Vastattu

Elisan Webmail-sähköposti


Elisan Webmail sähköposti on todella surkea. Näyttö jakautuu kolmeksi pystypalstaksi, kun haluaa kirjoittaa uuden viestin tai vastaa saamaansa viestiin. Missä piilee vika ja miten sen voi korjata ? Kysyy veki.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ammattimies 21 May 2015, 09:38

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

25 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Kuvailetko tarkemmin tuota kolmea pystypalkkia. En ainakaan itse webmailista katsoessa näitä havainnut, kun kirjoitin viestiä. 🙂
  • Kiitos, että haluat auttaa ja pyysit lisää infoa ongelmasta. Elisa Webmailiin sähköpostiaukeama avautuu yläosiltaan (osoite, asia yms.) aivan oikeana. Kun haluan kirjoittaa uutta asiaani tai vastata saamaani postiin, näytön alaosa jakautuu kolmeen osaan eli palstaan. Vasemmalla on otsikko Yhteystiedot ja henkilökohtaiset osoitteet, keskellä kirjoitustila asialle ilman otsikkoa ja oikella aika leveä palsta, johon kone tyrkkää linkin Liitetiedosto. Se on levein näkymä ja keskimmäinen eli alue tekstiä varten on tosi kapea. Jos muistan oikein, oli  liitetiedostolinkki aiemmin näytön yläosiossa  omalla paikallaan.

    Joku ongelma on varmaankin asetuksissa, joka haittaa sähköposteihin vastaamista pahasti. Miten homma hoidetaan kuntoon ? Veki
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Joo näin näyttäisi olevan. Tuo on ulkoasun ominaisuus, eikä sitä pysty webmailista muokkaamaan. Laitoin tästä kuitenkin eteenpäin toiveesi, että sitä voisi muokata 🙂
  • Sama ongelma, joka häiritsee erityisesti pystysuuntaisen näytön käytössä! Pystyisikö Elisa tekemään asialle jotain?
    Vähän huono merkitä ratkaistuksi, jos ei kuitenkaan ongelmaa ole ratkaistu... Ainakaan viestin perusteella.
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
  • ? Asia on siinä mielessä ratkaistu täällä Palstalla, että asia on toimitettu täällä meillä eteenpäin ja näin ollen keskustelun aloittajan toive palautteesta on toteutettu. 🙂
  • Käyttäjätaso 7
    Kake1 kirjoitti:
    @heebo67 Asia on siinä mielessä ratkaistu täällä Palstalla, että asia on toimitettu täällä meillä eteenpäin ja näin ollen keskustelun aloittajan toive palautteesta on toteutettu. :)

    Hmmmm....

    Aloittaja ei mainitse mitään palautteenantamisesta , vaan vaatii korjausta. Ongelma on ratkaistu vasta , kun korjaus on tehty eikä silloin , kun te sen täältä Palstalta laitatte sinne kuuluisaan Ö-mappiin.

    Siis oikeampaa olisi merkitä ongelma ratkaistuksi vasta , kun se ihan oikeasti sitä on. Kun välitätte tiedon eteenpäin , niin se ei ole ratkaisu , vaan vasta aloite ongelman hoitamiseksi. Siis olkaa rehellisiä älkääkä antako väärää tietoa. No toki ymmärrän sen , että haluatte asian pois omista käsistänne mahdollisimman pian , mutta ei se asiakasta lämmitä yhtään.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +5
    Sokrates kirjoitti:
    Kake1 kirjoitti:
    @heebo67 Asia on siinä mielessä ratkaistu täällä Palstalla, että asia on toimitettu täällä meillä eteenpäin ja näin ollen keskustelun aloittajan toive palautteesta on toteutettu. :)

    Hmmmm....

    Aloittaja ei mainitse mitään palautteenantamisesta , vaan vaatii korjausta. Ongelma on ratkaistu vasta , kun korjaus on tehty eikä silloin , kun te sen täältä Palstalta laitatte sinne kuuluisaan Ö-mappiin.

    Siis oikeampaa olisi merkitä ongelma ratkaisuksi vasta , kun se ihan oikeasti sitä on. Kun välitätte tiedon eteenpäin , niin se ei ole ratkaisu , vaan vasta aloite ongelman hoitamiseksi. Siis olkaa rehellisiä älkääkä antako väärää tietoa.

    Ihan samasta olen joskus valittanut. Ongelman siirto eteenpäin jollekin toiselle ei mielestäni ole ratkaisu.Volkswagen-ongelmat on nyt ratkaistu, koska tekniikka miettii seuraavaa siirtoa?
    Vielä enemmän tässä häiritsee se, että tämähän on itse Elisa jonka palstalla ollaan, eikä olla siis missään yleisellä "Suomi24" palstalla... Jos Elisan henkilökunta merkkaa tämän asian ratkaistuksi, niin kyllä sen ratkaisun pitäisi olla nimenomaan ASIAKKAAN ongelmaan, ei palstan henkilökunnan työjonoon...
    Käyttäjätaso 1
    Alunperin ihmettelin tätä valitusta uudistuneesta sähköpostista ja noista eri yläpalkeista. Mutta nyt kun välillä olen käyttänyt läppärin pienellä laajakuvaruudulla, jotain 1200x800 pikseliä, on tuon webmail todella ahdas sillä.

    Varsinainen viestinkirjoitusikkuna on n. 1/4 koko ruudun alasta, senkin jälkeen kun on säätänyt sen niin suureksi kuin pystyy. Hip hurraa.

    Ylin palkki, "yksityisille, yrityksille ja Elisa OYJ".

    Haloo, eihän kukaan halua suoraan sähköpostista poiskirjautumatta lähteä yhtäkään noista linkeistä klikkaamaan. Elementti on täysin turha ja kuten monet ovat maininneet, tuo webmail on liian ahdas tuollaisen tauhkan takia.

    Toinen palkki, "Elisan logo", kuinkahan moni on edes klikannut sitä? Siitähän tulee samanlainen mielikuva kuin ylemmistä, että se lähtee webmailista pois, lisäksi siitä edes näe mitä siitä tapahtuu, koska selain ei näytä sitä linkkinä.

    Ja sitten "sähköposti, osoitekirja, asetukset", sekä reunassa kohtalaisen selkeällä paikkaa uloskirjautuminen. Tuonkin palkin toiminnot saisi siirrettyä siihen alempaan työkaluriviin. Osoitekirjan voisi helposti siirtää sähköposti kansioiden alapuolelle, samaten asetukset.

    Ja "tiivistä"? Oikeesti, eihän 99% ihmisistä tiedä mitä se edes tarkoittaa. Nyt on 2015, tuollaisen toiminnon pitää olla automaattinen.

    Ja sitten oikealla puolella oleva mainos. Se syö tilaa jota pienellä näytöllä ei ole, jatkuvasti, pois käytettävyydestä. Suurin ongelma kai on viestin kirjoitus ikkuna, jossa lisänä vasemmalla puolella väkisin näytettävä osoitekirja. Sitä ei saa edes asetuksista pois.
    Käyttäjätaso 4
    Viestin aloittaja ei puhunutkaan palautteesta, mutta koska kyseessä on ohjelmassa oleva ominaisuus, ei bugi, niin asia menee silloin meiltä kehitystiimille eteenpäin. Käytännössä asia silloin merkitään ratkaistuksi meidän osalta, koska kyseessä ei ole vika, jota voisimme korjata tai edistää enempää täältä kautta.

    Tämä asiahan kannattaa viedä ideapajaan 🙂
    Kerronpa, miksi olen eri mieltä ylläpidon kanssa.

    Minulla oli (ja vielä edelleen ikävä kyllä on) ongelma tuon webmailin näkymän kanssa. Lähdin googlaamaan sille ongelmalle ratkaisua. Löysin tämän ketjun - siinä vielä sanottiin, että ongelma on ratkaistu! Hienoa!

    Sitten selvisi, että ei sitä oltukaan ratkaistu, vaan keskustelu olikin merkitty ratkaistuksi, koska sillä tavoin se on pois tämän palstan ylläpitäjien työkuormasta. Ja ehkä "ratkaistujen" keskusteluiden määrä on joku palkkion perustekin? Onko näin? MInua palstan ylläpitäjien työkuorma taas ei voisi vähempää kiinnostaa; minä haen ratkaisua ongelmaani.

    Kuvaako tämä sitten Elisan henkilökunnan suhtautumista kaikkeen asiakaspalautteeseen? En tiedä, mutta antaa aika huonon kuvan Elisan aspasta.  Ei ainakaan kannusta Elisan palveluiden käyttöön, kun suhtautuminen asiakaspalautteeseen on tämä.

    Jos te ette tällä palstalla voi sille asian korjaamiseksi tehdä enää mitään, mutta olette sen vieneet eteenpäin kehitystiimille, niin ei kai se sentään ole ratkaisu asiakkaan ongelmaan? Onko silloin jo asiakkaan ongelma ratkaistu? Ei ole, minun mielestäni! Sitten, kun tämän palstan ylläpito voi raportoida ketjuun, että ongelma on ratkaistu kehitystiimissä, niin sitten se on ratkaistu. Vai, olenko ihan hakoteillä?

    Muilla palstoilla ketjun aloittaja yleensä merkitsee keskustelun ratkaistuksi - ylläpito ei ainakaan itsenäisesti näin tee, varsinkaan jos ongelma EI ole ratkaistu. Pukki kaalimaan vartijana?
    Käyttäjätaso 7
    Bamsku kirjoitti:
     Käytännössä asia silloin merkitään ratkaistuksi meidän osalta, koska kyseessä ei ole vika, jota voisimme korjata tai edistää enempää täältä kautta.

    Tämä asiahan kannattaa viedä ideapajaan :)

    Asiahan nimenomaan ei tule ratkaistuksi, vaan jää (mahdollisesti ikuisesti?) avoimeksi.

    Tästä asiasta on ollut puhetta ennenkin. Jos ja kun teillä on tuollainen ohjeistus, niin voitte ihan itse viedä pomollenne terveisiä, että asiakkaiden mielestä ohjeistus on pielessä.

    Jos pomo ei usko teidän puhetta, niin sitten voitte vaikka printata ja mapittaa nämä kaikki asiaa koskevat keskustelut ja kuskata ne hänen pöydälleen.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +5
    kv36 kirjoitti:
    Bamsku kirjoitti:
     Käytännössä asia silloin merkitään ratkaistuksi meidän osalta, koska kyseessä ei ole vika, jota voisimme korjata tai edistää enempää täältä kautta.

    Tämä asiahan kannattaa viedä ideapajaan :)

    Asiahan nimenomaan ei tule ratkaistuksi, vaan jää (mahdollisesti ikuisesti?) avoimeksi.

    Tästä asiasta on ollut puhetta ennenkin. Jos ja kun teillä on tuollainen ohjeistus, niin voitte ihan itse viedä pomollenne terveisiä, että asiakkaiden mielestä ohjeistus on pielessä.

    Jos pomo ei usko teidän puhetta, niin sitten voitte vaikka printata ja mapittaa nämä kaikki asiaa koskevat keskustelut ja kuskata ne hänen pöydälleen.

    Olen täysin samaa mieltä @kv36 :n kanssa. Se, että asiasta vaan ilmoitetaan jonnekin ei ole ratkaisu. Tämä on nyt niin itsestään selvä asia ilman ideapajaakin

    @Bamsku Menet kampaajalle ja sinulla on paketti johon kuuluu pesu, leikkaus, värjäys ja föönaus. Kampaamoon ei kuitenkaan tule vettä. Kampaaja soittaa huoltoliikkeesen ja ilmoittaa asiasta ja sen jälkeen aloittaa hiusten leikkauksen. Silloin Elisan logiikan mukaan pesemättömyysongelma on ratkaistu, koska asiasta on ilmoitettu. Laskusta et kuitenkaan saa mitään alennusta. Olisitko tyytyväinen palveluun?
    Käyttäjätaso 7
    Bamsku kirjoitti:
    Viestin aloittaja ei puhunutkaan palautteesta, mutta koska kyseessä on ohjelmassa oleva ominaisuus, ei bugi, niin asia menee silloin meiltä kehitystiimille eteenpäin. Käytännössä asia silloin merkitään ratkaistuksi meidän osalta, koska kyseessä ei ole vika, jota voisimme korjata tai edistää enempää täältä kautta.

    Tämä asiahan kannattaa viedä ideapajaan :)

    :smileygrin::smileygrin:

    Taidatte saada kuten edellä jo epäiltiin jotakin provisiota jokaisesta ratkaistuksi merkitystä ketjusta , kun niin hanakkaasti merkkailette niitä.

    Minusta voisitte jättää ratkaisumerkinnät tekemättä tai merkitä ne vasta , kun se itse ongelma on ratkaistu ihan siitä riippumatta onko kyseessä ominaisuus tai bugi. Siis suomeksi sanottuna merkitkää ratkaistuksi vain ne , jotka itse saatte hoidettua loppuun asti ja ne edelleen tekniikalle lähetetyt caset vasta , kun tekniikka kuittaa ne ratkaistuksi.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Meillä ei ole mahdollista seurata kaikkia yksittäisiä bugeja tai parannusehdotuksia ja tulla sitten vaikka vuoden päästä palstalle tiettyyn ketjuun merkkaamaan se ratkaistuksi. Se ei palvelisi ketään myöskään sellaisenaan. Jos haluaa seurata miten palvelun parannukset edistyy niin ideapajaa me seuraamme kokoajan ja sinne kannattaa viedä sellaiset asiat joihin ei muutosta heti tule, tai jos on muuten vaan palautetta jostakin asiasta annettavana ja toivomus muutoksesta. Jos emme merkkaa työmme jälkeen ketjua ratkaistuksi on se kuin emme olisi tehneet mitään asian eteen.

    ps. ei saada provikkaa mistään palstan asioista :smileyundecided:
    Käyttäjätaso 7
    ... jos nyt vielä jatkaa asian vierestä, niin myöskään "lähetä minulle yksityisviesti" tai "laita asiakasnumerosi profiiliin niin otan yhteyttä" EIVÄT ole mitään ratkaisuja, ellei kysymys ollut miten saada yhteys asiakaspalveluun.

    Olen varma siitä, että palstalaisille sopii paljon paremmin ikuisesti avoimeksi jäänyt kysymys, kuin tyhjänpäiväinen "ratkaisu".

    @Urhokas: " Jos emme merkkaa työmme jälkeen ketjua ratkaistuksi on se kuin emme olisi tehneet mitään asian eteen.

    ps. ei saada provikkaa mistään palstan asioista"

    Tuolla ensimmäisellä lauseella on todellista merkitystä vain siinä tapauksessa, että ratkaistut aiheet vaikuttavat teidän talonsisäisiin tuloskeskustelujen (tms) arviointeihin, mikä taas välillisesti ainakin osin kumoaa tuon toisen lauseen. Paljon ratkaistuja aiheita -> paljon "hyvin" tehtyä työtä, hyvät arviointipisteet, ja mitä se sitten vaikuttaakaan palkkaan / urakehitykseen tms...
    Käyttäjätaso 7
    Urhokas kirjoitti:
    Meillä ei ole mahdollista seurata kaikkia yksittäisiä bugeja tai parannusehdotuksia ja tulla sitten vaikka vuoden päästä palstalle tiettyyn ketjuun merkkaamaan se ratkaistuksi.

    ps. ei saada provikkaa mistään palstan asioista :smileyundecided:

    Juu tämä on ymmärrettävää eikä välttämättä ole tarpeenkaan.

    Siis jättäkää vain ratkaisumerkintä tekemättä , jos asia on pakko lähettää tekniikalle eteenpäin. Ne asiat , mitkä ITSE saatte ratkaistua loppuun asti , voitte toki merkata ratkaisuiksi.

    Ei ainakaan asiakkaat teitä syytä , että ette tee mitään tapauksissa , joissa asia pitää lähettää eteenpäin jatkotutkimuksiin. Näkyyhän ketjun viesteistä , että olette sen edelleen lähetyksen tehneet.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +23
    Eikös se sitten ole asiakkaan näkövinkkelistä työlästä lukea koko ketju läpi ja todeta, että ratkaisua ei löydy, sen sijaan että ns. "viimeisin status" asian suhteen olisi merkitty "ratkaisuksi", niin saisi käsityksen, että "missä mennään tällä hetkellä" ? 

    Toki ymmärrän tuonkin näkökulman, että jos status on "ratkaistu" niin tulee pettymys, jos niin ei olekaan.
    Käyttäjätaso 7
    sakarialanne kirjoitti:
    Eikös se sitten ole asiakkaan näkövinkkelistä työlästä lukea koko ketju läpi ja todeta, että ratkaisua ei löydy, sen sijaan että ns. "viimeisin status" asian suhteen olisi merkitty "ratkaisuksi", niin saisi käsityksen, että "missä mennään tällä hetkellä" ? 

    Toki ymmärrän tuonkin näkökulman, että jos status on "ratkaistu" niin tulee pettymys, jos niin ei olekaan.

    Lisätkää palstan softaan ratkaisuksi merkitsemistä vastaava toiminto , jolla voitte merkitä asian "lähetetyksi jatkotutkimuksiin" ratkaistun asemesta , niin niiden asioiden seuranta helpottuu.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Voin tuosta kysellä onko tällainen mahdollista, mutta kieltämättä sama idea kävi mielessä tänäänkin kun se tuntuu olevan lähes ainoa hiertävä asia näissä ratkaisuissa, jotka ei siis ole ratkaisuja siinä mielessä että ne meidän asiakkaita miellyttäisi täysin. Varmaan riippuu miten tämä palsta taipuu tuollaiseen vaihtoehtoiseen ratkaisuun ja halutaanko sellaista tehdä joidenkin käyttäjien takia vain. edit. asiahan ei sinänsä muutu tällaisessa muuten kuin teksti muuttuisi hiukan.
  • Käyttäjätaso 7
    sakarialanne kirjoitti:
    Toki ymmärrän tuonkin näkökulman, että jos status on "ratkaistu" niin tulee pettymys, jos niin ei olekaan.

    Pettymyksen tilalla on paremminkin ärsytys ja pinnan kiristyminen, mutta joo...

    Usein lisäksi keskustelu jatkuu sen ns. ratkaisun jälkeenkin, joten se ei suinkaan välttämättä ole "viimeisin status". Voi myös olla, että oikea ratkaisu on jossain ihan muussa viestissä kuin siinä "lähetä minulle yksityisviesti".

    - Tuo Sokrateen idea toisenlaisesta merkinnästä on hyvä. Kannattaa kuitenkin miettiä mikä olisi sopiva luokitus, joka kattaa kaikki nuo välimuodot, tai sitten teillä on kohta 5 eri merkintätyyppiä.
    Käyttäjätaso 7
    Urhokas kirjoitti:
    @Sokrates Voin tuosta kysellä onko tällainen mahdollista, mutta kieltämättä sama idea kävi mielessä tänäänkin kun se tuntuu olevan lähes ainoa hiertävä asia näissä ratkaisuissa, jotka ei siis ole ratkaisuja siinä mielessä että ne meidän asiakkaita miellyttäisi täysin. Varmaan riippuu miten tämä palsta taipuu tuollaiseen vaihtoehtoiseen ratkaisuun ja halutaanko sellaista tehdä joidenkin käyttäjien takia vain. edit. asiahan ei sinänsä muutu tällaisessa muuten kuin teksti muuttuisi hiukan.

    Hmmm...

    Siis Lithium päivittää palstan alustaa joka tapauksessa ja ei se ole konsti eikä mikään lisätä toiminnallisuuteen toinen merkitsemistapa.

    Siis tarkoitan , että tuo "ratkaisu merkintä" säilyisi ennallaan ja olisi sekä ketjun aloittajan , (luottojäsenten) että palstatiimin käytettävissä kuten nytkin. Lisäksi lisätään alustan softaan toinen vain palstatiimin käytettävissä oleva toiminto , jolla voitte merkitä asian lähetetyksi jatkoselvitykseen.
    Minulla webmaili väittää, että olen käyttänyt 32Mb sieltä tilaa vaikka ainuttakaan viestiä ei ole yhdessäkään laatikossa, edes roskiksessa. Samahan tuo kun ohjaan jokatapauksessa postit muualle.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Siirretty omaksi aiheekseen.