Kysymys

kymp.net ei lähetä viestejä uudistuksen jälkeen Windows Livessä ???

  • 14 toukokuu 2015
  • 9 kommenttia
  • 1344 katselukerrat

Moi !

Kun Elisa osti Kymen puhelimen ja nyt vajaa kuukausi teki muutoksen Elisaan. Sen jälkeen ei Windows Live lähetä sähköposteja eteenpäin, viestit tulee, asetukset on samat kuin ennen muutosta, seuraavassa lähtevän portin asetukseni Windows livessä:

- Palvelimen lähtevä portti SMTP:   sslmail.kymp.net

- Palvelimen porttinumero lähtevä posti: SMTP 465

- SSL salaus

Nämä samat asetukset toimivat tabletissa ja kännykässä (Anroid) aivan normaalisti lähtee ja tulee postit mutta Windows Live ei lähetä viestejä, rähjää palvelin virhettä 554 yms. ja seuraava ilmoitus tulee:

Viestiä ei voitu lähettää. Lähtevän sähköpostin [smtp] palvelimen asetusta on ehkä muutettava. Voit etsiä oikeat asetukset sähköpostiosoitetta kotipommi@kymp.net varten ottamalla yhteyttä sähköpostipalvelun tarjoajaan.

Aihe 'fhx'
Palvelinvirhe: 554
Palvelimen vastaus: 554 5.7.1 : Client host rejected: You must authenticate
Palvelin: 'sslmail.kymp.net'
Windows Liven sähköposti virhetunnus: 0x800CCC79
Protokolla: SMTP
Portti: 465
SSL-suojattu: Kyllä

Elisa (kiintea.asiakastuki@elisa.fi) käskee soittamaan OmaGuru palveluun 2.5 Euron minuutti hinnalla, Guru ja ottaa omasta virheestään huippu maksut kun lähdetään perkaamaan sähköpostiasetuksia vaikka ne on ok vai onko?

Elisa WEBMAIL on ihan sanoisiko *****estä sen käyttömukavuus ja hankala kirjautuminen !!!! Sieltäkin onnistuu viestin lähetys, mutta en tule käyttämään Elisan WEBMAILIA.

Elisa ilmoitti että mikään ei muutu kun muutos tehtiin, ennen muutosta sähköpostini toimi vuosia Kymen puhelimessa.

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
[quote]kotionni kirjoitti:
Moi !

Kun Elisa osti Kymen puhelimen ja nyt vajaa kuukausi teki muutoksen Elisaan. Sen jälkeen ei Windows Live lähetä sähköposteja eteenpäin, viestit tulee, asetukset on samat kuin ennen muutosta, seuraavassa lähtevän portin asetukseni Windows livessä:

- Palvelimen lähtevä portti SMTP:   sslmail.kymp.net

- Palvelimen porttinumero lähtevä posti: SMTP 465

- SSL salaus

Nämä samat asetukset toimivat tabletissa ja kännykässä (Anroid) aivan normaalisti lähtee ja tulee postit mutta Windows Live ei lähetä viestejä, rähjää palvelin virhettä 554 yms. ja seuraava ilmoitus tulee:

Viestiä ei voitu lähettää. Lähtevän sähköpostin [smtp] palvelimen asetusta on ehkä muutettava. Voit etsiä oikeat asetukset sähköpostiosoitetta kotipommi@kymp.net varten ottamalla yhteyttä sähköpostipalvelun tarjoajaan.

Aihe 'fhx'
Palvelinvirhe: 554
Palvelimen vastaus: 554 5.7.1 http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/2/
MOI

smtpa.kolumbus.fi

SSL

portti 465

On kokeiltu, ei toimi näilläkään asetuksilla. Rähjää samaa:

Viestiä ei voitu lähettää. Lähtevän sähköpostin [smtp] palvelimen asetusta on ehkä muutettava. Voit etsiä oikeat asetukset sähköpostiosoitetta kotipommi@kymp.net varten ottamalla yhteyttä sähköpostipalvelun tarjoajaan.

Aihe 'hd'
Palvelinvirhe: 554
Palvelimen vastaus: 554 5.7.1 : Client host rejected: You must authenticate
Palvelin: 'smtpa.kolumbus.fi'
Windows Liven sähköposti virhetunnus: 0x800CCC79
Protokolla: SMTP
Portti: 465
SSL-suojattu: Kyllä
Käyttäjätaso 7
kotionni kirjoitti:
MOI

smtpa.kolumbus.fi

SSL

portti 465

On kokeiltu, ei toimi näilläkään asetuksilla.

Ok.

Tuosta edellä olevasta virheraportista ilmenee , että tunnistautumisen kanssa on jotakin ongelmaa. Kannattaisikohan tili poistaa Livestä  ja luoda uudestaan , kunhan ensin huolehtii ettei postit katoa.
MOI

Ei toimi vaikka poistin tilit ja asensin uudestaan sslmail.kymp.net ja smtpa.kolumbus.fi, kumpakaan ei lähetä.
Käyttäjätaso 7
kotionni kirjoitti:
MOI

Ei toimi vaikka poistin tilit ja asensin uudestaan sslmail.kymp.net ja smtpa.kolumbus.fi, kumpakaan ei lähetä.

Ok.

Sitten siellä palvelimella on luultavasti tilit sekaisin. Taitaa olla vikailmoituksen paikka.

Älä soita omagurulle vaan aspaan ja kuuntele alkuhopinät loppuun saakka.

Ilmoita häiriöistä asiakaspalveluumme:
Puh. 01019 0240 (mpm/pvm)
MOI !

Olen jo tehnyt vika ilmoituksen ja sen tiimoilta käynyt pari puhelin keskustelua ja useat sähköpostit (anroidilla) lopputulos, käskevät soittamaan OmaGuru palveluun ja sitä kautta omat asetukset kuntoon ja käyttämään Elisan WEBMAILIA ?????? En kyllä ymmärrä Elisan suhtautumista, ei tämä nyt ole niin raketti tiedettä, nämä sähköpostiasetukset ole.
Käyttäjätaso 7
kotionni kirjoitti:
MOI !

Olen jo tehnyt vika ilmoituksen ja sen tiimoilta käynyt pari puhelin keskustelua ja useat sähköpostit (anroidilla) lopputulos, käskevät soittamaan OmaGuru palveluun ja sitä kautta omat asetukset kuntoon ja käyttämään Elisan WEBMAILIA ?????? En kyllä ymmärrä Elisan suhtautumista, ei tämä nyt ole niin raketti tiedettä, nämä sähköpostiasetukset ole.

No jopas nyt jotakin.

Myös netin kautta voi jättää vikailmoituksen ja vaatia korjauksia palvelimelle. Kannattaa liittää mukaan tiedot omista asetuksista.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/toimintahairio/hd-lomake.php?id=130&skipdialog=1

PS. Tänään ei taida modet olla hommissa , joten palstan kautta ei asia etene kuin vasta huomenna.
MORO

Netin kautta laitoinkin ja kaikki asetustiedot, käyttäjätunnuksin ja salasanoin. Pitkän taistelun jälkeen sain palautettua vaimon sähköpostin joka katosi kokonaan muutoksessa. Pitää vissiin laittaa vielä tämä linkki liitteenä häiriö ilmoitukseen jos vaikka korjaisivat vian.
MOI !

Meillä on 4kpl Kymen puhelimen sähköpostiosoitetta ja nyt kolme toimii Windows Livessä lähtevän postin osalta. Yksi toimii asetuksilla palvelin sslmail.kymp.net, protokolla portti 465 ja SSL suojaus KYLLÄ. Kaksi toimii asetuksilla palvelin smtp.kolumpus.fi, protokolla portti 25 ja SSL suojaus EI. Ja se neljäs ei toimi laisinkaan asetuksilla sslmail.kymp.net, smtp.kolumpus.fi, smtpa.kolumpus.fi ja porteilla 25/465.

Tabletti ja kännykkä (Anroid) toimivat asetuksilla palvelin sslmail.kymp.net, protokolla portti 465.

Elisa kertoi sähköpostissaan ennen muutosta, ettei entisen Kymen Puhelimen asiakkaiden tarvitse mitään tehdä kun muutos toteutetaan.

Ennen muutosta kaikki laitteet toimivat samoilla asetuksilla mutta nyt tilanne on aika kirjava, asiakkaan täytyy arvuutella mitkä

asetukset toimivat milläkin laitteella.

Osallistu keskusteluun