Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God
Katso alkuperäinen viestimiten saan asennettua Elisan sähköpostin Windows 10:n sähköpostiin?
Mikä tili pitää valita ja mihin laitetaan saapuvan postin salasana ja tunnus? Saa tilin luotua, mutta mitään postia ei tule, lähettäminen onnistuu kyllä,
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Käytätkö Windows 10:n omaa sähköpostisovellusta?
Asetukset löytyvät täältä:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkopostin-asetukset/
Asetukset löytyvät täältä:
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-kotisivut/ohje/sahkopostin-asetukset/
Hei, Kyllä tuota omaa sähköpostisovellusta yritin käyttää, asentaessani uudelle koneelle sähköpostia. Kiitos linkistä. Tutkin sitä.
Hei, Tuon lähettämäsi linkin olen jo tutustunut aikaisemmin, mutta noilla ohjeilla ei onnistu. Mikä pitää valita ; valitse tili kohdassa ; muut tili POP, IMAP ? vai jokin muu?
Tein ensin tuolla Outlook valinnalla ja sain lähetettyä mutta mitään ei saavu.
Tein ensin tuolla Outlook valinnalla ja sain lähetettyä mutta mitään ei saavu.
Eli kannattaa kurkata, että nuo linkkaamani asetukset ovat kunnossa.
Pääset tutkimaan noita avaamalla sähköpostisovelluksen ja valitsemalla vasemalta alhaalta rattaan kuvan -> Hallitse Tilejä -> Valitse Elisan sähköposti -> Valitse "Sisällön synkronointiasetusten muuttaminen" -> Valitse "Postilaatikon lisäasetukset".
Itselläni näyttää tältä ja viestien vastaanotto ja lähetys toimii normaalisti:
Pääset tutkimaan noita avaamalla sähköpostisovelluksen ja valitsemalla vasemalta alhaalta rattaan kuvan -> Hallitse Tilejä -> Valitse Elisan sähköposti -> Valitse "Sisällön synkronointiasetusten muuttaminen" -> Valitse "Postilaatikon lisäasetukset".
Itselläni näyttää tältä ja viestien vastaanotto ja lähetys toimii normaalisti:
Tein ensin tuolla Outlook valinnalla ja sain lähetettyä mutta mitään ei saavu.
Mikäli sähköposteja pitää lukea myös muilta laitteilta valitse IMAP. Se on itselläni myös käytössä. Tällöin sähköpostipalvelimelle jää automaattisesti kopio viesteistä.
Hei,
Nuo asetukset ovat itselläni juuri noin. Kokeilin äskön ottaa pois rastin kohdasta kaksi. Lähettäminen siis onnistuu, mutta mitään postia ei tule. Ihmettelen, että mihin se elisan tunnus pitää laittaa, vai toimiiko sen asemasta nykyisin sähköpostiosoite, joka noihin itsestään tulee.
Nuo asetukset ovat itselläni juuri noin. Kokeilin äskön ottaa pois rastin kohdasta kaksi. Lähettäminen siis onnistuu, mutta mitään postia ei tule. Ihmettelen, että mihin se elisan tunnus pitää laittaa, vai toimiiko sen asemasta nykyisin sähköpostiosoite, joka noihin itsestään tulee.
Kokeilepa ihan sellaista, että poistat tuon koko tilin ja aloitat kaiken alusta.
Microsoft on luonut hyvät ohjeet tuohon käyttöönottoon yleisellä tasolla.
https://support.office.com/fi-fi/article/sähköpostin-määrittäminen-windows-10-n-sähköpostisovelluksessa-7ff79e8b-439b-4b47-8ff9-3f9a33166c60
Alussa sinun pitää siis valita "Muu tili (POP / IMAP)" ja lähteä sitä kautta rakentamaan tuota. Käyttäjätunnus ja salasana tietoihin annat sähköpostiosoitteesi sekä sen salasanan.
Tuossa ohjeessa sinun kannatta huomioida kohta 5, johon tulet todennäköisesti törmäämään:
Huomautus: Jos saat viestin ”Emme löytäneet tämän tilin tietoja. Varmista, että sähköpostiosoite on oikein ja yritä sitten uudelleen”, sinun on valittava Yritä uudelleen kolme kertaa ennen kuin painikkeen arvoksi muuttuu Lisäasetukset. Valitse Lisäasetukset ja noudata seuraavan osan ohjeita tilisi lisäämiseksi.
Tämän jälkeen sitten pitää syöttää käsin nuo Elisan ohjeissa olevat lähtevän ja saapuvan postin palvelimet sekä portit yms.
Microsoft on luonut hyvät ohjeet tuohon käyttöönottoon yleisellä tasolla.
https://support.office.com/fi-fi/article/sähköpostin-määrittäminen-windows-10-n-sähköpostisovelluksessa-7ff79e8b-439b-4b47-8ff9-3f9a33166c60
Alussa sinun pitää siis valita "Muu tili (POP / IMAP)" ja lähteä sitä kautta rakentamaan tuota. Käyttäjätunnus ja salasana tietoihin annat sähköpostiosoitteesi sekä sen salasanan.
Tuossa ohjeessa sinun kannatta huomioida kohta 5, johon tulet todennäköisesti törmäämään:
Huomautus: Jos saat viestin ”Emme löytäneet tämän tilin tietoja. Varmista, että sähköpostiosoite on oikein ja yritä sitten uudelleen”, sinun on valittava Yritä uudelleen kolme kertaa ennen kuin painikkeen arvoksi muuttuu Lisäasetukset. Valitse Lisäasetukset ja noudata seuraavan osan ohjeita tilisi lisäämiseksi.
Tämän jälkeen sitten pitää syöttää käsin nuo Elisan ohjeissa olevat lähtevän ja saapuvan postin palvelimet sekä portit yms.
Hei,
Tein juuri noin jo useamman kerran eli poistin ja aloitin alusta, syötin nuo tiedot. Tuota ilmoitusta en saanut, vaan ilmoituksen että tilin luonti onnistui hyvin. Lähetin sen jälkeen postia ja se tosiaan toimii hyvin, mutta mitään ei tule saapuneisiin.
Onkohan tässä palomuuri asetuksissa jotain joka torppaa.
Tein juuri noin jo useamman kerran eli poistin ja aloitin alusta, syötin nuo tiedot. Tuota ilmoitusta en saanut, vaan ilmoituksen että tilin luonti onnistui hyvin. Lähetin sen jälkeen postia ja se tosiaan toimii hyvin, mutta mitään ei tule saapuneisiin.
Onkohan tässä palomuuri asetuksissa jotain joka torppaa.
Tein juuri noin jo useamman kerran eli poistin ja aloitin alusta, syötin nuo tiedot. Tuota ilmoitusta en saanut, vaan ilmoituksen että tilin luonti onnistui hyvin. Lähetin sen jälkeen postia ja se tosiaan toimii hyvin, mutta mitään ei tule saapuneisiin.
Onkohan tässä palomuuri asetuksissa jotain joka torppaa.
Mitäs siellä synkronointiasetuksissa lukee sähköpostin latauksien kohdalla?
"Lataa uusi sähköposti" -kohdassa kannattaa lukea "kohteiden saapuessa" ja "Lataa sähköposti kohteesta" -kohdassa kannattaa lukea "milloin tahansa".
Jos ensimmäisessä kohdassa lukee jotain muuta, lataa sähköposti uudet viestit viiveellä tai vain silloin kun itse synkronoit sähköpostin. Jälkimmäisessä kohdassa tuo "milloin tahansa" lataa sovellukseen kaikki saapuneet sähköpostit eikä vain tuoreimpia.
Hei jälleen,
Noin lukee noissa synkronointiasetuksissakin 🙂. Täytyy jatkaa huomenna tutkimista. Kiitos jo tähän mennessä paljon avustasi. Palataan huomenna asiaan.
Noin lukee noissa synkronointiasetuksissakin 🙂. Täytyy jatkaa huomenna tutkimista. Kiitos jo tähän mennessä paljon avustasi. Palataan huomenna asiaan.
Asensin sähköpostin uudestaan noin kymmeneen kertaan ja lopulta älysin, että kaikki toimii kyllä oikein eli tilissä ei ole mitään vikaan, mutta kaikki viestit menee Trash kansioon. Miksi kansio rakenne on samassa pötkössä sekä suomeksi että englanniksi ja miksi kaikki saapuneet uudet viestit menevät trash kansioon?
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi