Vastattu

Markkinointiviesteistä kieltäytyminen ei toimi

  • 28 heinäkuu 2016
  • 2 kommenttia
  • 282 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Saan Elisalta markkinointiluonteisia sähköposteja, vaikka olen käyttänyt viestien lopussa olevaa linkkiä niiden estämiseksi (ja saanut aina kuittauksen kiellosta). Viesteissä on markkinoitu ainakin nopeampia liittymiä ja Windows 10 -käyttöjärjestelmää. (Mitä se muuten nettioperaattoria liikuttaa, mikä käyttöjärjestelmä asiakkaalla on, ja miksi meille syötetään tällaista, kun vielä Win10:n vakoiluvalmiudet ja NSA-yhteensopivuus ovat tiedossa?)

Viestien lopussa sanotaan ivallisesti: "Jos haluat ... perua sähköpostiviestien tilauksen, klikkaa tästä". Siis minkä sähköpostiviestien tilauksen? En ole koskaan tilannut Elisalta mitään viestejä tai ilmaissut suostumustani mihinkään mainontaan. Miksi tässä vaaditaan siis "perumaan" jokin "tilaus"?

Joka tapauksessa linkin käyttökään ei siis lopeta kyseisenlaisia posteja, mikä on mielestäni vastoin käyttöehtoja. (Saunalahden aikaan tällaista ei vielä tehty.) Ainoat hyväksyttävät viestit olisivat sellaisia, jotka liittyvät suoraan tilatun palvelun toimivuuteen tai ehtoihin.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Suvi 5 elokuu 2016, 09:17

Markkinointiviestintää sähköisissä kanavissa teemme vain sellaisille henkilöille, jotka ovat siihen antaneet luvan. Lupa annetaan liittymäsopimusta tehdessä ja lupia voi hallinnoida OmaElisassa. Lisätietoja täällä . Markkinointikielto ei estä viestintää, jossa kerrotaan asiakassuhteeseen liittyvistä asioista, esim. muutoksista sopimusehdoissa.

Ilman tarkempia tietoja sopimuksestasi en voi vastata kysymykseesi tarkemmin. Laittaisitko palstatiimille yksäriä täällä , niin selvitetään asia kuntoon!
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki
Markkinointiviestintää sähköisissä kanavissa teemme vain sellaisille henkilöille, jotka ovat siihen antaneet luvan. Lupa annetaan liittymäsopimusta tehdessä ja lupia voi hallinnoida OmaElisassa. Lisätietoja täällä . Markkinointikielto ei estä viestintää, jossa kerrotaan asiakassuhteeseen liittyvistä asioista, esim. muutoksista sopimusehdoissa.

Ilman tarkempia tietoja sopimuksestasi en voi vastata kysymykseesi tarkemmin. Laittaisitko palstatiimille yksäriä täällä , niin selvitetään asia kuntoon!
Käyttäjätaso 2
Markkinointiviestintää sähköisissä kanavissa teemme vain sellaisille henkilöille, jotka ovat siihen antaneet luvan. Lupa annetaan liittymäsopimusta tehdessä ja lupia voi hallinnoida OmaElisassa. Lisätietoja täällä .

Nykyisestä liittymästäni sopiessani (taloyhtiö-VDSL2, asiakaspalvelun kautta) ei ollut puhetta mistään sellaisesta luvasta eikä sopimusvahvistuksessakaan mainita asiasta mitään. Edellisen liittymän (Saunalahti-ADSL) sopimuksessa en myöskään ole lupia antanut eikä muistaakseni kysyttykään.

Lupausten mukaan markkinointiviestien vastaanoton tulisi siis toimia opt in -periaatteella, mutta käytäntö vaan tuntuu olevan jotain muuta, eikä edes opt out ole toiminut.

Oma-saunalahteenkaan en pääse asiaa hallinnoimaan (enkä ole enää aikoihin pääässyt), sillä kun pyrin sinne Oma-elisan kautta, vilahtaa selaimessa vain hetken Oma-saunalahden kirjautumissivu ja sitten näkymä ponnahtaa takaisin Oma-elisan sivulle. (Koneessani on Windows XP, mutta ei kai sillä pitäisi olla merkitystä.)

Osallistu keskusteluun