäläkin sopimusehdoissa vain että purkuvaihtoehto on Elisan puolelta, ei asiakkaan.
Kun Elisa voi näköjään tehdä aivan mitä huvittaa siitä riippumatta, minkälainen sopimus on. Eikö olisi syytä ilmoittaa että sopimusehdot sitten koskevat vain kuluttajia ainakin siltä osin, mitkä tulee olemaan vahingoksi kuluttajalle. Eli kuluttajilla on velvollisuuksia, Elisalla kaikki oikeudet jokatapauksessa.

Käyttäjätaso 7

ja teen tästä ilmoituksen kuluttajasuojaan. ?

Määräakaisen sopimuksen muuttaminen kesken sopimuskauden on ilmiselvä sopimusrikkomus.

Ei muuta kuin maanataina heti ilmoitusta kuluttaviranomaisille.