Vastattu

En osaa käyttää uutta elisa kotipostia

  • 26 huhtikuu 2015
  • 14 kommenttia
  • 1084 katselukerrat

Mun elisa kotiposti- sähköpostissa on täyttöaste 100%, mutta en löydä mistään yhtäkään viestiä, jotta voisin poistella niitä.

Aikaisemmin postiin mahtui n. 2000 viestiä, mutta missä ihmeessä ne vanhat viestit ovat? ei ole roskakorissa
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 17 syyskuu 2017, 22:26

Kirjaudu selaimella webmailiin ja mene asetuksiin. Sieltä käyt klikkailemassa kaikki kansiot näkyviin ja sen jälkeen poistat kaiken tarpeettoman. Kannattaa huomioida se, että esim. liitetiedostot saattavat haukata yllättävän ison osan tallennustilasta. Kun poisto-operaatio on valmis, kirjaudu ulos sähköpostista, jotta palvelin pääsee tyhjentämään laatikkoa ja vapauttamaan tilaa.

Kukaan ei tietenkään pakota käyttämään Elisan / Saunalahden sähköpostia. Itse käytän pääasiallisena sähköpostina Gmailia. Ilmaista tallennustilaa on vähintään riittävästi, roskapostisuodatin toimii kuin unelma ja saahan sillä yhdellä sähköpostiosoitteella käyttöön kaikkea muutakin pientä kivaa täysin ilmaiseksi.

Sähköpostin täyttöasteen valvominen on aina käyttäjän vastuulla. Elisan sähköpostissa sitä saakin valvoa ihan jatkuvasti, jos kyseessä on pääasiallinen sähköpostiosoite. Gmailissa ei pahemmin tarvitse murehtia.
Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Tervetuloa palstalle Hanttapuli :)

Löysin sähköpostiosoitteesi ja ainakin tuo on kunnossa. Laatikko on todellakin tällä hetkellä täysi järjestelmän mukaan.

Puuttuuko näkymästä jotain kansioita?

Oletko käyttänyt jotain sähköpostiohjelmaa aikaisemmin, jossa olisi ollut omia laatikoita?

Mikäli olet, niin näkyvätkö kyseisest sähköpostilaatikot samaisessa ohjelmassa vielä?
Tyypillinen Elisa-vastaus. Entinen elisalainen ei tunnu tietävän, että suurin osa Elisa Webmailissa olevista viesteistä on piilotetuissa kansioissa, jotka saa näkyviin, kun joku asiantuntija käy kädestä pitäen neuvomassa. Viimeiksi tänään tutkittiin yhden käyttäjän sähköpostia, joka on postilaatikon täyttymisen takia mennyt tukkoon. Hävitettiin melkein kaikki sähköpostit melkein kaikista kansioista niin että jäljelle jäi vain pari megatavua. Silti Webmailin vasemmassa alareunassa oleva palkki näyttää sähköpostin olevan täynnä. Elisa saisi hävetä tätä kelvottomasti suunniteltua ja avuttomasti toteutettua sovelluksen raakiletta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mikäli webmailista käy poistamassa sähköposteja ja liitetiedostoja sekä tämän jälkeen tyhjentää roskakorin, alkaa palvelin poistamaan viestejä ja vapauttamaan tilaa vasta kun käyttäjä kirjautuu ulos webmailista.

Ja kyllä.. Elisan sähköposti on toisinaan aivan luokattoman huono.
Käyttäjätaso 7
Viimeiksi tänään tutkittiin yhden käyttäjän sähköpostia, joka on postilaatikon täyttymisen takia mennyt tukkoon. Hävitettiin melkein kaikki sähköpostit melkein kaikista kansioista niin että jäljelle jäi vain pari megatavua. Silti Webmailin vasemmassa alareunassa oleva palkki näyttää sähköpostin olevan täynnä. Elisa saisi hävetä tätä kelvottomasti suunniteltua ja avuttomasti toteutettua sovelluksen raakiletta.

Viestien poistaminen käynnistyy vasta , kun käyttäjä kirjautuu postista ulos ja jos posti on auki useammassa laitteessa , niin sitten kun kaikilla on kirjauduttu ulos. Palvelin tekee tilaa tausta-ajona ja jos poistettavia on runsaasti , se kestää useita tunteja.

Se on kyllä totta , että viestejä poistettaessa käyttäjälle näytettävä vapaa tila saisi päivittyä realiajassa eikä vasta tuntien odottelun jälkeen.
Siitä, kun viestit poistettiin, on nyt noin 6 tuntia. Tässä välillä on kirjauduttu useita kertoja sisään ja ulos ja buutattu sekä tietokone että älypuhelin. Kyseisen käyttäjän sähköpostikansioissa näkyy juuri tällä hetkellä 2 sähköpostia, joiden yhteinen koko on alle 1 MT. Siitä huolimatta mittari näyttää, että kokonaistilasta on käytetty 102 %.

Taidat arvailla tai puhua muuten läpiä päähäsi.

... Tai jos Elisalta tosiaan vie 6 tuntia toteuttaa käyttäjän tekemä sähköpostien hävitys, siellä voisi olla syytä johtopäätöksiin ...
Käyttäjätaso 7
Siitä, kun viestit poistettiin, on nyt noin 6 tuntia. Tässä välillä on kirjauduttu useita kertoja sisään ja ulos ja buutattu sekä tietokone että älypuhelin. Kyseisen käyttäjän sähköpostikansioissa näkyy juuri tällä hetkellä 2 sähköpostia, joiden yhteinen koko on alle 1 MT. Siitä huolimatta mittari näyttää, että kokonaistilasta on käytetty 102 %.

Taidat arvailla tai puhua muuten läpiä päähäsi.

... Tai jos Elisalta tosiaan vie 6 tuntia toteuttaa käyttäjän tekemä sähköpostien hävitys, siellä voisi olla syytä johtopäätöksiin ...


En minä mitään arvaile , vaan kerroin miten minulla se systeemi toimii. :)

Tässä sinun tapauksessa näyttää olevan laatikossa jotakin vikaa ja sitä ei asiakas oikein itse saa korjattua. Laita laatikon tiedot yksityisviestillä Palstatiimille ja pyydä korjaamaan.

https://palsta.elisa.fi/members/palstatiimi-95702
Ehkäpä et arvaile, vaan luulet tietäväsi. Lopputulos on joka tapauksessa sama.

Elisan sähköposti on vähän niin kuin maailmankaikkeus siinä mielessä, että suurin osa tavarasta on näkymättömissä. Sen saa kyllä näkyviin, kun joku käy kädestä pitäen näyttämässä, miten se tehdään. Osoittaa Elisalta joko piittaamattomuutta, ylimielisyyttä tai avuttomuutta, että asiaa ei saada kuntoon. Luultavasti sille ei edes tehdä mitään, vaikka ongelma on ollut olemassa siitä asti, kun tämä Webmailin tekele otettiin käyttöön.

Todennäköisesti syy on kaikissa kolmessa (piittaamattomuudessa, ylimielisyydessä ja avuttomuudessa).

Ja toinenkin yhtäläisyys maailmankaikkeudella ja Elisan sähköpostilla on. Molemmat ovat yhtä kaoottisia ja sääntöjä ei tunne kukaan.
Käyttäjätaso 7
Ehkäpä et arvaile, vaan luulet tietäväsi. Lopputulos on joka tapauksessa sama.

Elisan sähköposti on vähän niin kuin maailmankaikkeus siinä mielessä, että suurin osa tavarasta on näkymättömissä. Sen saa kyllä näkyviin, kun joku käy kädestä pitäen näyttämässä, miten se tehdään. Osoittaa Elisalta joko piittaamattomuutta, ylimielisyyttä tai avuttomuutta, että asiaa ei saada kuntoon. Luultavasti sille ei edes tehdä mitään, vaikka ongelma on ollut olemassa siitä asti, kun tämä Webmailin tekele otettiin käyttöön.

Todennäköisesti syy on kaikissa kolmessa (piittaamattomuudessa, ylimielisyydessä ja avuttomuudessa).

Ja toinenkin yhtäläisyys maailmankaikkeudella ja Elisan sähköpostilla on. Molemmat ovat yhtä kaoottisia ja sääntöjä ei tunne kukaan.


En edes luule mitään. :D

Enpä juurikaan käytä postia selaimella käyttöliittymän puutteiden takia , vaan postiohjelmalla. Sillä toimii kuten mikä tahansa muu postilaatikko. Siitä olen samaa mieltä , että Elisan Webmail on susi. No se Webmail on vain selainkäyttöliittymä eikä kerro itse postipalvelusta oikein mitään.

No se edellisen viestini kehotus ottaa yhteyttä Palstatiimiin on sinun tapauksessasi ainoa konsti saada se posti toimimaan ainakin jonkun aikaa taas.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Katsotaan tämä kyseinen ongelmatilanne tuolla yksityisviestien puolella kuntoon niin tapahtuu vauhdikkaammin. :)

Kiitos vastauksista ja palautteesta.
Lähetin asiasta yksityisviestin Elisan palstatiimille. Palstatiimiläiset ovat onnistuneet poistamaan parikymmentä megatavua mainitsemani käyttäjän näkymättömistä viesteistä niin että hänen sähköpostinsa toimii taas. Mitään vastausta tai selitystä Elisalta ei ole tullut ja käyttäjän sähköposti on edelleen 88 prosenttisesti täynnä, vaikka hän on poistanut kaikista kansioistaan kaikki sähköpostit.

Laitoin tällaisen yksityisviestin Elisan palstatiimille:



Tässä taas xxxx, nimimerkki Ruma mies. Alan kohta olla paitsi ruma, myös helvetin vihainen. Yyyy:n sähköpostin näkyvistä kansioista on nyt hävitetty KAIKKI. Siellä ei ole YHTÄÄN sähköpostia. Silti Elisa Webmailin alareunassa oleva palkki näyttää, että 176 MT on käytössä.

Tuleeko teiltä vastaus vai ei? Ryhdynkö taas kirjoittamaan julkiselle palstalle? Vai kirjoitanko asiasta Viestintävirastolle?

Olen kertaalleen käynyt Elisan kanssa Helsingin Hallinto-oikeudessa tällaisesta asiasta. Hävisin jutun, kun hallinto-oikeus katsoi, että sähköpostin täyttyminen on käyttäjän oma syy.

Nyt olen valmis menemään uudestaan oikeuteen ja pystyn tällä kertaa varmasti osoittamaan, että käyttäjä on tehnyt kaiken voitavansa pitääkseen sähköpostinsa tyhjänä, mutta Elisa on piilottanut johonkin käyttäjän näkymättömiin valtavasti postilaatikkoa täyttävää dataa.

Ellei vastausta teiltä tule maanantaina 18.9.2017, asia menee Viestintävirastolle kanteluna ja sitten aikanaan uudestaan oikeuteen.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Jos eivät edes vastanneet, niin tuskin ovat vielä lukeneet viestiä ja tuo tyhjeneminen on vaan sähköpostin omaa toimintaa.

Tuo vastausaika varmaan ylittyy. Viestit luetaan väitteiden mukaan saapumisjärjestyksessä, eli keskiviikkoon olisi ainakin voinut vastausajan laittaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kirjaudu selaimella webmailiin ja mene asetuksiin. Sieltä käyt klikkailemassa kaikki kansiot näkyviin ja sen jälkeen poistat kaiken tarpeettoman. Kannattaa huomioida se, että esim. liitetiedostot saattavat haukata yllättävän ison osan tallennustilasta. Kun poisto-operaatio on valmis, kirjaudu ulos sähköpostista, jotta palvelin pääsee tyhjentämään laatikkoa ja vapauttamaan tilaa.

Kukaan ei tietenkään pakota käyttämään Elisan / Saunalahden sähköpostia. Itse käytän pääasiallisena sähköpostina Gmailia. Ilmaista tallennustilaa on vähintään riittävästi, roskapostisuodatin toimii kuin unelma ja saahan sillä yhdellä sähköpostiosoitteella käyttöön kaikkea muutakin pientä kivaa täysin ilmaiseksi.

Sähköpostin täyttöasteen valvominen on aina käyttäjän vastuulla. Elisan sähköpostissa sitä saakin valvoa ihan jatkuvasti, jos kyseessä on pääasiallinen sähköpostiosoite. Gmailissa ei pahemmin tarvitse murehtia.
Käyttäjätaso 3
Sähköpostien poisto vie ne roskakoriin. Vasta kun sekin on tyhjennetty, alkaa tilaa laatikkoon tulemaan..
Dj_God, kiitos kommentista. Se on riittävän yksityiskohtainen ja toimii.

Kanetti, jos et anna kunnon kommentteja, voit varmaan jättää kommentoimatta. Sanoin, että näkyvistä kansioista, siis myös roskakorista, on kaikki sähköpostit tyhjennetty.

Osallistu keskusteluun