Vastattu

meilit ei lähde

  • 30 huhtikuu 2015
  • 14 kommenttia
  • 1198 katselukerrat

Luen siis kännykällä meillä mutta webmeilin muutosten myötä postit saapuvat kyllä mutta en pysty lähettämään meilejä. Mielestäni vika alkoi Saunalahden ja Elisan meilivaihdosten aikaan. Luuri on Samsung s5 ja sen oma sähköpostiohjelma. Luuri liittymän on Soneran. Olen mielestäni kokeillut sivuillamme olevia kaikkia variaatioita lähtevän meilin asetuksiin mutta ei vain toimi.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi day1 24 helmikuu 2017, 11:25

Olisikohan tässä sellainen tilanne, että puhelin on yhdistettynä johonkin wlan-verkkoon (jossa isp muu kuin sonera) silloin kun lähetys ei toimi.
Hei tätä ei ole kukaan koskaan ehdottanut kiitos vinkistä. Testasin just ja meili lähti :? Illalla luuri on wlanissa niin siks siis ei pelitä. Tuhannet kiitokset tästä avusta!! T. Sari


Hyvä, että selvisi. Jos haluat, että postit lähtee yhteydestä riippumatta niin kannattaa määrittää sinne lähtevän postin asetuksiin tuo aikaisemmin mainittu elisan autentikoiva palvelin.

Palvelin: smtpa.kolumbus.fi
Suojaus: SSL
Portti: 465
Todentaminen/kirjautuminen vaaditaan: Kyllä
Käyttäjätunnus: sama kuin saapuvalle postille
Salasana: sama kuin saapuvalle postille
Katso alkuperäinen viesti

14 kommenttia

Käyttäjätaso 7
sarierja kirjoitti:
Luen siis kännykällä meillä mutta webmeilin muutosten myötä postit saapuvat kyllä mutta en pysty lähettämään meilejä. Mielestäni vika alkoi Saunalahden ja Elisan meilivaihdosten aikaan. Luuri on Samsung s5 ja sen oma sähköpostiohjelma. Luuri liittymän on Soneran. Olen mielestäni kokeillut sivuillamme olevia kaikkia variaatioita lähtevän meilin asetuksiin mutta ei vain toimi.
Jos sinulla on Soneran liittymä , niin voit Elisan postin kanssa käyttää joko Elisan autentikoivaa palvelinta

smtpa.kolumbus.fi

SSL-suojaus

Portti 465

http://asiakastuki.elisa.fi/ohje/2/

Käyttäjätunnus ja salasana samat kuin tulevassa postissa.

Tai vaihtoehtoisesti Soneran lähtevän postin palvelinta

mail.inet.fi

http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea#ohjeet-ja-vinkit/haku/S%C3%A4hk%C3%B6postiasetukset
eli saapuva siis:

POP3 = mail.kolumbus.fi

SUOJAUS = ei mitään

PORTTI = 110

ja lähtevä:

SMTP = mail.inet.fi

SUOJAUS = SSL

PORTTI = 465

vaan ei toimi 😞
Hei, en tiedä mitä tapahtui mutta nyt kuitenkin meilin lähetyskin toimii!! Kiitti kovasti ja hauskaa vappua!! 🙂
Taas on verkossa jotain tehty kun sama ongelma lähtevien meiliwn kassa - meilit ei lähde. En ole asetuksia omassa luurissa muuttanut.
Taas on verkossa jotain tehty kun sama ongelma lähtevien meiliwn kassa - meilit ei lähde. En ole asetuksia omassa luurissa muuttanut. kiitos Elisa - nyt taas toimii.:8
Ja juuri yritin laittaa luurilla meiliä niin eipä taas lähde. Ihan oikeasti -mikä siellä on vikana ettei tätä saada korjattua????
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ootko kokeillut noilla Soneran palvelinasetuksilla kerta sinulla on Soneran liittymä? 🙂
Niillä tuo voisi pelittää paremmin. Näyttää olleen vähän vaihtelevaa tämä menestys noiden asetusten kanssa aiemmin.
Ootko kokeillut noilla Soneran palvelinasetuksilla kerta sinulla on Soneran liittymä? 🙂
Niillä tuo voisi pelittää paremmin. Näyttää olleen vähän vaihtelevaa tämä menestys noiden asetusten kanssa aiemmin.

Joo on kokeiltu. Viimeksi taas kun valitin meili pelas hetken. Nyt taas kun olen ollut käyttämättä muutaman päivän niin ei lähdekään meilit. Kuten olen sanonut en ole puhelimen asetuksia muuttanut välillä mitenkään eli jossain muualla tehdyt muutokset aiheuttavat ongelman. Pitänee lopettaa maksaminen ja vaihtaa vaikka gmailiin. T. Tympääntynyt toimimattomiin palveluihin joista kuitenkin maksaa.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Melkein kuulostaisi sitten laitteen ongelmalta, sillä ei täältäkään päästä muutoksia noihin tehdä niin että ne yhtäkkiä lakkaisivat toimimasta. Onko sulla ollut samaa ongelmaa muilla laitteilla, esim. toisessa puhelimessa?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Olisikohan tässä sellainen tilanne, että puhelin on yhdistettynä johonkin wlan-verkkoon (jossa isp muu kuin sonera) silloin kun lähetys ei toimi.
Tuota wlan juttua ei kukaan ole ennen ehdottanutkaan! Täytyy seurata josko johtuisi siitä - kiitos vinkistä.
Olisikohan tässä sellainen tilanne, että puhelin on yhdistettynä johonkin wlan-verkkoon (jossa isp muu kuin sonera) silloin kun lähetys ei toimi.
Hei tätä ei ole kukaan koskaan ehdottanut kiitos vinkistä. Testasin just ja meili lähti :? Illalla luuri on wlanissa niin siks siis ei pelitä. Tuhannet kiitokset tästä avusta!! T. Sari
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Olisikohan tässä sellainen tilanne, että puhelin on yhdistettynä johonkin wlan-verkkoon (jossa isp muu kuin sonera) silloin kun lähetys ei toimi.
Hei tätä ei ole kukaan koskaan ehdottanut kiitos vinkistä. Testasin just ja meili lähti :? Illalla luuri on wlanissa niin siks siis ei pelitä. Tuhannet kiitokset tästä avusta!! T. Sari


Hyvä, että selvisi. Jos haluat, että postit lähtee yhteydestä riippumatta niin kannattaa määrittää sinne lähtevän postin asetuksiin tuo aikaisemmin mainittu elisan autentikoiva palvelin.

Palvelin: smtpa.kolumbus.fi
Suojaus: SSL
Portti: 465
Todentaminen/kirjautuminen vaaditaan: Kyllä
Käyttäjätunnus: sama kuin saapuvalle postille
Salasana: sama kuin saapuvalle postille
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Onko tämä jo tuhannes kysymys samasta asiasta? 😠 Voit käyttää sen operaattorin smtp-palvelinta, kenen verkossa olet. Kun olet toisen operaattorin verkossa, vaihda ko. operaattorin smtp-palvelimeen. Tai käytä oman operaattorisi autentikoitua smtp-palvelinta SSL tai TSL yhteydellä niin lähetys toimii mistä tahansa.

Osallistu keskusteluun