Vastattu

Netikka sähköpostin asetukset muuttuneet

  • 7 August 2020
  • 9 kommenttia
  • 5987 katselukerrat

En ole viikkoon päässyt lukemaan imap postia Netikka-laatikosta.

Homma ei toimi enää android-puhelimessa eikä iPadissä.
Molemmissa käytössä MS Outlook.
Tietokoneessa homma toimii MS Outlookissa (tosin käytössä Pop3)

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ezravila 27 August 2020, 22:52

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5

En ole viikkoon päässyt lukemaan imap postia Netikka-laatikosta.

Homma ei toimi enää android-puhelimessa eikä iPadissä.
Molemmissa käytössä MS Outlook.
Tietokoneessa homma toimii MS Outlookissa (tosin käytössä Pop3)

Moi @Ezravila ja tervetuloa OmaYhteisöön! :) Onko noissa kolmessa laitteessa ollut siis laatikot synkassa vaikka mobiililaitteilla ne on ollut IMAP:illa ja tietokoneella POP3? Tuleetko tuolla mobiililaitteiden Outlookissa vastaan joku virheherja vai eikö uudet viesti vain päivity laatikkoon?

Kirjautumisvirhe
Tarkista sähköpostisi ja salasanasi ja yritä uudelleen.

 

 

Olen vaihtanut salasanan, mutta MS Outlook ei toimi;
Vaihdoin FairEmailiin.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Kirjautumisvirhe
Tarkista sähköpostisi ja salasanasi ja yritä uudelleen.

 

 

Olen vaihtanut salasanan, mutta MS Outlook ei toimi;
Vaihdoin FairEmailiin.

 

Toimiikos postit nyt sen FairEmailin kautta?

Toimii FairEmailin kautta.
 

Nyt on vielä haussa sopiva äppi iPadille.

Minulla samantapainen ongelma, jokunen päivä sitten Android-puhelimen Outlook lakkasi kommunikoimasta Elisan sähköpostipalvelimen kanssa (IMAP). Ilmoitteli vain, että odotellaan viestien lataamista, ja pyysi pitkän odottelun jälkeen kirjautumaan sähköpostiin. Kirjautuminen ei kuitenkaan onnistunut. Virheilmoituksessa sanottiin, että palvelu on tällä hetkellä offline-tilassa, ja pyydettiin yrittämään uudelleen myöhemmin sekä ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jos ongelma toistuu (701). Poistin lopulta sähköpostitilin puhelimen Outlookista ja yritin asentaa sen uudelleen, jolloin päädyn samaan virheilmoitukseen. Webmail ja PC:n Outlookilla käytetty IMAP-sähköposti ovat koko ajan toimineet ongelmitta.

Käyttäjätaso 5

Minulla samantapainen ongelma, jokunen päivä sitten Android-puhelimen Outlook lakkasi kommunikoimasta Elisan sähköpostipalvelimen kanssa (IMAP). Ilmoitteli vain, että odotellaan viestien lataamista, ja pyysi pitkän odottelun jälkeen kirjautumaan sähköpostiin. Kirjautuminen ei kuitenkaan onnistunut. Virheilmoituksessa sanottiin, että palvelu on tällä hetkellä offline-tilassa, ja pyydettiin yrittämään uudelleen myöhemmin sekä ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun, jos ongelma toistuu (701). Poistin lopulta sähköpostitilin puhelimen Outlookista ja yritin asentaa sen uudelleen, jolloin päädyn samaan virheilmoitukseen. Webmail ja PC:n Outlookilla käytetty IMAP-sähköposti ovat koko ajan toimineet ongelmitta.

Kuulostaa kyllä aika ikävältä Outlookin osalta tuo toiminta :cold_sweat:  Eli uudelleenasentamisen jälkeen toiminta seisahtaa tuohon Offline-tila ilmoitukseen? Onko sinulla Office 365 -paketti käytössä jossa on muita Microsoftin sovelluksia kuten Word, PowerPoint, Excel tms. ? Ilmoitteleeko muut sovellukset tuota samaa herjaa?

 

Pystyisitkö testiksi kokeilemaan jonkun toisen sähköpostin (esim. Gmailin) lisäämistä tuonne Outlookiin, niin katsotaan rajautuuko ongelma nyt Outlookiin vai tuohon meidän sähköpostiin 🤔

Minulla on samassa Outlookissa kaksi muutakin sähköpostitiliä, ja ne molemmat toimivat ongelmitta.  Outlook on MS Outlook 365 for Android, ja on siis käytössä myös muita Office-sovelluksia, jotka toimivat nekin hyvin.
Olen kokeillut sekä suojaamatonta että suojattua porttinumeroa, mutta ei toimi kummallakaan. IMAP- ja SMTP-palvelimina olen kokeillut sekä ohjeissa ilmoitettua mail.kolumbus.fi/smtp.kolumbus.fi että minulla aiemmin käytössä ollutta imap.saunalahti.fi/smtp.saunalahti.fi. 

 

Käyttäjätaso 5

Minulla on samassa Outlookissa kaksi muutakin sähköpostitiliä, ja ne molemmat toimivat ongelmitta.  Outlook on MS Outlook 365 for Android, ja on siis käytössä myös muita Office-sovelluksia, jotka toimivat nekin hyvin.
Olen kokeillut sekä suojaamatonta että suojattua porttinumeroa, mutta ei toimi kummallakaan. IMAP- ja SMTP-palvelimina olen kokeillut sekä ohjeissa ilmoitettua mail.kolumbus.fi/smtp.kolumbus.fi että minulla aiemmin käytössä ollutta imap.saunalahti.fi/smtp.saunalahti.fi. 

 

Aivan :thinking: Tässä kohtaa meidän kannattaa tarkistaa, että onhan sähköpostiosoitteellasi sekä -laatikolla kaikki kunnossa, niin nappaatko tätä selvitystä varten vielä yksityisviestiä meille moderaattoreille.

Nyt postit toimivat taas sekä Androidissa että iPadissä.
Uudelleenasennus ilman mitään manuaalisia palvelinasetuksia riitti.

Vain osoite ja salasana tarvittiin.