Vastattu

Miksi netti.fi sähköpostiosoitteeseen laitettu viesti ei mene perille?

  • 2 December 2014
  • 27 kommenttia
  • 6477 katselukerrat

Apuva Apuva! Missä vika?

Laitoin eilen gmail-sähköpostiosoitteesta viestiä  netti.fi sähköpostiosoitteeseen (osoite on oikein)  sähköpostia ja illalla tuo viesti oli palautunut virheilmoituksen kera:

"This is the mail system at host be22.mail.saunalahti.fi.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please contact your postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message."
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi nobody 3 December 2014, 12:32

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

27 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Pääsetkö kuitenkin kirjautumaan netti.fi osoitteeseen?

Jos pääset, niin onnistuuko viestin lähetys/saatko vastaanotettua muilta sähköpostia sinne?

Lisäätkö profiilisi tuon netti.fi sähköpostiosoitteesi, niin voin tarkistaa laatikon täältä 🙂
Minulla ei ole itselläni netti.fi sähköpostiosoitetta, ei kai ole koskaan ollutkaan. Yritin lähettää netti.fi sähköpostiosoitteeseen sähköpostia omasta gmail-sähköpostiosoitteestani, mutta sain virheilmoituksen, jonka mukaan viesti ei kai sitten mennyt perille.

Tuo sähköpostiosoite, johon lähetin kyseisen viestin, pitäisi olla ihan oikein. Onko mahdollista, että kun joku on saanut sen lähettämäni sähköpostiviestin, lähettää minulle virheilmoituksen että luulisin ettei viestini ole mennyt perille?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
nobody kirjoitti:
Minulla ei ole itselläni netti.fi sähköpostiosoitetta, ei kai ole koskaan ollutkaan. Yritin lähettää netti.fi sähköpostiosoitteeseen sähköpostia omasta gmail-sähköpostiosoitteestani, mutta sain virheilmoituksen, jonka mukaan viesti ei kai sitten mennyt perille.

Tuo sähköpostiosoite, johon lähetin kyseisen viestin, pitäisi olla ihan oikein. Onko mahdollista, että kun joku on saanut sen lähettämäni sähköpostiviestin, lähettää minulle virheilmoituksen että luulisin ettei viestini ole mennyt perille?

Kyllä sen virheilmoituksen lähettää lähtevän postin palvelin , jos se ei ole voinut viestiä lähettää perille. Ilmeisesti se osoite , johon yritit ei ole aktiivinen.

Jos haluat , niin voit tarkistaa virheilmoituksen lähettäjätiedot viestin otsikkokentästä laittamalla asetukseksi , että kaikki tiedot näytetään.
"Ilmeisesti se osoite , johon yritit ei ole aktiivinen."

Mielenkiintoista. Se sähköpostiosoite on yhden firman johon hain töihin - pyydettiin laittamaan yhteystiedot siihen kyseiseen sähköpostiosoitteeseen - jonka arvelet olevan ei-aktiivinen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
nobody kirjoitti:
"Ilmeisesti se osoite , johon yritit ei ole aktiivinen."

Mielenkiintoista. Se sähköpostiosoite on yhden firman johon hain töihin - pyydettiin laittamaan yhteystiedot siihen kyseiseen sähköpostiosoitteeseen - jonka arvelet olevan ei-aktiivinen.

Ahaa.

Olisikohan sitten sattunut vain typo kirjoitettaessa osoitetta? Nuo xxxx@netti.fi osoitteet ovat Saunalahden kännykkäliittymien mukana aikoinaan toimitettuja ilmaisposteja. Enpä ole kuullut , että jokin firma käyttäisi sellaista ja postilaatikon kokokin (15 MB) on täysin soveltumaton yrityskäyttöön

Onko mahdollista kokeilla jollakin toisella laitteella tai yhteydellä?

PS. Noiden xxxx@netti.fi osoitteiden kanssa on ollut ennenkin ongelmia ja jos sellainen on pitkään käyttämättömänä , niin se saattaa sulkeutua.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
nobody kirjoitti:
"Ilmeisesti se osoite , johon yritit ei ole aktiivinen."

Mielenkiintoista. Se sähköpostiosoite on yhden firman johon hain töihin - pyydettiin laittamaan yhteystiedot siihen kyseiseen sähköpostiosoitteeseen - jonka arvelet olevan ei-aktiivinen.

Jos haluat tarkan tiedon mikä ongelman aiheuttaa, liitä mukaan saamasi virheilmoitus kokonaisuudessaan. Sähköpostiosoitteet voit ottaa pois.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
nobody kirjoitti:
"This is the mail system at host be22.mail.saunalahti.fi.
...
delete your own text from the attached returned message."

Virheilmoituksen tästä osasta ei pysty sanomaan mikä meni pieleen. Lue koko virheilmoitus läpi ja tarkkaile erityisesti seuraavia lauseita:

550 5.1.1 : Recipient address rejected:
User unknown

Ylläoleva tarkoittaa, että kyseistä postilaatikkoa ei ole olemassa. Osoite on voitu kirjoittaa väärin tai tili on suljettu.

... is over quota.

Ylläoleva tarkoittaa, että vastaanottajan postilaatikko on täynnä, eikä sinne enää mahdu lisää postia. Tällöin ei oikein ole muuta vaihtoehtoa kuin odottaa, että vastaanottaja tekee laatikkoonsa tilaa uusia viestejä varten (poistamalla turhia viestejä tai siirtämällä arkistoitavia viestejä omalle koneelle paikallisiin kansioihin).

papparainen kirjoitti:
Nuo xxxx@netti.fi osoitteet ovat Saunalahden kännykkäliittymien mukana aikoinaan toimitettuja ilmaisposteja.

Netti.fi-osoitteita on kolmenlaisia. Joskus (olisiko ollut aika ennen Wippiesiä?) netti.fi-osoitteita sai rekisteröityä käyttöönsä ilmaiseksi siinä missä muitakin ilmaissähköposteja.

Sitten on mainitsemasi Saunalahden puhelinliittymien (myös lankanumerot) mukana tulleet postilaatikot.

Netti.fi osoite voi kuitenkin olla maksullinenkin. Saunalahden internetliittymäasiakkaat pystyvät sähköpostiosoitetta luodessaan valitsemaan muutamasta eri domain-vaihtoehdosta. Netti.fi-domain on myös maksavien asiakkaiden käytettävissä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
irritus kirjoitti:
papparainen kirjoitti:
Nuo xxxx@netti.fi osoitteet ovat Saunalahden kännykkäliittymien mukana aikoinaan toimitettuja ilmaisposteja.

Netti.fi-osoitteita on kolmenlaisia. Joskus (olisiko ollut aika ennen Wippiesiä?) netti.fi-osoitteita sai rekisteröityä käyttöönsä ilmaiseksi siinä missä muitakin ilmaissähköposteja.

Sitten on mainitsemasi Saunalahden puhelinliittymien (myös lankanumerot) mukana tulleet postilaatikot.

Netti.fi osoite voi kuitenkin olla maksullinenkin. Saunalahden internetliittymäasiakkaat pystyvät sähköpostiosoitetta luodessaan valitsemaan muutamasta eri domain-vaihtoehdosta. Netti.fi-domain on myös maksavien asiakkaiden käytettävissä.

Jaahas. Kiitos tarkennuksesta.

Itselläni ei ole kuin se ilmainen kännykkäliittymän posti.  😉



















Mail Delivery System


1. joulukuuta (2 päivää sitten)


 










-> minä




 

This is the mail system at host be22.mail.saunalahti.fi.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please contact your postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

                   The mail system

< vhzqiaaa.10@be22.mail.saunalahti.fi> (expanded from
    <vhzqiaaa@be22.mail.saunalahti.fi>): temporary failure. Command output:
    Quota exceeded message delivery failed to /mail/mbx/k/z/vhzqiaaa/INBOX

Final-Recipient: rfc822; vhzqiaaa.10@be22.mail.saunalahti.fi
Original-Recipient: rfc822;.........@netti.fi
Action: failed
Status: 4.3.0
Diagnostic-Code: x-unix; Quota exceeded message delivery failed to
    /mail/mbx/k/z/vhzqiaaa/INBOX
 
- Yllä virheilmoitus josta poistin s-postiosoitteet.
 
Mode edit: Eli ratkaisuna tässä oli se, että vastaanottajan sähköpostilaatikko oli kyseisen herjan mukaan täynnä.
 
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Vaikuttaisi , että vastaanottajan postiloota on täynnä.
papparainen kirjoitti:
Vaikuttaisi , että vastaanottajan postiloota on täynnä.

Laitoinpa sitten ne yhteystietoni myös tekstarilla ja ilmoitin miten sen sähköpostin laittamisen kanssa kävi.
Käyttäjätaso 7
papparainen kirjoitti:
Vaikuttaisi , että vastaanottajan postiloota on täynnä.

Tuo onkin ihan kätevä keino karsia työhakemuksia :smileyrolleyes: Otetaan vastaan vain ne hakemukset, jotka mahtuvat laatikkoon.

Perinteisestihän ylisuosittujen hakujen ensimmänen karsinta on toteutettu jakamalla hakemuspinkka kahteen osaan, jonka jälkeen toinen osa lentää roskiin...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
Quota exceeded message delivery failed to /mail/mbx/k/z/vhzqiaaa/INBOXStatus: 4.3.0
Diagnostic-Code: x-unix; Quota exceeded message delivery failed to
Tuo on suomeksi kiintiö ylitetty, eli kyllä, vastaanottajan postilaatikko on täynnä.

Kannattaa todellakin ottaa yhteyttä vastaanottajaan jollakin toisella tapaa ja informoida, että sähköpostilaatikko on täynnä. Eli aivan kuten jo ehdit tehdäkin.
Tämä on nelisen kuukautta vanha ketju, joten toivottavasti joku huomaa tämän uuden viestin.

Minua on vaivannut tämä sama ongelma. Kun eräs tuttu lähettää minulle meiliä gmailista tulee "Quota exceeded" herja hänelle, vaikka olen käynyt varmistamassa, että netti.fi laatikkoni on täysin tyhjä. Tämä ei tapahdu aina, vain silloin tällöin.

Laatikkoni tosiaan pamahti täyteen kerran joskus parisen kuukautta sitten, kun minulle lähetettin 24h sisällä kuvia reilusti yli laatikon koon =25MB. Minulla on PC:n Thunderbird asetuksissa "Leave message on server" kohdassa valittuna "For at most 1 day" sen takia, että "varmasti" on aikaa saada halutut meilit ladatuiksi myös iPhone/iPad laitteisiin, jos niin haluan.

Kun tämä tukkeutuma tapahtui menin webmeilin kautta heti tyhjentämään tukkivat viestit pois alta. Sen jälkeen postilaatikon kiintiötä ei ole ylitetty kertaakaan. Siksi ihmettelen, että olisikohan mahdollista, että tuttavan gmailiin olisi jäänyt päälle joku "digitaalinen kondomi" minun netti.fi osoitteen suhteen? Silti noin joka toinen viesti tulee läpi.

Minun netti.fi on taas peräisin vanhasta "ikuisesta" nic.fi tilistäni jonka ostin kertamaksulla ~1998. Kun Saunalahti osti Nicin, tuli mahdollisuus valita noin kymmenestä eri meilipäättestä kuten: netti.fi, sci.fi, olen.to, saunis.net ja mitä niitä olikaan.

Sekä Nicin, että Saunalahden kanssaoli mahdollisuus lähettä kysymyksiä suoraan tekniseen tukeen. Nyt kun Elisa osti Saunalahden, he ovat näköjään ulkoistaneet teknisen tuen antamisen heidän omiin asiakkaisiinsa! Eihän nyt kukaan sentään jolla on pää kiinni suorassa, ala soittamaan puhelimella jollekin omagurulle joka laskuttaa yli 2€ minuutilta?! Ei löydy edes chat-palveua kuten Soneralla on.
Bump, bump.
Käyttäjätaso 6
  •  Laatikon puolesta ainakin tilaa on.

    Mikäli ongelma jatkuu, niin laita esimerkki minulle yksityisviestillä josta ilmenee viestin lähettäjä, päivämäärä ja tarkka kellonaika. Laitan tiedot tekniikalle, niin pystyvät katsomaan onko minkäänlaista viestiä tullut meille saakka.
  • Itelläki pamahti netti.fi laatikko täyteen kun vaihtu tää elisa härpäke, enkä tota huomannu hetkeen.
    Nyt poistin viestejä, chromella ei onnistunu, luin että adbolcker estää sen, joten otin IE:n käyttöön ja tein sillä tilaa,
    nyt pitäs olla 1/10mb käytettynä, mutta ei vieläkään tuu viestit läpi mulle, vaan antaa lähettäjälle ton saman:

    This is the mail system at host tulikuusama2.dnainternet.net.

    I'm sorry to have to inform you that your message could not
    be delivered to one or more recipients. It's attached below.

    For further assistance, please send mail to postmaster.

    If you do so, please include this problem report. You can
    delete your own text from the attached returned message.

    The mail system

    : host fe-pa.mail.saunalahti.fi[62.142.117.204] said:
    550 5.2.2 : Recipient address rejected: User over
    quota (in reply to RCPT TO command)

    Kauan kestää ennenku palvelin ymmärtää, että postissa olis taas tilaa?
    Menny nyt vissiin muutamakin tärkeä viesti hukkaan ton "huijaustäyttymisen".
    Jos tollasen bugin ovat saaneet tehtyä, että adblocker ei voi olla päällä ku postia poistaa,
    ni täytynee vaihtaa osotetta vaikka se hiton iso rumba tuleekin olemaan... huoh.
    Käyttäjätaso 4
  • Postin tyhjeneminen vie yleensä hetken aikaa. En valitettavasti pysty tarkemmin sanomaan kauanko tuossa kestää. Joskus ruuhkaisena aikana voi mennä jopa seuraavaan päivään, mutta yleensä ei niin kauaa kestä. 🙂
  • Jaksuu kirjoitti:
    @Ponkatti Laatikon puolesta ainakin tilaa on.

    Mikäli ongelma jatkuu, niin laita esimerkki minulle yksityisviestillä josta ilmenee viestin lähettäjä, päivämäärä ja tarkka kellonaika. Laitan tiedot tekniikalle, niin pystyvät katsomaan onko minkäänlaista viestiä tullut meille saakka.

    Minun ekasta viestistä on kulunut nyt nelisen viikkoa, eikä yhtään laatikkoherjaa ole tullut. Tiedä miksi?

    Autoissakin on tunnetusti kahdenlaisia vikoja. Sellaisia joita pitää korjata, ja sellaisia jotka korjaavat itsensä. :smileyshocked:
    Moi,

    Mulle kävi sama kuin edelliselle kirjoittajalle, en päässyt pääsiäisen aikaan muutamaan päivään koneelle ja sähköpostilaatikko pamahti täyteen, poistin viestejä maanantaina iltapäivällä niin, että tilaa taas on, mutta vieläkään ei ole tullut mitään viestejä läpi. Testasin omalla toisella sähköpostillani viestin lähettämistä ko. osoitteeseen, ja tuli tällainen paluuviesti:

    Delivery to the following recipient failed permanently:

        xxx@netti.fi

    Technical details of permanent failure:
    Google tried to deliver your message, but it was rejected by the server for the recipient domain netti.fi by fe-pa.mail.saunalahti.fi. [62.142.117.206].

    The error that the other server returned was:
    550 5.2.2 @netti.fi>: Recipient address rejected: User over quota

    Mitä voin tehdä, vai voiko joku toinen tehdä jotain, että laatikko alkaa taas toimia? Voinko laittaa teille moderaattoreille jotain tietoja privana, jolloin saatte taiottua postilaatikon taas henkiin? Kiitos!
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +2
    Bamsku kirjoitti:
    @Yesse Postin tyhjeneminen vie yleensä hetken aikaa. En valitettavasti pysty tarkemmin sanomaan kauanko tuossa kestää. Joskus ruuhkaisena aikana voi mennä jopa seuraavaan päivään, mutta yleensä ei niin kauaa kestä. :)

    OssiR kirjoitti:
    Moi,

    Mulle kävi sama kuin edelliselle kirjoittajalle, en päässyt pääsiäisen aikaan muutamaan päivään koneelle ja sähköpostilaatikko pamahti täyteen, poistin viestejä maanantaina iltapäivällä niin, että tilaa taas on, mutta vieläkään ei ole tullut mitään viestejä läpi. Testasin omalla toisella sähköpostillani viestin lähettämistä ko. osoitteeseen, ja tuli tällainen paluuviesti:

    ...

    Mitä voin tehdä, vai voiko joku toinen tehdä jotain, että laatikko alkaa taas toimia? Voinko laittaa teille moderaattoreille jotain tietoja privana, jolloin saatte taiottua postilaatikon taas henkiin? Kiitos!

    Eli tuo ylinnä oleva myös sinulle, eli kestää jonkin aikaa. Tietenkin näin asiakkaan näkökulmasta liikaa, koska en näe syytä että ei toimisi nopeammin taikka jonkin tietyn ajan jälkeen, esim. kerran tunnissa päivittyisi. Mutta siis palvelimilla kestää hieman aikaa saada kaikkialle tieto siitä että laatikossa on jälleen tilaa. Ideaalisessa järjestelmässä tämä tapahtuisi välittömästi, mutta... 
    Voikohan tuohon "palautumisnopeuteen" vaikuttaa nyt myös se, että todennäköisesti saapuvia viestejä on nyt tähän mennessä ehtinyt tulla taas jo niin paljon, että laatikko on aivan varmasti täynnä jälleen, kun viestejä alkaa sinne ropista? Eli tuleeko tästä nyt sitten loputon jatkumo / kierre... Ja jos eivät nyt siksi tule perille, kun uutta saapuvaa materiaalia on jo liikaa = yli postilaatikon tyhjän kapasiteetin? Roskapostit saisi tosin jäädäkin tulematta... :smileygrin:
    hvihavai kirjoitti:
    Mutta siis palvelimilla kestää hieman aikaa saada kaikkialle tieto siitä että laatikossa on jälleen tilaa. Ideaalisessa järjestelmässä tämä tapahtuisi välittömästi, mutta... 

     Jotakin tuollaista minä epäilin alunperin, koska tuo quota-herja tuli vain yhdelle gmail käyttäjälle. Ihan kuin gmailissa olisi niin hyvä/huono muisti, että se vielä muisti useita viikoja vanhan postitulvan.

    BTW, muistelen että joskus vuosia sitten minulle olisi käynyt niin, että kun inboxi tuli täyteen ja uusia, tai samoja viestejä tuli lisää, niin webmaili oli siirtänyt ne roskikseen, joka oletuksena on piilotettu. Kesti vähän aikaa tajuta, että (piilo)roskis oli se joka oli ahminut koko tilin avaruuden. Laita siis roskiksesi näkyväksi, ettei se ala haisee!
    Moro,

    Nyt on 9pvää mennyt siitä, kun sähköposti ylitäyttyi, ja 7 päivää siitä kun tyhjensin sen, mutta viestejä ei ole tullut sen jälkeen perille. Aiemmin käskettiin odotella vaan, kunnes jossain vaiheessa alkaa toimia. Kauanko tässä pitäisi mahdollisesti odotella vielä, vai pystyykö joku tekemään asialle jotain, jotta ongelman korjaantuminen hiukan vauhdittuisi?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • jos tilaa ei ole vieläkään vapautunut, laita minulle tuo ongelmallinen sähköpostiosoite yksityisviestinä niin katson laatikon tilan läpi.