Vastattu

Elisan sähköposti android puhelimen Outlook -ohjelmaan

  • 23 huhtikuu 2019
  • 13 kommenttia
  • 1313 katselukerrat

Löytyykö vinkkejä että miksi en saa elisan sähköpostia toimimaan kännykän Outlook -sovelluksessa?
Outlookissahan kun koitan luoda uuden tilin niin se kysyy ensin sähköpostiosoitetta, ja sitten sen mukaan hakee automaattisesti imap osoitteet, jotka näyttäisi olevan ihan samat jotka Elisan ohjeissakin mainitaan. Ohjeissa neuvotaan myös, että SSL salaus pitää kytkeä päälle, mutta sitä Outlookissa ei jostain syystä pysty edes valita, mutta ymmärtääkseni se on oletuksena päällä. Kun olen tiedot Outlookiin syöttänyt ja painan seuraavaa, niin tulee ilmoitus että tarkista käyttäjätunnus tai salasana. Samoilla tunnuksilla pääsen kirjautumaan webmailin kautta, joten ne on oikeat. Outlook toimii myös kahdella muulla osoitteella jotka olen sinne lisännyt.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi elomikko 2 toukokuu 2019, 10:57

Sain laatikon toimimaan Outlookissa.
Mulla oli siis tuo uudelleenlähetys päällä, mutta koitin sen poistaa yhtenä iltana. Seuraavana aamuna/päivänä ei kuitenkaan toiminut. Nyt~1vko sen jälkeen koitin viekä kerran, ja nyt toimi ihan tuolla @saunassa.com domainilla. Eli olisiko tuon asetuksen päivittymisessä joka paikkaan vain yli päivän viive?
Katso alkuperäinen viesti

13 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hmm... Onko noi kaksi muuta osoitetta myös meiltä? Ja niissä asetukset identtisesti Outlookissa? Käytätkö laatikon nimeä vai sähköpostia tuossa kirjautumisessa?
Ei ole. Toinen on mun oma microsoftin sposti osoite (live.com), ja toinen om työpaikan outlook postin osoite.

Elisan postilla yrittänyt kirjautua nimenomaan sähköpostiosoitteella, kuten ohjeetkin sanoo. Ei kuitenkaam elisan "perus" pääte, vaan loppuosa on @saunassa.com. Mutta elisanhan tuo kuitenkin on, ja webmail sillä toimii.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Joo, saunassa.com on meidän omia domaineja siinä missä monet muutkin 🙂 Ihan kokeilun vuoksi pystytkö koittamaan tuon laatikolla kirjautumisen vielä? Ja lisäätkö asiakasnumerosi profiiliin niin pääsen tarkistamaan tuon sähköpostiosoitteen sopimuksen puolelta josko siellä näkyisi jotain hassua 🙂
Poistin vielä webmailin kautta viestien uudelleenohjauksen toiseen sähköpostiin pois käytöstä, kun yhdessä viestiketjussa täällä se oli ongelmana, mutta nyt aamullakin kun koitin uudestaan lisätä tilin outlookiin niin ei onnistu.. Samaa valittaa. Ja mitä tatkalleen ottaen tarkoitit laatikolla kirjautumisella? Kirjautumista olen kokeillut kirjoittamalla tunnus kohtaan koko sähköpostiosoitteen, tai sitten ilman domainia perässä. Sitten yhden vanhan Elisa viihteen käyttäjätunnuksena on ollut minulla 5kirjaiminen tunnus, ja sitäkin tulin kokeilleeksi mutta ei auta..
Ja valikkohan Outlookissa on tällainen. Sähköpostiosoite on muotoa etunimi.sukunimi@saunassa.com. Tuossa olen käyttäjätunnuksena koittanut vain etunimi.sukunimi, mutta yleensähän siinä pitäisi käydä sama kuin sähköpostiosoite.
Hieman alempana tuossa olisi vastaavat mutta lähtevän palvelimen asetukset..

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Minulla ei tähän ole oikein mitään vinkkiä nyt, mitä et olisi jo kokeillut. Onko jollain muulla käytössä Saunalahden sähköposti, joka törmännyt vastaavaan ongelmaan? Ja siis nimenomaan käytössä puhelimessa ja outlookissa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Laatikon nimellä tarkoitan siis sitä vanhaa kirjautumistunnusta mikä löytyy vanhan OmaSaunalahti puolen kautta Sähköposti-hallinnasta 🙂 Jostain syystä se on joskus ollut se mitä pitänyt käytellä
Sain laatikon toimimaan Outlookissa.
Mulla oli siis tuo uudelleenlähetys päällä, mutta koitin sen poistaa yhtenä iltana. Seuraavana aamuna/päivänä ei kuitenkaan toiminut. Nyt~1vko sen jälkeen koitin viekä kerran, ja nyt toimi ihan tuolla @saunassa.com domainilla. Eli olisiko tuon asetuksen päivittymisessä joka paikkaan vain yli päivän viive?
Käyttäjätaso 7
Laatikon nimellä tarkoitan siis sitä vanhaa kirjautumistunnusta mikä löytyy vanhan OmaSaunalahti puolen kautta Sähköposti-hallinnasta 🙂 Jostain syystä se on joskus ollut se mitä pitänyt käytellä
Niinpä.

Jos edelleenlähetys on laatikossa päällä , niin postiosoitteella ei pääse myöskään yleisimmillä postiohjelmien tietokoneversioilla (Thunderbird , Outlook jne) tilille sisään , vaan pitää tosiaan tunnuksena käyttää laatikon nimeä.

Suosittelen sen käyttöä joka tapauksessa , niin välttyy useimmilta ongelmilta. 😉
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sain laatikon toimimaan Outlookissa.
Mulla oli siis tuo uudelleenlähetys päällä, mutta koitin sen poistaa yhtenä iltana. Seuraavana aamuna/päivänä ei kuitenkaan toiminut. Nyt~1vko sen jälkeen koitin viekä kerran, ja nyt toimi ihan tuolla @saunassa.com domainilla. Eli olisiko tuon asetuksen päivittymisessä joka paikkaan vain yli päivän viive?

Eipä siellä mitään massiiviviiveitä kyllä pitäisi olla, ellei se sitten ole vain jotain jumitellut ja siksi kestänyt tavallista huomattavasti pidempään 😕 Pääasia nyt kuitenkin että lähti toimimaan 🙂
Minulla on myös ongelma Outlook for Android appin kanssa. En saa millään listtyä tiliäni (etunimi.sukunimi@elisanet.fi) ko. appiin.
Aina tulee virheilmoitus: Kirjautumisvirhe Tarkista sähköpostisi ja salasanasi ja yritä uudelleen. Samsungin omassa sähköposti appissa homma toimii mainiosti. Tosin siinä tulevan ja lähetevän postin palvelimet ja portit määritellään eri tavalla. Outlookin appi hakee ne automaatisesti ja ne ovat muotoa: mail.kolumbus.fi:993 ja smtpa.kolumbus.fi:465. Portille ei ole erillistä "riviä" tilin asetuksissa.

Miten saan Elisan postin Outlook appiin? Työnantaja siirtyy kohta outlook appiin enkä haluaisi käyttää useita eiri appeja.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Minulla on myös ongelma Outlook for Android appin kanssa. En saa millään listtyä tiliäni (etunimi.sukunimi@elisanet.fi) ko. appiin.
Aina tulee virheilmoitus: Kirjautumisvirhe Tarkista sähköpostisi ja salasanasi ja yritä uudelleen. Samsungin omassa sähköposti appissa homma toimii mainiosti. Tosin siinä tulevan ja lähetevän postin palvelimet ja portit määritellään eri tavalla. Outlookin appi hakee ne automaatisesti ja ne ovat muotoa: mail.kolumbus.fi:993 ja smtpa.kolumbus.fi:465. Portille ei ole erillistä "riviä" tilin asetuksissa.

Miten saan Elisan postin Outlook appiin? Työnantaja siirtyy kohta outlook appiin enkä haluaisi käyttää useita eiri appeja.

Ihan oikein noi mail.kolumbus.fi:993 ja smtpa.kolumbus.fi:465 ainakin näkyisi olevan. Oliko koittanut kirjautumiseen vielä tuota sähköpostin erillistä käyttäjätunnusta (löytyy OmaElisasta)?

Minulla on myös ongelma Outlook for Android appin kanssa. En saa millään listtyä tiliäni (etunimi.sukunimi@elisanet.fi) ko. appiin.
Aina tulee virheilmoitus: Kirjautumisvirhe Tarkista sähköpostisi ja salasanasi ja yritä uudelleen. Samsungin omassa sähköposti appissa homma toimii mainiosti. Tosin siinä tulevan ja lähetevän postin palvelimet ja portit määritellään eri tavalla. Outlookin appi hakee ne automaatisesti ja ne ovat muotoa: mail.kolumbus.fi:993 ja smtpa.kolumbus.fi:465. Portille ei ole erillistä "riviä" tilin asetuksissa.

Miten saan Elisan postin Outlook appiin? Työnantaja siirtyy kohta outlook appiin enkä haluaisi käyttää useita eiri appeja.
Ihan oikein noi mail.kolumbus.fi:993 ja smtpa.kolumbus.fi:465 ainakin näkyisi olevan. Oliko koittanut kirjautumiseen vielä tuota sähköpostin erillistä käyttäjätunnusta (löytyy OmaElisasta)?


...@kolumbus.fi tunnuksella toimi. Kiitos avusta! 🙂

Osallistu keskusteluun