iPhonesta kolumbus.fi ei pysty lähettämään meiliä omaan tietokoneella olevaan kolumbuksen osoitteeseen

  • 14 marraskuu 2017
  • 2 kommenttia
  • 219 katselukerrat

iPhonesta toimii siis kolumbuksen sähköpostin lähetys. Webmailissa näkyy myös "lähetetyt" kansiossa tuo puhelimesta lähetetty meili, mutta tietokoneen omaan kolumbuksen osoitteeseen tuo meili ei tule eikä myöskään iPhoneen. Sitä ei myöskään näy webmailissa saapuneiden viestien kansiossa. iPhonesta pystyy lähettämään kyllä muihin omiin tietokoneella oleviin emaileihin meilin. Tämä on toiminut ihan moitteettomasti ennen, mutta tänään huomasin tällaisen ongelman. Käytössä iPhone 6+ ja käyttis 10.2 ja IMAP-tili.

2 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Tervetuloa Palstalle ipponen!
Käytätkö sähköpostia millään muilla laitteilla kuin iPhonella ja tietokoneella? Jos käytät, niin tarkistathan että kaikkien kolumbus -mailia käyttävien sähköpostiohjelmien asetuksiin on määritetty IMAP -tili.
Saatko jonkin vikailmoituksen viestiä lähettäessä?
iMacissa on POP. Vaihdoin puhelimeen tiliksi myös POP, mutta ongelma ei poistunut. Mitään virheilmoituksia tai viestiä en lähettämisestä saa ja puhelimessa tuo lähetetty meili näkyy lähetetyissä. Meili jää jumiin tuonne webmailiin.
Sain yhdeltä asikkaan palvelimelta viestin, että kolumbuksen postia ei voitu toimittaa perille kun "sähköpostipalveluissanne on määrittelyvirheitä minkä johdosta viestinne tulkitaan roskapostiksi". ja edellee: Tämä aiheuttaa ongelmia ja viiveitä sähköpostienne kulkuun moneen SPF-tietueita kunnioittavaan sähköpostipalveluun, kuten mm. SecMail -sähköpostiturvan asiakasyrityksille.

Osallistu keskusteluun