Kysymys

Omagurun takeltelu maksoi minulle paljon

  • 23 heinäkuu 2015
  • 12 kommenttia
  • 1883 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 7 kommenttia
Sähköpostini ei toiminut. Omat, useat ratkaisuyritykset eivät auttaneet ja lopulta otin yhteyden Omaguruun.
Eipä tuntunut sielläkään olevan osaamista ja välillä jo ehdotin, että lopetamme puhelun kun pelkäsin palvelusta koituvaa laskua. Lukuisten yritysten ja erehdysten jälkeen sähköpostini pistettiin luvallani uusiksi.
Vieläkään se ei toimi kaikissa laitteissani mutta Omagurusta tullut laskutus toimi. Summa joka tuosta amatöörimäisestä palvelusta minulle koitui oli 119,17 euroa!
Yritin etsiä reklamaatiokanavaa mutta sitä en löytänyt sen paremmin e-laskustani kuin Elisan sivuilta.
Nyt siis yritän Palstan kautta saada vastausta siihen miten voisin pyytää kohtuullistamaan tuon Omagurupalvelun laskun.

12 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
http://omaguru.fi/yhteystiedot
Hei
Oliko tuo Omagurun linkki tarkoitettu ratkaisuksi?
Jos oli niin siitä ei reklamaatioasiassani taida olla hyötyä.
Vai ymmärsinkö jotain väärin?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Linkistä löytyy sähköpostiosoite, johon voit lähettää reklamaatiosi.
Käyttäjätaso 7
eb53 kirjoitti:

Nyt siis yritän Palstan kautta saada vastausta siihen miten voisin pyytää kohtuullistamaan tuon Omagurupalvelun laskun.
Voit myös lähettää jollekin Palsta moderaattorille yksityisviestin ja saat sitä kautta asiasi eteenpäin.

http://yhteiso.elisa.fi/t5/Palstan-blogi/Minua-pyydettiin-l%C3%A4hett%C3%A4m%C3%A4%C3%A4n-yksityisviesti-moderaattorille-mit%C3%A4/ba-p/460620
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Harmi kuulla
  • ? kokemuksestasi Omaguruun soittaessasi!

    Omaguruun soiton hinta mainitaan aina puhelun alussa samoin kuin hinta on nähtävissä Omagurun kotisivuilla osoitteessa www.omaguru.fi.

    Omaguru neuvoo ja auttaa erilaisissa asetuksissa, ongelmatilanteissa käytön kanssa sekä yleisesti käytössä. Tilanteesta riippuen voi selvittämiseen mennä keskiarvoa enemmän aikaa. Nyt kun on ollut kyse sähköpostin ongelmista, onko puhelussa mainittu, että posti on käytössä useammalla laitteella vai puhuttu yhdestä laitteesta?

    Epäselvissä tilanteissa voit toki laittaa yksityisviestiä jollekin meistä moderaattoreista tai olla yhteydessä tuonne Omagurun sähköpostiin. 🙂
  • Kyse valituksessani on siitä, että Gurulla ei ollut hajuakaan siitä missä vika voisi olla ja hommaa hoidettiin yrityerehdys tekniikalla.
    Kyllä puhelun minuuttihinta kerrotaan selkeästi. Ydin on tuossa hapuilusta johtuneesta pitkästä ajasta joka aiheutti minulle ylisuuret kustannukset. Sillä oliko kyse useammasta postista tai yhdestä ei tässä ole merkitystä kun sen yhden ainoan laitteen kanssa jo tuhraantui melkein 120 euroa.
    Minusta asiakkaalla on oikeus olettaa asioiden hoituvan edes kohtuullisen kustannustehokkaalla tavalla.
    Nyt näin ei todellakaan ole.
    Olen ollut Omagurupalveluun yhteydessä. Katsotaan mitä vastaavat.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +2
    Olen itse joskus laittanut tänne samasta asiasta tarinaa. Minulla ei tosin ollut kyse kun noin vartin puhelusta, joka kuitenkin maksoi noin 30 eur. Mainitsin silloin siitä gurulle ja varmaan soitin aspaankin. Aspa muistaakseni varmisti gurulta,että olin ko puhelun käynyt. Summa hyvitettiin kokonaisuudessaan, koska guru ei ongelmaa osannut ratkaista tai ohjetta antaa, itselläni oli silloin myös muistaakseni kyse s-postin toimimattomuudesta. Ehkä sinulla voisi ajatella kohtuullistamista, jos homma alkoi toimia osittain, mutta gurun "tietämättömyys" venytti aikaa liikaa ja sen myötä summan suuruutta. Reklamoida kannattaa aina, jos tuntuu, että asia venyy toisen osapuolen takia kohtuuttomasti. Muutenhan sitä saisi olla pohjaton lompakko ja ns. nykypäivän asiantuntijoille ei jäisi muuta vastuuta, kun rahan keräys.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +2
    Olisi kiva tietää, että mikä oli alkuperäinen ongelma ja miksei ongelma ratkennut ts. miksei posti toimi kaikissa laitteissa.
    Varsinainen syy toimimattomuuteen, tuntuu olleen siinä, että olin asettanut postien automaattisiirron Kolumbuksesta Gmailiin.
    Tuon ruksin kun poisti niin posti toimii taas normaalisti iMacissa. Testasin tämän nimittäin sen jälkeen kun Guru oli uusinut postilaatikkoni kokonaan. Postien siirto Android puhelimessani olevaan Gmailiin ei nyt sitten tietysti toimi enkä lukuisista yrityksistä huolimatta ole onnistunut siihen laitteeseen asentamaan Kolumbus tiliä.
    Eikä lähettäminen onnistu edelleenkään iPadiltani vaikka kaikki asetukset näyttävät olevan oikein.
    P.S. Hommasin ekan tietokoneeni v. 1984 mutta silti tuntuu joskus, että en ymmärrä niiden sielunelämästä yhtään mitään:)
    Käyttäjätaso 7
    eb53 kirjoitti:
    Varsinainen syy toimimattomuuteen, tuntuu olleen siinä, että olin asettanut postien automaattisiirron Kolumbuksesta Gmailiin.
    Tuon ruksin kun poisti niin posti toimii taas normaalisti iMacissa. Testasin tämän nimittäin sen jälkeen kun Guru oli uusinut postilaatikkoni kokonaan.
    Jos sinulla on edelleenlähetys Elisan postista Gmailiin , niin poista se ja konffaa Gmail hakemaan postit POP3-protokollalla sieltä Kolumbuksesta. Epäilen , että alkaa toimia paremmin.

    Gmailin asetuksissa on kohta "tilit ja tuonti".
    eb53 kirjoitti:
    Varsinainen syy toimimattomuuteen, tuntuu olleen siinä, että olin asettanut postien automaattisiirron Kolumbuksesta Gmailiin.
    Tuon ruksin kun poisti niin posti toimii taas normaalisti iMacissa. Testasin tämän nimittäin sen jälkeen kun Guru oli uusinut postilaatikkoni kokonaan. Postien siirto Android puhelimessani olevaan Gmailiin ei nyt sitten tietysti toimi enkä lukuisista yrityksistä huolimatta ole onnistunut siihen laitteeseen asentamaan Kolumbus tiliä.
    Eikä lähettäminen onnistu edelleenkään iPadiltani vaikka kaikki asetukset näyttävät olevan oikein.
    P.S. Hommasin ekan tietokoneeni v. 1984 mutta silti tuntuu joskus, että en ymmärrä niiden sielunelämästä yhtään mitään:)
    Tuon perusteella koko Omagurun lasku pitäisi hyvittää, koska ongelma on ollut Elisan tiedossa jo pidempään:

    http://yhteiso.elisa.fi/t5/OmaElisa/S%C3%A4hk%C3%B6postin-laatikoiden-nimet/m-p/442084#M1410
    Kunniamerkki +3
  • ? Laitatko vähän tarkempia tietoja yksitysiviestillä jollekin moderaattorillemme niin katsotaan mikä siellä on ollut tilanne. Ilman tarkempia selvityksiä on asiaan melko hankala lähteä ottamaan kantaa. 🙂
  • Osallistu keskusteluun